/spanien/barcelona/forum/5806.aspx/spanien/barcelona/forum/5806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona totalvotboll
4/18/2014 11:48
Tack! DM1982...
Helt sjukt, att de fick det...
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
4/18/2014 11:45
Guardiola kommer verkligen inte att återvända. Han är färdig med Barcelona. Kanske efter sitt äventyr ii Ejropa så kanske han vill återvända, men tror inte att det blir någon gång snart.
Barcelona DM1982
4/18/2014 11:40
totalvotboll (Barcelona) De fick hoppa över helgens match för att förbereda sig för CL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona totalvotboll
4/18/2014 11:21
Tja! är det någon som vet vad som hände med real Madrids match denna helg? varför spelar inte de?
Barcelona fc__Barça
4/18/2014 10:59
( Xaviesta ) Kommer ihåg det som om det var igår. Speciellt dagen efter att vi hade åkt ut mot Chelsea där majoriteten tyckte Pep var slut. Anledningen till att det är så minnesvärt är precis det du nämner, att året efter var Pep ett helgon som alla ville ha tillbaka. Pep fick sista året mycket skit för att han tog så kallat "konstiga" beslut men nu är det precis vad folk vill ha. Men det är det som skapar allas hat mot tränaren vad han än gör. När en tränare spelar safe hela tiden så är han feg, men när Pep experimenterade med taktiken och det inte föll väl ut så var han dumdristig.
Barcelona ( Xaviesta )
4/18/2014 10:27
Grabbar, ni som inte surfar på andras vågor, hur många av er minns hur mycket folk härinne klagade på Pep under hans sista säsong? "Han är sönderläst, han har slut på idéer, hans vision har börjat vissna, det är dags för någon ny att leda laget". Nu ska han komma tillbaka och vips så ska vi vinna trippeln. Folk har dammat av spåkulorna än en gång och minnet är som bekant väldigt kort. Jag minns tom många av namnen i Les Rambles som ville ha bort Guardiola under det året. Ibland har jag svårt att förstå vilka kemiska processer i hjärnan det är som sätter igång ett gruppbeteende. Imorgon när jag vaknar räknar jag kallt med att skaran som vill ha tillbaka Pep har växt. Ett tips är att blöta pekfingret i munnen och sätta upp det i vädret för att känna av åt vilket håll vårvinden blåser. Lika bra att vända kappan det hållet.
Barcelona Barca Barca
4/18/2014 10:13
ElTriplete Håller med dig i punkt 3. Xavi verkar ha blivit dement väldigt tidigt i åldern, tycker Xavi borde ta mycket större ansvar redan vid Thiagos situation i klubben, Xavi är långt ifrån en fader figur som Silvinho, Pinto, Puyol, Milito är/var. Neymar är en riktigt bra frisparksläggare, hur många har han fått ta den här säsongen ? Xavi har tagit alla, visst Messi har möjligen inte gett utrymme men Neymar borde få ta några istället för Xavi. Sen som ryktet går att han har fått ta över det taktiska med Tata gör mug sjukt förbannad, så när han har fått bestämma taktiken har det blivit sämre? Då blir jag mörkrädd när han näms som framtida träbare, sen att han utnämner Sergi Roberto som han ersättare stärker inte hans aktier som framtida tränare.
Barcelona AndreD
4/18/2014 04:19
Pep kom, till skillnad från hans två efterträdare, med nya idéer och försökte hitta andra sätt att spela på när han insåg att vi var totalt sönderlästa. Han gjorde oss återigen till en vinnande klubb och det kommer han återupprepa när han kommer tillbaka 2016 (ja det gör han, annars finns det ingen mening med livet).
Barcelona ElTriplete
4/18/2014 02:29
Okej, det här forumet håller på att spåra ur totalt.. Låt mig klargöra tre saker. 1. Guardiola Guardiolas återkomst till klubben kommer inte hjälpa ett skit så hoppas inte alltför mycket på det. Hela vårt spel är slut och så länge vi inte kommer med något nytt och fartfyllt lär det bli väldigt titellöst. Att ta tillbaka Pep är ett steg baklänges och något vi inte behöver. Börja lev i nutid. 2. Förlusten igår Nej, förlusten berodde inte på små detaljer såsom vissa här inne påstår. Xavi är naiv i sitt fotbollstänk och det har han visat hundra gånger tidigare. "Fotbollen segrade inte idag" med mera andra korkade citat. Real var bättre på alla plan och inte under en enda period TOG VI ÖVER matchen. Nej, inte ens vid 1-1. Bollinnehav innebär inte att ta över matchen... 3. Ligatiteln Jaha, Neymar och Alba borta 3-4 veckor. Våra två bästa spelare senaste matcherna. Även Bartra missar alltså mot Bilbao så det är bara att spela av säsongen. Atletico eller Real tar hem ligatiteln, med all rätt. Vi har varit alldeles för dåliga.
Barcelona Luigi
4/18/2014 01:53
Jag har ingen förtroende för den här ledningen. De kommer göra Barca till AC MILAN. Längtar tills Pep kommer tillbaka med Laporta och Cruyff. En dyr back kostar 350 miljoner. En ung lovande back 10-25 miljoner euro och Barca köper Song för 25 miljoner euro. Vart är logiken?
Neymar11
4/18/2014 00:54
Ronaldinho the original Tror att hans kontrakt var påväg ut och han ville inte förlänga när vi visade intresse! City ville behålla honom
Barcelona Thierry Henry
4/18/2014 00:50
@Ronaldinho the original:

Haha? Har vi inte fortfarande chans på ligatiteln? Eller har jag missat nått? Det är 5 matcher kvar av ligan. Alltså räcker det med 1 poängtapp av real och athletico var för att vi ska ha allt i egna händer inför sista omgången. Ett real och ett Athletico som samtidigt kommer ha cl semifinaler att tänka på mellan varven. Visst chansen är inte stor. Men den är heller inte på något sätt obefintlig eller omöjlig och här sitter du å snackar om å lufta ungdomar? Wow vilken loser mentalitet! Man hade kunnat tro att vi är Arsenal fans eller något liknande. Suportrar som bara drar ner sina byxor och inväntar älskog. Vi har tappat mycket denna säsongen men nu ska vi visa ryggrad och vinna resterande matcher. Visa omvärlden att vi fortfarande är fc barcelona och fightas in i sista sekund om ligatiteln. Så länge vi bara har en teoretisk chans på ligatiteln så får ungdomarna kolla på a lags matcherna på tv! Om vi hade gett upp redan nu och börja lufta b spelare så hade det bara funnits ett ord för det. Patetiskt!

Det räcker alltså att Athletico eller Real får minst 1 lika match var i dom 4 kommande omgångarna . När dom dessutom har cl spel att tänka på. Medan vi vinner resten. Så har vi allt i egen hand i sista machen. Större mirakel har sannerligen skett

Real har har tuffa matcher mot Valladolid borta och osacuna hemma härnäst. lag som kämpar för överlevnad. Elfter det har man Valencia och Espanyol. Lag i den övre tabellen. Sköter vi vårt jobb räcker det med 1 poängtapp. Atletico har ännu värre schema med levante och getafe borta och valencia hemma även dom.

Nu har inte heller vi ett fantastiskt spelschema. Men lägger vi ner all vår sista energi och hjärta på att vinna resterande så kan vi mycket väll sno titeln framför näsan på madrid packet i vår.
Barcelona Lion24
4/18/2014 00:43
Xaviesta

''Visst är det så men det rättfärdigar inte på något sätt det intryck han har gett på planen sedan årskiftet.''

Absolut inte. Jag håller med där och det är trots allt Barcelona som står för lönen, inte Argentina. Men vissa spelare tävlar om att bli bäst i världen, andra tävlar om att bli bäst i historien. Sen får den som tävlar om att bli bäst i historien gång på gång få höra att det fattas en VM-titel. Så fort Messis namn dyker upp bland de största så tar man upp VM. Det är det som sitter i bakhuvudet på Messi tror jag. Det är inte varje dag alla får en chans att bli den bästa genom historien på planetens populäraste sport. Men missförstå mig inte, det rättfärdigar inte hans prestationer på plan.
Ronaldinho the original
4/18/2014 00:21
Någon som vet anledningen till att City släppte Suarez till oss? Vilken Talang han är, rätta mig om jag har fel men han ska väl bli uppflyttad till A laget nästa säsong? Tro mig det här är verkligen 8 väl spenderade minuter. Hans dribblingar påminner mig mycket om en blandning av Ney och Iniesta.
Ronaldinho the original
4/18/2014 00:07
Hoppas nu att våra juveler får debutera/spela i A laget dom kommande liga matcherna. Vill verkligen se Adama,Suarez,Grimaldo (nu när Alba är skadad),Munir och Bagnack få mycket speltid. B laget ligger i säker mark så det blir inga problem där. Men tyvärr så tror jag att Tello,Afellay och Roberto kommer att stjäla deras speltid.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
4/17/2014 23:35
@Cule4life:

Klockrent bror!

Igår när jag kollade på SKY SPORT sa vår gamla spelare Van bronckhorst att lagdelarna inte sitter ihop. Om offensive gå och pressar hänger inte försvararna med upp för att de är rädda att förlora löp duellerna mot snabba spelare.

Han sa att båda under Rikard och Pep hade Barca bra mittbackar som kunde stoppa många forwards att skada oss så lätt.

Han sa också att han var ledsen att se vårt lag spela så dåligt..

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
4/17/2014 23:27
Hej grabbar!

Jag fick ett konstigt meddelande igår att jag inte kunde skriva förrän jag byte lag. Vad betyder det??

Dessutom kunde jag inte skriva i forumet.

Idag gick man runt med Barca tröja till skolan, jobbet och gymmet.
Fatta, vad folk inte kunde hålla sig. Främlingar som bekanta.. Kul vad det.

Varje gång de sa det är fel dag att ha på sig tröjan svarade jag, Nej det är rätt dag. Jag brukar bara ha på mig tröjan när vi förlorar matcher som dessa..
Barcelona Hyder
4/17/2014 22:42
- Neymar borta 4 veckor - Alba borta 3-4 veckor - Bartra osäker till helgens match och kanske mer Synd att de enda tre spelarna (plus Iniesta i viss mån) som verkligen har försökt bryta mönster i spelet och leta alternativa lösningar blir borta så pass länge. För Ney och Alba skulle jag tippa på att de endast kommer fokusera på VM från och med nu vilket är helt förståeligt. Tänk om Bartra kan sno åt sig en VM-plats sen också? Inte helt omöjligt.
Neymar11
4/17/2014 22:38
( Xaviesta ) Skulle inte påstå att vi medvetet har valt att börja att spela på kanterna eller att vi vill involvera Messi mindre. Utan han är helt enkelt för orörlig och vi hittar inte in till honom centralt. Det som har varit skillnaden när Neymar väl har spelat där, då har vi hittat ytan framför motståndarnas mittbackar och kunnat kombinera med neymar-Iniesta-Xavi.
Barcelona ( Xaviesta )
4/17/2014 22:27
Lion24 Visst är det så men det rättfärdigar inte på något sätt det intryck han har gett på planen sedan årskiftet. Till Messis försvar kan tilläggas att vi medvetet involverat honom mindre i spelet då vi lirar längs kanterna hela tiden, vilket gör att han bara följer bollen med sitt 360-lunkande i mittnavet. Hade allt spel gått igenom honom som det gjorde förr hade vi kanske fått se fler ruscher, fler kombinationer osv. Men jag tycker ändå att det ligger bra mycket mer bakom det än ett stundande VM. Man behöver inte i princip springa lika mycket som Pinto för vad som komma skall om två hela månader. Man behöver inte promenera i en final mot Real Madrid för att man tänker på ett VM. Jag köper det inte helt enkelt.
Barcelona Lion24
4/17/2014 22:07
Xaviesta

Men ingen av de alla spelare i Europa har en chans att bli utnämnd till den bästa fotbollsspelaren som någonsin äntrat en fotbollsplan. Där är skillnaden mellan Messi och resten av Europa.
Barcelona el Flaco
4/17/2014 21:57
Klubbens Cadete B lag, som består av 15-åringar, har spelat en turnering i Ryssland och under sin vistelse där besökte de ett barnhem. Spelarna lovade barnen där att om de vann turneringen skulle de donera pokalen till de. I finalen vann man med 3-0 och spelarna höll sitt löfte. De återvände till barnhemmet med pokalen i sin ägo och lämnade den där. Otroligt fin gest av pojkarna. Det är sånt som ger mening åt ungdomsfotbollen.
Barcelona ( Xaviesta )
4/17/2014 21:45
Rambla Vad fan, hann inte skriva färdigt. Iphonen bara : det räcker nu med dina dagböcker din jävel :) - klick. Nej, men han ser uppgiven ut och igår var han även på lite smådåligt humör stundtals. En tjurig Messi är helt onödig på en fotbollsplan, en glad Messi gör 4-5 mål i en CL match. Att han går och väntar på VM köper jag inte, isf skulle halva Europas fotbollsspelare lunka omkring på planen just nu. Han verkar vara besviken på klubben om du frågar mig.
Barcelona Ali G
4/17/2014 21:41
Tata är ingenting mer än en medioker tränare kör med en kass fabregas istället för Alexis elr Pedro visar vilken feg tränare han är
Barcelona ( Xaviesta )
4/17/2014 21:39
Rambla Håller med på varenda punkt. Nu stannar ju båda våra tankar på ett hypotetiskt stadie då Messi inte går att bänka som du själv säger. Jag tror att det har varit för mycket skit runtomkring både honom och klubben i år helt enkelt och han ser riktigt uppgiven ut på plan.
Barcelona Rambla~
4/17/2014 21:33
( Xaviesta ) Jag har påpekat det förut och gör det igen. Den bästa fotbollen den här säsongen har vi spelade vi när Messi var skadad runt julas. Det var fart och fläkt, kreativ fotboll med fina kombinationer och ett presspel som fungerade som det skulle så att även försvaret såg bra ut. Så fort Messi blev friskförklarad gick han direkt in i startelvan. Genast såg spelet mycket sämre ut och vi blev lika förutsägbara som vi är nu. Självklart skulle man bänkat Messi spelat vidare med den elvan vi hade och låtit Messi få spela sig i form istället under en lite längre tid. Fast vilken tränare bänkar Messi i Barcelona? Den blir inte långvarig på den posten. Jag menar, inte ens Pep bänkade Messi. Tyvärr så hade Messi behövt bita i det sura äpplet den här säsongen så att han inser att det inte håller att bara glida omkring och leva på gamla meriter. Nu menar jag inte att vi ska sälja honom, aldrig i livet. Istället måste man komma på hur man ska väcka hunger hos honom igen. Ungefär som Pep gjorde när han kom in den sommaren när Messi tjurade över att Ronaldinho tvingats lämna.
Barcelona LennyRomario
4/17/2014 21:21
@Legenden Ronaldinho:
Hur du får ett inlägg som handlar om att jag inte tycker att Bartra är en kommande världsback till att handla om att Masken och Busken ska spela mittbackar får du ta på ditt eget ansvar. Och möjligen någon lärare också.
Barcelona Ali G
4/17/2014 21:16
Barcelona LennyRomario
4/17/2014 21:15
Legenden Ronaldinho "Enligt din logik så är Varane en spelare utan någon nämnvärd talang från Ancelotti är tvungen att ställa upp med när Pepe/Ramos inte kan medverka p.g.a diverse strul?" Den stora skillnaden, och det tror jag du är väl medveten om, är ju att Ramos och Pepe är världsbackar. Att misslyckas med att peta dom som 21-åring betyder inte att man inte är en supertalang. Att misslyckas med att peta Masken som 23-åring...... ja, då är man ingen supertalang, hur gärna du än vill det. Dessutom hade Varane en ganska elak knäskada. Innan det var han totalt dominant ett El Clasico. Bartra visade hjärta. Men absolut. Vill du/ni tro att Bartra är en kommande världsback så okej. Det vore ju perfekt. Barcelona behöver inte ens värva någon mittback, så som alla tjatat om, han finns ju redan. Peeeeeeeeerfekt.
Barcelona ( Xaviesta )
4/17/2014 21:01
Rambla Jag förslår redan förra veckan en startelva utan Messi i cupfinalen, dvs Pedro-Neymar-Alexis tillsammans med Iniesta-Xavi/Fabregas bakom dom. Montoya borde fått chansen istället för Alves då vi visste vilket monster Bale är och vilken kant han kommer att operera på hårdast iom Crisianos skada och frånvaro. Ändå startar vi med Alves som anfallare i princip - på tok för uselt. Jag undrar hur matchen hade utvecklats om vi spelat på det här viset istället. Våra poängmässigt formstarkaste spelare sitter på bänken i en final där mål är det enda som räknas och istället går hela vårt spel i stiltje för att vi envisas med att trycka in en extra mittfältare. Ju fler kockar..
Annons: