/spanien/barcelona/forum/5796.aspx/spanien/barcelona/forum/5796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2014-01-08 18:48
Jag vill verkligen inte se Neymar på bänken mot Atletico! Sanchez och Pedro i all ära, men helt ärligt så är Neymar i en klass ovanför dessa två när det kommer till att luckra upp en tight defensiv. Atletico är ruskigt bra bakåt och då behövs någon som kan utmana med boll... där har både Pedro och Sanchez brister i jämförelse med Neymar, som är betydligt mer oförutsägbar med bollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-08 18:41
@B-Guden:

Visst, ingen vill väl spela B-lagsfotboll under Eusebio. Men att som 17-åring kräva att bli uppflyttad i A-laget känns inte rätt. Varför skulle han inte kunna lyckas i Barca? Det kallas konkurrens. Om han är tillräckligt bra kommer han få sina chanser.

Jag förstår att det lockar att lämna när storklubbar som Arsenal och Roma vill ha ens signatur, jag klandrar inte honom för det beslutet. Jag hade hellre sett han kämpa för en A-lagsplats istället för att begära en, dock.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-01-08 18:38
Det positiva är att han lämnar för min favoritklubb i Italien hehe :P
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-01-08 18:38
@barcastuff: Sanabria (Barcelona B): "Roma has paid the buyout fee. Can't yet play at Roma, I'll join an Italian top-tier team on loan until summer" [rm]

Välkomnar in €3 miljoner! :)
Barcelona B-Guden
2014-01-08 18:33
Alla som skriver om Tonny inte förtjänar nåt ni kan dra, vart ska han spela ?
Han är striker, vi har Messi Neymar Cesc, eventuellt Rafinha, Dongu.

tror ni han ska stanna ? Hur jävla dum får man va, jag hoppas absolut han lyckas i sin nya klubb.
Man måste va realistisk han kommer inte lyckas i Barca, det vet han själv också, sen hur roligt kan det va att spela när man har en idiot som tränare.
SoN_Un
2014-01-08 18:32
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

men jag förstår absolut vad du menar=)
SoN_Un
2014-01-08 18:31
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

syftade mer på att barca börjar slå tillbaka via media så som dom gör.. plus till skillnad från real madskit så har barca fullt med video bevis=)
Barcelona BarcaLaliga
2014-01-08 18:29
Tänkte bara kolla om någon vet någonstan man kan kolla var te.x. Ronaldos mål kommer ifrån på planen. Alltså vart spelaren tar det sista tillslaget innan bollen är i mål.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-08 18:12
Barcelona B forward Tonny Sanabria (17) has said goodbye to all his team-mates and told them he will join Italian club Roma. [@sport]

Jahapp... då var det klart. Konstigt nog kan jag inte unna honom någon framgång alls i sin nya klubb. Hellre ha Dongou, Adama, Deulofeu och Rafinha som vår framtid, där man vet att dessa herrar är villiga att kämpa för framsidan av tröjan.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-08 18:11
: SoN_Un

Och vem skulle man säga ifrån till? Dom som kan sätta stopp för det är just uppviglarna i det här fallet och det är just dem som låter det hända. Real Madrid är ju trots allt "Adliga Madrid", huvudstadens och kronans lag. Detta är inget nytt och har pågått sen en bra tid tillbaka. När själva boven är så högt uppe i kedjan är enda lösningen en gemensam bojkott av "oppositionen".
Barcelona ElTriplete
2014-01-08 18:09
Mourinho fick rött kort och var uppvisad till läktaren 2 matcher innan Clasicot. Matchen efter satt han där uppe och snackade med spelarna trots att han inte fick. Han fick ändå närvara vid el Clasico. Så pinsamt alltså.
Barcelona B-Guden
2014-01-08 18:06
@Diar Shekha:

för vi kan vinna utan det, sen var det bra att Neymar blev avstängd nu har 0 kort, bättre det än att han fått ett och missat matchen mot Atletico madrid
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-08 18:04
Marc André Ter Stegen vs Victor Valdes denna säsong. Imponerade...
2014-01-08 17:54
Diar Shekha

Valdés fick 6 matcher för att han sa att domarn var en skam för fotbollen, i det senaste borta clasicot.
SoN_Un
2014-01-08 17:53
Diar Shekha

håller med dig till 100% fattar inte vrf ingen säger ifrån...real hugger så fort vi får ett billigt o betydelse löst 5-0 mål... femte målet alltså...
Barcelona Diar Shekha
2014-01-08 17:48
@migerucb: Javier Aguirre has been banned for 4 games for calling the ref a son of a bitch. When Pepe did that, he got a game. "It wasn't an insult" Det är ju patetiskt haha..
Barcelona Diar Shekha
2014-01-08 17:46
Det jag blir irriterad på är sättet vi behandlar det på. Varför kan inte någon från ledningen klaga över det? När fick vi sist ett kort upphävt? Valdes fick flera matchers avstängning förra året för något löjligt.. Och när Neymar fick sin femte gula kort så sket ledningen fullständigt i det..
Barcelona LeoMessi
2014-01-08 17:43
Det känns som att varje gång ett lag som kan ta poäng från Barcelona får gula kort upphävda! Det är så jävla idiotisk? Varför ens dela ut kort när förbundet upphäver dom. Nu vet jag inte vad Juanfran gjorde, han kanske fick ett extremt billigt kort! Kan lova er att Ronaldo hade kunnat sparka sönder ansiktet på en motståndare i matchen före el clasico. Han hade fått lira el clasico eftersom han är för bra för att missa en sån match, då hade deras ursäkt varit "Vi har inte hunnit granska det röda kortet än".
Barcelona Zamboza
2014-01-08 17:40
När det kommer till korruption och inkompetens så är spanska fotbollsförbundet på samma nivå som u-länder. Jag kanske är färgad i fråga, men det känns som dem gör allt för att sätta käppar i hjulet på barcas dominans.
SoN_Un
2014-01-08 17:39
hoppas verkligen börjar på bänken o hoppar in sista 30 typ..man vi höra fansen hylla hans comeback. tror det skulle betyda oerhört för honom...pga alla skriverier i media mot han o hans familj på siistone
Aléx
2014-01-08 17:39
När har spanska fotbollsförbundet upphävt ett gult kort på Barca spelare? Perez kommer att sälja sin mamma för att få vinna en titel i år.
2014-01-08 17:32
Va? Varför tillåter man detta? Man kan lika gärna sluta ge kort överhuvudtaget, då alla i princip upphävs så fort man ber om det...
Barcelona Diar Shekha
2014-01-08 17:30
Juanfran's gula kort upphävs och han kan lira mot Barcelona! Varför dela ut gula kort överhuvudtaget? Varför inte bara ge pokalen till Real Madrid så slipper vi andra spela?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-08 17:29
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Jag tror också det bästa hade varit att starta med Pedro-Messi-Alexis mot Atlético. Neymar må ha varit en av våra mest tongivande spelare under hösten, men i dagsläget är både Pedro och Alexis formstarkare och förtjänar att starta den matchen. Lyxproblem?

Jag vill även se ett mittfält bestående av Sergio, Fábregas och en Iniesta som äntligen vaknat till liv. Xavi har inte varit dålig direkt, men Fábregas är en bättre spelare idag, speciellt när han får spela på mittfältet.

I backlinjen hoppas jag verkligen att Bartra får spela, det är det enda rätta. Frågan är om Tata vågar välja honom före Mascherano i en toppmatch. Det är dags.

Nog om den matchen, ikväll är det Getafe som gäller. Hoppas Roberto får starta och att han tar för sig. Messi kan börja på bänken och bli inbytt sista halvtimmen.

Vamos!
Aléx
2014-01-08 17:17
Eftersom att Neymar är magsjuk så startar Messi ikväll mot Getafe.

[källa: sport]
Barcelona DM1982
2014-01-08 17:16
kan vara så att messi startar ikväll, perfekt uppvärmning inför matchen mot Madrid i helgen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-01-08 17:08
@Aléx:
Vad menar du? edit: jaha du menar tröjan där uppe, det är en gammal matchtröja som dom inte uppdaterat. Dom brukade ha en sponsor som hette PSG
2014-01-08 16:21
Roma is ready to pay the 3M buyout clause of B forward Tonny Sanabria (17). He will first play on loan at Sampdoria or Sassuolo. [sky]
Barcelona LeoMessi
2014-01-08 16:12
FCBlaugrana (Barcelona) Åh ska ter stegen till Bayern?:( haha hade inte varit dåligt att ha Neuer och ter stegen i laget:P
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-08 16:06
Vad tråkigt det med Neymar, han hade behövt den här matchen mot Getafe för att få igång rytmen mot Atlético. Vill se Pedro - Messi - Alexis mot Atlético och Neymar får göra en inhopp. Han har inte fått spela sen uppehållet och att sätta in honom i hetluften kan sluta illa.
Annons: