/spanien/barcelona/forum/5769.aspx/spanien/barcelona/forum/5769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-01-14 20:14
Var det bara jag som var säker på att Cristiano skulle vinna guldbollen efter det där med Blatter?

http://www.101greatgoals.com/blog/this-stinks-qatar-coach-captain-media-voted-for-cristiano-ronaldo-as-favour-for-sepp-blatter/

Mycket snack om att Messi "fått" sina guldbollar. Aldrig tidigare har FIFA öppnat upp röstningen bara för att "rätt" spelare ska vinna guldbollen.

Platini sa ju det för några månader sedan: "“FIFA’s decision to extend the voting coincided with Portugal moving on to the World Cup in Brazil because of the three goals by Cristiano against Sweden. It could be that FIFA did it to please Cristiano…”

När man ser hur jämt det blev så undrar jag verkligen om Ronaldo vunnit guldbollen. Tveksamt.
Barcelona grande jw
2014-01-14 19:33
Madridistas.......
Barcelona Neymar N11
2014-01-14 19:16
Clarence Seedorf ryktas bli Milans nya tränare. Va säger ni om detta??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Den vise mannen
2014-01-14 18:48
Lite OT, men laget kallar sig något med Barca, så det är inte helt OT.

Hyfsade skills som jag tom Ronaldinho hade varit imponerade av!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-14 18:23
BlueRed

"rent poängmässigt och bidragande till lag ligger efter spelare som Ronaldo och Messi, rent poängmässigt främst. "

Poängmässigt? Poängmässigt?!? Poäng är en ytterst liten faktor när man ska bedöma en spelares kvalitet. Eller har du något slags system när du ska räkna ut värdet av startade/stoppade anfall, brytningar, erövringar, passningar, assist, mål, räddningar etc? Nu är det här mina åsikter men fotboll är mycket mer än bara målgörare.

Guldskon är redan ett pris för den spelare som gjort flest mål, tycker det ska räcka där. Personligen tycker jag att det senaste decenniet har en hel del centrala mittfältare (Nedved -03), försvarare (cannavaro -06), målvakter (buffon nom -06) presterat på en extremt hög nivå. Bortsett från Cannavaro så var det 1996 (Sammer) senast en defensiv spelare vann och jag vet inte om någon målvakt vunnit den men kan nämna Kahn som var nominerad 2003. Men just de senaste åren har vi ändå haft spelare som Casillas, Maldini, Zanetti, Cech, Scholes, Giggs mm , alla ankare för sina lag, men som alla fått stå vid sidan om och jag är av den åsikten att dessa gått prislösa just för att Messi spelat på en gudomlig nivå och är/varit nästintill ostoppbar. All rekord och siffror han presterat är bara ännu ett supplement till hans fotboll och ytterligare bevis på hans kvalité.

Med andra ord så vill jag inte komma fram till att alla stora spelare som fått stå i skuggan efter Messis och till viss del Cristianos dominans inte gjort det för att just dessa fått in en massa fullträffar. Det finns mycket mer än så på en fotbollsplan som är av värde och jag tror inte dagens kriterier för Balon d'Or är tillräckligt för att avgöra det. Med all respekt för fotbollspelare etc, så anser jag t.ex. att utbildade sport journalisters eller fotbollsvetares kunskap allmänt väger tyngre än Burkina Fasos lagkapten. Kanske det exemplet låter lite väl rå men bara av att kolla på röstlistan så ser man klart och tydligt att en stor andel är kompisröster. Tycker Fifa borde erkänna sin blunder och rätta till det här priset om man vill behålla värdet på världens tyngsta pris.
Barcelona socccerfan1
2014-01-14 18:21
Så David luiz kanske kommer trots allt? Hoppas redan i januari
Barcelona BlueRed
2014-01-14 17:59
Inte för att starta hela diskussionen om en rättvis vinst eller ej; Men kul att FIFA delade ut priset till Ronaldo, som inte vann särskilt mycket med Real, men presterade fantastisk fotboll.
Trodde nästan att dem skulle köra med samma sak som när Kaka fick priset, och dela ut den till Ribery. Spelare som är fantastiskt bra och givetvis en stor orsak till att laget vinner titlar (liga, CL etc), men som - handen på hjärtat - rent poängmässigt och bidragande till lag ligger efter spelare som Ronaldo och Messi, rent poängmässigt främst.

Grattis till Ronaldo. Må spela för fel lag och möjligtvis framstå som lite arrogant som person, men en fantastik spelare!
Barcelona Acrobat
2014-01-14 17:28
Vet inte om någon tagit upp det redan, men Nasri är borta i cirka åtta veckor på grund av en skada han fick mot Newcastle. Därmed missar han förmodligen båda mötena mot Barcelona i CL. Edit: Jo, nu såg jag att jag var ruskigt långt efter! ;) Sorry!
Barcelona KristoferDelija
2014-01-14 17:23
LeoMessi/
Förstår att det blir så. Skit i honom bara. Premier League supportrarna är helt hjärntvättade utav sin fotboll och kan inte se nån fotboll utanför ön.

Nemanja Matic är annars är en jävligt bra spelare. Tyvärr så kommer Chelsea få en världsklasspelare. Han är klart bättre än alla deras innermittfältare.

Han har vart portugisiska ligans bästa spelare i två säsonger i rad är sjukt komplett och tagit sista klivet i karriären och blivit den världsklasspelare som vi serber alltid vetat att han kunnat bli.

Matic fanns ju till och med bland nomineringarna till världens bästa innermittfältare när man skulle ta ut världselvan. Säger lite hur bra han är, och personligen så har jag skaffat en Benfica tröja med Matic på ryggen haha.

Sen som du sa LeoMessi han gick för klart mindre pengar Matic än man trodde. Alla va säkra på att han skulle gå för en halv miljard.
Barcelona Dinho the artist
2014-01-14 16:40
Barcelonistas
Gör oss en tjänst, sluta diskutera vem som förtjänar vad på andra forum. Det leder ingen vart.
Barcelona DM1982
2014-01-14 16:25
@Zamboza:

Håller med, jag blir mer irriterad på folk som svarar på troll. Ärligt, känner ni till Internet eller är det ert första besök på nätet? Sluta svara trollen så självdör de, det är ett erkänt faktum.

Känns som om en del alltid måste hata, nu är det Neymar som de ska klanka ner på. Är det inte Messis guldbollar så är det Neymars placering. Snälla, sluta hata ffs.
Barcelona Zamboza
2014-01-14 16:10
Folk på detta forum lär sig aldrig. Moderator borde stänga av varenda en. Som matar troll. Ni sänker forumet mer än trollet.
Barcelona DANI ALVES
2014-01-14 16:00
Haha att ens nämna Ramsey i samma mening som Neymar är nackskott.. Gå tillbaka nu ditt lilla troll.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-14 15:51
LALAWELEATAKORA

Neymar, 21 år, och jämförs redan med Pelé. Smickrande :) Se så, tillbaka till din bro nu.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-14 15:49
LALAWELEATAKORA

Om du tittat på Barcelonas eller Brasiliens matcher, när Neymar spelat, kanske hade du förstått att Neymar gör mer än bara mål och assister. All offensiv går i princip genom honom, även när Messi spelade. Att man påstår att Ramsey är en bättre spelare än Neymar är bara naivt och fåfängt.

Sen att du säger att det enda Neymar gjort är att prestera i en halvintressant turnering är bara löjligt. För det första, hur kan en landslagsturnering som innehåller de bästa lagen från varje kontinent vara halvintressant? Neymar, som blev vald till turneringens bästa spelare när det fanns spelare som Iniesta, Casillas, Xavi, Navas, Ramos, Thiago Silva, Pirlo, De Rossi, Buffon, Cavani, Balotelli. Sen att använder du Pelés prestationer i VM som argument är det mest oväntade i din text. Vill du att en 18-årig Neymar, ska leda hela sitt landslag genom sitt första VM någonsin? Dessutom är fotbollen mer taktiskt utvecklad idag, så det är mycket svårare än vad det var på Pelés tid (inte för att nedvärdera några av Pelés prestationer).
Barcelona Barcelonistas
2014-01-14 15:35
Kan hålla med om att Pl är en jämnare liga och kanske roligare. Men bättre? Tveksamt om du frågar mig, Pl har inget att hämta mot topp 3 i Spanien. Kanske bara city
LALAWELEATAKORA
2014-01-14 15:31
@DANI ALVES:

Neymar har 14 poäng på 16 matcher i ett lag som gör ungefär 20% mer mål än Arsenal och spelar i en sämre liga med sämre motstånd. Ramsey har 14 poäng på 18 matcher i ett sämre lag i en bättre liga. Då är Ramsey inte heller direkt en spelare som ska skörda poäng. Sett till statistiken är dom två spelare som är ungefär lika bra men sett till hela bilden tycker jag att Ramsey är bättre.

Pele har presterat i VM flera gången till skillnad från Neymar som bara har gjort det i en halvintressant för-turnering.
Barcelona ElTriplete
2014-01-14 15:23
Villarreal krossade Sociedad igår med 5-1 vilket kan ses som ett bekymmer för Barcelona. De möts nu igen i cupen på torsdag där Villarreal har hemmaplan och säkerligen vinner igen. Senare möter dem Almeria/Racing vilket är överkomligt innan en eventuell semifinal mot Barcelona. Om allting går rätt för oss dvs men men.. Ett steg i taget! För tidigt att tänka så långt framåt.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-14 15:22
Haha alltså, jag är full av beundran för Messi. Detta är Real Madridsupportrar som vill ha hans autograf. Lägg märke till "Anti Messi"-tröjan med mera.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-14 15:22
Det är inget fel på trollen, det är fel på folk i forumet. Trots att MOD bett er 700 ggr att inte mata trollen kan folk inte låta bli. Det ska svaras helt enkelt och då fortsätter skiten hejdlöst bara och hela forumet sjunker till botten som en ankare. Sluta svara på alla troll som dyker upp här oavsett vad dom skriver. Ska det vara så jävla svårt? Det är inte fel på Aftonbladet, det är fel på idioterna som klickar. Det är inget fel på en politiker, det är fel på folk som röstar. Det är inget fel på trollen som dyker upp här, det är fel på er som svarar honom. Det är faktiskt så enkelt. Mata inte troll, period.
Barcelona DANI ALVES
2014-01-14 15:17
Hahaha okeej, så enligt "LALAWELEATAKORA" så förtjänar inte pele sitt erkännande som en av världens främsta spelare genom tiderna pga att han aldrig testades i europa eller? Fan snälla gå tillbaka till ditt forum, Neymar är en av världens största talanger och kommer inom 2-3 år vinna guldbollen. Att du sedan tar Ramsey som än bättre fotbollsspelare än honom... Då börja jag undra om du verkligen kollar på fotboll? Inte ens en madridista från deras forum hade sagt så.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-14 15:12
Ursäkta för stavfel skriver genom luren och har bråttom.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-14 15:11
Det Neymar gjordeo confederation cup säger allt om honom som spelare. Han förtjänar sin plats. Inte ens Ronaldo hade kunnat ta den Brasilien på samma sätt till finalen genom alla de lagen och prestera i alla matcher och häpna världen i finalen. Ronaldo är oerhört beroende av att spelskickliga spelare presterar bakom honom. Medans Neymar och Messi har bevisat gång på gång att de kan föra sina respektive landslag segrar. Neymar kommer explodera för eller senare ordentligt i Barca. Han känner på den europeiska nivån än så länge. När han har hittat rätt balans som Ronaldinho så tar han alla med storm.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 14:53
KristoferDelija (Barcelona) Vet du förresten hur bra denne Matic är? Chelsea har värvat honom om jag nu läste rätt. Den var ändå inte en liten peng han gick för.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 14:48
KristoferDelija (Barcelona) När han påstår att Ramsey är bättre så vet man att det är ett troll. Vi Attackeras dagligen av troll så det blir svårt att alltid hålla hög nivå härinne, tyvärr :/
Barcelona KristoferDelija
2014-01-14 14:37
Ey grabbar lyssna inte på LALAWELEATAKORA, de e troll av rang.
Han är emot spanjorer och allt med Spanien.

Han gillar sina benknäckar lag Stoke, Crystal Palace, Hull och såna enormt tekniska lag.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 14:36
Tror ni att en 18-årig Messi hade vågat gå med en sån kostym eller hade han kört det säkra kortet och gått med en vanlig? Känns som att han är så mycket mer avslappnad nu och att han inte är lika blyg som han brukade vara.
Barcelona Acrobat
2014-01-14 14:30
Jag förstår inte hur folk kan tycka att det som Messi hade på sig igår var så fruktansvärt fult? För det första är det roligare när folk vågar sticka ut lite från mängden och inte bara ha svart kostym. För det andra var det en snygg kostym med en färg som Messi passade bra i.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 14:18
För er som kollar på telefon apropå mitt föregående inlägg så är det en bild bifogad.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 14:17
Vill inte vara sådan nu men det är ju ändå relevant. Det är bara ännu ett bevis hur mycket politik det är inom fotbollen osv nuförtiden. Man blir inte förvånad längre! CR förtjänade guldbollen iår. Mycket för att Leo har varit skadad för jag håller honom som en mycket bättre fotbollsspelare än portugisen. Men som sagt grattis CR du har varit bäst under 2013.
Annons: