/spanien/barcelona/forum/5822.aspx/spanien/barcelona/forum/5822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-01-08 21:27
Hej cules. Jag är utomlands och kan ej se matchen via tv. Har någon stream till telefonen?
Barcelona Sentuary
2014-01-08 21:24
PL är en överskattad liga där deras topplag hade slutat minst på plats 3 i spanska ligan, däremot är deras smålag bättre än våra då våra bottenlag är de sämsta lag jag nånsin skådat. Såg Valladolid mot Betis häromveckan och fyfan, det var inte fotboll det jag såg. Inte ens en enda passning rätt, och långbollar som träffade VIP-läktaren. Därför tror jag nog att de flesta tycker att Premier League är bäst i världen, deras mittenlag och deras arenor är också ganska hyfsade jämfört med Spaniens mittenlag, men deras topplag kan man inte jämföra med våra, Barca och Atletico hade lämnat övriga lag med 30 poängs marginal i PL, räknar inte Real längre som ett topplag därav uteblir de i min mening.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-01-08 21:24
ronaldinho the orginal Kvalitet framför kvantitet säger jag.
Barcelona Vampíro
2014-01-08 21:23
@Diar Shekha:

Han har startat tre matcher på hela säsongen varav endast en 90 minutare, jag skulle knappast kalla det för "flera gånger". Han har kanske inte rosat marknaden såhär långt men jag tycker definitivt han bör få fler chanser, speciellt i en sån här match.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-01-08 21:22
Barclasico

Han är magsjuk.

--

Känns lite typiskt att så fort Messi är tillbaka så åker Neymar på något. Hoppas att båda kan starta mot Atletico på lördag.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-01-08 21:22
Barclasico Han är magsjuk.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-08 21:19
Kung yayaaaaa.. Fan vad bra han är !
Ronaldinho the original
2014-01-08 21:18
Hahaha Yaya Yaya kungen!! PL här sämsta försvaren jag har sett
Barcelona Barclasico
2014-01-08 21:18
är jag Efter eller?.. varför är inte neymar me i truppen?
Aléx
2014-01-08 21:09
PL måste vara den tråkigaste ligan att följa, inga teknik, snygga passningsspel eller tempohöjningar som la liga.
T ex Yaya ligger och har ont men City spelar vidare...wtf! Inte ens i El clasico händer sånt, man spelar ut bollen och springer till spelaren för att hjälpa.

Det är tack vore spanska spelare PL har blivit lite bättre, värd att kolla på vissa matcher men allt påminner om Allsvenskan, hawaii bollar och snabbaste spelare är bäst i ligan.

Hoppas att det är inget allvarligt skada på Yaya.
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-08 21:09
Suck, ingen Messi.. bara sista 30.
Jeffson
2014-01-08 21:08
Den har säkerligen varit uppe här flera gånger tidigare men detta är min absoluta favoritvideo med Messi. Jag blir tårögd varje gång jag ser den, vilken känsla!
Vilken jävla legend han är! Han är den människa jag älskar mest efter min familj och mina vänner. Skulle jag tatuera mig (är helt ogaddad) så kommer det bli ett porträtt av honom.

...och tack Salvador Aparicio!
Barcelona NoGo™
2014-01-08 21:08
Messi, recovered from a thigh injury, will today be subbed on and play the last 30 minutes of the game #fclive [catalunya radio]

Härligt härligt!
Barcelona Diar Shekha
2014-01-08 21:07
MOD, dags att dela ut spärr? Tello har inget i Barcelona att göra. Han har fått chansen flera gånger i år och varit dålig varje gång. Sen är Alexis och Pedro i sitt livs form!
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-01-08 21:04
ForzaBlaugrana Hoppas du åker på en fet spärr jävla idiot..
Ronaldinho the original
2014-01-08 21:04
Negredo andra målet!! ........ Vadå gött att Yaya är skadad? Vilken människa skriver så.
Barcelona Vampíro
2014-01-08 21:03
Tata verkar inte ha mycket förtroende för Cristian Tello, jag tycker han var vår bästa anfallare efter Messi ifjol men i år blir det inte många minuter. Tråkigt om man slarvar bort honom då jag alltid tyckt han är enormt talangfull och kan bidra med mycket. Hoppas verkligen han får visa upp sig ordentligt under våren.
ForzaBlaugrana
Spärrad!
Barcelona KarmaIsAKaranka
Skönt att 32-årige Xabi Alonso (som fyller 33 i november) skrivit på nytt kontrakt. Knappast att han blir snabbare med åren.
Ronaldinho the original
2014-01-08 21:00
Tror nog det är därför spanska spelare lämnar till Premier League. Högre status och högre lön. Tänk dig hur stor Messi skulle vara enligt PL fansen om han gick till engelska ligan. Det roliga är att PL tränarna tror att alla spanska spelare lyckas i PL. Dom vill ha spelare som Montoya , Tello, Morata,herrera, rakitic och tror att dom ska bli den nya Aguero eller Silva. Säger inte att dom inte kan bli men tror ni förstår poängen
Barcelona the cameroonians
2014-01-08 20:59
Sergio har inte spelat på ett tag och behöver lite matchtempo i kroppen.

Song får lira returen nästa vecka i stället.
Barcelona the cameroonians
2014-01-08 20:57
Pinto - Montoya Mascherano Puyol Adriano - Iniesta Busquets SergiRoberto - Pedro Cesc Alexis

Kul med Puyi tillbaka i laget!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-08 20:56
Varför startar han med Sergio? Låt Song spela denna och vila Sergio till helgens match istället.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-08 20:55
Breaking news: LFP upphäver Juanfran's 5:e gula kort från helgen och är därmed tillgänglig på lördag. Vilken överraskning! Först Ramos inför det viktiga bortamötet som man vann KNAPPT på Mestalla och nu Juanfran som för övrigt är en Real Madrid-son.

*suck*
Barcelona LeoMessi
2014-01-08 20:52
Ronaldinho the original (Barcelona) Det var ett minst sagt snyggt mål han gjorde! Även om försvararna var riktigt nonchalanta och inte pressade honom tillräckligt så var själva målet ren och skär klass!! Men han var väl en sopa i la liga? För spanska spelare blir inte bra förrän dom dominerar England
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-08 20:51
Vilken boll av Yaya..
Ronaldinho the original
2014-01-08 20:50
Faan vad jag önskar att vi hade en Negredo typ i truppen
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-08 20:50
Match om en timme. Som man längtar :D
Aléx
2014-01-08 20:46
Det en sak jag har funderat på mycket senaste tiden och kan inte sluta tänka på det.
Zubi och Rossell verkar vara tajta vänner och just därför han har den posten idag...det va jag läst i olika forum.
Min fråga, Barca ägs av medlemmar och precis som val av president tycker jag att medlemmarna borde få sina röst hörda om fel personer på fe positioner i ledningen.
Inte ens i Barcelona Zubi verkar vara omtyckt bland fansen verkar det som så varför inte göra nåt åt saken?

Det borde funka som vilket företag som helst tycker man men i Barcas sköter man allting bakom stängda dörrar utan att någon höjer på ögonbrynen eller ifrågasätter vissa personer som Zubi. Varför?
Barcelona Rambla~
2014-01-08 20:44
Dier Shekha

Precis som jag misstänkte, en girig agent som får procent på övergången som övertalat Sanabria att dra.

Klubben får bara de 3m, staten tar skatten. Hade vi inte haft fåntratten Eusebio som tränare för B-laget så hade förmodligen Sanabria varit inluderad i B-truppen sen tidigare och då hade klausulen precis som du är inne på varit €12m istället. Detta är ju precis som med Thiago åter igen en ren fuck-up från klubbens sida som gör att man förlorar en del pengar.
Annons: