/spanien/barcelona/forum/5798.aspx/spanien/barcelona/forum/5798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-12 17:06
Rambla~ (Barcelona) Om några år ser vi Sanabria där:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-01-12 17:04
Gai Assulin spelar för Hercules. Han skulle väl bli stjärna i City? :P
Barcelona LeoMessi
2014-01-12 16:59
Tackar för snabba svar :D Helvete vad jag har svårt att se skillnad på Dongou och Traore, såg en bild på dom två tsm för ett tag sedan och jag visste inte vem som var vem haha!
Barcelona NoGo™
2014-01-12 16:57
@LeoMessi:
Official: Further tests this morning confirmed Iniesta got a knock on his knee yesterday, availability for next games depends on recovery Ingen allvarligt, tur det! 2:a he
Barcelona BarcaLaliga
2014-01-12 16:57
LeoMessi

Iniestas tester visade inget allvarligt, spelar ej i cupen men lär vara tillbaka nästa helg.
Barcelona LeoMessi
2014-01-12 16:55
Några nyheter om iniesta?
Barcelona Rambla~
2014-01-12 16:53
Äckliga Citeh har både en massa flyt och domarfördelar med sig numera. Plastklubb!
Barcelona Rambla~
2014-01-12 16:49
Haha Jese Micolli-kopia är rankad långt efter Deulofeu tom, och de jämför honom med en världsstjärna som Neymar. Att ni ens orkar bry er om den där okunniga madridistan.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-12 16:45
@Barcelonistas:

Fotboll är mycket mer än att bara ställa fram namn på ett papper. Atleti-spelarnas marknadsvärde är bra mycket längre jämfört med Barcas men likt förbaskat har vi spelat 3 oavgjorda matcher där båda lagen varit på samma nivå. Just nu gör du samma sak som killen du kritiserade bara halvtimmen tidigare.
Carles Puyol El Gran Capitan
2014-01-12 16:43
@FCBlaugrana:

Vad ska han säga här näst? Att hundar kan flyga?
Barcelona Barcelonistas
2014-01-12 16:40
City spelar just nu mot Newcastle och har stora problem. Sam Hearth har gjort 3-4 super räddningar. Citys snabba omställningar får vi se upp med. Men har vi samma defensiv som vi hade mot atletico så är jag inte alls orolig. Lägg därtill att vi har Europas bästa offensiv och jag kan inte se hur city ska klara Messi-Neymar-Sanchez-Iniesta.
Barcelona Deulofeu
2014-01-12 16:35
Väntad startelva i b-laget som jag skrev tidigare he he.

Kul med anfallet bästa anfallet som startar för säsongen enligt mig.

Bring it on...

Nasri bärs ut på bår i City mtchen trist att se även Yaya linkade ut tyvärr.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-12 16:25
Kan ni sluta skriva om de på Puertan skriver? Vem bryr sig om de? Trött på att höra deras ständiga bullshit här. Kanske dags att agera MOD?
Barcelona Diar Shekha
2014-01-12 16:24
Kan ni sluta skriva om de på Puertan skriver? Vem bryr sig om de? Trött på att höra deras ständiga bullshit här. Kanske dags att agera MOD?
Barcelona Barcelonistas
2014-01-12 16:20
Har aldrig sett en individ som skriver så mycket fel. Tycker nästan synd om den där el Pasillo. Samma person hade redan räknat in 3 poäng mot oss 2009 på bernabeu trots att det var 2 matcher kvar till el clasicot. Inför el clasicot 2010 så höll han på precis likadant där han redan hade räknat bort oss. Frågan jag ställde mig var ( hur man kan vara så säker på att man kommer vinna mot ett sånt sjukt bra lag som var helt överlägsna?. Dessa matcher slutade 2-6 och 0-2 . Minns någon supercup matchen 2011 när vi slog Real med 3-2? Efter den matchen sa samma person att vi inte kommer vinna något clasico ett bra tag framöver. Vad händer? Vi kör över dom med 1-3 på bernabeu, sen mötte vi Real i CD-R semin och återigen blev det en upprullning på bernabeu, där vi vann med 1-2. Han måste ha slagit något världsrekord, aldrig sett någon ha så mycket fel.. Säsongen 10/11 så vann Ronaldo skytteligan i Spanien där han gjorde 40 mål. minns hur han då påstod att ingen kommer kunna slå Ronaldos 40 mål, och att det kommer ta kanske 10-15 år innan någon slår de rekordet. Säsongen därpå gjorde Messi 50 liga mål.... Vad jag vill ha sagt med allt detta? Skit i vad el pasillo säger, det ända han är bra på är att ha fel. Snubben är lika dum som den kristna bibel älskaren Kent hovind.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-12 16:20
Barca B starting XI vs Hercules: Ortola, Patric, S.Gomez, Ilie, Planas, Samper, Espinosa, Edu Bedia, Denis Suarez, Dongou, Adama.

ÄNTLIGEN Adamas första start någonsin för Barca B.
Barcelona LeoMessi
2014-01-12 16:16
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Nu ska man ta dessa rykten med en nypa salt och jag hoppas att Xavi avslutar karriären i Barcelona. Risken med att Xavi skulle vilja lämna för MLS är att han kan be om att få gå på fri transfer, eftersom han har varit klubben trogen och att han förtjänar det, så det kan sluta med att man inte skulle få ett öre för honom. Med vår ledning vet man aldrig.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-12 16:13
Hur långt kontrakt sitter Xavi på? Okej om han verkligen vill pröva på en annan kultur medan han fortfarande har chansen men vi ska fan inte skänka bort en av världens bästa mittfältare genomtiderna. Betala eller stick!
Barcelona LeoMessi
2014-01-12 15:49
FCBlaugrana (Barcelona) Då är Deulofeu bättre än Neymar också för Deulofeu presterade bättre Jese i segundan samtidigt som han fick spela långt ifrån alla matcher. Tello samma sak eftersom han gjorde några riktigt bra inhopp och när han väl fick starta matcher så såg man att han inte egentligen har vad som krävs.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-12 15:42
El Pasillo har talat igen.

Jese är bättre än Neymar. Vår brasilianare är inte bättre än Jese på någonting.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-12 15:40
Måste säga att Tata har riktiga cojones som inte startade med varken Messi eller Neymar. Olika anledningar javisst men ändå. Tror inte t.ex Tito hade vågat göra så. Respekt till Tata. Det känns bra att vi har en tränare som vet vad som krävs för att stå som segrare i SLUTET av säsongen och ha sina spelare fräscha. Han visar verkligen tilltro till Alexis, Pedro, Cesc att få starta en sådan här match med Leo & Ney på bänken. Deras självförtroende bara växer och växer. Samtidigt som alla känner att man måste prestera för att få speltid.

Känns fantastiskt att vi leder ligan efter halva säsongen med hyfsade sparkapital i framförallt en frisk Lionel Messi.
Barcelona NoGo™
2014-01-12 15:31
The talks on a transfer of Barcelona midfielder Xavi (33) to New York Red Bulls in the summer are well-advanced. [sky italia]

Vad är detta nu då?!

Kan ju inte se Xavi lämna direkt om jag ska vara ärligt, varför isf? Han spelar ju varje match princip och Xavi vad skulle han få ut av att lira där borta? Tveksamt om han skulle tjäna mer där heller o Xavi har ju aldrig vart nån som spelar för pengarna direkt så.

Skulle bli mycket förvånad om det skulle ligga något i detta rykte. O som Gabriel var inne på så har jag också förväntat mig att han ska avsluta karriären i Barca.
Barcelona Bästelona
2014-01-12 15:09
Pique var fenomenal igår! Känns som att han har höjt sig sen Tata tog över laget.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-12 14:55
Deulofeu

Uppskattar också, precis som många andra, dina inlägg om B-laget. Jag har inte följt de så noga denna säsong, så det är härligt att du kommer med uppdateringar om spelarnas form etc.

Jag tänkte på den här situationen med Ilie och Samper... Hur ser det ut där? Ilie är väl den defensiva mittfältaren egentligen. Har Samper petat ner honom till mittback nu? Som du sa, det påminner om Mascherano-situationen.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-12 14:53
Mönchengladbach-Besiktas 18:30 - Träningsmatch! Det finns en stor chans att Ter Stegen lirar. Njut! :)
Barcelona Deulofeu
2014-01-12 14:39
Xavi ska ju definitivt vara kvar hos oss inget snack om den saken han håller länge ännu hans inhopp som han gjort under vissa matcher har ju totalt förändrat matchbilden för oss.

Han har ju ett lugn som ingen annan besitter möjligtvis Busquets och Iniesta då...men med han på planen lugnar de flesta andra ned sig inte minst slutar de löpa... nej skämt åsido de har alltid en spelare de kan ge bollen.

Jag jämför honom med Giggs i United och ser honom gärna stanna länge även om det bara kommer vara med inhopp på slutet.Svårare för tex Puyol att göra samma sak då hans position i mittlåset är så utsatt.
Barcelona Deulofeu
2014-01-12 14:35
Jag är så glad över att Alba är tillbaka i laget vilket match han gjorde igår riktigt vass åt båda hållen.

Alves var ju bara en skugga av sitt forna jag.

Det gör mig inget att Alves är avstängd nästa match då Montoya åter får chansen från start förmodligen om inte Adriano får spela.

Tycker det är riktigt bra att både Montoya och S.Roberto verkligen får chanserna och en hel del förtroende från Tata speciellt på sistone.

Kolla bara bytet i tunga matchen mot Atletico vem hade inte bytt in Song istället mot nickstarka och fysiska Madridlaget?

Vad gör Tata jo han byter in Roberto som mäter 177 centimerter i strumplästen... Det kallas att bygga upp en spelare och frågan är ju hur Song resonerar.

Svårt att se Song stanna nästa år om Roberto får fortsatt många minuter och att vi kanske plockar hem totalliraren Rafinha. Samper står ju på tur nu också.

Skulle inte förvåna mig om man får se Samper en hel del redan nästa år i a-laget.

Normalt sett får man ju minst två år i b-laget och flyttas inte upp förrens man är en dominant spelare likt Deulofeu eller Rafinha.

Samper har ju redan blivit det under första året i b-laget och är spelaren som är mest given av alla!

Barcelona Gabriel
2014-01-12 14:32
Om Xavi lämnar blir jag otroligt besviken då jag alltid förväntat mig att han ska avsluta sin karriär hos oss. Han kanske känner själv att han inte är samma spelare som innan och håller på att tappa sin startplats, men om det nu är så att han inte klarar av att bli en bänkspelare istället så blir jag besviken.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-12 14:30
Det ryktas starkt att Xavi är på väg till NY Red Bulls. Jag skulle bli förkrossad om han valde att lämna nu. Visst han har gått ner sig från sin galna form 08/09-10/11, men han är verkligen inte slut. Xavi är och förblir en viktig spelare för oss, även om han inte alltid slår genomskärare som Fabregas eller Messi. Däremot ska man börja spekulera i om han fortfarande ska starta varenda match och istället låta exempelvis Fabregas ta mer ansvar.
Barcelona Deulofeu
2014-01-12 14:24
Årets lag kan bara Pique och Messi komma med i då de var de enda som var uttagna.

Lite tunnare än vanligt kan man lugnt säga.

Dags för lite storstädning till nästa år då Tata får bestämma köpen till nästa sommar ut med det gamla och in med det nya...
Annons: