/spanien/barcelona/forum/5797.aspx/spanien/barcelona/forum/5797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-09 16:48
Hoppas grabbarna är på hugget på lördag, och att dom vågar gå in i dueller. För Atletico kommer att spela riktigt tufft och ligga hela tid vid gränsen. Hörde en engelsk kommentator säga att domaren som ska döma matchen är känd för att tillåta fulspel, goda nyheter för Atletico och sämre för oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2014-01-09 16:41
@Barcelonistas:

Han hade knappt varit topp 100 i det spelmässiga.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-09 16:28
Låt oss för en stund ta bort alla mål som Messi och Ronaldo gjort, vi säger att ingen av dom gjort ett mål hittills. vad finns kvar? Jo det spelmässiga och jag kan lova er att Messi hade helt klart vunnit detta utan några problem. Ronaldo hade i ärlighetens namn knappt varit topp 3 i världen. För just i det spelmässiga så brister det allt för mycket och det vet alla om.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-09 16:15
För det första så vill jag säga att Ronaldo är en fantastisk spelare. Han är en stor förebild i världen för väldigt många unga runt om i världen. För mig personligen är han en utav dom bästa målgörarna som jag någonsin sett, han är en helt sinnessjuk målmaskin som bara sprutar in mål, han är en riktig goal machine. Men det brister väldigt mycket när det kommer till det spelmässiga, förutom målen som han gör så är det inte så mycket mer. Han försvinner ut ur matchbilderna väldigt ofta, är inte alls dominerande i spelet, och set är väldigt sällan som han styr spelet. Om vi kollar på Messi så har han ett betydligt bredare register. Gör otroligt mycket mål på flera olika sätt,dominerar otroligt mycket i själva spelet där han är delaktig i precis allt. Spenar fram sina motståndare, han ligger i princip bakom alla farligheter i det offensiva spelet. Någonstans så måste man öppna ögonen och vara ärlig bara för att Messi är bäst och enligt mig den bäste genom tiderna så gör det inte Ronaldo till en dålig spelare. Jag tycker inte detta är en smak sak, " vissa tycker Ronaldo andra Messi". Dom som tycker att Ronaldo är bäst har antagligen följt Messis storhetstid för dåligt. Messi är inte bara bättre spelmässigt utan det med marginal när han är i toppform. Detta handlar väldigt mycket om sunt förnuft. Jag kan inte säga att Zlatan är bättre än Ronaldo för då ljuger jag bara.
Barcelona LeoMessi
2014-01-09 15:53
Gud vad jag älskar Rafinha! Visst han kanske inte verkar lika elegant som sin bror men i mina ögon är han minst lika talangfull. Så jäkla bra driv med bollen och är skicklig på i stort sett allt! Tror det kommer bli väldigt tufft för Roberto när rafinha kommer tillbaka.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-09 15:49
@NoGo™:

Jag blir så stolt över Leo. Han är en bra förlorare och en bra vinnare. Han går inte ut i media och gråter över priser etc. Är det något jag har svårt för så är det när vuxna människor beter sig på det sättet Ribery och Ronaldo gjort för att vinna detta pris. Småbarnsbeteende.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-09 15:46
Cristiano Ronaldo's 15 minutes of fame are gone ;) Adéu!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-09 15:42
Rafinha vs Real Madrid för er som vill se en potentiell supertjärna. EDIT: Tvåa... :)
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-09 15:41
Vet inte om videon har varit uppe här redan men för er som inte har sett intervjun från Messi av BarcaTV än. Kommer den här. Bra intervju och där han säger att han vill avsluta sin karriär Barca där folket älskar honom.

ÄR SÅ OTROLIGT GLAD ATT HAN ÄR TILLBAKA. Tidernas bästa fotbollsspelare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-09 15:36
Här har vi framtiden! Tänk att vi, om inte Zubi strular till det, inom ett par år har Neymar, Deulofeu och Rafinha i laget. Det ser ljust ut för oss. Jag hoppas faktiskt att man förlänger lånen på Deulo och Rafa så att de får regelbunden speltid.

Rafinha är ungefär 20 år ung och tar för sig på det sättet på SB mot Real Madrid, vilken styrka han visar upp.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-09 14:25
Leomessi Hmm , undra vem den divan kan vara :P.
Barcelona LeoMessi
2014-01-09 14:04
FCB_Messi (Barcelona) Tycker Messi skulle ha stått still, pekat på sig själv som om han vore Gud och väntat på att hela laget ska springa fram och avguda honom! Påminner mig om någon men vet inte riktigt vem haha
Barcelona FCB_Messi
2014-01-09 13:54
Vilken kväll det var igår ! Magiskt ! Det känns nästan som dagen efter vi vann Champions league . Den glädjen , den lättnaden , den känslan, så obeskrivligt ! Andra målet , när Messi bara sprintar rakt igenom försvaret och lägger in den iskallt , och sen springer ut mot hörnflaggan och pekar mot fansen och sen klappar sig på hjärtat , herregud får nästan tårar ! VISCA BARCELONA !!!!!!!!!!!
Barcelona LeoMessi
2014-01-09 13:52
Hur tror ni vi ställer upp mot Atletico? Jag är helt hundra på att mittfältet kommer att bestå av Busi, iniesta och xavi. Anfallet är lite klurigare då både Messi och Neymar kan starta på bänken. Neymar var väl sjuk eller något liknande, och han kanske inte är Rede att starta en match.
Barcelona NoGo™
2014-01-09 13:38
Messi: "It's an honour to travel to Zurich as Ballon d'Or finalist. Team trophies are those that really matter, but it's a nice recognition"

Barcelona Neymessi
2014-01-09 12:58
“Everyone tries to stop Messi, but they simply can’t. He seems to be just walking around, and then suddenly…”
Luis Garcia (Coach Getafe)
Barcelona the cameroonians
2014-01-09 12:28
Och igår bekräftade Messi via klubbens hemsida att han kommer att delta på galan; Finally, Messi confirmed that he’ll be in Zurich on Monday of the Ballon d’Or gala. “It’s a really beautiful acknowledgment because of what it represents – it’s not a big deal if I lose.”
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-09 12:26
Neymar tränar med laget nu på morgonen!
Barcelona el Flaco
2014-01-09 12:16
Vet inte om detta har nämnts tidigare men Cristina Cubero, en journalist med nära relation till Messi, sa på Punto Pelota häromdan att han viss då tänker närvara galan nästa måndag. Återstår att se om det stämmer men Cubero har åtminstone mer trovärdighet när det gäller nyheter om Messi än den andre madridista journalisten som sa att han inte tänkte komma till galan när han fick reda på att han inte skulle vinna.
Barcelona Canaletes
2014-01-09 11:35
På tal om presskonferenser med klarspråk... :p
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-01-09 11:07
är det bara jag som älskar tatas presskonferanser!?
det är det här vi har saknat, en som talar klarspråk.

Pep och Tito talade alltid i gåtor och var väldigt passiva, har bara hört pep uttala sig som en man o de va mot murinho ''Él es el puto jefe y el puto amo en esta sala"

nu har vi en som vågar uttala sig. GRANDE MARTINO !
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-09 11:03
Jag har inget emot en lite äldre och mer erfaren mittback för det betyder att man satsar på Marc. Om vi köper en fräsch 25 åring vill han säkert spela och inte sitta på bänken. Marc och Gerard såg så himla bra ut tillsammans i matchen mot Elche. De två är framtiden.
Barcelona the cameroonians
2014-01-09 11:03
Tvättäkta Culé

Hur vet du att Ronaldo inte hade något med saken att göra?
Det är inte helt ovanligt att spelare via sina agenter (eller klubbar...) droppar saker i media för att använda som leverage i en fråga eller situation.

Samma sak med Real som klubb, det är inte första gången de kör sina egna kampanjer och basunerar ut i den media de i princip själv rår över.

Du skriver att andra skribenter ska ha källkritik men uppvisar inte någon som helst egen källa. Förmodligen är du bara en del av propagandamaskinen själv, men inte kan väl någon med ett sådant "vattentätt" nickname som ditt INTE vara culé...

Att du försöker skriva en snygg rad om Messi och matchen igår lyser fullständigt igenom. Mitt tips till dig är att inte avsluta dessa meningar med tre punkter utan kanske ett utropstecken. Skulle kanske lura någon mer... (!)
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-09 11:00
50 procent har inte ens sett Zidane spela fotbolll ändå pratar de om honom som att dem växte upp på samma gata som Zidane. Jag själv har sett ytterst lite av honom därav kan jag inte uttala mig om honom. Ronaldinhos magi är odiskutabelt! Men för mig är Messi nr ett i världen. Om toppklubbarna i Europa markerar honom som vilken normal spelare som helst hade Messi gjort hattrick i varje match.
Barcelona Barca08
2014-01-09 10:48
Får lite Gabi Milito vibbar vid en eventuell Vidic värvning, ser hellre att bartra får fortsatt förtroende
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-09 10:37
@tonny9sanabria: D10S ???????? På Twitter. För er som inte förstår. D10S=Dios=Gud=Lionel Messi
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-09 10:31
Since Cristiano Ronaldo joined Real Madrid in the summer of 2009, Messi has scored 249 goals in 235 official games for Barcelona.
Tvättäkta Culé
2014-01-09 10:29
@Capitan \(^.^)/:
Hur står det till med din (och övriga som gillade din kommentar) källkritik egentligen? Du kanske inte är medveten om att Ronaldo själv ALDRIG deklarerade att han skulle bojkottar galan utan medierna vinklade det hela p.g.a Blatters uttalande. Banderollerna som du syftar på var en manifestation av Real Madrid gentemot Blatters uttalande mot portugisen. Om du ska snacka ner någon så är det åtminstone rätt smart att ta reda på hur saker och ting ligger till... -- Fantastisk match igår av Messi, hoppas att han matchas in långsamt för att inte låta honom gå sönder...
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-09 10:22
Buga för Ronaldinho

Whyyyyy are you still here?

Kan inte mod läsa igenom alla hans inlägg så att även ni inser att han endast är här för att trolla. Väldigt lätt att skilja på en ulv i fårakläder när denne totalsågar halva sitt "egna" lag efter en kanonsäsong utan att ens argumentera för det mer än att "de håller inte". Om du dessutom visar dig vara samma person som blivit spärrad här innan för just samma sak så är du verkligen tragisk...
Barcelona Andrés V
2014-01-09 10:06
Grymt roligt att Messi är tillbaka, hoppas nu bara Alexis och Pedro kan fortsätta spela lika bra som dom har gjort när Messi varit borta.
Annons: