/spanien/barcelona/forum/5788.aspx/spanien/barcelona/forum/5788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-11 14:36
@El capitano[Culee:

Fotbollskanalen är inget jag läser men nu klickade jag för att du länkade. Den källan de hänvisar till är det nya Punto Pelota , dvs självutnämnda fotbollsprofeter som inte behöver fakta och dylikt då fotbollsandarna talar med dom och ger dom de allra saftigaste ryktena och skandalerna. Trovärdiga källor är överskattat.
Barcelona Neymar N11
2014-01-11 14:08
Messi har själv sagt att han kommer vara på plats och det spelar ingen roll för honom vem som vinner.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-11 14:07
@El capitano[Culee:

De vill få Messi att framstå som en egoistisk, grinig liten snorunge som blir arg om han inte får som han vill. Tyvärr. De som är insatta vet att det snarare är tvärtom.
Barcelona Canaletes
2014-01-11 14:06
Svensk media är så efterbliven. Det här nyheten kom ut för 3 dagar sen och man skriver som det vore senaste nytt. Sen så kryddar man texten som fan... blääää
Messi och Barcelona har tom gått ut med att Messi ska resa till galan.

Får fan ba lusta o peta han i ögonen á la Mourinho han som skrev artikeln.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-01-11 13:52
Pajkastningen mot Barca/Messi fortsätter från svensk media, Nu påstår man att Messi vet att Ronaldo kommer vinna Ballon'd'or och är därför förbannad, Han hotar till och med att inte komma till galan.

Bullshit, varför ska man smutskasta honom bara sådär? Han är absolut inte förbannad och kollar man på hans intervjuer så är det absolut inte så. Han kommer aldrig sjunka till Ronaldos nivå, Det gör mig bara förbannad att svensk media ska alltid smutskasta Barca/Messi. Äckliga jävlar. Skriver från mobilen så ni vet...
Barcelona Andresito
2014-01-11 13:48
Tror tyvärr att vi kommer se ett mycket defensivt Atlético ikväll, näst intill en spelarbuss. Då tror jag inte Pedro - Cesc - Alexis kommer lyckas bryta sig igenom ett såpass organiserat försvar som Atléti har. Med tanke på att Cesc droppar ner och mer tillför kontroll på matchen, så blir det upp till Pedro och Alexis att avgöra, vilket jag tyvärr inte kan se någon av de göra, iallafall inte mot ett av världens formstarkaste lag.

Kvällens match avgörs i andra halvlek, definitivt. Ska jag tippa så tippar jag på 0-0 eller 1-0 i halvlek, och då blir det upp till Neymar och Messi att kliva fram, och det är endast då jag tror att vi kommer lyckas bryta igenom den eventuella bussen.

1-1 känns inte omöjligt och ska absolut inte kännas dåligt nu på förhand med tanke på förutsättningarna, sen hur det ser ut när matchen har börjat är en annan femma.

Vad tror ni blir svårast ikväll? Att hålla nollan eller att göra mål? Jag tror på det förstnämnda.

Visca!
Barcelona Canaletes
2014-01-11 13:47
Vi får väl hoppas att Afellay lärt sig flytande spanska nu när han har varit borta så länge :p
Barcelona ElTriplete
2014-01-11 13:43
Naknoo Håller med. Tello har fått tillräckligt med chanser den här säsongen men har tyvärr inte tagit den. Kan inte minnas sist han gjorde någonting vettigt i en match. Måste gå långt tillbaka isåfall, haha. Tellos plats på bänken borde tas över av: 1. Afellay 2. Cuenca 3. Deulofeu En av dessa spelare, annars blir det överflöd av anfallare i truppen.
Barcelona Naknooo
2014-01-11 13:21
Affelay är tillbaka och reser med truppen till Madrid. Hoppas han stannar säsongen ut iallafall, nu kan vi göra oss av med överskattade tello som inte bidrar med ett skit, så jävla avläst spelare så de finns inte.
EliCule
2014-01-11 12:47
Dagens sanning =)
Barcelona Treyh
2014-01-11 12:26
Dubbelbyte i 55:e minuten. Neymar och Messi står vid sidlinjen. Atletico spelarna kollar på varandra... Da fuck just happened? =)
Barcelona B-Guden
2014-01-11 12:13
@petersays:

Va menar du att vi ska ha för utfyllnads spelare då ? Dom kommer kanske inte blir nån världstjärna direkt, eller nån som slår in sig i startelvan. Men prefekt som utfyllnadsspelare
Barcelona Chileno
2014-01-11 12:08
Ja men precis :) I den formen han är i just nu, och att Tata verkar få ut mer av honom än vad någon av dom tidigare tränarna någonsin fått ut.

Pinto får gärna agera cheerleader på bänken :)
EliCule
2014-01-11 11:53
@Chileno:

En av dessa måste starta annars är det tjänstefel av Tata...syftar på king Sanchez =)
Barcelona Chileno
2014-01-11 11:49
Haha vilka "jokrar" vi kommer ha på bänken isåfall. Neymar och Messi supersubs? :P
EliCule
2014-01-11 11:46
Wake up guys...ikväll är det match, säsongens kanske viktigaste match i ligan. Det som skrämmer mig mest inför kvällens match är Mateu Lahoz, han älskar grisfotboll.

Länktips, grabbarna är på väg till Madrid nu. Shit jag kunde knappt sova inatt, satt och läste nyheter till 02 sen la mig i sängen och fortsatte läsa nyheter och 100 olika startelvor från mobilen till 05:30.
Hoppas att Barca har en bra dag på jobbet, har vi det inget lag i världen kan stoppa oss.
Barcelona LeoMessi
2014-01-11 09:27
Vi skulle kunna ha haft Maldini och baresi i sin prime, en av dom hade fått startat på bänken till förmån för mascherano.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-11 09:02
petersays Platsa och platsa, det handlar mer om att dom ska kunna tillföra något när dom får liga-inhopp och cup-starter, och helst tillföra något annorlunda som övriga anfallare kanske delvis saknar i sitt register. Tex har vi ingen nickstark anfallare med tyngd men ändå bra fötter. Tello föll mig aldrig i smaken och redan från början var jag måttligt imponerad trots speed och några läckra mål. Tyckte att Cuenca var spelmässigt mer intelligent och dessutom hästlängder bättre med fötterna - speciellt i mottagningarna. Men skadorna har gjort att han gick samma öde till mötes som Afellay i princip. Antingen flyttar man upp något vi saknar från B-laget och lånar ut Tello, alternativt säljer honom, eller så värvar man något vi saknar till bänken som hela forumet varit inne på tidigare. Upp till fetknoppen med järnsexan helt enkelt..
Barcelona petersays
2014-01-11 08:47
Att vi 2014 fortfarande sitter och diskuterar Cuenca och Tellos vara eller inte vara är väl ett tecken nog på att de inte platsar.
Barcelona Ronaldinho The Legend #10
2014-01-11 05:07
Leo y Cesc

Haha nej men vet vem du menar :)
Barcelona Zamboza
2014-01-11 03:27
barcastuff ?@barcastuff 4h

Line-up used on training today: Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Cesc Pedro #fcblive [rac1]

Precis den elvan jag trodde. När det gäller Masken spelar det ingen roll hur kass han är. Han kommer starta oavsett. I övrigt inget att anmärka. Att Messi ska starta är att begära för mycket och Neymar har inte startat en match på en månad.
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-11 02:50
Den gamle "buga för Ronaldinho" eller?
Barcelona Ronaldinho The Legend #10
2014-01-11 02:47
Tjena Cules , haha är också ny här , ska bli kul att att diskutera med er !
Barcelona NoGo™
2014-01-11 02:08
@Nicke94:

Jadå, men han kommer troligtvis att inleda på bänken.
Barcelona Sir Alexis
2014-01-11 01:24
Tjena cules, är ny här men var medlem för några år sen. Skönt o vara tillbaka!
Barcelona Nicke94
2014-01-11 01:22
Är Messi med imon? ?
Barcelona B-Guden
2014-01-11 01:05
@Nesto:

Ser hellre cuneca som utfyllnadspekare än Tello, Cuenca är en bättre dribbler kan ta sig runt på båda sidorna inte bara utsidan som Tello bara kan. Han har bättra passningsspel, bättre skott. den enda Tello har är snabbheten det funkade i hans 2 första matcher sen har motståndarna nu koll på honom.
Barcelona Tatinho
2014-01-11 00:28
LeoMessi
Haha helt rätt som Tex Aftonbladet och Fotbollskanalen där är det inte bara på kommentarsfälten dem är helt bänga utan även deras sport journalister verkar vara långt ute och simmar
Barcelona LeoMessi
2014-01-11 00:12
Tatinho (Barcelona) Haha jag tycks se honom i varenda artikel:P Folk kan inte klaga på våra prestationer så dom måste ha något att skriva skit om och då är såna saker perfekta tillfällen för dom att försöka nedvärdera Barcelona. Har läst många gånger på såna engelska sidor och jag kan säga dig att svenska sidor är mycket värre, imo.
Barcelona Tatinho
2014-01-11 00:01
@LeoMessi:

Aldrig sett "Shogun" precis men läste på Goals kommentarsfält angående Neymar dealen. Det var då jag VERKLIGEN fick upp ögonen på hur mycket andra klubbar hatar oss, det är helt sjukt. Fotbollen är inte längre som det var en gång i tiden då man kunde ha en vanlig diskussion med en Madrid supporter om fotboll, men det går knappt längre.
Annons: