/spanien/barcelona/forum/5734.aspx/spanien/barcelona/forum/5734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 12:57
¡Grande Tata!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2014-02-11 12:44
WalterWhite

Rakitic så klart, vi skulle behöva en sån spelare som slår fantastiska frisparkar och hörnor och en som vågar skjuta från avstånd.. en som vi saknar.. Se bara Xavi sist, han har jätte läge att skjuta men han passar, sen när han ska absolut passa så skjuter han.... Rakitic skulle alltså passat bra speciellt i matcher mot busslag.. då måste man kunna våga med skott utifrån...
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-02-11 12:43
Rakitic och Mandzukic är inte Barcelonamaterial, Halilovic däremot är en annan femma.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 12:41
Fantastisk video av La Real. De verkar laddade för returmötet imorgon. Spelarna måste göra jobbet. Inte ställa ut skorna.
Barcelona enkos
2014-02-11 12:34
Vilka spelare riskerar att missa cup finalen vid ev nytt kort imorgon mot Sociedad? De spelare ska i så fall inte behöva spela...
Barcelona WalterWhite
2014-02-11 12:33
Tjena grabbar!

Kommer in här för att de har varit en rejäl hype i media kring kroater som kan vara på väg till barca, vem ser ni helst i tröjan utav Rakitic, Halilovic eller Mandzukic i sommar?
2014-02-11 12:08
Barca Barca Ah ok missförstod dig.
Barcelona enkos
2014-02-11 11:40
I kvarten mellan Atletico och Bilbao hejade jag på madridlaget eftersom jag trodde de kunde ge bättre motstånd men ack vad jag hade fel, dels hade Atletico otur med två självmål och utebliven rött för Arbeloa, även om nu Real var bättre så saknar man halva laget även i returen.. Diego Costa Filipe Luís, Villa, Tiago, Courtois, Giménez Allt går Reals väg just nu...
Barcelona LeoMessi
2014-02-11 11:38
Bästelona (Barcelona) Ganska imponerande då vi inte är ett kontringslag haha! Kunde ha varit så många fler om vi inte hade stannat upp hälften av gångerna.
Barcelona Bästelona
2014-02-11 10:59
@barcastuff: Most counterattack goals in the Liga this season: Barcelona 8 - Atletico 7 - Real Madrid 7 - Real Sociedad 5 - Levante 4 #fcblviv [via opta] Imponerande
Barcelona R.Gaucho 10
2014-02-11 10:58
från vilken sida brukar ni beställa biljetter till matcherna? Även till bortamatcherna, är grymt sugen att åka på bortamatch :)
Barcelona Barca Barca
2014-02-11 10:35
¡Barca! - Crèma Catalana Ta de lugnt ja syftade på mittfältare, nu när tata vill ha en mittfältare oxå.
Barcelona Amo0227
2014-02-11 10:30
Vi kommer aldrig vinna någon titel i Europa utan löpstarka mittfältare! Vi måste ha världens segaste mittfält därför vårt spel hackar något oerhört , tidigare har man lyckats dölja det bakom ett galet passningtempo. Men nu gör sig bristerna tydliga när inte de spelet heller fungerar.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-11 10:04
BarcaStat: Most goal+assists with @FCBarcelona this season #fcblive Messi (31) Cesc (27) Alexis (24) Pedro (23) Neymar (21) Xavi & Tello (8)" Vi har verkligen delat målskörden mellan spelarna jämfört med förra säsongen. Måste beröma Rafinha lite! Hans bror hade kunnat bli vår Iniesta men Rafinha med sin tuffa stil kan bli vår Vidal! Jag hoppas verkligen att han blommar ut och att han inte sälj för fika pengar.
Barcelona påfågeln
2014-02-11 09:54
Givetvis är Bartra bättre än Inigo, men ett framtida mittlås med Bartra-Inigo känns bra. Inigo känns även som någon som accepterar bänk och att fasas in i laget långsamt, Bartra ska vara startspelare just nu.

Tyvärr ska väl ännu en sommar slösas på Thiago Silva och sen köper man David Luiz i desperation för 60 miljoner €...
Ronaldinho the original
2014-02-11 09:47
påfågeln (Barcelona) Ingo?? Han har inte vart stabil den här säsongen iallafall. Bartra är bättre än honom.
Barcelona LeoMessi
2014-02-11 09:44
påfågeln (Barcelona) Hoppas verkligen att Rafinha kommer in och att Roberto lånas ut. Äsch låt oss slösa ännu en sommar på thiago Silva ;)
Barcelona påfågeln
2014-02-11 09:12
En mittback måste väl in, gärna Inigo Martinez. Mittfältaren måste vara Rafinha och anfallaren Deulofeu. Ska Martino nödvändigtvis ha en renodlad striker, vilket jag inte tror kommer fungera bra, så får det väl bli Klose eller liknande tycker jag. Ingen idé att köpa ett stort namn för massor av pengar på något som bara är i vägen för Messi och Neymar i de allra flesta matcher.
2014-02-11 09:11
Barca Barca Varken Vidal eller Pogba är backar.
Barcelona Barca Barca
2014-02-11 08:59
1.70-ligan - köp en back, tack Vidal eller Pogba hade varit drömmen.
Barcelona Z_Z
2014-02-11 08:01
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Frågan är dock om han ser Rafinha som en transfer. Dock håller jag till fullo med dig. Rafinha är grym och ska/måste få komma in i a-laget nästa säsong.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-11 06:49
@barcastuff: Martino is already planning for next season. Besides Ter Stegen, he wants 3 more transfers: centre back, midfielder and forward. [sport] Mittfältaren måste heta rafinha
Barcelona Zloty
2014-02-11 04:22
@Visca Barca !!:
Bara åka på en bortamatch så är det så. På Camp Nou är det för mycket turister och massa skit. Det hela har eskalerat under Messi tiden. Halva arenan hejar ju knappt Barca utan är ju bara familjer på semester som vill se Messi. Visst, i CL slutspelet och vid el clasico är det typ okej (mer medlemmar på matcherna) men annars helt värdelöst. Åker själv bara på bortamatcher (samt el clasico hemma). Klart roligare och bättre stämning. Nu kanske jag inte ska jämföra med Tysk fotboll men jag var och såg Bremen - Dortmund i helgen på plats. Dortmund hade väl typ 8.000 fans på plats eller något sådant. Bremens klack bakom mål på kanske 3.000 pers (ståplats) gjorde ju mer ljud än vad 80.000 på Camp Nou gör och då är Bremen nästan kända för att ha dålig stämning överlag i Tyskland. Tyska läktarkulturen är så bra att man blir gråtfärdig.
Barcelona Visca Barca !!
2014-02-11 02:57
Sånt vill man se under en Barca match.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-11 02:09
Någon som såg ET? Det var snack om Barcelona och Real Madrid att dessa klubbar är för stora för den Spanska ligan. Samt att det hade inte spelat någon roll även om man hade delat på TV pengarna, man sa tom att Barca och Real hade kunnat ge bort deras del till till dom övriga klubbarna och fortfarande hade det inte hjälpt.
Barcelona Júnior.
2014-02-11 02:07
Sanchez hamnar tyvärr lite väl långt ut på kanten, vilket han är ovan med. I dagsläget letar sig Alves in något centralare i banan än vad han tidigare gjorde och på så sätt trycker ut Alexis ut på kanten. Där blir Sanchez väldigt statisk och väljer alldeles för ofta fel beslut. Han vrider och vänder och efter några sekunder så hinner två motståndare stänga in honom längs med kanten eller vid hörnflaggan, vilket sällan slutar lyckat. Alexis är en spelare som är giftigast när han antingen är rättvänd eller befinner sig centralt inne i banan. Om Dani Alves istället slickar kanten i anfallsspelet så hamnar Alexis på en farligare position. Om man blickar tillbaka på situationer där Alexis antingen har gjort mål eller assisterat sina medspelare så har han befunnit sig väldigt centralt. Det är något man skulle kunna jobba med i framtiden för att få ut det mesta av chilenaren. Annars tycker jag att Alexis gör ett väldigt bra jobb på planen med tanke på omständigheterna. Det enda jag kan kritisera han för är endast siktet som stundtals kan vara under all kritik. Han är dock ingen jag skulle vilja se lämna klubben.
Jeffson
2014-02-11 01:59
(Xaviesta)

Jag ser att vi många gånger har samma sätt att se på fotboll och Barcelona som klubb. Det gläder mig. Jag gillar när folk är kunniga och passionerade.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-11 01:57
[Carles Puyol 5] (Barcelona) Nu vet jag inte hur Tata kommer ställa upp men en sak är säker, vi kommer inte ställa upp med två defensiva mittfältare, det har inget med Tata att göra utan vi har nästan aldrig startat en match med 2 två dm, inte under Pep heller. Vi kan inte ge bort mittfältet med bara Fabregas i mitten som ska styra och ställa. Men men, kan ha fel. "Haha" :p
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-11 01:46
LaPulgaNr1 * Tata Martino (Barcelona) Som vi alla vet så kommer vi aldrig få se 2 defensiva mittfältare mot City ja för vi vet redan hur Tata ska ställa upp hahaha. Xavi från start sen masken från start 100 % säkert. Källa, Tata hahaha
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-11 01:38
Gio Style Lägg ner det, han kommer aldrig vilja ge det ett försök att se på Alexis genom andra glasögon. Det är inte lönt att diskutera med någon som har helt fel inställning redan från början. Att gå in i en diskussion med målet att "ha rätt" blir lika fel varenda gång man försöker. Personligen diskuterar jag för att komma till insikt med saker som får mig att tänka "aha, har aldrig sett det på det viset". Man får ge och ta. Killen är inte openminded för fem öre och låter rätt irriterad och trött i tonen ikväll och då är det lika bra att ge fan i att föra ärendet vidare. Allt jag ville få sagt var hursomhelst att acceptera att alla fotbollsspelare har brister och att istället fokusera på Alexis styrkor. Bristerna är väl Tata och hans stab mer insatta i än vad vi är och förhoppningsvis slipar dom honom rätt. Han är fortfarande ung och är långt ifrån sin peak! Det ser onekligen mycket bättre ut den här säsongen och tjatet om försäljning förstår jag inte alls. Det är inte ens på högeryttern som vårt primära problem ligger utan snarare i kollektivet. Det är DÄR orkestern måste stämma och samspela för att individuella misstag ska sträva efter en nollvision. Ska man sedan pinpointa det ännu mer är det väl snarare försvaret och mittfältet som bör prioriteras vad gäller inköp. Men anfallet, och dessutom på yttern? När vi har Deulofeu och egentligen mer behöver en annorlunda spelartyp i mitten av anfallet snarare om det nu tvunget ska justeras på sista tredjedelen?! Då vill man ha in Reus? Hazard? Magnifika spelare, javisst, men är dom svaret på Barcas frågor för tillfället? Inte riktigt va.. Men vad vet jag, jag är okunnig.
Annons: