/spanien/barcelona/forum/5792.aspx/spanien/barcelona/forum/5792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-01-11 22:13
Både Atlético och Barça var taktiskt mycket bra i kväll. Det släpptes verkligen inte till många målchanser. Jämfört hur det brukar se ut i dessa möten. En hjärnornas kamp mellan två mycket taktiska argentinare. Det här taktiska spelet ska man ta med sig till CL. Där är det extra viktigt speciellt i bortamatcherna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-11 22:12
@Carles Puyol El Gran Capitan:

Du är tydligen inte skarpaste kniven i lådan ... *suck*
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-11 22:08
Jag kan fortfarande inte förstå att vi precis höll nollan mot Atletico Madrid, med samma backlinje som vi hade förra året. Är inte det fantastiskt?

Alba och Mascherano var verkligen på tårna idag och lät inte Diego Costa få något andrum.

Pique visade vart skåpet skall stå! Det var länge sen jag såg honom dominera som han gjorde idag, dessutom hade han också ett giftigt skott (som någon borde varit där vid returen). Han insats påminde mig om the good times of 08/09.

Är lite besviken på Alves, han verkade överarbeta nästan varje situation. Dock kan man inte klandra honom då han genomförde en klart godkänd match, trots att han inte spelat på nästan 1 månad.
Barcelona Barcelonistas
Carles Puyol - vi dominerar bollinnehavet och trycker ner Atletico stundtals under den här matchen. Vi skapar dock inte mycket men det gör inte Atletico heller.

Många har ju ändå kritiserat vårt försvar och helt ärligt så tycker jag att vi gör det riktigt bra, om man kollar på den defensiva insatsen.
Carles Puyol El Gran Capitan
@KarmaIsAKaranka:

Vem har skrivit att dom är världens bästa lag?
Barcelona Acrobat
Det trevligaste med sen här matchen är att vi håller nollan mot ett så formstarkt lag på bortaplan! Var det inte vi som hade ett katastrofalt försvar?
Barcelona Nicke94
2014-01-11 22:06
Vilken match de var synd bara att Barca inte vann fast atletico Madrid är ett riktigt bra lag den här säsongen :-)
Hörru! Real Madrid är världens bästa lag trots titeltorka.

avd. Madridista logic
Barcelona Acrobat
Carles Puyol; Tro mig... Real kommer inte att plocka poäng mot Atletico borta!
2014-01-11 22:05
@Barcelonistas:

Utveckla gärna när du skriver att vi var bättre spelmässigt då jag inte förstår hur du kan tycka det? kollar du bara på bollinehavet eller? För enligt mig så kändes Atletico farligare nästan hela matchem förutom i en period i första halvleken. Hade även farligare målchanser
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-11 22:05
Ta det lugnt gubbar, när Madrid möter Atletico så kommer dom bli slaktade precis som dom blev på bernabeu. Det kommer stå mellan oss och Atletico i slutet av denna säsong.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 22:04
Blaugrana91 - håller med jag har följt samtliga Real matcher den här säsongen och dom har verkligen inte varit bra. Jag tror dom blir titellösa iår igen.
2014-01-11 22:03
@Acrobat:

Det är skillnad på det Real då och det Real nu. Dom är mera samsvetasade nu och tror mer på sitt nya sätt att "spela" fotboll.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 22:03
Carles Puyol - ja förväntade mig mer av dom spelmässigt, jag förväntade mig ett Atletico som skulle anfalla framför sina fans.

Förlåt men nu blir jag fan arg, SPELMÄSSIGT VAR VI BÄTTRE sa jag.
Barcelona Andresito
2014-01-11 22:02
@Rambla~:
Jo tack det är bra! Hur är det själv? Haha.. Skämt åsido Med tanke på att han spelade hela halvleken ut så kan det inte varit något mer än en "knock". Tror det var förbestämt att Messi skulle in i paus, då fanns ett gyllene läge att byta ut Iniesta. Edit: Eller inte Martino: "Messi and Neymar weren't ready to complete game, so started on bench. Leo subbed on bit earlier than planned after Iniesta knock."
Barcelona Blaugrana91
Jag är ändå rätt nöjd med kryss, tycker båda lagen var förtjänta av en poäng. Så det är rättvist. Real är inget hot, dem kommer tappa poäng under säsongen.
OBS! För er som inte vet:

"Buga för Ronaldinho" är ett marängtroll och blev spärrad från forumet för ett par dagar sedan. Nu är han tillbaka igen. Patetiska människa.
Barcelona Acrobat
2014-01-11 22:01
Jag förstår inte hur ni kan se Real som vinnare efter det här resultatet!?! De enda vinnarna är vi! Vi har fått med oss poäng från den svåraste bortamatchen i ligan. Det kommer Real aldrig att lyckas med! De klarar ju inte ens av att vinna hemma...
2014-01-11 22:00
@Buga för Ronaldinho:

Att du aldrig tröttnar alltså.
Barcelona Barcelonistas
Buga för Ronaldinho - ett Barcelona som var fullständigt ur slag menar du? Men såg du inte tabellen 15 poäng före Real Madrid haha..
Barcelona NoGo™
@Rambla~

Fick en smäll på knät, han ska göra tester i morgon. Det ska nog inte vara någon större fara. Hoppas på det iaf.
2014-01-11 21:59
Från Puertan: "Vinner vi imorgon och nästa lördag, ja då kan vi va serie ledare inför söndagen då Barca och Atletico spelar sina matcher;). Men nu måste vi bara göra värt jobb." Stackarn vet inte om att det är inbördes möten som gäller och då ligger Real Madrid på tredje plats trots samma poäng då de förlorat mot både oss och Atletico. Then again ... nothing surprises me when madridista logic comes to play xD Buga för Ronaldinho: Du vill bli av med huvudet, va? Jävla troll. Att du ens orkar komma tillbaka. Spärra honom MODERATOR!
@Barcelonistas:

Haha du är lustig du först så säger du att du förväntar dig mer av Atletico och att dom bara parkerar bussen och nu skriver du att dom är största hotet och att dom har en bra spelide.
Barcelona Treyh
@Buga för Ronaldinho:

"Vi förlora mot deras b lag där sist" Haha det kan endast komma från en madrista
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 21:58
Buga för Ronaldinho - hur är det med läsförståelsen? Jag skrev att vi var det bättre laget rent spelmässigt där vi dominerade bollinnehavet. Sen skapade Atletico inte så värst mycket heller tycker vårt försvar hade koll på deras omställningsspel hela kvällen.

Jag är ändå nöjd, laget har inte pekat än Messi och Neymar har fortfarande inte hittat den där riktiga formen än. Men när dom väll gör det så kommer det åka av för dom flesta lagen, lägg där till en Iniesta som börjar komma igång nu allt mer.

Atletico är helt klart det största hotet, dom är bättre än Real Madrid.
Barcelona LeoMessi
Blev inte buga för Ronaldinho spärrad?
Barcelona Blaugrana91
Kan någon spärra trollet "Buga för Ronaldhino"!
Barcelona Rambla~
2014-01-11 21:57
Hm, jag som trodde på en galen anstormning från Atléti, hemma på Calderon och allt. Nästan lite besviken, visst 1p är väl okej trots allt men det är även två tappade poäng och det gynnar bara asen på andra sidan stan. Atlético skulle faktiskt ha plockas i kväll. De var inget märkvärdiga alls i den här matchen. Vi borde ha tryckt på ännu mer i andra halvlek för på slutet gick de på knäna. När det kommer till målchanser förtjänade väl inget av lagen en vinst. Vi skapade dessvärre inte så många klara målchanser. Aja, vi får vara nöjda med poäng i slutändan. Hur är det med Andresito, ingen jobbig skada hoppas jag?
Barcelona Buga för Ronaldinho
Vi möter atletico under tre matcher och kan inte vinna en enda gång. Vilket jävla skämt.
RedemptionMn
Med tanke på omständigheterna, så är jag nöjd med en kryss borta mot Atletico. Vi kanske hade tagit en vinst om Iniesta hade varit kvar på plan, men det kan vi inte veta. Jag är imponerad över lagets defensiva spel. Pique och Masken skötte jobbet på ett bra sätt. Alba hanterade D. Costa på ett skickligt sätt. Däremot förhåller jag mig tveksam till Fabregas position i laget. Han tillför mycket mer i spelet när han får spela i sin naturliga position. Jag kan dock förstå att de valde att spela honom som falsk nia, med tanke på att Messi har nyligen återkommit från långvarig skada samt att Neymar inte har spelat i några veckor. Tello hade personligen inte tillfört mer än vad Fabregas har gjort. En sak som jag stör mig på är spelarnas brist på avslut. Det fanns klockrena tillfällen där spelarna kunde ha pepprat med skott mot Courtois, men de valde att inte göra det. På det här viset blir det svårt att skapa farliga lägen mot Atletico, då Atletico är ett lag som backar mycket hem. Det blir alltför trångt framför Courtois.
Annons: