/spanien/barcelona/forum/5834.aspx/spanien/barcelona/forum/5834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-12-28 17:01
Test
Barcelona Canaletes
2013-12-28 16:31
( . Y . )
Barcelona the cameroonians
2013-12-28 14:58
Yaya fungerar bäst när han slipper ta hel det defensiva ansvaret själv och därmed kan utnyttja sin fysik, drivkraft och löpförmåga i båda riktningarna.

Det är därför Pep mer eller mindre valde Sergio före eftersom katalanen helt enkelt har en större fotbollshjärna och klarar av att spela ensam i ett 4-3-3.

Det är därför inte helt enkelt att jämföra de bägge spelarna.
Det den ena är bra på är den andres svaghet och så vidare.

Jag skulle aldrig byta bort Sergio mot Ivorianen, den elegans Busi besitter är helt sagolik och förtjänar att alltid omslutas av världens vackraste färger - de blåröda.
Barcelona Neymar N11
2013-12-28 14:42
Barcelona have personal deal with Ter Stegen, which will be made public once they have deal with Gladbach. 10M fee, 4-year contract. [sport]
Barcelona LeoMessi
2013-12-28 14:40
Det är svårt för mig att välja mellan Busi och Yaya. Jag är typ helt kär i Busquets eleganta spel och han är så otroligt lurig och smart! Yaya är en spelare som gärna går offensivt och många gånger är det bra för alla vet vad han kan uträta då. Men vi har redan Pique och bartra som driver upp bollen från mittfältet och ända till motståndarens straffområde. Men nu påstår jag verkligen inte att dom är lika bra som Yaya är på det.
Postat via SvenskaFans-appen
ForzaBlaugrana
2013-12-28 14:16
The man the myth the legend Busi alla dagar i veckan framför Gustavo. Gillar Gustavos speltstil men skullen inte kunna se han bära vår tröja. Vem skulle ni valt som defensiv idag, Yaya eller Busken ? Jag personligen brukar vilja ha Yaya den ena dagen och Busken den andra. Svårt
Forca Barca
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-28 14:08
Cristiano: "Jag är inte bättre än Bendtner men Messi är inte bättre än mig." Cristiano: "Ett ut av mina lår är 2 av Messis, 2 gånger så mkt kraft, 2 gånger så mkt styrka, 2 gånger snabbare. Jag förtjänar Ballon Dor." Sarkasm från min sida.
Barcelona enkos
2013-12-28 14:07
Pedro är den mest effektiva målskytten av alla spelare i fem bästa ligor.. 10 mål på 27 skott
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-28 13:51
Verkligen inte. cristina penaldo kan inte vara lika delaktigt i spelet som Messi. Hela världen vet hur dålig cristinas passningsspel är. Crynaldo kan bara göra mål när det återstår en back han ska springa förbi. När har han gjort ett solo mål som Messi bland annat gör på madrid i CL semin på bernabeu? När han skämmer ut den smutsiga klubben? Nada.
Barcelona Barclasico
2013-12-28 13:49
Cristiano : "I deserve Ballon D'or like last year and other years."

Cristiano : "The number of goals I scored this year speak for themselves."
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-28 13:40
Jorge Mendes: "At Barcelona, Cristiano would score 120 goals per season."
2013-12-28 12:58
FCBlaugrana

Haha, ja det vore väl en härlig nyhet om Zubi värvade tillbaka Chyg!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-28 12:33
Byter inte alla diamanter i världen mot Busi
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-28 12:28
@the cameroonians:

Känns som detta borde vara ett skämt va? Annars börjar jag gråta..

Haha OM detta hade varit sant hade det nog varit det pinsammaste från styrelsen.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-28 12:26
Felpost
2013-12-28 11:57
Vill bara påminna om att det idag är Spaniens motsvarighet till 1:a april.

Tro inte allt ni läser i spansk media idag alltså ;-)
Barcelona Barca älskare124
2013-12-28 11:36
Cule4life (Barcelona). Aldrig att Gustavo tar busquets aldrig!' Det laget du la upp är ingen dream team!
Barcelona påfågeln
2013-12-28 11:30
Har man fem offensiva spelare samt två ytterbackar framför sig ska man inte vara "dynamisk i sista tredjedelen". Offensivt bidrar Busquets med att alltid vara spelbar och hålla igång Barcelonas rull, samt vara den som är så bra på att snabbt släcka bränder här och där att två-tre spelare till kan vara offensiva. Busquets har sin roll i Barcelona och ingen kan sköta den lika bra, Gustavo är knappast samma typ av spelare, men kan säkert göra det okej som andra defensiv mittfältare, likt Khedira i Real. För övrigt kan jag hålla med om att det kan vara vettigt att ersätta Busquets, jag tror nämligen ingen annan än Busquets kan ersätta Xavi. Samper får se till att utvecklas fort.
Barcelona No Busi - No Party
2013-12-28 05:50
Sergio Busquets kör runt planen som en besatt, ombedd att släcka bränder.

Det är detta "smutsiga arbete" som han utför med minsta möjliga krångel. Samtidigt kan jag tycka att han inte är så dynamisk som Xabi, Yaya och Schweinsteiger i den sista tredjedelen.
Barcelona Barca o Mort!
2013-12-28 05:37
Vet inte om länkats men ett kul klipp med vår andres.
Barcelona älskabarcelona
2013-12-28 05:31
Behöver inte Gustavos dynamik . Busquets har sjuk bra spelförståelse . Jag blir mer och mer imponerad utav sättet han läser spelet . Asså att jag bara ens försöker förklara för någon om Busquets förvirrar mig ! Barca sålde Yaya toure , spelade först Mascherano oftast på bänken fram tills han fick speltid som mittback . Han har alltså bänkat 2 utav världens bästa def mittfältare !. Han gör sällan dåligt ifrån sig och dominerar mittfältet oftast . Hoppas vi får få se samma Busquets i flera år framåt !
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-28 05:13
cule4life Du är en fågel
Barcelona Lion24
2013-12-28 04:18
Cule4life

Jag respekterar din åsikt angående Gustavo. Men det finns ingen spelare som är lika bra som Busi taktiskt på den positionen.
Barcelona Cule4life
2013-12-28 03:56
Alla har sina typer av fotbollspelare och fotbollstyp. Har spelat fotboll många många år, Och Gustavo är enligt mig mer dynamisk, Alltså kan han göra det Sergio gör, Fast mkt annat också.
Barcelona påfågeln
2013-12-28 03:08
Hahaha, Gustavo istället för Busquets... Vad folk kan hitta på...
Barcelona Cule4life
2013-12-28 03:05
Min önskan om Luis Gustavo kanske slår in.

Courtis
Alves - Luiz - Batra - Alba
Cesc - Gustavo - Iniesta
Alexis - Messi - Neymar

Målvakt - Adriano - Pique - Sergio - Xavi - Pedro - Mandzukic

Dreamteam
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-28 02:09
Ronaldinho the original:

Herregud vilka rysningar jag får. Ronaldinho-vibbar på det målet. Den där beslutsamheten. Laget ligger under. Yaya får bara en instinkt och gör det som måste göras. Otrolig teknik, fysik och vilja i det målet. Definitivt en värdig anekdot i klubbens "viktiga mål"-historia.
Barcelona AndreD
2013-12-28 01:16
Nevermind, första april i Spanien idag. Jävla skitsida
Ronaldinho the original
2013-12-28 01:08
Kommer ALDRIG glömma Yayas mål mot Athletic Bilbao i Copa del Rey finalen. För ni som inte visste så spelade han mittback i den matchen. We miss you Yaya!!
Barcelona Bentley King
2013-12-27 23:32
Tata Martino's era, half season review
Annons: