/spanien/barcelona/forum/5793.aspx/spanien/barcelona/forum/5793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-11 21:59
Från Puertan: "Vinner vi imorgon och nästa lördag, ja då kan vi va serie ledare inför söndagen då Barca och Atletico spelar sina matcher;). Men nu måste vi bara göra värt jobb." Stackarn vet inte om att det är inbördes möten som gäller och då ligger Real Madrid på tredje plats trots samma poäng då de förlorat mot både oss och Atletico. Then again ... nothing surprises me when madridista logic comes to play xD Buga för Ronaldinho: Du vill bli av med huvudet, va? Jävla troll. Att du ens orkar komma tillbaka. Spärra honom MODERATOR!
Carles Puyol El Gran Capitan
@Barcelonistas:

Haha du är lustig du först så säger du att du förväntar dig mer av Atletico och att dom bara parkerar bussen och nu skriver du att dom är största hotet och att dom har en bra spelide.
Barcelona Treyh
@Buga för Ronaldinho:

"Vi förlora mot deras b lag där sist" Haha det kan endast komma från en madrista
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 21:58
Buga för Ronaldinho - hur är det med läsförståelsen? Jag skrev att vi var det bättre laget rent spelmässigt där vi dominerade bollinnehavet. Sen skapade Atletico inte så värst mycket heller tycker vårt försvar hade koll på deras omställningsspel hela kvällen.

Jag är ändå nöjd, laget har inte pekat än Messi och Neymar har fortfarande inte hittat den där riktiga formen än. Men när dom väll gör det så kommer det åka av för dom flesta lagen, lägg där till en Iniesta som börjar komma igång nu allt mer.

Atletico är helt klart det största hotet, dom är bättre än Real Madrid.
Barcelona LeoMessi
Blev inte buga för Ronaldinho spärrad?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
Kan någon spärra trollet "Buga för Ronaldhino"!
Barcelona Rambla~
2014-01-11 21:57
Hm, jag som trodde på en galen anstormning från Atléti, hemma på Calderon och allt. Nästan lite besviken, visst 1p är väl okej trots allt men det är även två tappade poäng och det gynnar bara asen på andra sidan stan. Atlético skulle faktiskt ha plockas i kväll. De var inget märkvärdiga alls i den här matchen. Vi borde ha tryckt på ännu mer i andra halvlek för på slutet gick de på knäna. När det kommer till målchanser förtjänade väl inget av lagen en vinst. Vi skapade dessvärre inte så många klara målchanser. Aja, vi får vara nöjda med poäng i slutändan. Hur är det med Andresito, ingen jobbig skada hoppas jag?
Barcelona Buga för Ronaldinho
Vi möter atletico under tre matcher och kan inte vinna en enda gång. Vilket jävla skämt.
RedemptionMn
Med tanke på omständigheterna, så är jag nöjd med en kryss borta mot Atletico. Vi kanske hade tagit en vinst om Iniesta hade varit kvar på plan, men det kan vi inte veta. Jag är imponerad över lagets defensiva spel. Pique och Masken skötte jobbet på ett bra sätt. Alba hanterade D. Costa på ett skickligt sätt. Däremot förhåller jag mig tveksam till Fabregas position i laget. Han tillför mycket mer i spelet när han får spela i sin naturliga position. Jag kan dock förstå att de valde att spela honom som falsk nia, med tanke på att Messi har nyligen återkommit från långvarig skada samt att Neymar inte har spelat i några veckor. Tello hade personligen inte tillfört mer än vad Fabregas har gjort. En sak som jag stör mig på är spelarnas brist på avslut. Det fanns klockrena tillfällen där spelarna kunde ha pepprat med skott mot Courtois, men de valde att inte göra det. På det här viset blir det svårt att skapa farliga lägen mot Atletico, då Atletico är ett lag som backar mycket hem. Det blir alltför trångt framför Courtois.
2014-01-11 21:56
Gabriel

den svåraste borta matchen är mot Real. Vi förlora mot deras b lag där sist.
Barcelona Tatinho
2014-01-11 21:56
Helt rätt som någon sa tidigare, Bytet av Iniesta påverkade verkligen mittfältet något enormt, vi hade svårt att få fram dem farliga passningarna. Men sen så ska vi vara glada att vi fick med oss 1 pinne på borta plan mot ett lag som har ett så diciplinerat defensiv som Atletico.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 21:55
Måste ge cred till Atletico helt sanslöst va dom har blivit bra, dom är helt klart det största hotet för oss. Betydligt bättre än Real Madrid va gäller kollektivt och spelide!.
2014-01-11 21:55
Barcelonistas

Vi var bättre laget? Ta av dig glasögonen. Vi skaffar 1 halvt bra läge under hela matchen och det var Messis i andra halvlek. Vi duttar med bollen och spelar omkring den utan någon som helst fantasi. Spelar exakt likadant som förra säsongen. Varje gång Atletico kom upp i anfall så var dom farliga och Arda turan själv lekte med hela vårat mittfält.

När Messi kommer in blir vi sämre vilket är skjukt. Han lallar runt där på planen. Neymar sämst, bara ligger på gräset.

Alba upphäver en offside 4 gånger. Fabregs är förmodligen den sämsta spelaren vi någonsin haft i Barcelona. c

Alves håller inte någonstans. Iniesta tappar bollen, sen står han å kliar sig själv på sina bollar.

Hur man besegrar bussen? Skjuta??? Har dom hört talas om det någon gång.

Herregud vad tempofattigt, jag fick ont i huvudet av att se spelet. En halvchans på en hel jävla match.

Pique ska ha min respekt,. Han var fantastisk!!

Nu har Real allt i sina egna händer.

Sen att man har en feg tränare som tar ut Pedro säger det mesta. Usscchh
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-11 21:54
Jag är nöjd med 1 poäng och det ska Atletico också vara.

Real Madrid har inga fördelar i detta alls - skrattretande att det finns folk som tror det. Nu blir det svårare för dem att hänga av Atletico. Dessutom har de två bortamatcher framför sig närmast. Real Madrid måste vinna mot både Atletico och Barcelona för att chans och deras höstschema var betydligt lättare än vårschemat som kommer. De kommer aldrig räcka till.

Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Gabriel
2014-01-11 21:54
Alves blir sämre och sämre för varje säsong som går. I ärlighetens namn kan jag inte minnas en enda bra match han gjort på otroligt länge bortsett från El Clasico i år då han var kung. Tycker faktiskt att Montoya (trots att jag är långt ifrån ett fan av honom) är bättre, framför allt en mycket smartare fotbollsspelare än Alves. Dani verkar sakna all form av fotbollsintelligens som existerar. Dessutom segar han ner allt så sjukt mycket. Nej, har tröttnat enormt på Dani nu.

Dags att sälja och casha in på honom till sommaren. Ser hellre att vi spelar med Montoya då trots alla hans inlägg blir blockade.

För övrigt en riktig pissmatch, kan inte säga att jag är speciellt nöjd med det här resultatet, men inte missnöjd heller, det är ok liksom. Men i slutändan så kommer Real Madrid att knappa in 2 poäng imorgon, sånt kan aldrig ses som något positivt.

Nåväl, den svåraste borta matchen för säsongen är spelad och vi gick därifrån utan förlust. Fortfarande 1 i tabellen, dags att blicka vidare.
Barcelona AndreD
2014-01-11 21:53
@Principe17:

Vad fuck är meningen med att få hörna när man bara passar bollen tillbaka till backlinjen igen?
Barcelona Zamboza
2014-01-11 21:53
Man får se det från den ljusa sidan. Vi är fortfarande serieledare. Man måste ge Athletico cred. Dem är förmodligen det äckligaste laget att möta för alla topplag i europa. När vi hade bollen var både Costa och Villa i defensiv mittfälts position. Simeone har gjort under med laget. Vi må ha kryssat mot dem 3 i rad, men hellre det än att förlora 2 raka mot dem hemma som real gjort. Hela backlinjen gör det riktigt bra och det påminde om peps tid i barca. Pedro var bra i första. I övrigt är det ingen som utmärker sig.
Barcelona Stoichkov~
2014-01-11 21:52
@Andresito:

Arda är den mest nöjda spelaren. Han bytte tröja med Messi!
Barcelona Acrobat
Det viktiga var att Atletico inte gick förbi oss! Real Madrid är inte ens en allvarlig utmanare och de kommer tappa fler poäng än både vi och Atletico framöver. De förlorade ju mot det här gänget på SB. Nästa gång har vi Atletico på Camp Nou och där är vi starka. Då har Messi och Neymar toppat formen!
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
En stor eloge till mittförsvaret och Pedro! Resten av laget kommer inte riktigt upp sin högsta nivå.
Barcelona LeoMessi
Sämsta beslutet någonsin kom från Alves! Istället för att slå in bollen lågt så slår han ett högt jäkla inlägg! Oavgjort är inget pissigt resultat men ändå
Barcelona Andresito
2014-01-11 21:51
Måste säga att Arda var bäst på plan idag, mycket imponerande
Barcelona Stoichkov~
Jag är nöjd med matchen trots allt. Atetico är riktig bra lag. De förtjänar en poäng helt enkelt. Så är det. Är säker på att de hade slagit Real Madrid om två lagen hade mötts idag,
Barcelona Chileno
Vad har hänt med Xavi kreativitet? Inte en enda farlig djupledsboll under matchen. Alltid dom där säkra sidledsbollarna, så inte hans passningsprocent som han är så besatt av ska gå ner.

Matchen i helhet var bra utförd av Barca tycker jag, med Messi i bättre form så hade vi vunnit det här.
Carles Puyol El Gran Capitan
2014-01-11 21:50
@Barcelonistas:

Att säga att Vi var bättre är att ta i lite för mycket. en jämn match där jag Tycker att Atletico hade lite hetare målchanser än oss.
Barcelona NoGo™
@Gio Style

Tänkte precis samma sak! Sinnessjukt dåligt beslut där!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
En stabil match. Vi trycker ner atletico under hela matchen och visar upp stundtals riktigt bra spel. Är riktig nöjd med oavgjort! De fegade ur genom att parken bussen hela matchen nästan. Visca el Barca!!!!
Barcelona Andresito
2014-01-11 21:49
Piqué, oj vilken match! Tog hand om Diego Costa och Villa utan problem.

Godkänt resultat, ge Messi och Neymar ett par matcher så kommer det bli super. Mittfältet var dock helt borta idag, annars bra i backlinjen och i anfallet, möjligtvis att Alves var dålig.

Det kommer bli bättre!
Principe17
@AndreD
Vill du att Messi nickar in den i samband med en nickduell eller hur tänker du?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
Messi hade ett par chanser och man ser att han är världens bäste. Han har en helt annan fart med bollen än de andra och skapar farligheter hela tiden när han kommer rättvänd med bollen.
Annons: