/spanien/barcelona/forum/5838.aspx/spanien/barcelona/forum/5838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2014-01-07 18:27
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Messi har ändå rekordet med 4 raka BolloN DOR. Priset kommer delas ut 13/1 på Eurosport..
Barcelona Barca007
2014-01-07 18:06
Kommer med en fråga nu. Är jag den enda som tycker att Ter Stegen påminner lite om Vitor Baia?
Barcelona Acrobat
2014-01-07 17:32
Jag hoppas att Messi får spela max en halvlek imorgon! Lite speltid måste han ha för att komma in i tempot, men det är verkligen dumt att riskera någonting inför lördagens match. Han ska spelas varsamt i en månad framöver om ni frågar mig. Har ingen lust alls att se ett slutspel i CL eller ett slutskede av ligan utan en frisk Messi igen. Det finns bra spelare som kan fixa poängen utan honom och därför borde han sparas i mindre viktiga matcher ett tag framöver!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-01-07 17:23
Problemet om Atletico ( och andra lag framöver) spelar grisigt, är inte bara risken att Messi blir skadad, utan även Messis rädsla att bli skadad (missa VM...) kan fälla krokben på honom.
Jag tror att det var den osäkerheten som gjorde att Messi i höstas kunde se " slö" och " loj" ut ibland.
Barcelona LeoMessi
2014-01-07 17:05
Är rädd att Atletico spelarna kommer att försöka skada Messi! Dom kan spela riktigt jävla grisig fotboll och vi såg ju i supercupen hur äckligt dom spelade. Felipe Luis som typ armbågade ner Alves 2-3 gånger på 10 sekunder, Godin (?) som påpekade för andra spelarna att försöka smälla till på messis lår och samma tönt som trampade Alves i ryggen och den värste av dom alla Hasse backe som säger "det gör inte så ont att bli trampad"
Barcelona Neymessi
2014-01-07 16:57
Längtar otroligt mycket till morgondagens match och enligt Tata har Messi kommit tillbaka med " killer eyes".
Ännu mer peppad är jag inför mötet med Giganterna från Madrid. Otroligt spännande, då vi är två väldigt starka lag som ligger på samma poäng. Atletico blir en svår nöt att knäcka, men med Messi på plan kan det lika gärna bli lekstuga för oss. En väldigt oförutsägbar match med andra ord. Har vi något bra namn för den? Nya el clasico? el clasico light? :P
Ronaldinho the original
2014-01-07 16:54
Deulofeu (Barcelona) Två köpta? Ser minst 5 köpta men förstår din poäng :)
Barcelona DM1982
2014-01-07 16:40
Ronaldo vinner Guldbollen när Messi är skadad, det kan inte vara kul för honom. Nu när Messi kommer tillbaka och spelar sitt galna spel som kommer det nästan bli lite pinsamt uppenbart att Ronaldo vann för att Messi var skadad, men det kommer även bli kul. : )
Barcelona Acrobat
2014-01-07 16:21
Efter att Messi vunnit sina 4 Ballon d'Or i rad så spelar det inte så stor roll vem som vinner längre. Nu är man liksom säker på att han har ett rekord som kommer att stå sig i all framtid. Dessutom finns det en anledning till att Messi inte vinner i år och den anledningen är hans skador. Det måste kännas sådär roligt för Ronaldo att vinna när han vet att han inte hade gjort det om Messi hade fått vara frisk! :) Så hade jag kännt i varje fall... man vill ju vinna när man får slåss med de bästa... inte när de bästa inte kan vara med. Då säger ju inte priset så mycket.

Sedan tycker jag att Ronaldo beter sig lite som ett barn när han hotar med bojkott och sedan plötsligt dyker upp. Det är exakt så barnen på dagis gör. Då hade det varit bättre att stå fast vid att man inte ska komma och ändå få priset. Nu blir det patetiskt och pinsamt. Fast det är man ju van vid när det gäller både honom och övriga Real Madrid så det är inget nytt under solen!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-07 16:17
Detta är ett ganska långt inlägg, så ni behöver inte läsa detta om ni inte har lust, då jag behövde få ut alla mina känslor... Vill dock klargöra en sak... är inte arg för att Ronaldo vinner priset, (om man ska vara ärlig mot sig själv har han haft kanske sitt bästa år rent individuellt, och att jag trodde det var mellan Ribery och honom pga Messis skador) utan sättet han gör det på äcklas jag av. I år har han i princip (ursäkta språket) bitchat till sig rösterna till Ballon d'Or. Det hela började vid CdR-finalen mot Atletico Madrid då han fullkomligt struntade i laget och dess chanser att vinna genom att få ett rött kort. Fansen blev såklart besvikna på hans beteende och efter det började han se sig själv som ett offer och att alla var emot honom. Mourinhos uttalande om Ronaldo (kommer inte ihåg det) gjorde bara saken värre. Diva som han är ska han vända sig mot hans ex tränare (som förövrigt gjort honom till det poängmonster han är) och göra den mest smaklösa gesten man skådat. Till sist kom det värsta av de alla. Blatters uttalande om att han föredrog "the good boy" Lionel Messi före kommendanten Ronaldo. Man undrar om detta var ett genomtänkt uttalande av Blatter för att få fram någon falsk bild av Messi, och samtidigt lyfta Ronaldo som "offret". Hursomhelst var detta ett gyllene läge för Cristiano att ge tillbaka och visa vilken rebell han är. Alla Ronaldo fans fick såklart orgasm efter gesten och hyllade sönder hans coolhet på all social media. All madrid-köpt media gick också bananas efter det. Ronaldos prestation mot Sverige får man inte glömma, då det var han som sänkte potatisgänget. Han hyllades till skyn för sin prestation. Dock hade alla glömt varför han och hans lag var tvungna att spela kvalmatcherna... måtte det vara för att han misslyckades helt i gruppspelet, där hans Portugal också hade en av de enklaste grupperna? Efter det förlängde FIFA (konstigt nog) rösterna till Ballon d'Or, så att de som ännu inte valt, kunde rösta på Ronaldo mitt i all VM-kvals hysteri. Något som är värt att nämna är att Cristiano sagt att han tänkte bojkotta galan, men efter att man öppnat röstningen igen hade han ändrat sig. Det hela avslutas med att Bernabeu printar ut 70 000 Ronaldo ansikten som fansen får bära samt en stor fet jävla banderoll på curva sud med Cristianos ansikte där det står Cristiano for Balon d'Or... finns det en KLUBB (!!) som är så himla fixerade med att deras spelare SKA vinna Guldbollen? Räcker det inte med att fansens godkännande om att han är bäst för dem? Ser jag Camp Nou med en banderoll och närmare 100 000 Messi ansikten skulle jag skämmas som culé, eftersom att ingen spelare, tränare eller president är någonsin större än min klubb. Om en spelare behöver en Ballon d'Or kampanj året runt för att känna sig säker, då förtjänar man inte spela fotboll alls. Då vet man att för Ronaldo handlade allt bara om det där priset och inte om lagets prestationer.
Barcelona Deulofeu
2014-01-07 15:50
Sitter och kollar på vilka spelare vi kan ha i truppen och kan inte sluta småle lite om man kollar vilken elva vi skulle kunna ställa på benen vad sägs om följande gäng om man bänkar Xavi,Iniesta,Alves och Sanchez skulle det kunna se ut så här.

Neymar------Messi-------Deulofeu

----------Fabregas--------Rafinha---

-------------------Busquets-------------

Alba-----Pique---------Bartra-----Montoya

----------------Ter Stegen---------------------

Endast två köpta spelare till den startelvan.

I anfallet har vi tre spelare som alla är snabba och målfarliga som dessutom gör sin gubbe med lätthet.

På mittfältet har vi en tack vare Rafinha en spelare som är lite bättre defensivt än Xavi och Iniesta och dessutom vänsterfotad.

I backlinjen är Bartra och Montoya ett år äldre och då helt redo att axla manten efter Puyol och Alves.

I målet ja där står ingen mindre än Ter Stegen en ny målvakt trist med Valdes flytt såklart vår bästa målvakt någonsin.

Hur ersätter man honom? Jo med en ung erfaren tysk med nerver av stål.En målvakt med potential att bli världens bästa.

Jag tycker framtiden ser oerhört spännande ut måste jag säga.Tror även att Samper kommer få lite speltid redan nästa år samt att vi värvar mittbacken Balanta.

Sen har vi ju lite reserver som just nu lirar i näst högsta ligan som kommer få spela lite nästa år tex Adama,Samper,Dongou,Suarez samt Bagnack.

Framtiden ser ljus ut och nuet med ligaledning och vidare i cl och cupen ser rätt ok ut också!
2014-01-07 15:40
the cameroonians

Kunde de inte bara räknat ihop de som redan hade röstat och utse vinnaren utefter dem? Detta måste vara ett av de skummaste besluten i fotbollshistorien... det toppar nästan Lampards "ogiltiga" mål mot Tyskland i VM.
Barcelona the cameroonians
2014-01-07 15:31
Neymessi

Enligt FIFA hade mindre än 50% av de röstberättigade inte kommit in med någon röst när datumet var på väg att gå ut.
Samtidigt gjorde de det också möjligt för de som redan röstat att ändra sin röst för att ta "nyligen gjorda prestationer i beaktande".

Vilket var intressant eftersom Messi nyligen skadat sig och Ronaldo fick ytterligare matcher på isig i VM-kvalmatcherna mot Sverige. Matcher han för övrigt fick efter att hans Portugal misslyckades med att direktkvalificera sig...
Barcelona Neymessi
2014-01-07 15:22
Finns det någon officiell förklaring varför man förlängde röstningen?
Barcelona Deulofeu
2014-01-07 15:21
Skön bild he he
2014-01-07 15:18
Capitan \(^.^)/

Absolut - jag hade dock älskat att se rubrikerna på Reals hemsida, haha.

Det roliga är att de hade fått hela grejen att handla om Messi i stället för Ronaldo, utan att de själv fattat det :P
2014-01-07 15:12
the cameroonians

Hellre att Messi går dit, tar det som en man och inte sjunker till Ronaldos nivå, applåderar och gratulerar vinnaren. Så får divan Ronaldo se hur en riktig fotbollspelare ska bete sig gentemot sin rival och inte vara lika respektlös som Cristiano, med sina grimaser under alla andra Ballon D'Or galor. Vi låter Ribery skämma ut sig istället och gråta ut i media som hans andra rival skulle gjort om han inte vunnit den...
Barcelona Deulofeu
2014-01-07 15:12
Messi hoppas jag verkligen åker till galan i en lika snygg kostym som vanligt...

Tänk er Rocky känslan han lär känna om han nu inte vinner...

2014 kommer inledas med en smäll och de första stackarna lär bli Getafe även om han bara får lira en kvart...

Snart börjar hans upphämtning tre mål efter i cl och 12 mål efter i ligan är han ifatt efter dubbelmötet i cl slutet Februari he he.
Barcelona Deulofeu
2014-01-07 15:09
as och Marca fortsätter sin kampanj den första yttermittfältaren i historien som gör 400 mål bla bla bla

Det tog honom 653 matcher fantastiskt om ni frågar mig tydligen också ett mål mer än "riktiga Ronaldo"

Messi då ja han kommer att lyckas med samma bedrift samma kalenderår som Ronaldo om han får vara frisk samt gör 31 mål.

Hur många matcher han spelat jo 488 st! Så gör han 30 mål på färre än 165 matcher klår han Ronaldo här med...

Mest mål i cl är ju rätt nära också men först måste vi slå ut City...

Var bara tvungen, sorry för jämförelsen i dessa tider man saknar den stora lilla liraren så oerhört!
2014-01-07 15:06
Vore kul om Messi nu bojkottade utdelningen, kan tänka mig vilket ramaskri det hade blivit i Madrid och vilka rubriker som hade målats upp på deras hemsida och den köpta median i Madrid.

Normalt sett är jag ödmjuk, särskilt när det gäller individuella priser, men då Real är inblandade luktar det alltid lite illa och då får "senyn" stå åt sidan för de mer djuriska instinkterna.

För övrigt tror jag att Ribery kommer säga ett och annat i media inom kort...
Aléx
2014-01-07 14:53
Boll d'or har har blivit lika intressant som att stå och vänta på alla jävla försenade tåg. Det viktigast är titlar, lagprestationer och vår Messi är frisk och öser in mål.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-07 14:52
Brukar inte utdelningen ske den 7e Januari?
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-07 14:52
Låt vaxorren vinna fast han inte förtjänar det. Skulle Messi vinna igen skulle nog cristina ta livet av sig av avundsjuka hahaha. Så länge Barca vinner titlar så bryr jag mig inte om Messi vinner ballon dior eller inte. Han har redan 4 som ingen har mäktat sig med. Dessutom, hela världen vet att Messi är bäst förutom smuts fansen.
Barcelona LeoMessi
2014-01-07 14:51
Haha ja men det är klart att Ronaldo ville helt plötsligt komma till galan från ingenstans och speciellt när röstningen förlängdes. Ska bli jäkligt kul att se hur Ribery reagerar:P
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-01-07 14:47
¡Barca! - Crèma Catalana

Såklart, var det någon som verkligen trodde Cristiano skulle dra dit för att se Messi ta emot sin femte ballon d'or?

Skönt iaf, då kan vi släppa den här såpan och fokusera på det viktiga, lagprestationerna.
Barcelona LeoMessi
2014-01-07 14:46
zick9 (Barcelona) Nej medgångare är jag inte! Men jag var det en gång i tiden på sätt och vis, jag började heja på Barcelona för att kluivert och Rivaldo spelade där.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-01-07 14:42
(@barcastuff): Lionel Messi will not win his 5th Ballon d'Or next week. Real Madrid's Ronaldo will attend the gala after he was informed he won the trophy.
Barcelona Blaugrana91
2014-01-07 14:36
Messi kommer inte säljas, lägg ner.
Barcelona AndreD
2014-01-07 14:29
@zick9:

Ta det lugnt din älskling Pique kommer inte säljas
2014-01-07 13:53
Tror inte att BarcaTV går att få in via svensk kabel eller satellit, men via sidan i länktips bör det gå att kolla online gratis.

Här lite info från hemsidan på engelska om vad som sänds;

Currently Barça TV transmits 24 hours a day, 365 days a year and the programmes are dedicated exclusively to the club with particular interest paid to all areas of the football first team. There are also plenty of programmes about youth football, the sporting side of the club and the institutional activity at Camp Nou.

Information, entertainment, first team football matches and action from all the other sports teams, including live coverage of the Barça youth matches in every category, historic FC Barcelona games and specific programmes that show behind the scenes
Annons: