/spanien/barcelona/forum/5775.aspx/spanien/barcelona/forum/5775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2014-02-09 21:05
Engelsk stream
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-09 21:03
Swimmingpoolen gör det svårt för oss att passa runt bollen med fart. Detta kan bli en 0-0 match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-02-09 21:02
Vilken vattenpöl dom spelar på..
Barcelona LeoMessi
2014-02-09 21:00
åh nervös man är!!
2014-02-09 20:57
Grabbar nu får vi lova med handen på hjärtat att vi inte gör KAOS I FORUMET. Även om vi förlorar får vi diskutera i lugn och ro. Messi måste storspelan!!!!
Barcelona Barcaholic
2014-02-09 20:57
KarmaIsAKaranka

''Alexis skonad som vanligt trots bedrövliga insatser efter nyår. De mål han har gjort har trots allt varit serveringar av kollegor dvs tap-ins från 5 meters håll senaste matcherna. Motbevisa mig om jag har fel. ''

Frisparks målet mot Elche eller senaste målet mot Valencia var knappast tap-ins. Han har gjort 7 mål och 3 assist 2014, serverad eller inte så gäller det att vara på rätt plats. Alexis är en utav få som är i bra form med tanke på att han gjort 4 mål och 3 assist bara senaste 4 matcherna.

''Det jag ogillar mest med Sanchez är när han missar en chans så biter han bara lite med tänderna. Han ber knappast om ursäkt till Messi som dragit 3 spelare eller tar sig för huvudet''

Haha är du verkligen seriös? Ska han be Messi, MESSI om ursäkt för att han själv missat ett bra läge?

Förstår inte hur man kan klaga på Sanchez denna säsongen då han är en utav dom som faktiskt presterat. Valdes, Sanchez och Pedro är dom 3 spelare som höjt sig mest sen förra säsongen och alla 3 har verkligen presterat, ändå är det klagomål bara på Sanchez här.
Det är tydligen inte bara i våran ledning där katalaner prioriteras, utan här också!
Barcelona Mido
2014-02-09 20:54
bra startelva, hoppas att Song tar chansen och storspelar...Messi MÅSTE vakna nu,,ingen ursäkt att han var skadad...det har gått 3-4 veckor sedan han kom tillbaka från skadan, så det är dags att vakna...

Visca Barca
Barcelona ViscaBarca1899
Finalen*
Barcelona Danne - Culé - 26
Kollar studion på c-more just nu.. Man behöver vara skriva Pepe för att veta hur j*vla äcklig Real Madrid är som klubb.. Usch.. Snyta sig på en annan spelare?
Barcelona ViscaBarca1899
Någon som vet när copa del rey spelas
2014-02-09 20:53
Den här matchen kan vara vändningen till hela vårt spel och för moralen och formtoppen mot Madrid.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-02-09 20:48
Ser ingenting positivt överhuvudtaget med att Busquets inte startar. Håller med om att han inte har varit sig själv de senaste matcherna, men det är just i den här typen av matcher när det verkligen gäller som Busquets brukar vara som allra bäst. Barcelona behöver Busquets lugn på mittfältet i den här typen av svåra bortmacher. En laguttagning som kan kosta, men ingen skulle bli gladare än jag om Song bevisade motsatsen.
Barcelona the cameroonians
2014-02-09 20:48
När man vill ha in Tello i laget vet man att något inte står rätt till.

Sen om det är i laget eller hos personen som önskar det, ja det får förbli osagt.
Barcelona R.Gaucho 10
2014-02-09 20:47
Tar vi oss till CDR finalen så åker jag direkt! Real lär ju i sånna fall stå som motståndare vilket gör saken än bättre! Har bra statistik mot madrid sedan tidigare, jag har varit på två el clasicon, båda barca vinster :D
Barcelona Sentuary
2014-02-09 20:43
Jag hoppas Xavi kör med några sköna djupledsbollar som han brukade och slutar upp med sitt jävla sidledsspel ikväll. Kom igen Xavi!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-09 20:41
@AndreD:

+1

Skonade som sagt. Tränarens gullegrisar tillsammans med Sanchez. Bartra förtjänar en ärlig chans. Tello förtjänar en ärlig chans. Adriano förtjänar en ärlig chans. De kan ju omöjligt vara sämre.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-09 20:39
Alexis skonad som vanligt trots bedrövliga insatser efter nyår. De mål han har gjort har trots allt varit serveringar av kollegor dvs tap-ins från 5 meters håll senaste matcherna. Motbevisa mig om jag har fel. Tycker att det är jävligt synd att Tello inte får speltid så att han utvecklas bara pga Sanchez prislapp. Det jag ogillar mest med Sanchez är när han missar en chans så biter han bara lite med tänderna. Han ber knappast om ursäkt till Messi som dragit 3 spelare eller tar sig för huvudet. Vart finns hjärtat för klubben? Inte hos Sanchez iaf.

Dessutom är det komiskt att folk hyllar Sanchez för bra press-spel när vi i princip aldrig vinner bollen på motståndares planhalva. Pedro är definitivt bättre och mer ettrig om vi ska jämföra. Dessutom drar Sanchez på sig onödigt många frisparkar när han jagar boll då han är ganska klantig på att erövra boll trots sin storlek. Nu är ju HELA laget i stort sett värdelöst när det kommer till press-spel men pressen börjar alltid från spelarna längst fram och kryper nedåt i laget.

Ikväll är det upp till bevis. Har kollat på matcher hela helgen med lag och spelare som jagar boll och vill vinna. Lag som har högre tempo och lag som inte TÄNKER och KLADDAR på bollen alltför mycket utan spelare som faktiskt tar löpningar, uppoffrar sig och spelar bollen framåt instinktivt. Vi saknar det i dagsläget och vi är helt körde om vi inte hittar tillbaka dit igen.
Ronaldinho the original
2014-02-09 20:36
Canaletes (Barcelona) Aha, nu förstår jag.
Barcelona AndreD
2014-02-09 20:35
@DM1982:

Synd att det inte gäller Pique och Mascherano. De två kan göra hur många misstag som helst och ändå starta nästa match.
Barcelona Canaletes
2014-02-09 20:35
Ronaldinho the original

Man enades tillslut. Båda lag är från Madrid och arenan med högst kapacitet.
Det skulle bara ha varit sjukt onödigt att spela finalen någon annanstans då fansen skulle behövt resa tidigt, boka hotell etc.

Sen tror jag också Atlético ville det mer. Man hade då ingen press på sig. Och det slutade bra!
Barcelona DM1982
2014-02-09 20:32
Busquets har varit helt under isen så den bänkningen känns bra. Alves likaså. Ingen spelare ska tro att han har en given plats, det är merit som gäller och inte namn.
Barcelona enkos
2014-02-09 20:31
Skönt med Alba och Alves borta, de är ju inga backar alls utan offensiva spelare som lämnar mittbackarna i sticket när motståndarna har bollen och kontrar ..
Barcelona Bàckis
2014-02-09 20:30
Xavi istället för Fabregás alltså. Då blir det 80-20 % i bollinnehav och 2 skott på mål efter 90 min..
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-09 20:30
Idag så kan jag endast hylla Tata för han vågar äntligen bänka Alves och Busket. Fucking Respekt till dig. Dock hade jag velat se Fabbe istället för Xavi men de kvittar nu. Yes Bartra från start tack så jävla mkt Tata.
Barcelona Vampíro
2014-02-09 20:26
Känns på något sätt bra att Sergio och Dani Alves inte spelar även om ersättarna är sämre. De har varit totalt under isen de senaste matcherna och det är bra att Martino vågar ändra trots att vi har kniven mot strupen.

Hade som många andra velat se Fàbregas på mitten istället för Xavi, med Cesc på planen får vi en spelare som åtminstone vågar chansa med en rak passning då och då.Bollinnehav i all ära men det måste ju hända något också.
Ronaldinho the original
2014-02-09 20:24
Canaletes (Barcelona) Men varför spelades förra finalen i Bernabeu mellan Real och atletico?
Barcelona Stoichkov~
2014-02-09 20:23
@westinho - Sergio #16:

Pep roterade inte alls om det inte var obetydliga matcher. Med Tata Martino vet knappast spelarna inklusive Messi om de ska spela i nästa match. Det är galet. Han roterar sönder laget.
Barcelona the cameroonians
2014-02-09 20:23
@R.Gaucho 10:

Finale spelas 19 april. Arena bestäms först efter att finallagen är klara.

Om Barcelona och Real skulle gå till final är det inte mer än rätt att finalen går på Camp Nou eftersom den gick på Bernabeu förra året - trots att Real var i final. I alla fall om man vill ha så mycket publik som möjligt kapacitetsmässigt.

Kan annars tänka mig att Mestalla är ett alternativ.
Barcelona Canaletes
2014-02-09 20:21
R.Gaucho 10 -
Man brukar alltid bestämma inför semin eller efter. Det för att man ska välja neutral plan.

Eller om man ska komma med ursäkten att man "måste renovera toaletterna". Som Madrid gjorde när Barcelona och Bilbao ville spela på Bernabéu.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-09 20:19
@Stoichkov~:

Vet inte om jag håller med riktigt. Jag minns att det var i princip omöjligt att gissa rätt startelva till matcherna under Pep. Jag föredrar rotation framför en fast startelva. Let's just agree to disagree.
Annons: