/spanien/barcelona/forum/576.aspx/spanien/barcelona/forum/576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2016-06-22 18:20
Ska Ronaldo gå på skott oavsett vinkel? Den där frisparken hade varit bäst om den slogs som ett inlägg. Helvete vad jobbigt det måste vara att vara hans lagkamrat för man vet att han ska ha alla frisparkar och bränna alla dom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2016-06-22 17:24
@Alltid en legend, Puyol .:

Messi has now scored 28 career goals from free kicks, 9 of them in this season.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-22 17:21
A friend with connections in Palmeiras just told me they "accepted Gabriel Jesus is off to FCB". Lucas Resende på twitter. woah! Hiss eller diss?
Barcelona Barca Barca
2016-06-22 16:27
Lite OT, men Gabriel Jesus som vi tydligen är mycket intresserade av, gjorde två mål för sitt Palmeiras som vann med 2-0 mot America Mineiro i brasilianska ligan Serie A.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-22 15:55
Om Ramos inte var en fotbollsspelare.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-06-22 15:54
[QUOTE=Alltid en legend, Puyol .]Någon som sitter på statistik på Messis frisparkar de senaste året/säsongen. Han är ju helt störd nu för tiden. Måste vara mellan 10-15 mål ?!. Och då har han minst 4,5 i ribban / stolpen. [/QUOTE] Han ligger för tillfället på hela 9 strutar från frisparkar under denna säsong.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-06-22 15:37
Någon som sitter på statistik på Messis frisparkar de senaste året/säsongen. Han är ju helt störd nu för tiden. Måste vara mellan 10-15 mål ?!. Och då har han minst 4,5 i ribban / stolpen.
Barcelona petersays
2016-06-22 15:26
Parentes - fan vad jag gillade Srna i gårdagens match. En sann mnittbackskapten av den gamla skolan med några riktigt fina brytningar.
Barcelona petersays
2016-06-22 15:25
Fast det är såklart lätt att vara efterklok - jag har tjatat om spelare som inte hamnat nånstans också ;) Miguel Veloso - var är han i dag liksom..?
Barcelona petersays
2016-06-22 15:17
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Har tjatat om Banega i säkert 6-7 år här. Visst var han valpig i början och hade problem utanför planen - men ända sedan rapporterna började komma från säsongen i Argentina och framförallt när han var tillbaka i Spanien tycker jag att han har varit en klockren värvning. Han har ett öga som få inom fotbollen har i dag. Och hans nära relation med Messi är ju ingen hemlighet heller - vill minnas att Messi "tjurat" över att Banega hade problem med att bli uttagen under såväl Maradona som Sabella. Särskilt var det väl under Sabellas sista tid som coach när han skippade Banega till VM 2014.

Nä, synd och skam att han hamnar i Inter - men känner jag vår stab rätt har de aldrig ens tittat åt Banegas håll.
Barcelona enkos
2016-06-22 15:15
Spansk förlust igår påminner om vår poämgtapp mot Valencia. Naiva Spanien har ett oavgjort resultat som garanterar de första plats men kaxiga och arroganta laget vill vinna mot alla odds, flyttar upp hela laget istället att spela ut på de minuter som är kvar. Samma sak som Luchos Barca som leder med 1-0 mot Valencia men vill göra 2'0 och blir straffade på en kontring. Nu får de dansa med de stora istället. Även om jag fortfarande tror på att Spanien tar sig till final och möter Kroatien igen och får sin revansch, kommer de tuffa matcher att ta på krafterna och få möjligheter till att vila de ordinarie spelarna.
Barcelona enkos
2016-06-22 15:09
Attacken mot journalister är attack mot det fria ordet och pressfriheten.

Men tydligen är det ok för vissa med det Ronaldo gjort och hittar på bakomliggande orsaker som ger honom rätt att göra det Tänk om Messi hade gjort det vilka toner och fördömande det hade blivit.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-06-22 14:52
[QUOTE=Bästelona y M3ssi y BernaLeo]Ditt äckel* [/QUOTE] Tack.
Barcelona neymar JR
2016-06-22 14:35
Ronaldo dribblar bort sig själv återigen. Inga problem med att han är sur och kastar iväg den, han kommer ersätta den. Problemet för egen del ligger på att ifall det hade gått bra för Ronaldo/Portugal så hade han ställt upp på intervjun, dragit av sig tröjan och flexat. Han hade kallat sig själv för kungen av Europa och att han gör allt själv. Det är i motgång man visar sin verkliga karaktär.
Barcelona Z_Z
2016-06-22 14:30
@shalit:

Och samtliga Realfans tycker han är en kung. Inget nytt med andra ord.
Barcelona Puyol5
2016-06-22 14:15
Messi Messi Messi... han har varit bättre än någonsin i copa! Alltså den där glädjen, glöden och passionen han visar just nu har jag inte sett från honom på många år, och kolla resultatet. Alltså han är total dominant överallt i spelet.

Förhoppningsvis får han äntligen vinna med Argentina, det tycker jag han är värd. I VM var han inte ens hälften så bra, där gick han mest runt och väntade som han också ofta gör i Barca. Men nu i copa, nu springer han konstant. Han vill verkligen spela, han vill verkligen vinna. Hoppas han gör det!

Sen får han gärna ta med den här upplagan av Messi till Barca nästa säsong, får då är vi ostoppbara, då är Messi ostoppbar, då kan Ronaldo slutas hoppas på individuella titlar.

Ne ville bara utrycka hur otroligt bra den där lilla argentinaren faktiskt varit i copa, och då vet vi alla hur bra han annars är =)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-06-22 14:06
@Deulofeu:

Efter all kritik är jag oroad över att det släpper för honom idag. Jag väntar med att säga någonting tills det är över. :P
Barcelona Barca Barca
2016-06-22 13:44
Freeyourmind Herre jösses mannen lugna ner dig. Iniesta släppte straffen efter att Ramos frågat om han får ta den. Det var inte under en amerikansk invasion och pistolhot som Ramos tog straffen ifrån Iniesta. Nej Ramos är ingen smuts, dock en spelare många/alla av oss ogillar. Att han sen kan bete sig idiotiskt är en annan femma men just i straff situationen när Iniesta gav han straffen har han inte gjort något fel. Kom igen sluta vara enögd min vän.
Barcelona Nesto
2016-06-22 13:43
Ramos bort få kaptensbindeln bortdragen. Ett träben som fått på tok för höga tankar om sig själv.. Nu ska han sköta uppspelen, försöka behärska Barças spel och nu få fame genom att göra ett, kanske avgörand mål mot Kroatien.
Märks vem han har som lagkamrat i klubblaget.

Att han sen tar bollen från Iniesta, Spaniens kanske största fotbollsspelare genom tiderna, är helt absurt,respektlöst, jag vet inte vad.

Utan Ramos hade Spanien fortfarande varit där dom är idag.
Utan Iniesta (och Xavi givetvis) så hade Spanien och Ramos aldrig haft sina EM och VM titlar.
Barcelona shalit
2016-06-22 13:41
Ronaldo snor journalistens mikrofon och kastar den i vattnet! Vilket äckel!!
Barcelona Dûssel
2016-06-22 13:31
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Fattar inte varför du är så upprörd. I iniesta släppte alltså straffen till honom. För att vara schysst. Vad tror du iniesta hade sagt om han läst din post? Skämts förmodligen. Ta och behärska dig .
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-06-22 13:29
Ditt äckel*
2016-06-22 13:00

Iniesta (Spain's best and most on-form player): "I was going to take the penalty, but Ramos asked for it and was confident." #ESP #EURO2016
15 retweets 21 gillanden

Din äckel Ramos. Din äckel!!!

Av alla spelare så tar han den från Iniesta. Din äckel Ramos, din äckel!!
Barcelona Rambla~
2016-06-22 12:25
Herregud vilken frispark, såg den först nu. Något man bör nämna, den sitter i "fel" hörn dessutom. Det där är målvaktens hörn. Det ska inte gå att precisionskjuta en frispark så extremt. Makalöst!

Hörde i morse från Graham Hunter att Ramos bokstavligen brottade bollen ur händerna på Iniesta för att själv slå straffen och sno åt sig äran. Gick ju så där va?
Barcelona Barca4life98
2016-06-22 12:25
Tänkte på en sak; Skulle det inte vara smart att sälja Halilovic till Valencia med buyback? Samtidigt så köper man André Gomes i ett paket? Han vill ju till Barca, samtidigt får Halilovic säkert chansen att utvecklas i Gomes tomrum... Arda, Denis, Rafinha kan spela yttrar om det skulle behövas. Gör så att Arda bara får spela på kanten. Gör det helt okej där. Det som skulle behövas utöver Umtiti och Gomes är en vänsterback (Wendell?) & Nr.9 (Vietto?)
2016-06-22 12:24
CR7!

Hehehehe, han mår inte bra.
Hoppas han tar med sig den inställningen till matchen ikväll.

Om han åker ut ikväll kommer jag bjuda alla jag ser Tequila shoots!! ( Ok, kanske 7 personer :-). )
Barcelona Deulofeu
2016-06-22 11:29
Måste bara...

Nytt smeknamn på ni vet vem

Ron...OLDO... åldern börjar ta ut sin rätt...

Inte jag som kommit på dock...
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-22 11:26
Vilken otur med alla j* vla skador inför finalen!
Barcelona Kröjff
2016-06-22 11:10
Defofeu

Det är verkligen värt att offra sömnen för "guldgossen". För grejen är ju att man annars riskerar att missa något helt magiskt, så som frisparken i natt. Men så jävla märkvärdig var den väl ändå inte, tycker kanske någon. Nej, men det är ju just det som är det märkvärdiga. Messi har skämt bort oss så till den grad att den typen av konsstycken, blivit något av vardagsmat. Och hans passningar sen. För att inte snacka om spelsinnet, den blixtsnabba blicken som fångar in en bredd i paritet med hela planen. För att inte tala om de så magiskt effektiva dribblingarna i en fart som mången toppspelare inte förmår få upp utan boll, ens med piskan vinande över sig.

Det enda som felas honom är väl oförmågan att kordinera sig med kollektivet under uppvärmningsövningarna. Min sambo noterade just detta när vi var på Camp Nou. Och påstod att Messi skulle sticka ut som en taktlös nybörjare på vilket Friskis å Svettis - pass som helst. Jag svarade att det enda som skulle kunna få mig att ägna mig åt gruppgympa av det slaget, vore om det var han som höll i det hela. Inte för att jag för ett ögonblick tror mig om att jag skulle kunna hänga med honom. Det gör ingen. Jag antar att det var just det som sambon såg och inget annat, när hon sa att han stack ut.
Barcelona enkos
2016-06-22 10:55
Återigen drabbas Argentina av skador. Nu missar Augusto Fernandez och Lavezzi finalen helt och frågetecken på Di Maria.
Annons: