/spanien/barcelona/forum/5824.aspx/spanien/barcelona/forum/5824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-07 12:14
Okej gubbar nu ska vi inte bli som dom på andra sidan Kvittar vem som är domare vi ska ta oss vidare i vilket fall. Visst kan hålla med att han är överskattad, men han håller iaf en jämnnivå. Att spelet kommer få rulla tror jag gynnar oss mer, då atletico spelarna inte får sina väl behövda sekunder att vila och hämta andan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-04-07 12:09
Fuck inte Howard Webb. Världens mest överskattade domare. Killen vågar aldrig blåsa eller ta de beslut som krävs pga matchernas betydelse. Han är en sån typ av domare som inte blåser en solklar straff eller ger ett solklart rött kort pga att matchens betydelse är för stor för ett sådant beslut. Det gynnas oss knappast led tanke på den grisfotboll Atletico spelar. Vi hade behövt en modig domare som vågar ta de tuffa besluten.
Barcelona NoGo™
2014-04-07 12:06
Howard Webb dömer matchen på onsdag.....
Barcelona -SAMI-
2014-04-07 11:52
Fan vad zubi börjar gnälla nu.
Jeffson
2014-04-07 11:26
@koeman92:

Then leave...
Barcelona Barca Barca
2014-04-07 11:14
Ni som såg fotbollskanalen igår på tv4. Hörde ni när dom pratade om Eibar som ligger tvåa i Segundan och har en stor chans att ta sig upp till La liga, fortsätter dom spela som dom gör tror jag dom tar sig upp, sjukt disciplinerade är dom. Men till det intressanta, Eibar är en liten baskisk stad som har runt 25 000 invånare och deras arena tar ungefär 5000, i snitt har dom runt 3000 åskådare(enligt folket på fotbollskanalen europa), men lyckas dom ta sig upp i La Liga så kommer dom degraderas tre divisioner ner för tydligen måste man ha en viss ekonomisk budget som kan täcka upp en kostnad som man räknar ut i snitt för vad det kostar för en division och det är en regel i spansk fotboll. Bara jag som tycker att nu börjar det lukta illa inom fotbollen ? Har pengarna tagit över helt och hållet ? Dom sa något i programmet igår att det är runt 15 miljoner, nu vet jag inte om det är euro eller svenska kr. Men helt jävla ärligt, vad ska lilla Eibar göra ? deras hela stad skulle inte ens kunna fylla ut en fjärdedel av Camp Nou det säger väl allt hur maktlösa dom är i den situationen. Hoppas det löser sig för dom!
Barcelona Dinho the artist
2014-04-07 10:45
I natt drömde jag att Tello gjorde sju mål mot Real. Matchen slutade 7-0. Första jag gör imorse var att gå in på sportbladet för att sedan (till min förtret) se att niva inte skrivit en artikel om det. Då upptäckte jag att jag måste drömt. Sjukt.
Barcelona koeman92
2014-04-07 10:03
Bartomeu: "Zubizarreta told me that 'if my departure will solve things, I'll leave'".

Källa: Mundo Deportivo.
Barcelona Barca Barca
2014-04-07 10:03
@BAGNACK & DONGOU:

Jag tror minsta insatsen är tre eller två kr.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-04-07 09:56
Gio Style (Barcelona) Ja, menar typ om jag tar 5 matcher kan jag t.ex satsa 5kr på de? Jag vet att insättningen är minst 50kr
Neymar11
2014-04-07 07:51
AndreD Blir så jävla trött på han och på hans självgoda attityd. Håll käften och lös det innan du går ut i media din klant
Barcelona Gio Style
2014-04-07 04:25
@BAGNACK & DONGOU:

Menar du minsta tillåtna insats?
Det är nog lite olika, bet365 har 2 kr som lägsta gräns.
Hur som helst så har du ju alltid en minsta insättningsgräns också, det varierar också beroende på vilket bolag du använder. 50-120 kr nånstans.
Barcelona AndreD
2014-04-07 03:30
Bartomeu: “Alen Halilovic has signed and Andoni Zubizarreta has freedom to sign this summer. The plans don’t change because we believe that FIFA will understand us and they will change our sanction.” Bartomeu: “After the Easter week we will meet with Blatter, but there are very weird things. We think that the sanction is too much.”
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-04-07 02:29
Mina Barca bröder, Ni som bruka tippar online typ (unibet), hur mycket kan man satsa minst på matcherna?
Barcelona Gabriel
2014-04-07 02:28
Haha, Roncero i ett nötskal. Så mycket snack innan matchen, så lite snack efteråt. Att han aldrig lär sig, typiskt en madridista. Av alla madrid fans jag känner så finns det bara en enda som är normal och förståndig och det är en barndomsvän till mig som är så långt ifrån typexemplet på hur en madridistas brukar vara.

Killen hatar Mourinho och Ronaldo, det säger allt. Älskade när min bror frågade honom detta;

"Hatar du Ronaldo?"
- Ja!
"Hade du sålt honom"
- Nej!

Haha, den var så klockren ändå.
Barcelona AndreD
2014-04-07 02:18
Såg precis att vi fick mer för Oleguer än vad vi fick för Villa. Denna jävla ledningen alltså......
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-07 01:45
Alla Madrid supportrar är som Roncero om man träffar på en normal förståndig Madrid supporter är det som att vara alkemist och hitta receptet till guld.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-07 01:33
burrow

Haha herregud vilket psykfall. Haha
Barcelona Blaugrana91
2014-04-07 01:23
Barca King - octobusi

Absolut så är det, man får tänka på att Neymar är en spelare klubben tjänar mycket pengar på utanför planen.

Vi drog in hela €10M i kommersiella intäkter på honom redan under dem 2 första veckorna efter att han hade presenterats. Hur mycket tror ni inte vi är uppe i nu då? ;)
Barcelona burrow
2014-04-07 01:05
Tomas Ronceros reaktioner när klassikern spelades. Haha..:D
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-07 00:54
Alla spelare kostar, åtminstone är Neymar en kommersiell jackpot. Vi säljer tröjor, lockar folk till arenan och sponsorer. Vi får minst lika mkt tillbaka. Spelare som Messi ovh Neymar gör skillnaden mellan en klubb som Barca och Arsenal/Chelsea. De är pricken över i:et, grädden på moset mm. Ni förstår vart jag vill komma.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-07 00:45
petersays

Sorry, du har helt rätt.

Värvningen av Neymar kostade totalt €86,2M, men då var ju t.ex. bonusar, Neymars kommersiella rättigheter osv inräknat också. Detta är ju dock inget man brukar lägga fram när man presenterar en spelare, utan enbart själva övergångssumman för spelaren. (€57,1M).

Ska man se på hela kostnanden vad Neymar kommer kosta oss under tiden han är här (Minst 5 år) så är det alltså €130,2M.
Barcelona Chrisicito
2014-04-07 00:26
Detta års CL final resultat AndreD ;)
Barcelona Canaletes
2014-04-07 00:25
haha precis som några skrev här innan. När Barca får straffar så är det UEFAlona etc men när Liverpool får det så hyllas dom för sitt offensiva spel och så håller alla med såklart. Artikel från Sportbladet.
Barcelona AndreD
2014-04-07 00:14
Revenge grabbar ;)
Barcelona petersays
2014-04-07 00:05
@Blaugrana91:

Summan är inte alls inkl lön. Lönen är gråmarkerad just därför att den inte är inkluderad i någon av totalsummorna.
Neymar11
2014-04-06 23:42
Canaletes Haha, han verkar dragen
Barcelona Blaugrana91
2014-04-06 23:40
the cameroonians Den summan är ju som sagt totalsumman med lön över 5 år, bonusar och rättigheter. Är väldigt sällan en klubb anger den summan när man bekräftar en övergång, skulle påstå att man aldrig gör det. Så den summan vi har i värvningsbudget påverkas inte av typ löner, bonusar och liknade utan dessa pengar används för att få loss spelaren från klubben. Så vi hade pengar kvar efter värvningen av Ney, klubben var ju för tusan redo att lägga €50M för Thiago Silva.
Barcelona Canaletes
2014-04-06 23:35
Har Ekwall druckit lite för mycket ikväll? Sjukt många fel han säger haha
Barcelona zick9
2014-04-06 23:21
@koeman92:

Jag är admin där.
Annons: