/spanien/barcelona/forum/5840.aspx/spanien/barcelona/forum/5840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-23 23:15
Andresito har redan postat denna länk men jag gör det igen för de som har missat ett OTROLIGT SKÖNT KLIPP! Så sköna spelarna är. :D
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 22:54
Nu när Suarez öser in mål i PL, betyder det att PL har bajsförsvar? För det har la liga när Messi och Ronaldo öser in mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 22:53
Leo y Cesc (Barcelona) Finns många albaner som har upplevt väldigt traumatiska saker i Kosovo, känner en del och jag är en själv. Han är bara intelligensbefriad, kriget skulle vara en bra ursäkt för honom:P Sry om jag låter dryg, det är inte meningen iaf:P
Barcelona Barcelonistas
2013-12-23 22:48
Bosse Pettersson - " en rolig match att titta på"

Matchen fungerad som ett sömnpiller där det var Chelsea som stod för den högsta effekten. Har det någonsin funnits ett tråkigare lag än Chelsea?
Barcelona DM1982
2013-12-23 22:48
@zick9:

Första halvlek var bland det tråkigaste jag har sett, helt värdelöst. "Toppmatch" i PL, jo jag tackar.
Barcelona Neymessi
2013-12-23 22:40
@Sentuary:

Ähh..
Han har varit ok. Varken mer eller mindre.
Barcelona Vampíro
2013-12-23 22:40
Han tar ut en anfallare och tar in en mittback, Mourinho har inget med fotboll att göra. Avgå!
Barcelona Leo y Cesc
2013-12-23 22:39
Alla här inne sluta citera El pasillo, det är en kille som upplevt kriget i Kosovo och har traumatiska problem. Ta inte det personligt när han skriver skit om våran klubb 24/7 för han gillar inte Madrid han bara hatar våran klubb.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 22:30
zick9 (Barcelona) En målchans av vad jag såg i första halvleken, och det var ett skott i ribban från Lampard! Chelsea gör det inte lätt, dom försvarar hela tiden.
Barcelona Vampíro
2013-12-23 22:26
Chelsea måste vara det absolut tråkigaste laget att kolla på. Herregud vad fegt de spelar, det är knappt fotbolö längre.
Barcelona zick9
2013-12-23 22:26
Toppmatch i PL, inte en enda målchans på 30 min. Kan någon säga mig hur första halvlek såg ut? Jag har bara sett den andra.
Barcelona ElTriplete
2013-12-23 22:20
Ivanovic jävla smutsspelare. Horunge. Det är så sjukt att alla lag Mourinho sköter beter sig så fruktansvärt äckligt.
Barcelona Sentuary
2013-12-23 22:10
Özil är en överskattad sopa
Barcelona Vampíro
2013-12-23 22:04
Abidal: "Many congratulations with your renewal. You deserve it, great. A hug [@eabidalofficial] Hans senaste tweet med en bild på Iniesta. Vilken legend! Synd att han inte fick det kontraket han förtjänade, kommer aldrig förlåta Sandro för det oavsett hur många titlar vi må vinna. Man behandlar inte en klubblegendar på det sättet.
Barcelona zick9
2013-12-23 21:53
"Iniesta har fått en sjuk lön, vilket Xavi också kommer få snart, vad kommer hända dom kommer sitta där med sin feta lön och njuta för fotbollsmässigt har dom inget att hämta längre" - El Pasillo Ja, de har ju varit fattiga i så många år nu... De tjänade ju inte alls mer under sina 3 första år som proffs än hela min familj under sin livstid.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-23 20:44
Barcadinho Erik Niva ska man inte lyssna på, man ska bara läsa det han skriver. Det trodde jag att alla visste vid det här laget ;)
Barcelona Barcadinho.
2013-12-23 20:39
Niva är en utbildad journalist som tar sitt jobb på allvar. Han är väldigt påläst och kan fylla på med intressanta anekdoter. Han har passion för sporten genom Tottenham och annars. Han bidrar enormt till det mediala fotboll-sverige, inte minst med hans unika personlighet.

Dock har han ett minus som inte alltid faller mig för smaken - han tar för ofta för mycket utrymme, båda från sina kollegor och när han beskriver saker med oändligt många ord o meningar. Bra om han kan lära sig att ta ett steg tillbaka ibland eller komma till punkten snabbare. Men han har faktiskt blivit bättre också på det.

Jag tar upp på ungefär ett citat härifrån från forumet för ett tag sen, jag kommer inte ihåg av vem - "Niva kan om div 6 i Japan mer än vad japanerna kan". Kul beskrivning. Finns en poäng här.

Förresten - God jul på er.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-23 20:16
petersays Savant var väl att ta i rätt rejält, annars bra sammanfattat. Precis den bilden jag har av Niva också där Bank tyvärr ger skenet av att vara bra men egentligen inte alls är på Nivas taktiska nivå. Illustrera bilden av en fotbollsmatch vackert är vi annars många som kan, men att analysera den taktiska delen av sporten på en djupare nivå kräver att man sysslar med det 24/7, antingen professionellt eller av ren och skär passion. Hugos son är väl lite av kolumn A och och skrämmande mycket av kolumn B.
Barcelona petersays
2013-12-23 20:03
@Lion24:

Jag tycker det är stor skillnad på Bank och Niva. Niva är en mycket skicklig skribent, och sitter inne på gediget historiskt kunnande nästan på savant-nivå. Bank, not so much. Och ja, Niva är en journalist, och en mycket bra sådan. Något det tyvärr råder enorm brist på. Kolla på hur tusan det ser ut bland Aftonbladets andra skribenter? Eller regelrätta stolpskott som Johan Esk i DN? Jämför man Niva med internationella skribenter kanske han står sig slätt, men jämför man honom med den svenska kritikerkåren - ja då är han ett jäkla geni!
Barcelona B-Guden
2013-12-23 20:01
@Amo0227:

Precis det özil gör suger i spelet, men gör en jävla massa poäng.
Iaf i real inte kollat på Arsenal i år
Barcelona Amo0227
2013-12-23 19:47
Jag hade gärna sett att Cesc får en ÄRLIG chans på centraltmittfält , inte en två matcher utan att Tata verkligen spelar honom konstant på den positionen.
Barcelona Amo0227
2013-12-23 19:46
Frodo

Tycker inte alls Fabregas kommit upp till den nivå han hade i PL. Tycker ändå ärligt talat att Özil presterat på en högre nivå sett till dom 3 senaste säsongerna. Jag hade hellre haft Özil i mitt lag än Fabregas.

Visst gör han poäng men det känns som han inte riktigt kommer till sin rätt. Det känns som att han hämmas på något sätt.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 17:45
LaPulgaNr1 (Barcelona) Jo men jag syftade mer på att vi hade en väldigt period just då och vi gjorde knappt någon bra match. Real vann supercupen mot oss tack vare ett misstag av valdes, då han kladdade på bollen alldeles för länge. Sen att Ronaldo fick det där skitmålet som var snyggt men 90 procent tur då han "medvetet" klackade bollen springandes 20 m upp i luften så den landade perfekt haha!
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 17:28
Någon mer än jag som tror att Diego Costa kommer att dra efter sommaren? Kan nästan garantera att han kommer att dra till PL och säkert chelski! Känns bara så, då PL är tvungna och mjöla la liga på alla klassanfallare och mittfältare! Inte ens om vi fördelade tv-pengarna jämnt så skulle spanska lag inte kunna hålla kvar sina spelare då dom aldrig någonsin kan matcha lönerna i PL. Lag i championship har större köpkraft än spanska lag.
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-23 17:23
LeoMessi (Barcelona) reals största vinst mot oss i modem tid är 3-1 medan vi har 5-0 och 2-6 mot de. Sedan vann de inga titlar förra året även om de vann några matcher mot oss. Medan vi slog ut de i CL när Messi rushar förbi hela madrid staden och sätter den bakom en chanslös casillas, bland annat.
Barcelona Lion24
2013-12-23 17:23
Jag har aldrig riktigt fattat vad folk ser i Niva & Bank inom fotbollen. Dom har knappt nå kunskap alls när det gäller den taktiska biten i fotboll. De är två journalister som går in på hemsidor som svenskafans och liknande och läser t.ex Roma artiklar och gör en slutsats efter vad någon annan skriver om Roma. Sen är de väldigt duktiga på att uttrycka sig och därför ''faller'' man lätt för såna typer.
Barcelona YYEA
2013-12-23 17:20
Namn: Kvällens Arsenal Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-12-21 22:56
''Matchbilden på måndag .
Chelsea börjar rulla boll i 20 min arsenal kommer få svårt att få igång spelet efter 20 kommer arsenal börja pressa , chelsea backa hem sen kommer en kontring 0-1 chelsea så
Backar dem hem ännu mer och vi får i baken igen . Efter det har vi för stor uppförsbacke att bestiga.

Typiskt Mourinho taktik . Hoppas Wenger lärt sig !''

Give that man a cookie.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 17:09
Nu har jag kanske fel namn på vilka som gjorde mål på oss och mitt minne kanske har hittar på hur målen gick till för att trösta mig haha! Dom var väl i samma veva ungefär som när real typ demolerade oss:P
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 16:56
Barcelonistas (Barcelona) Tyckte att Bayern gjorde väldigt enkla mål på oss, iaf på allianz. Ett offsidemål, ett mål då mandzukic typ hoppade på Alves eller vem det var vid en hörna, samt ett mål borde inte ha godkänts då Müller typ knuffade bort Alba i straffområdet så han inte kunde ens försöka komma och störa Robben vid hans mål. Med det sagt så förtjänade Bayern att vinna ändå, men resultatet från den matchen så hade vi inget att spela för på camp nou
Barcelona Andresito
2013-12-23 16:38
Några av våra Barca-grabbar i en FIFA turnering!
Annons: