/spanien/barcelona/forum/5776.aspx/spanien/barcelona/forum/5776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Carles Puyol El Gran Capitan
2014-01-11 22:36
@Carles Puyol El Gran Capitan:

Haha du får gärna förklara för mig varför jag är ett troll? Är det för att jag inte håller med dig i det du skriver ( Vilket oftast är ren o skär bullshit) eller vad?
2014-01-11 22:34

Edit: Missuppfatta vad du skrev trodde du menade mig, Sorry.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 22:32
Vart för mycket troll här den senaste tiden. Buga för Ronaldinho, och nu carles Puyol..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-11 22:32
Carles Puyol el gran capitan

Tror att han syftade på "buga för ronaldinho" och inte på dig :)
2014-01-11 22:30
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Så nu är jag alltså ett troll bara för att jag inte håller med vad någon annan skriver? Haha vad har hänt med detta forumet
EliCule
2014-01-11 22:29
Vill inte leka admin men skulle ni kunna ta era tjafs via pm?

OT:
Barca behöver verkligen en anfallare en Eto´o typ så vi slipper se Cesc på den positionen.
Hur kan ett lag som Barca sakna mittfältare och en riktig anfallare, även Messi spelar mycket bättre på kanten än som en falsk 9:a...kan vi skrota den förbannade falsk 9:an kanske!
2014-01-11 22:27
@Barcelonistas:

A men bara för att man har mer boll så är man inte spelmässigt bättre. Det var allt jag reagerade på. Tycker att allt för många använder bollinehav som ett mått för hur mycket du dominerar matchen, tycker mer att det viktigaste är vad du gör med bollen.
Barcelona Stoichkov~
2014-01-11 22:25
Han fick bytta tröja med sin idol. Nu är han glad som ett barn. Arda Turan (Atletico): "Messi is out of this world, he's an alien. For me, he's the best player in the history of football."
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-11 22:25

Jag tror han syftade på real-trollet som är tillbaka här. Förresten, troll, om du läser detta, i början skrattade jag åt dig och även om jag fortfarande gör det så gör jag det med skuldkänslor. Du kan inte ha ett roligt liv, mindervärdeskomplexet lyser rakt igenom dina tragiska försök att nedvärdera vår klubb. Fokusera på din kärlek till madrid istället för att hata storebror. Vet att det inte finns mycket att fira, men du framställer real som ännu mer desperata och patetiska. Krya på dig gubben

Till matchen:
Tycker matchen genomfördes precis som jag förutspådde. Hårt pressade av ett Atletico som hade eld i röven tack vare den 12-e lagkamraten på läktaren. På gränsen-spel och farliga kontringar skakade om oss rejält men tycker vi hanterade det bra. Anfallsmässigt så gjorde vi det bästa ur situationen och Cortouis fick vara på tårna, i alla fall 1a halvlek. I andra saktade vi ner på tempot lite och det såg ut som våra röd-gula för dagen inte tänkt stressa fram ett mål och oavgjort var helt okej. Messi försökte och skulle inte säga att det var en dålig insats, men att komma in såhär i hetluften efter långtidsskador är inte lätt, inte ens för världens bästa Messi. Samma med Neymar som inte hade ett riktigt Neymar-flow.

+ Kul för Roberto som får speltid i en riktigt svår match
+ Pedro gör en kanoninsats, precis som jag förutspådde (höhö)
+ Mascherano, räddar oss många gånger och ger Costa något att bita i

- Mittbackarnas kommunikation, efter 2 säsonger som kollegor kan man önska att den var lite bättre.

Plus vid sidan om (bokstavligt): Publiken. Ett jävla tryck som klart kan ha påverkat resultatet.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 22:23
Carles Puyol - fast det sa jag aldrig ja sa bara att vi var bättre spelmässigt alltså om man kollar vem som hade mest boll. Sluta hitta på massa saker som jag inte har sagt!.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-11 22:22

Återigen. Inte skarpaste kniven i lådan. Syftade på det överskattade och uppblåsta Real Madrid i allmänhet trots uteblivna titlar. Men du har förstört sarkasmen nu. Låt gå för denna gång ...
2014-01-11 22:21
@KarmaIsAKaranka:

Jag reagerade bara på att Barcelonistas tyckte att vi dominerade matchen vilket jag inte tycker stämmer.
2014-01-11 22:16
Är du på riktigt? Det fanns kanske 5-6 hyfsade målchanser under HELA matchen och nu påpekar du att Atletico hade "farligare"? Herregud :S Atletico var inte på något sätt farligare och det var inte vi heller. Messis avslut och Turans avslut var de två farligaste chanserna i matchen. De andra hyfsat farliga chanserna var när Messi nickade utanför och när Diego Costa sköt en Atletico-spelares nickskarv utanför på en hörna. Annars var det inget lag som "dominerade" matchen. Spelet var rätt så låst och 0-0 var ett fullt rättvist resultat sett på hur matchen spelades. Det var min tolkning. Såg vi samma match ens? :S
Barcelona Neymessi
2014-01-11 22:14
Det bästa med matchen var att se hur bra våra backar arbetade! Väldigt skönt, då det i vanliga fall brukar vara vårat problemområde. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att Pique är usel. Idag får jag äta upp mina ord med glädje :)

Anfallet kunde varit vassare, men vi får inte glömma att Messi inte är på banan riktigt än och behöver ett par matcher i ryggen för att vara 100.

En pinne mot ett av Europas bästa lag som dessutom spelar för en stark hemmapublik är helt ok.

@KarmaIsAKaranka:

Såg ingen skriva det här inne så antar att du såg det från Puertan. Har inte vi en regel om att det som skrivs i puertan låter vi står där. Bidrar intee med mycket
Barcelona Barcelonistas
Buga för Ronaldinho - det som är ännu värre är att Real Madrid har 2 raka förluster mot just Atletico Madrid och det på hemmaplan, det där är ju fan jätte pinsamt haha...
Barcelona Zamboza
2014-01-11 22:13
@Buga för Ronaldinho:

Det är väl bättre än ditt kära real som torskat 2 raka på hemmaplan dessutom.
Barcelona Rambla~
2014-01-11 22:13
Både Atlético och Barça var taktiskt mycket bra i kväll. Det släpptes verkligen inte till många målchanser. Jämfört hur det brukar se ut i dessa möten. En hjärnornas kamp mellan två mycket taktiska argentinare. Det här taktiska spelet ska man ta med sig till CL. Där är det extra viktigt speciellt i bortamatcherna.
2014-01-11 22:12

Du är tydligen inte skarpaste kniven i lådan ... *suck*
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-11 22:08
Jag kan fortfarande inte förstå att vi precis höll nollan mot Atletico Madrid, med samma backlinje som vi hade förra året. Är inte det fantastiskt?

Alba och Mascherano var verkligen på tårna idag och lät inte Diego Costa få något andrum.

Pique visade vart skåpet skall stå! Det var länge sen jag såg honom dominera som han gjorde idag, dessutom hade han också ett giftigt skott (som någon borde varit där vid returen). Han insats påminde mig om the good times of 08/09.

Är lite besviken på Alves, han verkade överarbeta nästan varje situation. Dock kan man inte klandra honom då han genomförde en klart godkänd match, trots att han inte spelat på nästan 1 månad.
Barcelona Barcelonistas
Carles Puyol - vi dominerar bollinnehavet och trycker ner Atletico stundtals under den här matchen. Vi skapar dock inte mycket men det gör inte Atletico heller.

Många har ju ändå kritiserat vårt försvar och helt ärligt så tycker jag att vi gör det riktigt bra, om man kollar på den defensiva insatsen.
@KarmaIsAKaranka:

Vem har skrivit att dom är världens bästa lag?
Barcelona Acrobat
Det trevligaste med sen här matchen är att vi håller nollan mot ett så formstarkt lag på bortaplan! Var det inte vi som hade ett katastrofalt försvar?
Barcelona Nicke94
2014-01-11 22:06
Vilken match de var synd bara att Barca inte vann fast atletico Madrid är ett riktigt bra lag den här säsongen :-)
Hörru! Real Madrid är världens bästa lag trots titeltorka.

avd. Madridista logic
Barcelona Acrobat
Carles Puyol; Tro mig... Real kommer inte att plocka poäng mot Atletico borta!
2014-01-11 22:05
@Barcelonistas:

Utveckla gärna när du skriver att vi var bättre spelmässigt då jag inte förstår hur du kan tycka det? kollar du bara på bollinehavet eller? För enligt mig så kändes Atletico farligare nästan hela matchem förutom i en period i första halvleken. Hade även farligare målchanser
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-11 22:05
Ta det lugnt gubbar, när Madrid möter Atletico så kommer dom bli slaktade precis som dom blev på bernabeu. Det kommer stå mellan oss och Atletico i slutet av denna säsong.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-11 22:04
Blaugrana91 - håller med jag har följt samtliga Real matcher den här säsongen och dom har verkligen inte varit bra. Jag tror dom blir titellösa iår igen.
2014-01-11 22:03
@Acrobat:

Det är skillnad på det Real då och det Real nu. Dom är mera samsvetasade nu och tror mer på sitt nya sätt att "spela" fotboll.
Annons: