/spanien/barcelona/forum/5756.aspx/spanien/barcelona/forum/5756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona No Busi - No Party
2014-01-16 00:25
Bale har verkligen inte hittat rätt än. Jag är helt 100 på att han skulle funka mycket bättre i Mourinhos lagbygge, men tveksamt om han är optimal för Ancelottis lagbygge. De borde naturligtvis ha byggt vidare på spelet de utvecklade under Mourinho kan man tycka.

Hade de haft chansen att fortsätta utveckla sitt spel under Mourinho, utan alla konflikter så tror jag definitivt att de till slut hade vunnit den där CL titeln.
Barcelona enkos
2014-01-15 23:53
Messi ska bara in och spela imorgon, ingen anledning att spara honom, det får bli en träning åt honom...
Barcelona Barca-nist
2014-01-15 23:52
Titta på Depeche Mode visit FC Barcelona's training session
Barcelona ElTriplete
2014-01-15 23:44
Intressant med match imorgon efter 4-0 vinsten förra veckan. Hur väljer Tata att formera laget? Ingen Iniesta, Alba eller Busquets åker med till Madrid. Jag tippar på följande: Pinto Alves - Puyol - Bartra - Adriano Cesc - Song - S. Roberto Tello - Messi - Neymar Alves, Messi och Neymar behöver alla komma igång efter skador/uppehåll. Ingen Busquets därav Song, samtidigt får Roberto mer speltid att visa framfötterna. Tello behöver också mer speltid då han hittills varit en besvikelse.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-15 23:44
Enligt tyska BILD (som har rätt i nästan allt de skriver) har Barca träffat Gündogans far (& agent) flera gånger under året. För att de vill ha honom som Xavis efterträdare.

Fantastiskt.
Barcelona AndreD
2014-01-15 23:35
@enkos:

Det roliga är att han alltid är medelmåttig under matcherna sen gör han sina tap-ins på slutet och folk tror han är bäst i världen.
Barcelona Dinho the artist
2014-01-15 23:34
Barcelonistas
Förlåt men det är svårt att ta inlägget seriöst när du av alla anklagar ett annat lags supporter för att lida av hybris.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-15 23:30
Bayern är ett fantastiskt lag men den där "Crow" inne i Bayern forumet verkar lida av hybris... Han börjar jämföra Bayern med Peps Barca nu, man har varit dominanta i 1 år och jämför sig själva mot ett lag som dominerade i 4 år. Rent titelmässigt så kan Bayern vinna ungefär så mycket ( vilket ja tvivlar på) men rent kvalitemässigt och tyngden i dominansen, den nivån kommer Bayern inte att nå.
Barcelona enkos
2014-01-15 23:22
@AndreD:

Helt otroligt, vilket galen tur killen har, och de som ser livescore skulle tro att ronaldo var matchens lirare, något som ofta faktiskt gör det, men andra som såg matchen kunde se att han var medelmåtta..
Barcelona Ronaldinho The Legend #10
2014-01-15 23:19
AndreD

Lägg av han fick på ett bra skott fast det va en tabbe av målvakten
Barcelona AndreD
2014-01-15 23:14
Hahahah hur i helvete kan Penaldo få det där målet? Fjärde målet denna säsong som tilldelats honom när det egentligen är självmål
Barcelona enkos
2014-01-15 23:11
Det ska till ett under att Real ska vinna ligan eller någon annan titel i år. Enligt mig ett sämre lag än de var ifjol när de inte heller vann en enda titel..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-15 22:50
När vi spelar på Man citys arena kommer det smälla direkt. Jag hoppas vi inte behöver genomlida de där typiska 15 Barca minuterna innan vi vaknar till liv. Jag vill se oss att ta för oss och skapa kaos och straffa de direkt i varje omställnings chans.
Barcelona Dinho the artist
2014-01-15 22:44
Är oerhört glad att vi har Alba på Navas kant i alla fall.
Barcelona NoGo™
2014-01-15 22:34
Haha Kun vilken spelare! Nätar med första bolltouchen hehe
Barcelona ElTriplete
2014-01-15 22:23
Levante leder 1-0 mot Rayo. Stor chans att det blir Levante - Barca i kvarten. Då kommer vi möta dem 3 gånger på 1.5 vecka. Levante - Barca Levante - Barca Barca - Malaga Barca - Levante Så kan spelschemat se ut! Levante borta är inte att leka med, alltid tuffa matcher mot dem.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-15 22:09
Negredo är stekhet just nu . Vilka jävla avslut killen har .
Barcelona Neymessi
2014-01-15 21:49
Tycker så synd om målvakten i Osasuna! Sjukt pinsamt! Men lite roligt var det ändå haha :)
Barcelona DM1982
2014-01-15 21:47
Vilken jävla målvaktstavla av Osasunas målvakt på Ronaldos frispark, inte en maränger kan säga något annat där. Pinsamt.

Real kommer gå vidare och det vill jag, de kommer få spela några tuffa matcher i de andra mötena. Espanyol möter de efter detta möte och går de vidare blir det förhoppningsvis två tuffa matcher mot Atletico. Bra för oss gällande ligaspelet.
Barcelona DM1982
2014-01-15 21:37
stämmer bra, alves är avstängd btw, matchen är på söndag
Barcelona Liatzo
2014-01-15 21:34
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Galaelvan, alltså den startelva som du ville se mot Levante såg väldigt bra ut måste jag säga. Jag skulle dock inte protestera om Pedrito skulle få starta på Alexis bekostnad.

Rätta mig om jag har fel, men visst är Alves avstängd nu på lördag? Han fick väl sin femte gula under Atlético-matchen? I sådana fall skulle jag gärna vilja se Dani från start imorgon. Han behöver speltid med tanke på den senaste tidens skadefrånvaro.

Längtar ofantligt mycket till morgondagens match. Är övertygad om att Leo kommer stänka dit 1-2 bollar imorgon och att Neymar kommer bjuda på ett och annat ögonblick av magi! Visca Barça!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-01-15 21:09
Den här startelvan vill jag se mot Getafe:

-----------------Pinto-------------------
Montoya--Bartra----Puyol---Adriano-
----------------Song--------------------
--------Xavi-----------Sergi------------
-------------Neymar-------------------
---Pedro--------------Tello------------

Tre planerade byten om inte någon skadar sig: Neymar-Messi i halvlek. Bartra-Pique min 60. Xavi-Fabregas min 80.

Vilket gör att Startelvan mot Levante ser ut såhär:

--------------------Valdes-----------------
--Alves---Bartra---------Piqué-----Alba--
--------------------Sergio--------------------
---------Fabregas---------Iniesta---------
---------------------Messi------------------
-----Alexis--------------------Neymar.....

Två bra startelvor (Den sista den bästa vi har enligt mig) och samtidigt ge många spelare speltid. Förutsatt att Iniesta är 100 % ..Annars är ett alternativ att köra Song Bredvid Fabregas.
Barcelona DM1982
2014-01-15 21:08
Det gick nästan hem för Alcorcon, Espanyol kom tillbaka i sista sekunden.
Barcelona the cameroonians
2014-01-15 21:08
Angående Bartras "låga" klausul brukar dessa sättas i förhållande till;
1. kontraktslängden
2. Lönen

Det är vida känt att Barcelona har en av de högsta totallönerna i fotbollsvärlden och det är det som syns nu i Bartras kontrakt.
Jag tror att man försökt hålla nere lönenivåerna för de spelare som inte är givna startspelare. Då får man också nöja sig med en lägre utköpsklausul.

Sedan är det ju så att Bartra är en culé ut i fingerspetsarna och OM någon skulle be honom köpa ut sig själv betyder ju detta att han lyckats och då är det än mindre chans att han skulle lämna sin älskade klubb.
OM han mot förmodan inte skulle lyckas, tja då får klubben ändå 25 mille för en spelare som förmodligen inte anses behövd.

-----------------------------------------------

Angående matchen i morgon så fortsätter Tata att köra vidare på A-lagstruppen och tar inte med någon underifrån. På ett sätt trist, men det är å andra sidan ett sundhetstecken att hela truppen är frisk och redo.
Lär hur som helst bli ett rätt reservbetonat lag från start och därmed ny speltid för Montoya och Sergi Roberto - och förmodligen även Tello.
Barcelona Baronen
2014-01-15 21:06
@No Busi - No Party:

Paranoia. Vi vinner ligan. Jag lovar. Vi har inget hot.
Barcelona DM1982
2014-01-15 21:03
Går ju bra för Alcorcon, slår ut Espanyol. Kul för cupen i och för sig.
Barcelona Andresito
2014-01-15 20:39
Tror Bartras kontrakt bara är en "förlängning" av hans nuvarande, ett kontrakt som är halvvägs till långsiktligt. Antar att det är en taktik att få speltid, blir inte förvånad om det blir nytt kontrakt inom 1 eller max 2 år för honom.

Sålänge han får fortsatt förtroende så kommer kontraktet förlängas på Bartras begäran, för jag tvivlar på att Barcaledningen är nöjda med längden och utköpsklausulen, de kan inte luta sig tillbaka alltför mycket och lita på att Bartra stannar just nu.
Barcelona No Busi - No Party
2014-01-15 20:03
Kaffe pengar för Bartra för de större klubbarna. Får Thiago-vibbar över det men man måste bestämma över sitt eget öde och då är det inte så konstigt.

En liten intressant detalj kring Atletico de Madrid som jag upptäckte.

2010 slutar 9:a
2011 slutar 7:a
2012 slutar 5:a
2013 slutar 3:a
2014 slutar 1:a?
Barcelona ElTriplete
2014-01-15 19:33
Haha, Alcorcon tar ledningen mot Espanyol borta! 2-0 sammanlagt, dvs Espanyol måste göra 3 mål. Lär bli Alcorcon - Real Madrid i kvarten. Tuff lott för Real, helt klart en marddröm efter vad som hände sist. ;)
Barcelona papillon
2014-01-15 19:05
FCB_Messi
Pele säger allt möjligt för att underminera andras prestationer som är bättre än hans egna, läs Maradona, och nu Messi. Enligt min mening så har en av dessa herrar redan passerat honom medans den andra kommer göra det den dagen karriären är över.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: