/spanien/barcelona/forum/5813.aspx/spanien/barcelona/forum/5813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-10 23:54
Förresten är det någon här inne som någonsin har läst en artikel om Barcelona på fotbollskanalen där användaren "shogun" inte har trollat sönder kommentarorsfältet?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-01-10 23:48
Capitan \(^.^)/ (Barcelona) Visst om Cuenca tjänade 500 000 kr i veckan, då hade jag förstått att Barca skulle betala hälften av lönen då den skulle vara på tok för hög. Men jag tror dessvärre att det har skurit sig mellan Barca och Cuenca och att dom bara vill bli av med honom.
Barcelona Tatinho
2014-01-10 23:45
Simeone - "Will we see a Barca without Messi tomorrow? I don’t think so. They have a lot of variations to their game but I can’t see him not taking part in tomorrow’s match."
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-01-10 23:38
Capitan \(^.^)/

Det är Zubi vi snackar om.. Kommer säkert sluta med att vi betalar Tottenham för att de ska låna Cuenca..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-10 23:16
Tottenham are considering signing winger Isaac Cuenca (22) on loan until June. Barcelona reportedly willing to pay half of wages. [metro]

Vad tycker ni om detta? Förstår förövrigt inte varför Barca ska betala hälften av lönen...
Barcelona the cameroonians
2014-01-10 22:56
@H.Alavi - Magico!:

Det enda jag kan se hända är att Barcelona måste betala inkomstskatt på de €38 miljoner som åklagarsidan menar gick till spelaren och inte till klubben/ägarna. Skattenivån är på drygt 50% vilken då skulle landa på knappa €20 miljoner.

I övrigt har jag svårt att se att Rosell skulle ha fifflat med själva summan och förskingrat pengar, möjligen då undanhållit dem för beskattning vilket är ett nog så allvarligt brott.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-10 22:49
Det här var nog den enklaste spärren jag har delat ut på ett bra tag. Helt onödigt språk belönas med en spärr. Spärrad i 48 timmar.

Trevlig helg! /Mod
2014-01-10 22:46
Martino sammafattade det rätt så bra på kvällens presskonferens;

Vi är ett bättre lag både kollektivt och individuellt sedan supercupen i augusti. Atlético är ett av de mest robusta lagen i Europa och har lyckats bibehålla den höga nivån från i somras genom hela säsongen.

Det är viktigt att vi hittar ett högt bolltempo och samtidigt undviker att dra på oss hörnor och frisparkar nära straffområdet. Han nämnde också vikten av att vara effektiva när chanserna kommer med tanke på hur tätt det var i de tidigare mötena.

Slutligen menade Tata att han ansåg att laget befinner sig på en hög nivå, men att han tror att det fortfarande finns utrymme för dem att utvecklas och att man inte slagit i taket än vad gäller nivån på prestationerna.
Barcelona B-Guden
2014-01-10 22:39
@the cameroonians:

gillar såna där artiklar men tycker det är dåligt och oschysst mot dom som inte blir med, samt pressen på dom som blir med på listorna
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-01-10 22:38
Enligt uppgifter fick Santos "bara" 150 miljoner kronor för Neymar. Jordi Cases som kom med detta påstående för ett litet tag sedan verkar alltså få en grön bock av en spansk domare. Enligt domaren är det sannolikt att klubben har suddat bort vart resten av pengarna har gått. Någon som vågar gissa?

Personligen fick jag reda om detta idag, alltså att Cases har en fejd med Sandro Rosell. Någon som vet mer än vad jag gör får gärna fylla i.

Vad innebär det för Barça och Neymar om det skulle vara så att klubben har gjort fel? Att det finns felaktigheter i kontraktet?
Barcelona Dinho the artist
2014-01-10 22:01
the cameroonians
Jag förstår. Tack och bock för artikeln! Fredagsunderhållning välkomnas med öppen famn.
2014-01-10 21:55
DInho the artist

Jag rekomederar denna artikel från TotalBarca när det gäller vilka talanger man ska ha koll på i la Masia.

Jag har inte haft tid och möjlighet att följa Juvenil-lagen mer än i European Youth League då och då, så jag kan inte komma med några uppdateringar på läget.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-10 21:33
Barcelona Dinho the artist
2014-01-10 21:29
Om någon skulle ha tid och känna sig manad att skriva om våra mest talande talanger vore det hemskt uppskattat! Vet att jag liksom många andra frågat efter det tidigare. Jag vet inte så hemskt mycket om våra yngre förmågor förutom ayoub, lee, aleña, Tarin och de allra största men vore mycket intressant om någon som följt dem ett tag kunde dela med sig av denna info.

De jag kommer att tänka på främst är väl Deulofeu samt Cameroonians som jag vet har hyfsad pli på läget i alla fall!

Ett önskemål från en Culé till en annan.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-10 20:46
Xaviesta Syftade också mest på att jag vill ha lite mer flyt i spelet, kanske inte var så tydligt. Men i motsats till dig anser jag Pedro skulle vara rätt man, av just alla de anledningar du nämnde angående Alexis. Missförstå mig inte, Sanchez alla dagar i veckan, förutom imorgon, just för att han är så oförutsägsbar, killen kan hitta på precis vad som helst, vilket jag älskar. Men vill hellre ha en bollplank till våra magiker eller åtminstone dra isär försvaret. Kan ha fel, hursomhelst blir det en win-win situation med tanke på deras former :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-10 20:31
Alba, Iniesta och Neymar ska det vara förstås.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-10 20:30
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat Det är just därför jag vill se Pedro och Alexis på kanterna. Ska vi ha Alba, Iniesta och Messi på samma kant blir det alldeles för trångt och bökigt vilket är det sista vi behöver imorgon. Jag vill att spelet flyter, lite mindre systematiskt och lite mer fantasirikt och därför har jag hellre Alexis på plan istället för Pedro om man nu måste välja en av dom imorgon. Pedros spelstil är mer systematisk likt Xavi, främst för att dom är La Masia-skolade, medan Alexis använder höger hjärnhalva mer känns det som. Han vrider och vänder, tunnlar och driver, stannar upp, exploderar, kropssfintar och trycker till och driver dig till vansinne. Han är helt enkelt jobbigare att hålla koll på för försvararna än Pedro vilket är bra mot just Atletico så han kan dra uppmärksamheten ifrån det centrala spelet. Äh, man kan vrida och vända hur länge somhelst egentligen men bottom line is att alla sätt är bra utom Fabregas som falsk 9:a (vanligen i allmänhet men just imorgon i synnerhet).
Barcelona Nesto
2014-01-10 20:13
Abbe. Cuenca ska väl även haft en mindre beef med Tata? Kanske en av anledningarna till att han inte har synts till så mycket. Eller har jag fått det om bakfoten? Ser hur som helst ingen större potential i Cuenca. Fyller väl 23i år dessutom? Finns killar längre ner som jag hellre ser får hans speltid. Lex, Dongou, Adama
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-10 20:13
Roliga nyheter med Afellay. Så glad för hans skull. När han en gång började ryktas till Barca blev jag glad och började hoppas. Och det är enda gången jag kan minnas att ett januariköp man hoppats på har slått in. Afellay har egenskaper jag tror Barca kan ha nytta utav. Och jag tror att han kommer få större utrymme för det han verkligen är bra på i Tatas lagbygge. Han visade lite av vad han kunde under våren 2011. Sen saboterade skador resten fullständigt och jag trodde hans tid i Barca var över... men nu verkar det alltså som att han får en andra chans. Eller rättare sagt - en ärlig chans. Vamos Ibi!
2014-01-10 19:52
Xaviesta

Inne lite på samma spår som du när jag försöker gissa mig till morgondagens formation. Nu vet jag inte hur Neymar känner sig imorgon, men han har inte spelat på ett tag nu och efter en sjukdom så kan man känna sig slö. Å andra sidan är han professionell atlet med ett läkar-team i världsklass. Jag personligen hade kanske föredragit Messi flankerad av Pedro och Alexis. Men om nu Neymar är helt 100 så föredrar jag just Pedro framför Alexis, där Pedro kan försöka dra isär dem medan Neymar och Messi turas om att föra boll i anfallet. Iniesta brukar vara stora matchernas man och det är just därför jag vill se honom imorgon, men ett stort minus FÖR MIG är att JAG anser att han tar för mycket plats på den ytan mellan vänster kanten och centralt, högt upp i banan, där jag helst vill se Neymar röra sig fritt. Känns som Neymar får ut mycket mer än Fuentalbilla-sonen.

Vad gäller Fabregas är jag inne på samma sak, Atleti lär kriga hårt om centern och inte ge oss mycket utrymme och tid, där kan det bli för mycket farligt om man inte har hög koncentration på passningarna. Fabregas förpassar jag helst till bänken, men får gärna hoppa in vid ett dö-läge eller underläge, dvs om Iniesta är villig att överlappa med Neymar så han inte blir låst vid hörflaggan. Annars kan Neymar lika gärna vara på bänken eller så spelar vi med Song på mitten på bekostnad av Iniesta.

Kanske jag låter lite grov men detta blir en sån match där detaljerna avgör, 2 oavgjorda matcher i ett dubbelmöte vittnar om det.
Barcelona Abbe.
2014-01-10 19:46
Kul att Afellay är tillbaka i truppen, även om han inte fått el alta médica. Han kommer med andra ord inte bli uttagen i matchtruppen om inget oväntat händer.

Däremot "oroväckande" att inte Cuenca är med, som till skillnad mot Afellay faktiskt har fått klartecken till spel av läkarna. Bekräftar väl det Sport har skrivit tidigare om att Cuenca fortsatt har bekymmer med smärtor och rörligheten i knät. Det kan säkert bero på att han är på väg bort redan nu i januari.

Martino sa väl dock för någon vecka sedan att Cuenca är någon vecka ifrån att vara matchredo, dock är det märkligt att han inte finns med i den trupp som reser till Madrid - oavsett om han kan spela eller inte (med tanke på att Afellay är med).
Barcelona The Octopus of Badia
2014-01-10 19:46
Martino: "Doubts about Messi starting? Yes, still thinking... He had a great comeback, but it's also true he has been out for a long time."

Martino: "Leo has again been decisive in the 30 minutes he played on Wed. Now the key is to find the right moment for him to start a game."

Martino: "Messi likes to finish the games he starts, so if you want to limit him playing time, it's easier to let him start on the bench."

Det verkar onekligen så att Messi inleder på bänken. Då är frågan vem som i sådana fall startar centralt; Neymar eller Cesc?

Ett annat frågetecken är såklart Alves, som visserligen är friskförklarad, men som inte medverkat i en match på ett väldigt bra tag (1.5 månad?) Montoya har på senare tid gjort det väldigt bra även om han fortfarande behöver bli betydligt mer effektiv och klokare i sista tredjedelen.

Jag är i alla fall glad att det inte är jag som ska ta ut startelvan inför morgondagens match.
2014-01-10 19:37
Martino: "Alves has recovered from his flu, he has been training well. Same with Neymar, both have chances to start." #fcblive
Barcelona Blaugrana91
2014-01-10 19:36
Jag vet att det inte har något med Barca att göra, men är så kul när Realfansen försöker vifta bort det faktum att Bale inte passar in i laget för fem öre med att han fortfarande är i inlärningsprocessen... Man värvar en spelare för €101M för att han fortfarande efter 6 mån ska vara i inlärningsprocessen.... Luktar floppvärvning enligt mig. Så glad att vi fick Neymar, där har vi en spelare som kan bli bäst av alla. Måste kännas surt för Realfansen att Neymar var Reals första val, men när vi värvade honom fick man i ren desperation panikköpa Bale. Komiskt!
2014-01-10 19:33
Martino: "Doubts about Messi starting? Yes, still thinking... He had a great comeback, but it's also true he has been out for a long time."
2014-01-10 19:29
Hela truppen, alltså 22 spelare får åka med till Madrid.

Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Pedro, Iniesta, Alexis, Messi, Neymar Jr, Mascherano, Bartra, Sergio, A. Song, Jordi Alba, Afellay, Tello, Adriano och Sergi Roberto.

Tydligt att Tata vill ha alternativ och dessutom verkligen jobba tätt ihop gruppen nu när det också är tätt mellan matcherna.
2014-01-10 19:26
Välkommen tillbaka till hetluften Ibrahim Afellay!

Äntligen med i truppen igen :-)
2014-01-10 19:26
Läste precis Daniel Olssons artikel om taktiken imorn och fick mig att tänka på en sak. Är det något som personifierar dagens Atleti så är det hjärta och känslor, inspirerade av deras tränare förstås. Senast vi möttes så kombinerades detta med hårt spel och de rödvita var inte fega att gå in i duellerna. På andra sidan står Barca där man har allt på spel efter förra årets magplask i CL. Liga-vinst och Cl-semi är helt klart godkänt men som de vinnarskallar de är vill de radera förra årets utskåpning med en perfekt säsong i år.

Det jag vill komma fram till är att imorgon ställs två lag på plan med väldigt mycket respekt och beundran för varann, men med allt att vinna/förlora så kan ni räkna med att det kommer hetta till ordentligt och då hoppas jag mannen i svart tar tag i det tidigt utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet.

Må bästa lag vinna, y Visca el Nou Clasic! :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-10 19:25
Snacka om angenäma anfallsproblem Tata har inför imorgon alltså. Vem tusan ska starta? Fabregas är som ett svart hål när han spelar som falsk 9:a och suger åt sig boll och försvarare centralt på planen vilket öppnar upp för ytterbackarna att trycka på och överlappa och frågan är om det är så klokt i en match av denna kaliber mot ett omställningsstarkt Atlético. Fabregas har gjort det mycket bra senaste tiden men jag tror faktiskt inte att han startar imorgon av den enkla anledningen att Tata förmodligen vill att ytterbackarna är försiktigare än vanligt. Pedro och Alexis känns omöjliga att peta just nu och borde startas på varsin kant tycker jag. Och till sist har vi sista huvudkliet, ska Neymar starta eller ska Messi köra från start? Min röst går till Messi för att den slänga in Neymar/Fabregas i andra halvlek beroende på hur matchen utvecklat sig. Detta är hur jag hade gjort alltså, men känner på mig att Tata kommer att lira Neymar-Messi-Alexis. Borde Fabregas inleda på bänken eller inte? Motivera gärna varför eftersom jag är lite orolig för att Costa och Villa ska få motorväg till vårt mittlås matchen igenom om Cèsc får spela i mitten av anfallet.
Barcelona B-Guden
2014-01-10 19:09
@FCB_Messi:

Ja va tror du samma med Ramos när både han och Pepe var avstängda så upphävdes hans avstängning, men Jese som fick ett helt felaktigt kort för filmning som Madrid överklagade det upphävdes inte. Man vill väll inte att det ska se korrupt ut men det gör när Ramos korrekta kort upphävs, men när Jeses felaktiga inte upphävs.
Annons: