/spanien/barcelona/forum/5809.aspx/spanien/barcelona/forum/5809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gatumusikanten
2014-04-09 20:30
Man undrar ju så här innan match ifall någon har den ultimatat streamen att dela med sig? Kom igen mu Barcelona .. Även om magkänslan inte är bra, må bästa lag vinna.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-04-09 20:29
Asså helt kortfattat Gäller att ta med oss sista 25 minuterna från första mötet. Med den intensiteten som vi ska spela med, och hota varje gång vi anfaller. Då får atletico panik och hänger inte med. Säg vad du vill om godin och Miranda men som individuella spelare så är dom ganska mediokra. Vi måste hota dom rätt vända gång efter gång och inte tveka utan verkligen satsa
BARCA-més que un club
2014-04-09 20:28
Fyfan va nervöst , Jag tror på vårt lag Vammmoss Barca
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-09 20:26

Hoppas vi höjer tempot direkt från start och går för 1-0 innan första 25 min, sedan kontrollerar matchen och punkterar den med 2-0, vore drömscenario.
Barcelona jawwa
2014-04-09 20:21
Skulle det cesc bytas ut hoppas jag innerligt att messi ändå blir kvar på kanten
Barcelona Júnior.
2014-04-09 20:11
Tycker Tata förtjänar mer tillit från vår sida vid det här laget. Det finns självklart en tanke bakom elvan, allt är inte på svart och vitt. Det nämndes tidigare här inne att han inte var närvarande under lunchen pga analyser av motståndarna och vi får helt enkelt hoppas på att hans magkänsla tar oss till en eventuell semi. Formationen vi kör med idag är inte likt den vi startade med på Camp Nou. Det kan bli en helt annan matchbild med Messi på kanten och Cesc som nia. Mot Lissabon!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-04-09 20:08
Perfekt elva tycker jag. Vi bör inte redan från början gå till anfall för fullt utan visst ska vi anfalla men med balans. Med Fabregas som falsk nia kommer vi få en bättre balans och det blir svårare för Atletico att kontra. Vid 60 minuten ifall det fortfarande står 0-0 då tycker jag att Tata ska slänga in antingen Pedro eller Alexis. Inte Vänta tills den 70 minuten. Hur som helst så hoppas jag att spelarna ger 100% ikväll annars kommer vi inte gå vidare. Messi , Neymar och Iniesta ska känna större press på sig att göra sitt bästa. Dessa 3 är de bästa i laget tycker jag så det är naturligt att jag känner så. Jag hoppas att vi alla är jätte glada runt 11 tiden ikväll. Barca idag, imorgon och för alltid <3
Barcelona Sang Blaugrana
2014-04-09 20:03
Tragikomiskt att folk redan har utsett en syndabock OM vi förlorar innan ens matchen har blåst igång. Patetiskt var ordet.
Det man dock redan vet är att alla spelare kommer att göra oss oerhört stolta då de kommer att ge allt de har ikväll! Visca el Barça!!!
Barcelona Legenden Deco
2014-04-09 19:59
VAMOS!!!!!
Barcelona Vampíro
2014-04-09 19:49
Det blev galaelvan tillslut, känns ganska trist att Tata likt Tito(no pun intended) förra året har en startelva helt klar oavsett form och prestationer. Han har bestämt sig helt enkelt. Det är bara att hoppas att vi trots alla skadeproblem kan ta oss igenom den här stormen.
Neymar11
2014-04-09 19:43
Fan så skönt att slippa arda, dock synd att det är pga skada Snart smäller det vad som än händer så finns morgondagen. Ingen ide att diskutera startelvan då det är den förväntade och TAta vet bäst vad han vill få ut av laget
Barcelona Bàckis
2014-04-09 19:43
Frågan är hur Pedro och Alexis känner sig. Svårt att se hur de båda är villiga att stanna kvar nästa säsong, även om man båda två gjort fler mål än Neymar är han uppenbarligen given så fort det vankas stormatch eller El Clasico..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-09 19:41
Lika bra att Costa inte spelar för Atletico. Dumt att riskera i ett sånt när läge när man har ett guldläge i ligan. Klokt av Simeone.

Glömmer aldrig hur Tito Vilanova nästan misshandlade Messi när han spelade med honom i en liga som nästan var avgjord för att därefter riskera att använda honom i semifinalen mot Bayern München. Onödigt.

Vamos! Nu kör vi.
Barcelona Deulofeu
2014-04-09 19:38
Ingen Costa ingen Arda mot ingen Valdes eller Pique vi förlorar mest på det helt klart men ingen Costa det hoppas jag kostar...

Messi och Neymar vill jag se leka ikväll och Iniesta såklart men han leker ju jämt...
Tiki-Taka
2014-04-09 19:38
Har inte Tata martino lärt sig från den senaste matchen !? Vad f'n ser han i fabregas, en segare spelare får man leta efter. I förra matchen blev det en märkbar förändring när cesc gick ut i förmån av sanchez, och spelet blev helt annat. Vi behöver en pedro eller sanchez som tar djupledslöpningar, som springer skiten ur sig, inte en seg och statisk spelare i fabregas. Åker vi ut idag så vet vi alla varför !
Barcelona Abbe.
2014-04-09 19:35
Officiella startelvan: Pinto, Alves, Alba, Mascherano, Bartra, Xavi, Busquets, Iniesta, Messi, Cesc y Neymar. Bänken: Oier, Adriano,Montoya, Roberto, Song, Pedro y Alexis. Puyol, Tello och Afellay får se matchen från läktaren. För övrigt bekräftat att Diego Costa INTE finns med i Atléticos slutgiltiga matchtrupp. Adrian och Villa bildar anfallspar.
Barcelona Abbe.
2014-04-09 19:26
Ryktas om att Diego Costa aldrig fanns med på Atlético Madrids buss till Vicente Calderón. Återstår några minuter innan vi får se om det stämmer.
Barcelona Iniesta - Kataloniens Joe Labero
2014-04-09 19:13
Mycket snack om de offensiva pjäserna i detta skede, vilket är helt förståeligt. Jag vill dock slå ett slag för vår Ferrari, Jordi Alba Torres. Hans, tillsammans med Danis offensiva ruscher kan skapa otroliga ytor på kanterna. Tror att våra ytterbackar kan komma att bli väldigt viktiga.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-04-09 19:09
Tycker Cesc oftast gör bra matcher mot Real, men frågan är om det beror mer på hans spelartyp än att han själv faktiskt gör det så jättebra? En till på mitten och vi kontrollerar matchen, det är det Cesc är till för och med honom på planen har det gått bra mot både Real och City den här säsongen. Ikväll behöver vi dock inte hjälp med kontrollen utan vår primära uppgift är att få hål på denna jävla betongvägg till försvar som Atlético utvecklat i år.

Jaga tror på en jämn match, förmodligen blir det ett annat kryss och då gäller det bara att ha bortamålet som krävs. 1-1, 0-1 eller 1-0 känns som tre lågoddsare inför matchen. Viktigt att få in ett relativt tidigt mål, annars blir det lätt nervositet och frustration i slutet av matchen och det brukar inte gå något vidare.
2014-04-09 18:58
el Flaco.

Om det betyder att vi får se Iniesta på mittfältet så är jag helt okej med att ha Cesc som anfallare. Gudarna vet att Cesc behöver en kanonmatch snart innan folk tappar hoppet (många har redan). Men låt oss se. Om det stämmer att Tata har studerat Atletico i flera dagar så vet han vad som måste göras.
Barcelona el Flaco
2014-04-09 18:55
Jag delar den negatiffa uppfattningen som många här inne angående Cesc och om han huruvida borde spela från start ikväll. Tycker att han sällan brukar vara involverad i att få igång bolltempot och det känns som han ofta hamnar i ingenmansland och blir helt osynlig. Lyckligtvis brukar han ha bra samarbeta med Messi och de två hittar varandra väldigt bra, men mot Atlético hade jag hellre sett två yttrar flankera Messi. Känns som att Fabregas trots allt bidrar för lite under för stora delar av matcherna för att man ska satsa på honom i en så här pass viktig match.

@Gabriel:

Det vore så fucking typiskt... :P
2014-04-09 18:49
Leo y Cesc (Barcelona) Det du säger är helt korrekt. En Fabregas med mycket boll är en bra Fabregas, det andra är... Tvärtom. Med detta sagt vill jag dock fortfarande att Xavi ska spela. Man kan inte passa framåt hela tiden. ;)
2014-04-09 18:46
Hamnade på Sport.es och läste en av krönikorna där. Författaren tar upp det som redan har ältats att båda lagen har mötts vid fyra olika tillfällen redan och att matcherna har slutat kryss.

Och att ett av lagen faktiskt ändå kan gå vidare på ett kryss, skillnaden är att Barcelona måste göra mål för att gå vidare. Han bjuder på ett Cruyff-moment där Cruyff, när han var tränare, ska ha sagt att i ett dubbelmöte är det bra att få ut minsta möjliga från första mötet. Och om du är tvingad att vinna har du ingen tid för spekulationer eller att slappna av.

Bara att köra från minut ett.
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-09 18:46
Om Fabregas får lite tid med bollen ikväll och med en Neymar och Messi på spelhumör så kan det vara de avgörande för matchens utgång. Fabregas har visat många gånger vilken känslig passningsfot han har, bara han får som sagt lite tid rättvänd och med spelare som löper då kommer också passningarna. Till skillnad från Xavi som inte vill slå bollen framåt. Dom matcher när Fabregas blir utan boll väldigt länge så känns de som att vi är 10 man bara. Få in Fabregas i spelet så kommer han bli viktig!
Barcelona No Busi - No Party
2014-04-09 18:21
Vilken tabbe av Alexandra Jonson. I rubriken står det 'tröttnat på Xavis snack' när Casillas säger något helt annat när man läser artikeln, mycket underligt.
Barcelona MrKnowledge
2014-04-09 18:16
Kan också bli en sorts 4-1-2-1-2 som Barcelona ställer upp med ikväll tycker de skulle vara mycket spännande iaf på pappret.
Barcelona ElTriplete
2014-04-09 18:12
the cameroonians Tata <3
2014-04-09 18:11
Anledningar till varför Cesc som falsk nummer nio kan funka: • Känsliga instick från Spaniens nr. 10 • Xavi och Iniesta tillsammans PÅ MITTFÄLTET • Neymar på vänsterkant (som visade sig vara extremt effektivt de sista minuterna i förra mötet.) • Messi till höger/i fri roll Men två pilsnabba yttrar som kräver hård bevakning och en Iniesta med en av världens bästa passningsfötter, så kan detta utan tvekan gå vägen.
Barcelona the cameroonians
2014-04-09 18:06
Enligt MundoDeportivo dök Tata aldrig upp i matsalen under lunchen eftersom han fortsätter analysera motståndarna genom videogranskning.

Just nu tar spelarna en tupplur... Tror inte Tata gör samma sak...

mindre än 3 timmar till avspark - nagelbanden börjar se aptitliga ut...
Barcelona Migueli
2014-04-09 17:55
I.Cuenca & messsileo Känner exakt likadant. En blandad känsla av optimism och pessimism. Och sen lite mer pessimism. Nerverna börjar krypa fram nu. Det smäller snart!
Annons: