/spanien/barcelona/forum/5812.aspx/spanien/barcelona/forum/5812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-09 18:46
Hamnade på Sport.es och läste en av krönikorna där. Författaren tar upp det som redan har ältats att båda lagen har mötts vid fyra olika tillfällen redan och att matcherna har slutat kryss.

Och att ett av lagen faktiskt ändå kan gå vidare på ett kryss, skillnaden är att Barcelona måste göra mål för att gå vidare. Han bjuder på ett Cruyff-moment där Cruyff, när han var tränare, ska ha sagt att i ett dubbelmöte är det bra att få ut minsta möjliga från första mötet. Och om du är tvingad att vinna har du ingen tid för spekulationer eller att slappna av.

Bara att köra från minut ett.
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-09 18:46
Om Fabregas får lite tid med bollen ikväll och med en Neymar och Messi på spelhumör så kan det vara de avgörande för matchens utgång. Fabregas har visat många gånger vilken känslig passningsfot han har, bara han får som sagt lite tid rättvänd och med spelare som löper då kommer också passningarna. Till skillnad från Xavi som inte vill slå bollen framåt. Dom matcher när Fabregas blir utan boll väldigt länge så känns de som att vi är 10 man bara. Få in Fabregas i spelet så kommer han bli viktig!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona No Busi - No Party
2014-04-09 18:21
Vilken tabbe av Alexandra Jonson. I rubriken står det 'tröttnat på Xavis snack' när Casillas säger något helt annat när man läser artikeln, mycket underligt.
Barcelona MrKnowledge
2014-04-09 18:16
Kan också bli en sorts 4-1-2-1-2 som Barcelona ställer upp med ikväll tycker de skulle vara mycket spännande iaf på pappret.
Barcelona ElTriplete
2014-04-09 18:12
the cameroonians Tata <3
Barcelona Iniesta - Kataloniens Joe Labero
2014-04-09 18:11
Anledningar till varför Cesc som falsk nummer nio kan funka: • Känsliga instick från Spaniens nr. 10 • Xavi och Iniesta tillsammans PÅ MITTFÄLTET • Neymar på vänsterkant (som visade sig vara extremt effektivt de sista minuterna i förra mötet.) • Messi till höger/i fri roll Men två pilsnabba yttrar som kräver hård bevakning och en Iniesta med en av världens bästa passningsfötter, så kan detta utan tvekan gå vägen.
Barcelona the cameroonians
2014-04-09 18:06
Enligt MundoDeportivo dök Tata aldrig upp i matsalen under lunchen eftersom han fortsätter analysera motståndarna genom videogranskning.

Just nu tar spelarna en tupplur... Tror inte Tata gör samma sak...

mindre än 3 timmar till avspark - nagelbanden börjar se aptitliga ut...
Barcelona Migueli
2014-04-09 17:55
I.Cuenca & messsileo Känner exakt likadant. En blandad känsla av optimism och pessimism. Och sen lite mer pessimism. Nerverna börjar krypa fram nu. Det smäller snart!
Barcelona I.Cuenca
2014-04-09 17:46
messileo (Barcelona) 2014-04-09 17:33 Någon mer än jag som känner att nervositeten börjar sakta men säkert krypa fram? Absolut ingen lätt match idag, och vem det än är som startar tillsammans med Leo och Ney, så kommer denne ge 110%! Jag litar på Barca ikväll. Samma här påväg hem från arbetet och ja nerverna börjar så smått komma fram lite var som!!! Visca Barca
Real Madrid Kaktus
2014-04-09 17:46
Hittills denna säsongen så har vi vunnit alla våra stormatcher, tror inte detta förändras denna gången heller. Stor och viktig match slutar med vinst för Barca. Tror vi vinner tämligen enkelt så länge vi gör mål i första halvlek. Känns som att Atletico dansat på sista versen ikväll.
Barcelona messileo
2014-04-09 17:33
Någon mer än jag som känner att nervositeten börjar sakta men säkert krypa fram? Absolut ingen lätt match idag, och vem det än är som startar tillsammans med Leo och Ney, så kommer denne ge 110%! Jag litar på Barca ikväll.
Barcelona messileo
2014-04-09 17:30
Tikitaka: Jag har för mig att för några år sedan så lottade man enbart åttondelsfinalerna och kvartsfinalerna men man har slutat med. Tycker personligen att det är roligare med lottning hela vägen :-)
Barcelona tikitaka
2014-04-09 17:26
@messileo:

Jasså okej, är det någon ny regel eller? hade för mig att man bara hade en lottning under slutspelet..
Barcelona messileo
2014-04-09 17:24
Tikitaka: Nope! Efter kvartsfinalerna så är det lottning, och en öppen sådan. Alla lag kan möta varandra. :-)
Barcelona tikitaka
2014-04-09 17:22
Tja en fråga, spelar vi en eventuell semfinal mot madrid eller Chelsea/bayern/arsenal?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-04-09 17:10
Det är svårt att säga exakt vilken uppställning som är bäst ikväll, för första gången på ett ganska bra tag har vi mer variation och kan ställa upp på flera sätt. Däremot är jag säker på att Cesc INTE bör starta som falsk nia.

Förmodligen kommer matchbilden bli som den förra, oerhört trångt i mitten med mera ytor på kanterna. Jag personligen tror att den avgörande faktorn är hur mycket Messi involveras i matchen, det är väldigt svårt för honom i sådana här matcher och när han skapar något är det bolltapp eller när han sätter fart från en kant. Neymar och Iniesta måsta hela tiden utmana på kanterna så att vi drar isär deras försvar och skapar yta åt Messi i mitten samtidigt som vi inte får släppa till något bak.

På förhand har Atletico övertaget men om bollen studsar rätt ikväll och Messi har en sådan där magisk kväll som bara han kan ha vinner vi. Oavsett vinst eller förlust står jag dock bakom Tata! Nu kör vi!!
Barcelona Júnior.
2014-04-09 16:15
Amo.38

No offence men jag finner ingen som helst logik i ditt tänk. Det är alltså Fabregas fel om vi åker ut, vare sig han spelar eller ej... där ser man!
Barcelona CarlesPuyol5
2014-04-09 16:15
@The Reporter:

Det stämmer, det finns en Olearys där.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-09 16:06
@Amo.38:

Pajas. Stötta våra spelare istället.
Barcelona >The Reporter<
2014-04-09 16:01
Jag tänkte mer lite utanför Arlanda. Hört att det finns en O'Learys i Märsta ganska nära Arlanda. Kan någon bekräfta detta? Eller ge tips på andra ställen. I Värsta fall får det bli på Arlanda, men e det säkert att matchen visas där?
Barcelona the cameroonians
2014-04-09 15:46
@The Reporter:

Bor du på Arlanda Hotellby så har de Viasat-kanalerna i utbudet där.
Barcelona Amo.38
2014-04-09 15:45
Tar vi inte oss vidare ikväll kommer jag skylla allt på Cesc, sen om han spelar eller inte skiter jag fullständigt i!! Han har en del att stå till svars för, kommer aldrig glömma hans missar mot Chelsea! Slöare spelare får man leta efter.
Barcelona Déu és Culé
2014-04-09 15:42
@The Reporter:

Finns inne i flygplatsen restaurang där man kan se den
Barcelona >The Reporter<
2014-04-09 15:35
Någon som vet ett ställe nära Arlanda där man kan se matchen ikväll?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-09 14:36
Vampiro.

Jag håller med dig. Har också varit nöjd med Fabregas som helhet. Lite sämre under våren. (Men det verkar komma ifrån Arsenalsyndromet som han lider av. Bra på hösten, sämre under våren).

Jag tror att Cesc som falsk nia kan fungera i dag. Vi behöver göra någonting och Messi har haft det svårt centralt mot Atletico de senaste matcherna den här säsongen och han på kanten med Dani Alves kan överraska Atletico och Iniesta kan få mer yta på mittfältet.

Vi får se. Jag gillar tränare som hellre faller på uttänka idéer än chansar. Tata har testade detta mot Madrid i höstas och det fungerade bra.

Och äntligen får vi se Xaviniesta. Det var längesen.

Neymar11
2014-04-09 14:34
Vad oddset på att neymar avgör för våran del? Enda målskytten mot atletico på 5 matcher. Innebär nog att han har satt sig i respekt och får mer bevakning. Innebär nog att Iniesta kommer lämnas med ganska mycket yta och tror det är han som blir kung idag Hoppas verkligen att Neymar och Alba har tränat på samarbetet, har knappt haft några överlappningar från ytterbackar sen ronaldinhos tid. Så jävla viktigt att fixa 2 mot 1 situationer ute på kanten
Barcelona Vampíro
2014-04-09 14:25
Lord knows att jag har vart kritisk mot Fàbregas under tidigare år men denna säsongen har han i mitt tycke vart bra. Han har alltid spelat bra under hösten med mycket mål och assist men i år har han även steppat upp sitt game efter nyår. Med det sagt så hoppas jag att han börjar på bänken då jag vill få in en anfallare. Pedro måste starta ikväll, Alexis levererar aldrig i CL så släng in en taggad Pedro från start och låt honom springa mot deras backlinje. Vi behöver mål ikväll och med Pedro så får vi även Neymar på sin favoritposition så det blir ytterligare ett hot.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-09 14:23
@Gabriel:

Se du till att ha på dig ditt vita, ihåliga linne, we gonna need it!

Frågan är dock om inte Xavi bör starta på bänken idag, till förmån för Cesc på mitten istället för på anfallet? Känns som Xavis styrande kommer va överflödigt då vi inte lär se mycket rödvitt utanför deras straffområde.
BARCA-més que un club
2014-04-09 14:23
Idag är det som en final för oss vinna eller försvinna , vi måste ge allt redan i första minuten.

Viktigaste och göra första målet ikväll, då tvingar vi upp Atl.m upp i banan, och det öppnar mer ytor för oss.

tror på laget ikväll Vamosss !!!
Barcelona Gabriel
2014-04-09 14:18
Alla är överens om att Cesc inte ska starta ikväll. Bara för det är det han som avgör hela skiten!

Visca!
Annons: