/spanien/barcelona/forum/5801.aspx/spanien/barcelona/forum/5801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2014-01-11 16:04
Ser ut som att Deulofeu kommer att få än mer konkurrens i Everton under våren.
Liverpoollaget har nämligen värvat Aiden McGeady som i princip är samma typ av spelare som Deu.

Hoppas nu Gerard snabbt kommer tillbaka från skadan så att han inte tappar den startplats han nästintill hade spelat till sig under senhösten.
Barcelona Barcaholic
2014-01-11 15:42
@barcastuff: Possible line-up (vs Atletico): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Cesc Pedro #fcblive [md] Startar vi så tror jag tyvärr att vi som bäst kan få oavgjort. 1. Bartra måste bara starta före, han är våran bästa mittback och då ska man få starta säsongens viktigaste match. 2. Xavi ska sitta på bänken i en sån här match där Atletico förmodligen kommer försöka låsa så mycket som möjligt. Leder vi så kan Xavi hoppa in och göra det han gör bäst, styra tempot. 3. Fabregas ska absolut inte spela falsk 9a i en sån här match, det behövs någon kvick där uppe och om Messi inte är redo för att starta och spela en hel match finns det bara Neymar kvar som alternativ. Fabregas ska däremot starta ändå, fast på Xavis plats. Den elva jag vill se är: Valdes Alves-Pique-Bartra-Alba Fabregas-Busquets-Iniesta Sanchez-Messi/Neymar-Pedro Både Sanchez och Pedro har förtjänat en start plats till den här matchen. Därför tycker jag någon utav Messi/Neymar ska starta på bänken, dock inte båda.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-01-11 15:33
Om det är någon gång jag kan visa lite förståelse till varför cesc får starta i anfallet så är det idag. Neymar har varit sjuk och Messi har varit skadad i över 2 månader, så jag tror inte någon av dom är redo för 90 minuter. Dessutom, fatta vad skönt för motståndarna Barcelona byter in Neymar och Messi! Haha då vet dom att det bara kan bli jobbigare
Barcelona The Octopus of Badia
2014-01-11 15:33
Kan inte alla härinne redan nu mentalt förbereda sig på att Cesc startar som falsk nia utan varken Messi eller Neymar på kanterna samt att Mascherano spelar bredvid Piqué? På så vis slipper vi allt gnäll när startelvorna blir officiella.
Barcelona koeman92
2014-01-11 15:28
Cesc will tonight start at Messi's position [Sport].

Suck..
Barcelona koeman92
2014-01-11 15:27
@Andresito:

Haha tack men tror jag fattat nu :P.
Barcelona Andresito
2014-01-11 15:23
koeman92

Behöver du mer övertygelse? :)
Barcelona koeman92
2014-01-11 15:19
@Canaletes:

Haha såg det precis nu på fcbarcelona.com.. Har precis kommit hem från Dubai och min mobil klocka är fortfarande anpassad efter deras :P.
Barcelona Canaletes
2014-01-11 15:17
Matchen börjar 20:00...
EliCule
2014-01-11 15:16
Helt ärligt, vem läser svensk media som Aftonbladet och fotbollskanalen! Det är som att ha Wikipedia som källa, mycket skriker dessa tidningar från mobilen eller kopierar artiklar från andra liknande Kalle anka tidningar och kör en Google översättning för att sen publicera.
Barcelona koeman92
2014-01-11 15:15
Andresito Våran match ikväll. Det står på både livescore och tvmatchen att den startar 23.00.
Barcelona Andresito
2014-01-11 15:14
@koeman92:

Vilken match syftar du på nu?
Barcelona koeman92
2014-01-11 15:11
Hur fan kan man spela en match kl 23.00!!? Är spanska förbundet helt j*vla dumma i huvudet??
Barcelona Sentuary
2014-01-11 15:10
Ronaldo är så pinsam så det inte är sant, att gråta sig till världens bästa fotbollsspelare. Kan ni snälla sluta skriva om galan blir bara sjukt pinsamt, att ens jämföra Messi med den bebisen är sjukt
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-11 15:06
Snälla, ingen Fabregas i anfallet nu. Han får dock gärna starta, men på mitten bredvid iniesta och busquets. Pedro, Neymar och Alexis längst fram. Bitte!
Barcelona LeoMessi
2014-01-11 15:01
Haha Messi har gått ut och sagt att han ska komma på galan och detta trots att han är helt säker på att han inte kommer att vinna! Och om det stämmer att dom hade ringt Ronaldo och sagt att han ska vinna så hade jag inte heller kommit på galan för det hade dödat spänningen totalt! Snarare så att folk borde skratta om tönten som grät i ett helt år, sa att han inte skulle komma och sen grät lite till. Sen när han får veta att han ska vinna så är det inte nog med att han kommer, utan han tar med sig hela sin familj haha! Det är pinsamt! Jag jan garantera er att di Maria och higuain föredrar att spela med Messi.
EliCule
2014-01-11 14:48
Helt ärligt, vem läser svensk media som Aftonbladet och fotbollskanalen! Det är som att ha Wikipedia som källa, mycket skriver dessa tidningar från mobilen eller kopierar artiklar från andra liknande Kalle anka tidningar och kör en Google översättning för att sen publicera utan att ens kolla grammatik eller felstavningar. Det säger mycket om deras nyheter.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-11 14:36
@El capitano[Culee:

Fotbollskanalen är inget jag läser men nu klickade jag för att du länkade. Den källan de hänvisar till är det nya Punto Pelota , dvs självutnämnda fotbollsprofeter som inte behöver fakta och dylikt då fotbollsandarna talar med dom och ger dom de allra saftigaste ryktena och skandalerna. Trovärdiga källor är överskattat.
Barcelona Neymar N11
2014-01-11 14:08
Messi har själv sagt att han kommer vara på plats och det spelar ingen roll för honom vem som vinner.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-11 14:07
@El capitano[Culee:

De vill få Messi att framstå som en egoistisk, grinig liten snorunge som blir arg om han inte får som han vill. Tyvärr. De som är insatta vet att det snarare är tvärtom.
Barcelona Canaletes
2014-01-11 14:06
Svensk media är så efterbliven. Det här nyheten kom ut för 3 dagar sen och man skriver som det vore senaste nytt. Sen så kryddar man texten som fan... blääää
Messi och Barcelona har tom gått ut med att Messi ska resa till galan.

Får fan ba lusta o peta han i ögonen á la Mourinho han som skrev artikeln.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-01-11 13:52
Pajkastningen mot Barca/Messi fortsätter från svensk media, Nu påstår man att Messi vet att Ronaldo kommer vinna Ballon'd'or och är därför förbannad, Han hotar till och med att inte komma till galan.

Bullshit, varför ska man smutskasta honom bara sådär? Han är absolut inte förbannad och kollar man på hans intervjuer så är det absolut inte så. Han kommer aldrig sjunka till Ronaldos nivå, Det gör mig bara förbannad att svensk media ska alltid smutskasta Barca/Messi. Äckliga jävlar. Skriver från mobilen så ni vet...
Barcelona Andresito
2014-01-11 13:48
Tror tyvärr att vi kommer se ett mycket defensivt Atlético ikväll, näst intill en spelarbuss. Då tror jag inte Pedro - Cesc - Alexis kommer lyckas bryta sig igenom ett såpass organiserat försvar som Atléti har. Med tanke på att Cesc droppar ner och mer tillför kontroll på matchen, så blir det upp till Pedro och Alexis att avgöra, vilket jag tyvärr inte kan se någon av de göra, iallafall inte mot ett av världens formstarkaste lag.

Kvällens match avgörs i andra halvlek, definitivt. Ska jag tippa så tippar jag på 0-0 eller 1-0 i halvlek, och då blir det upp till Neymar och Messi att kliva fram, och det är endast då jag tror att vi kommer lyckas bryta igenom den eventuella bussen.

1-1 känns inte omöjligt och ska absolut inte kännas dåligt nu på förhand med tanke på förutsättningarna, sen hur det ser ut när matchen har börjat är en annan femma.

Vad tror ni blir svårast ikväll? Att hålla nollan eller att göra mål? Jag tror på det förstnämnda.

Visca!
Barcelona Canaletes
2014-01-11 13:47
Vi får väl hoppas att Afellay lärt sig flytande spanska nu när han har varit borta så länge :p
Barcelona ElTriplete
2014-01-11 13:43
Naknoo Håller med. Tello har fått tillräckligt med chanser den här säsongen men har tyvärr inte tagit den. Kan inte minnas sist han gjorde någonting vettigt i en match. Måste gå långt tillbaka isåfall, haha. Tellos plats på bänken borde tas över av: 1. Afellay 2. Cuenca 3. Deulofeu En av dessa spelare, annars blir det överflöd av anfallare i truppen.
Barcelona Naknooo
2014-01-11 13:21
Affelay är tillbaka och reser med truppen till Madrid. Hoppas han stannar säsongen ut iallafall, nu kan vi göra oss av med överskattade tello som inte bidrar med ett skit, så jävla avläst spelare så de finns inte.
EliCule
2014-01-11 12:47
Dagens sanning =)
Barcelona Treyh
2014-01-11 12:26
Dubbelbyte i 55:e minuten. Neymar och Messi står vid sidlinjen. Atletico spelarna kollar på varandra... Da fuck just happened? =)
Barcelona B-Guden
2014-01-11 12:13
@petersays:

Va menar du att vi ska ha för utfyllnads spelare då ? Dom kommer kanske inte blir nån världstjärna direkt, eller nån som slår in sig i startelvan. Men prefekt som utfyllnadsspelare
Barcelona Chileno
2014-01-11 12:08
Ja men precis :) I den formen han är i just nu, och att Tata verkar få ut mer av honom än vad någon av dom tidigare tränarna någonsin fått ut.

Pinto får gärna agera cheerleader på bänken :)
Annons: