/spanien/barcelona/forum/5745.aspx/spanien/barcelona/forum/5745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawwa
2014-01-16 23:59
Alves måste höja sig rejält, extremt seg med och utan boll. Nästan så man sätter in adriano på högern som är mer deffensivt lagd och kan kompensera albas offensiva räder, likt det abidal gjorde för alvea under peps era
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-01-16 23:58
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Saken är det att det kommer nog bli som jag förutspådde, alla kommer se att Ronaldo bara vann för att Messi var skadad. Som jag har sagt innan, jag tror inte att Ronaldo är nöjd med att vinna Guldbollen när hans värsta rival är borta pga skada.

Vad ska man säga om matchen? Den avgjordes redan förra veckan, inget snack om det. Självklart ska en spelare skada sig i vad som mer liknar en träningsmatch. Hoppas att det handlar om max två-tre veckor för Neymar.

Messi? Han kommer långsamt in igen men gör ändå 4 mål på tre matcher.

Tello? Jag har aldrig tyckt att killen är Barcelona-material och han bör lämna. Det blir nog till sommaren, finns egentligen ingen anledning att sälja honom nu. Minns för två säsonger sedan när alla ville att han skulle spela hela tiden, även el clasico. Han var bra under vissa perioder men en del här inne måste se förbi snabbhet. Killen har ingen teknik, han petar bollen framåt och springer efter den, det funkar inte i längden. Lite väl mycket junior-fotboll över det.

Levante ska vi möta tre gånger i rad nu, jag tror inte på någon skräll i någon av matcherna.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-01-16 23:58
Pending tomorrow's tests, Barcelona's medical staff thinks Neymar, who has an ankle injury, will be out for three weeks. [catalunya radio]

Bortser vi från Cuenca, Afellay och Dos Santos, är Neymar, tillsammans med Iniesta (?) väl våra enda skador just nu?
Barcelona B-Guden
2014-01-16 23:57
Barcelona enkos
2014-01-16 23:57
Radomir Antic, bekant namn till er?
Ja, han anklagar Ronaldo för att vara värsta filmare, en som tillbringar 80% liggande på gräset
Barcelona Bästelona
2014-01-16 23:55
Spelarbetyg 0-4 Underkänt. 5-7 Godkänt. 7.5-8.5 Väl godkänt. 9-10 Jävligt väl godkänt!

Pinto - 7.0 - Hade inte så mycket att göra, dom få gånger han behövde ingripa gjorde han de riktigt bra. Hade fått högre betyg om han hade fått mer att jobba på.

Alves - 5.5 - Alves har nog gjort betydligt bättre matcher än denna. Har mycket att jobba på.

Bartra - 6.5 - Ställdes aldrig riktigt på prov. Inget dåligt betyg detta, men han fick för lite att göra för att höja det.

Puyol - 6.5 - Samma som Bartra. Stabil men sates aldrig på prov.

Adriano - 6.0 - Han har sett jävligt pigg ut de senaste månaderna men idag var han lite sådär...

Song - 6.0 - Tycker han gör det OK, inte mer än så. Tog inte riktigt initiativet till att styra idag, därav inget högre betyg.

S.Roberto - 6.5 - Han formkurva pekar definitivt på rätt håll. Trots att han var lite små klantig i sitt passningsspel vid några situationer idag gör han ett full godkänt jobb. Stor potential i grabben!

Fabregas - 6.0 - Totalt osynlig i stora delar utav matchen. Gör inte bort sig men jag är van att få se mer utav Cesc.

Neymar - Spelar för lite

Tello - 4.5 - Ojojoj... Gjorde förmodligen inte ett enda rätt idag förutom framspelningen till Messis första mål. Låna ut grabben och ge han speltid! Kvalitet finns det definitivt i dom fötterna.

Messi - 8.5 - 2 mål, ett solomål, hashtag #Världensbästa . Messi är tillbaka mina damer och herrar!

--

Alexis - 6.0 - Springer som vanligt mycket och gör ett bra jobb. Gör en godkänd match helt klart!

Betygsätter inte Xavi, spela för lite.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-16 23:54
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Hmm eller hur. Jag kan lova dig om det Suares eller någon av profilerna i Premier League skulle det komma i nyheterna minuterna därpå.

Barcelona enkos
2014-01-16 23:54
Marca utsåg Costa till ligans bästa spelare för första halvan av säsongen samt Simeone till bästa tränare.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-16 23:53
Messi kommer tillbaka och gör 4 mål på 3 matcher. Helt jävla sinnes sjukt och två av de målen va dribbla bort 4-5 spelare!!!!!!!!! Om han inte bara hade skadad sig inte ens Blatter hade kunnat stå i vägen för Leo.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-16 23:49
Helt jävla sjukt att ingen längre överraskas av Messis sjuka mål när han dribblar bort flera spelare. Vi pratar inte ens om det längre som innan här på La Rambla. Istället börjar vi diskutera andra saker och glömmer bort Messis mål som om det vore enkla tap ins. Tuvärr har majoriteten tröttnat på att Messi gör vad han vill när han vill. Han kan göra 10 såna mål under en säsong men de hade ändå gett guldbollen till någon annan bara för att det har blivit för normalt att Messi gör det omöjliga. Vi har verkligen blivit bortskämda av Leo. Verkligen! Dagen han sätter skorna på hyllan kommer jag för alltid prata om den lilla krabaten.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-16 23:48
Vi lyckades dock inte klå atletico men seriöst hur bra var inte defensiven mot Atletico? Får vi tillbaka Iniesta och Neymar till city matchen så kan detta sluta väldigt bra.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-16 23:48
Kommentatorn i SKySport sa "att fortsätter Messi spela så här måste Ronaldo ge tillbaka Guldbollen. Han sa också att han älskar Ronaldo men när man ser Messi prestera så här kan man inte blinka eller blunda för vem som är bäst av dem.
Barcelona Acrobat
2014-01-16 23:47
Jobbig känsla när man tänker på Neymars skada... Det är då själva fan att vi aldrig kan få ha friska spelare en längre tid. Ser man till matchen så gör vi vårt jobb, men inte mer. Messi blixtrar till ibland, men i övrigt en väldigt seg match. Nu är det dags att steppa upp ett par steg... annars kommer det att bli en chock på Ethiad. Tempot måste höjas rejält om vi ska ha en chans att avancera i CL! Den saken är säker!
Barcelona Baronen
2014-01-16 23:46
Messi tillbaka. 135 minuter spelade - fyra mål.

Sista målet han gör, det finns verkligen bara en som kan göra sådana mål. Det är helt absurt. Så håller han på att nästan göra ett likadant men en jätteräddning hindrar honom från att göra hattrick.

En frisk Messi är så överlägset bäst i världen att det är otäckt. Hiskeligt.
Barcelona KristoferDelija
2014-01-16 23:45
Gammal video men vacker argentinsk låt om den bäste spelaren vi alla innerst inne vet att han är.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-16 23:44
Zyzz yo mirrinn brah - stämmer bra det, defensiven ser väldigt stabil ut. Den blir bara bättre och bättre.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-01-16 23:43
Nu när matchen är över kan vi börja oroa oss för Neymar. Så jävla typiskt att den ena kommer tillbaka och den andra skadar sig.. It's not meant to be..
Barcelona Leo y Cesc
@MessiQuote: .@English_AS: “Messi opened up the Getafe defence like Moses before the Red Sea.”
Barcelona LeoMessi
B-Guden (Barcelona) Det måste vara så. För när jag ser på Alba så påminna jag alltid om Alves första säsonger. Sen kan du ju vara att han inte har spelat så mycket på sista tiden också.
Barcelona H.Alavi - Magico!
Piques reaktion på bänken sammanfattar mina åsikter om Tellos kväll. :P
Barcelona Neymessi
2014-01-16 23:42
Vi höll nollan igen iallafall :)
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
Barca har inte släppt in ett enda mål 2014 va?
Barcelona B-Guden
@LeoMessi:

Han har blivit otroligt seg, bara kolla på tidigare videos från 2-3 år tillbaks så ser man att han var snabb
Barcelona Nemesis 10
2014-01-16 23:41
Jag börjar bli smått orolig för Alves. Han är just nu en skugga av det han var en gång i tiden vilket man märker match efter match. Börjar han tappa motivationen kanske? Svårt att säga vad det är för hans högsta nivå är ju brutal. Jord Alba har gått om honom.
Barcelona LeoMessi
2014-01-16 23:41
Tycker Alves verkar så slö! Vet bara inte om folk har överskattat hans snabbhet eller om han var snabb en gång i tiden
Barcelona NoGo™
2014-01-16 23:38
Hahah Pique lackar:P
Barcelona B-Guden
Deulofeu ska vara utlånad minst en säsong till.
Om Cuenca kan acceptera en roll som Tello, en bänkplats och enbart få spela då och då så ser jag han mycket hellre. Samt att Adama borde få börja spela lite mer
Barcelona Acrobat
Det där var en av dem svettigaste räddningarna jag ar sett!
Barcelona Barcelonistas
Försvaret har blivit så mycket bättre, Tata har fått ordning på defensiven!
Barcelona Andresito
2014-01-16 23:37
Den räddningen kan Codina definitivt skriva in i sitt CV
Annons: