/spanien/barcelona/forum/5767.aspx/spanien/barcelona/forum/5767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2014-01-13 17:53
SoN_Un

Det handlar inte om titlar utan om att vara den bästa individuella spelaren sett över kalenderåret 2013-2014. Ronaldo har varit fantastisk. Det är den logiken du använder där som folk använder till att anse att messi inte är bäst i historien. han har ju inte vunnit VM med Argentina, BAH!
Barcelona aniliito
2014-01-13 17:52
Varje gång man tittar in här är Messi och Ronaldo det enda som diskuteras. Just sayin' god fortsättning på er :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2014-01-13 17:51
Lyssnade på länken från röda mattan och det som slår mig mest är att logiken Messi har redan vunnit 4 verkar gälla på många håll alltså borde någon annan få den läs Cristiano! Den som är bäst är bäst helt enkelt även om han har varit det många gånger! Snart vet vi...
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-13 17:46
Även om christiano vinner guldbollen så har han forfarande bara hälften så många som Messi haha sen så vet vi att Messi är 10 klasser bättre än christiano. Nuff said.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-13 17:44
Jag tycker inte att ballon D'or ska kopplas ihop med världens bästa fotbollsspelare . Det har ingenting med varann att göra egentligen . Ballon D'or är priset till den som har varit bäst under en säsong . Asså EN säsong . Hur kan man kalla det "världens bästa"? Man kanske är ur form en säsong eller som i messis fall , skadad , gör det Ronaldo eller Ribery till en bättre fotbollsspelare för det ? Ne skulle inte tro det .. Löjligt att man säger "världens bästa fotbollsspelare"
Barcelona Barcelonistas
2014-01-13 17:41
Nemesis 10 - lägg därtill att Messi och Barca var på en extremt hög nivå där Messi individuellt var i en helt galen form. Arsenal matchen på camp nou en av många matcher där han fullständigt dominerade
Barcelona socccerfan1
2014-01-13 17:39
trots att man tycker att Messi är bättre än Cristiano så kan man inte hata för mycket..

Detta året har messi varit borta 3-4? månader allt som allt.. det är länge.. sen så får man tänka på alla 30 minuters matcher han spelat..

i vilket fall som.. Cristiano förtjänar Guld bollen, Ribery också.. Båda mer än Messi.. JA det har med hans skada och göra.. men så är det ibland.. och vi kan inte gör mycket åt det..

JAG tycker att vi ska vara lite större och bättre och sportsligare och sluta leta och klaga, ifall Cristiano vinner så är det bara och gratta honom och fortsätta med säsongen..

och gör som jag gör, be att messi håller sig frisk nu i början så allt blir stabilt med hans kropp och ben.. Resten sköter han själv och nästa år så vinner han igen.. för att han är Bäst..

Visca!!
Barcelona Legendinho
2014-01-13 17:37
@[Carles Puyol 5:

En timme typ.
Barcelona Nemesis 10
2014-01-13 17:36
Man kan inte jämföra Messi - Sneijder situationen med Ronaldo - Ribery. För det första så vann Messi iallafall en titel med laget utöver alla rekord och mål han gjorde. och visst var Sneijder bra under våren men vad hände med Sneijder under hösten? Inte alls i närheten av samma spelare han var under våren och Inter hade problem i ligan. Ronaldo har gjort en massa mål men vart var Real i slutet av säsongen? Man fick stryk av Atletico på hemmaplan i cupfinalen och hamnade hela 15 poäng bakom Barcelona. Hans Portugal vann inte ens sin grupp med skitlag. Ribery har varit en stor faktor i ett Bayern som har mosat allt i sin väg, både under våren och hösten. Ribery har inte tappat formen under hösten som Sneijder gjorde vilket är en stor skillnad. Man kan enkelt säga att Messi och Ribery lyfter sina medspelare som riktiga fotbolls eliter gör. I Ronaldos fall så är det hans medspelare som lyfter upp honom, han sprutar in mål men hans lag vinner inte ett skit just för att han inte kan få sina medspelare att bli bättre genom spela boll och inte bara göra mål.
SoN_Un
2014-01-13 17:33
Tatinho

ja vi alla vet. men kommer folk veta om 30 år?...sånt går till historian.
Barcelona Acrobat
2014-01-13 17:29
@ElTriplete:

Personligen bryr jag mig inte så mycket. Det hade kännts betydligt värre och till och med jobbigt om jag visste att Messi kunnat gå för fullt hela året. Att vinna mot en skadad spelare är ingen bedrift och därför är det logiskt att Messi inte vinner. Däremot tycker jag att Ribery förtjänar det mer än Ronaldo.

Jag kommer kunna njuta hela livet av vetskapen om att Messi är ensam om att ha vunnit priset fyra år i rad. Där kan vi snacka om en bedrift som väger tungt!
SoN_Un
2014-01-13 17:29
Katalano

jag vet. men vadå har ingen annan spelare chansen att stå där bara för att ronaldo lever? robben, ibra, schweinstiger, neuer, dante. hela fc bayerna var fantastiska förra året. vad har ronaldo gjort? 1 liga titel på fyra år? t o m lewandoski tycekr jag förtjänare vara top 3 mer. jag snackar om prestation 2012- 2013.... inte att en snubbe sulfintar o passar bak o gör mål från en metershåll
Barcelona Barieta
2014-01-13 17:28
Tatinho

Läste också det på sport.es. Som jag uppfattat med google-translate så var det på den ekonomiska biten det föll. De menar han fått bra erbjudande från England och Tyskland med bättre betalt och därför tackat nej i hopp om att få ett bättre betalt.

Hoppas bara han förlänger, han har verkligen visat framfötterna i år.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-13 17:26
Messi 2012:

69 matcher 91 mål

Messi 2013:

46 matcher 45 mål

FC Barcelona och landslaget (Argentina) inräknat i statistiken.

Med andra ord är det inte märkligt om Messi inte vinner i år. Alla vet att han når högre höjder när han får spela fler matcher under ett helt år.
Barcelona ElTriplete
2014-01-13 17:25
Minns de senaste fyra åren att jag gått in på Puertan och njutit av reaktionerna när Messi vunnit Guldbillen. De kommer att göra exakt samma sak ikväll så snälla, för er egen skull och forumets, skäm inte ut er. Ronaldo förtjänar den, exakt såsom Messi förtjänat den de senaste fyra åren. Alla vet ändå att Messi är otroligt mycket bättre, men nu är det dags för Leo att visa det också efter sin skadefrånvaro! En tappad Ballon d'Or gör honom bara hungrigare.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-13 17:23
Katalano -Ronaldo är topp 3 diskussionen handlar dock om nått helt annat. Messi överlägsenhet vad gäller den spelet ute på plan. Att st högt upp på plan för att sen få en boll som man ska kontra in kan tom Julian Faubert göra.
Barcelona Tatinho
2014-01-13 17:22
Läste precis att Pique accepterat ett nytt kontrakt med Barcelona och vi väntar på att han ska skriva på det medan Batra tackade nej till det senaste erbjudandet. Har seriöst inte sett någon nämna detta ännu (av det jag läst). Är Ballon D'or verkligen så viktigt så att vi bortser ifrån det viktiga? Come on guys vi alla vet att Messi är nr1 och om han inte skulle vinner idag så vet vi ändå varför, det är inte mkt svårare än så. Ronaldo hade ett jävligt bra år 2013 och om han vinner.. Fine.
SoN_Un
2014-01-13 17:22
vill se riberys intervju när ronaldo får priset.. tror han kommer hänga ut honom o ballon d or hhaha
Barcelona Katalano
2014-01-13 17:21
SoN_Un

jag tycker att de som inte kan se att Ronaldo ens är topp 3 är otroligt löjliga och enögda. Klart som F** att Ronaldo är top 3. För mig står det mellan Messi och Ronaldo. med tanke på Messis skadefrånvaro skulle jag absolut kunna förstå om Ronaldo vinner också. han har haft ett fantastiskt år. Ribery är med endast på grund av titlarna, inte att han individuellt är top 3 i mina ögon. Det hade lika gärna kunnat vara Robben där och diskussionen hade sett likadan ut.
SoN_Un
2014-01-13 17:18
Acrobat

jag förstår absolut vad du menar=) tycker bara att det är så orättvist o tråkigt... tar CR emot den o är det större skandal en när cannavaro fick den. när roni vann ligan o CL..det rånet verkar smutsen från andra forumet glömt.
Barcelona Gabriel
2014-01-13 17:17
Frodo

Det var det jag ville ha sagt innan, tack. Det är ett skämt att Ronaldo vinner.
Barcelona Acrobat
2014-01-13 17:13
@SoN_Un:

Nu kan de i varje fall aldrig mer klaga på att Messi vann det året utan att förlöjliga sig själva.
SoN_Un
2014-01-13 17:11
Acrobat

trösta? det året vann messi ligan o hela världen såg hur inter gick vidare. plus sneijder vann inget individuellt pris...inters styrka det året var defensiven o millito som avgjorde finalen o mot oss. sneijder var bara jävligt bra spelare i laget, inte världens bästa. vad har ronaldo gjort? han har inte ens vunnit skytteligan:S att han ens är topp 3 är pinsamt! kan nämna fler som förtjänar att vara där.
Barcelona Neymar N11
2014-01-13 17:08
@barcastuff: Ribery (Bayern): "Who'd I vote for? I've said it several times already: the number one is Lionel Messi, he's the best in the world." [rtl] :))
Barcelona Acrobat
2014-01-13 17:05
Om Ronaldo vinner Ballon d'Or så kan vi ju i varje fall trösta oss med att alla Ronaldo-fans kan sluta snacka om att Messi vann Ballon d'Or oförtjänt det året när Sneijder enligt samma personer skulle fått priset. Nu är scenariot exakt samma, fast med Ronaldo som vinnare, trots att Ribery har vunnit allting med klubblaget och haft den ledande rollen. Eftersom Real- fansen är de största hycklarna i världen så kan ni ge er fan på att detta inte är någonting de ens tänker på. De lever i sin bubbla. En annan rolig sak var att Kaljic och gubbarna förra året sa att de har tappat all respekt för priset Ballon d'Or och att det bara är ett "kompispris" och så vidare. Återigen är det hyckleri när de nu plötsligt anser att det är ett stort pris. Det blir så löjligt när de gråter ut som flickor så fort någon annan än Ronaldo vinner någonting, för att sedan ändra åsikt när det går deras väg. Pinsamt. Till alla Real- fans: Ronaldo vinner på grund av Messis skada. Måste kännas roligt att vinna på det sättet! ;) Njut! Det är sista gången.
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-13 17:05
Bekräftat att Ronaldo vunnit? Zidane delar ut priset.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-13 17:04
Omställningsspel, världens enklaste sätt att spela fotboll på. Med dom ytorna som gelé snillet får varje match hade Messi gjort det ännu bättre. Sätt Ronaldo i en match med små ytor så får vi se hur han klarar sig, han kommer se ut som en Pique med elefantben.
Barcelona zick9
2014-01-13 17:03
Messi har bäst statistik per 90 spelade min. Förstår inte hur han kan vara utanför topp 3 enligt vissa... Messi är bättre än Ronaldo alla dagar i veckan förutom då han är på rehab, och det är väl det som gör att Ronaldo kanske vinner i år. Jag skulle inte klaga, han har varit grym han också, men innerst inne vet vi att vad som än händer är Messi bäst när han är frisk.
Barcelona LeoMessi
2014-01-13 16:58
Om vi tar bort alla assister och alla mål och bara jämför vem är bäst med bollen. Vi såg tex mot Atletico och Getafe sist att när Messi väl får bollen så händer det saker! Det blir genast en målchans. Vad händer med Ronaldo när han endast får bollen och han är inte i närheten av målet? Jo oftast så gör han en enkel passning men inget mer eller så ska han gå på distansskott från 45 m. Sen att han är ytter är en sån jäkla bullshit. Kolla på när real spelar så ska ni se att han 9/10 av tio står centralt och mellan två backar och sträcker på handen för han vill ha en långboll över backarna. Allt som oftast så ser men en annan spelare på hans så kallade vänsterkant. Messi står väldigt sällan och fiskar så som Ronaldo gör, han står sällan mellan två backar och väntar en genomskärare. Han har en lägre utgångaposition och är oftast längre ifrån målen än Ronaldo. Lika mycket som Messi är högerytter är Ronaldo vänsterytter
Barcelona Neymessi
2014-01-13 16:57
Problemet i år är att det inte finns någon självklar etta. Hade Messi inte skadat sig hade allting varit mycket enklare.
Messi ÄR världens bästa spelare. Det han gör för Barca både på mittfältet och i anfallet är otroligt. Messi kan med sina dribblingar få fotboll att se så enkelt och självklart ut. Ronaldos dribblingar är mest en massa ben som sprattlar hit och dit.
CR7 är dock en grym målskytt som kan göra mål på alla möjliga sätt. Även om han inte ens kunde sätta dom enklaste målchanserna dom senaste två matcherna...

Priset är för den som har presterat bäst individuellt under 2013 och då kan man inte komma ifrån att CR har gjort det väldigt bra. Även om det ser snyggare ut på pappret än i verkligheten då det är många, många tap-in.
Annons: