/spanien/barcelona/forum/5766.aspx/spanien/barcelona/forum/5766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-16 19:14
F*ck Ballon Dor, Jag bryr mig inte om Messi vinner den fyra år i rad efter Cry. Den betyder inget och den säger mig inget längre speciellt efter att den senila gamla gubben såg till att FIXA priset till Ronaldo. Priset tappade all min respekt för den galan och för vad den betyder. Messi behöver ingen Ballon dor, den bästa är den bästa. På Pelles tid fanns det ingen Ballon dor och det säger inget om vem Pelle egentligen är eller Maradona, punkt slut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-16 19:12
enkos Vilken världsnyhet! Hur kom du fram till den teorin? Du verkar lite besatt av CR. Av hela Real Madrid-organisationen vid närmare eftertanke. Varför släpper du inte skiten bara? Det finns så mycket annat att diskutera. Tex har våra killar match ikväll, har du tänkt se den? Släpp spade och spann och kliv upp ur sandlådan och fokusera på nåt väsentligt, det finns ingen vettig människa som bryr sig om hur det gick till att CR fick guldbollen eftersom det är historia nu.
Barcelona enkos
2014-01-16 18:57
Förstår ni att Blatters uttalande om Ronaldo var egentligen en reklamkupp allt för att ge honom en stor uppmärksamhet och lyfta honom och det gav resultat....
Barcelona Neymessi
2014-01-16 18:50
Barcelonistas
Jag tror inte att det var planerat så. Jag menar Blatter framstog ju som en fet idiot och jag tror inte att han hade velat skada sin image bara för göra CR7 en tjänst. Det var ett skämt som CR tog väldigt hårt pga av noll självdistans. Däremot tror jag att han och RM nu i efterhand är väldigt nöjda med den offerrollen han fick.

Nåväl strunt i CR. Roligt med match idag även om det redan är en avgjord cup- match. Hoppas på mycket Neymar och Messi!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-16 18:32
Hela det där med Blatters uttalande känns på nått sätt uppgjort. Det var planerat att Blatter skulle komma med ett sådant uttalande, bara för att få Ronaldo att framstå som ett stort offer. Även Ronaldos väll genomtänkta svar va väldigt planerat i en stor offer kampanj där han har lipat sönder som en barnunge.. Sen att Ronaldo gråter under galan när han precis vunnit priset var ju ganska väntat med tanke på att han fått agera som åskådare under 4-5 år där han fått se Messi och Barca ta hem allt. I samma period förlänger man dessutom tiden så folk kan ändra sina röster? Eller hur Blatter tvingade folk att rösta på Ronaldo. En hund e begraven här,
Barcelona Barcelonistas
2014-01-16 18:21
Acrobat - håller med dig men inte bara anfallspositionerna utan Tata får även ta och avgöra vem som ska spela på mittfältet. För mig är Iniesta och Busquets självklara, frågan är vem utav Xavi och Fabregas bör spela under den månaden? Mitt sätt att se på saken är att Fabregas som spelat hos oss i snart 3 säsonger har knappt kommit igång. Vi köpte inte Fabregas för att han ska spela falsk9 , utan vi köpte han för att han ska dominera mittfältet. Det faktum att Tata dessutom håller på implementera ett rakare spel i Barca , bäddar bara upp det hela ännu mer för Fabregas. Gillar förresten hur Somg förklarar för alla vad vår största prioritering är den här säsongen. Inte bara 1 gång utan flera gånger så har han förklarat tydligt att laget har Cl som mål den här säsongen!.
BARCA-més que un club
2014-01-16 18:20
CanaleteD

Det roliga är att det tyvärr stämmer i verkligheten också , men folk värkar blunda för sanningen, allt för att göra Ronaldo glad och stå där som vinnare.
Barcelona Canaletes
2014-01-16 18:02
haha kan ni fatta att självaste France Football har gjort den här humorvinjetten?
Sanningen svider.

Barcelona Acrobat
2014-01-16 17:49
Nu börjar vi komma till ett läge där det är dags att spela in det lag man har tänkt ska utgöra startelvan i de viktiga matcherna framöver. Det är bara en månad kvar till CL- slutspelet börjar. Visst ska det roteras för att alla ska få speltid och undvika skador, men nu gäller det att bland annat Messi och Neymar börjar få speltid tillsammans. Det fungerar inte att vid skarpt läge plötsligt låta spelare spela ihop, när de knappt har gjort det innan. Om inte ikväll, så är söndagens ligamatch ett ypperligt tillfälle för detta. Och sedan behövs nog kontinuitet på både Messi och Neymar för att de ska toppa sin form tillsammans lagom till mitten av februari.
2014-01-16 17:30
Så skön sagt av Bayerns president förutom att han inte vill byta Ribery mot Penaldo. Så sa han det överraskade mig inte att han vann. Med tanke på Penaldos entourage visste man vad som skulle ske.
2014-01-16 17:21
Visste ni inte att göndugan går fri nästa säsong? Han sa det iaf. Ni kan läsa om det på Goal.com Gundogan undecided on Dortmund future amid Real Madrid & Manchester United links http://tinyurl.com/q5d8q8m via @Goal_intl
Barcelona jawwa
2014-01-16 17:12
Är det någon som läst Graham Hunts bok om Barca under guld åren? om inte så rekommenderar jag den starkt. Man får en inblick i hur allt gick till, sen beskrivs även några av la masia produkterna resor från barnsben till nu.
Barcelona Tatinho
2014-01-16 15:43
B-Guden ¨Du är fan kung din jävel :D fick mig verkligen att skratta Påfägeln Tack så mkt visste inte det,trodde han var spel klar när han hängde med den matchen,
Barcelona Barcelonistas
2014-01-16 15:31
Gundogan hade valt Barcelona alla dagar i veckan före Real Madrid. Valet är självklart Barcelona är en mycket attraktivare klubb än Real Madrid och det beror på flera olika faktorer. Om vi kollar miljön så är Barcelona ett mysigare och godare ställe än Madrid. Barcelona är dessutom ett lag som garanterar liga titlar och även framgångar i Cl, lägg därtill den unika spel idéen som varit så framgångsrikt. Kollar vi själva laget Barca nu också så finns det spelare som Messi och Iniesta, Xavi, som många drömmer om att spela med. Skriver Gundogan på för Barcelona kommer han att bli framgångsrik och även ihågkommen på sikt, folk kommer alltid diskutera om den här upplagan år framöver, jag kan tänka mig att gundogan vill tillhöra detta!.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-16 15:06
Piqués och Mascheranos mästerliga insatser mot Atlético Madrid. Ligans bästa anfallare kom ingenstans.
Barcelona Neymessi
2014-01-16 14:48
Pogba hade varit en fantastisk värvning! Han har ju dessutom själv sagt att han drömmer om att spela för Barcelona eller Arsenal :)
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2014-01-16 14:33
Ska det ske några förstärkningar till mittfältet i sommar så ska det vara en kraftfull tvåvägsspelare likt Keita, Yaya, Vidal eller min personliga drömvärvning: Pogba. Kortväxta spelfördelare har vi redan i överflöd.
Barcelona Nemesis 10
2014-01-16 12:14
Har läst på en del ställen att Barcelona håller på förhandlar med Gungorna, en polare som är Real fan sa att han har läst att Gundogan tydligen ska ha tackat nej till Real men man vet aldrig med media.
Jag tycker att det skulle vara otroligt skönt om vi landar den värvningen. Vi skulle få bra bredd så det skulle nog inte skada med en mittfältare, kolla Bayern liksom :)
Barcelona B-Guden
2014-01-16 11:24
Jag läser alltid puertan lika roligt och irriterande och se deras hjärndöda kommentarer varje gång.
Men vi behöver inte ta in det här, låt dom säga vad dom vill och framförallt låt dom tro på vad dom säger.

Låt dom va bättre lag än oss, vi ligger 1a inte 3a vi vann mot dom, men låt dom va bättre.
Vi släpper in mindre mål, men låt dom ha bättre försvar än oss.
Vi har gjort lika många mål ,men låt dom ha bättre anfall än oss, Messi har varit med hela tiden "NOT"

Låt oss bli utspelad av dom, atletico madrid, city och alla andra lag, Men vi blir det inte, men låt dom tro det.
Låt dom säga att deras spelare är bättre, Vi ligger 1a Dom 3a.

Jag säger det bara skit i dom det är ju så jävla korkat av dom att tro att dom är bättre, och då har dom alltid haft en världstränare medans vi haft Pep Världstränare nu men rookie då. Tito/Roura snacka om nybörjare.
Tata Ancelotti sa det själv, han har ingen erfarenhet av europeisk fotboll. (Tata)

Vi ligger 1a har släppt in 9 mindre mål än dom, gjort lika många och Messi har varit skadad. Vi har spelat mycket Med Montoya och Batra i försvaret som är nybörjare på den här nivån men skött sig utmärkt, Alba har varit skadad. Mascherano är i grund och botten mittfältare och Pique har inte haft en bra form hela tiden, men dom har släppt in 9 fler mål men dom har bättre försvar.

Vi gjort lika många mål, då har ändå inte Iniesta eller Xavi varit speciellt bra i år
Vi har varit utan Messi minst att han gjort 7 till, + assisterat till MINST 4-5 st.

vi vann i början trots dåligt spel, Real spelar fortfarande dåligt och vinner, och ibland förlorar, vi kom igång efter ett par matcher med vår nya tränare, dom har fortfarande inte kommit igång.

ursäkta för rätt rörig text, men det så där dom tänker spelar ingen roll ifall dom kommer sist dom kommer ändå va bäst, deras spelare kommer alltid va bäst osv. och det är lika roligt att läsa där inne varje gång speciellt El Pasillo in och läs det råder jag er att göra, men ta inte in det här. (jag vet att jag också gjort det nån gång) men det ska jag inte göra mer.

Anledningen till att jag vill att vi skiter i dom helt nu är för det har diskuterats mer om Ronaldo Real Madrid Puertan osv än självaste barcelona dom senaste dagarna
Barcelona ElRaval
2014-01-16 11:14
Jag tycker vi har tillräckligt med spelfördelande spelare likt gundogan i laget. Vi har redan Fabregas och Iniesta om det visar sig att xavi är på väg bort. Vi har även busquets som säkert även han kan spela på xavis position.

Jag ser hellre att vi satsar på en tvåvägsmittfältare likt Vidal.
Barcelona påfågeln
2014-01-16 11:13
Tatinho (Barcelona): Afellay är inte helt frisk än, därav inte med i laget. Han fick bara åka med till Madrid ändå sist för att komma in i gänget igen typ, eftersom en återkomst inte är långt borta.
Barcelona Júnior.
2014-01-16 10:51
Jag själv har sett alldeles för få matcher med Dortmund för att få en klar uppfattning om vilken roll Gundogan har på mittfältet men jag har alltid tyckt att spelar väldigt offensivt jämfört med Xavi. Am i wrong?

Tycker, som många andra, att Oli Torres annars vore ett utmärkt alternativ. Han får ju knappt någon speltid alls i Atletico och man kanske hade kunnat ersätta honom med Sergi Roberto. Tror många spelare i Torres ålder hade varit nöjd att få den speltiden i Barcelona som Sergi Roberto får. Oli Torres hade förövrigt passat som handen i handsken i Barcelonas spelsystem.
Barcelona Tatinho
2014-01-16 10:34
Bayern Munich president Karl-Heinz Rummenigge has insisted that the club would not swap Franck Ribery for Cristiano Ronaldo. Hade inte jag heller... Säger inte att Ribery är bättre men skulle inte kunna se han spela den fotbollen. Har ni sett när Madrid har en stor del av bollinnehavet så blir Ronaldo som ett stolpskott som bara står där, men så fort det blir yter så är Ronaldo unstoppable. PS är det någon vet varför Affelay inte är uttagen till laget idag? eller är det jag som missat honom ?
Barcelona Tatinho
2014-01-16 10:21
Leo Messi
Håller med dig där om Luka Modric, haha tänk så gjorde Modric det omöjliga och flyttade till Barcelona som Xavis efterträdare, om det är någon jag älskar i Madrid så är det Modric. Han är verkligen på en högre nivå som mittfältare vilket även Xavi och Iniesta är. The boy is amazing
Barcelona Acrobat
2014-01-16 10:10
Personligen tror jag helt ärligt att 7 av 10 spelare hade valt att spela i Barca framför Real. Barcelona uppfattas nog som ett spelskickligare lag med en utpräglad spelidé. Att Real Madrid i princip aldrig vinner några titlar väger nog också tungt. Som sagt, om en spelare kan välja mellan Barca och Real (t.ex Neymar) så faller nog valet ofta på Barca. Har spelaren däremot bara Real som alternativ (t.ex Özil) så får han motvilligt nöja sig med det. Om Barca vill ha Gundogan så tror jag att sannolikheten att han kommer är relativt stor. I Real finns redan ett överskott av mittfältare.
Barcelona LeoMessi
2014-01-16 10:02
Gio Style (Barcelona) Håller med dig, jag själv klistrar inte in inlägg eller liknande men jag har har lika stor del i det när jag inte kan ignorera det som andra tar upp så jag måste svara på det. Blir så jäkla tråkigt att vi fixerar oss så mycket på vad som skrivs och säga på Puertan. Stämmer det att klubben/Tata är lite irriterade på Neymar för att han tydligen har varit ute och festat?
Barcelona FCB_Messi
2014-01-16 10:00
Ett förslag till Mod. Kan man göra så att alla som har ett nick här inne inte ens kan gå in och läsa på puertan ? Jag vet att man inte kan skriva där men mitt förslag är att inte ens kunna läsa där .
Barcelona Gio Style
2014-01-16 09:56
Alltså Realfixeringen som väldigt många lider av är helt jävla otrolig.
Att det ska snackas om Real Madrid dag ut och dag in, tröttnar ni aldrig på det?
Sjukt tråkigt att utvecklingen här har gått åt det hållet att det blir och mer fokus på att klanka på våra rivaler och mindre och mindre fokus på vårt eget lag.
Barcelona Deulofeu
2014-01-16 09:46
Gundogan var ju en fantastisk spelare förra året en av de allra bästa på Dortmunds centrala mittfält.

I år han han gjort en match i Bundesliga jag är verkligen emot sådana värvningar.Börjar det krångla med skador blir det knappast bättre tyvärr.

Jag har själv lidit en del fotbollsskador annars vore det nog jag som ryktades till Barcelona...He he

Vi får se om han är spelklar tills ligan startar igen.

Fortsätter vi visa ett seriöst intresse för honom är det inte alls omöjligt att han skulle hamna här.

Han skulle garanterat få en plats samt en landsman i Ter Stegen!

Jag vill nog ändå hellre se Rafinha på den platsen om något år!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-01-16 09:41
LeoMessi (Barcelona) Eller hur, vi började vinna titlar 2005 och vi har vunnit 21 titlar medans Real madrid vunnit 12 titlar sedan 2000 talet.. och ändå är Real världens största och finaste klubb,, pajaser dom är asså
Annons: