/spanien/barcelona/forum/5733.aspx/spanien/barcelona/forum/5733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2014-01-19 23:15
Tvättäkta Culé

vad förväntade du dig av Messi efter 2 månader sjukskrivning?
hattrick och assist i varje match?

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-19 23:14
@Canaletes:

Du menar säkert något bra. Den orden är väldigt laddad! Förväxla inte Seedorf med de förvirrade grabbarna i rapmusiken...
Barcelona Gio Style
2014-01-19 23:13
Alltså herregud att det alltid ska vara samma jävla skit här inne när vi inte presterar som vi ska.
Såga Busquets och säga att han inte är vår bästa mittfältare, seriöst?
Var fan bland det löjligaste jag sett.
Alexis kan omöjligt spela i en tight CL-match, seriöst?
Han har gjort 2 mål i El Clasicos, men det kanske inte räknas som någon stormatch?

Folk måste seriöst tänka längre än vad de gör just nu. Guldfisksminne på 7/10 personer här tyvärr.
Att en spelare gör 1-2 dåliga matcher betyder inte att en spelare måste petas. Ännu mindre om spelaren i fråga heter t.ex. Busquets.
Det är många matcher och långa säsonger vi pratar om, ingen kan prestera på samma höga nivå i 99/100 matcher som Messi kan.

Hur som haver så känner jag att Tello måste lånas ut och en ny anfallare måste in. Tello håller inte måttet alls längre tyvärr, lyckas verkligen med 0 match efter match och till råga på allt så är han jävligt egoistisk.
Med Iniesta borta idag så hade egentligen inte Tata speciellt mycket att slänga in för att förändra matchbilden. Bytet Cesc - Sergi Roberto var under all kritik. Den sistnämnda bryter aldrig mönstret och skapar inte lägen åt andra på samma sätt som Cesc.

Ne fan, nya tag tills nästa match.

Visca el Barca y Visca Sevilla.

Nu måste vi få tillbaka Neymar lagom till City, viktigt. Och att Iniestas formkurva fortsätter att peka uppåt (om vi ska jämföra med hur det sett ut större delen av säsongen).
Barcelona Neymessi
2014-01-19 23:11
Real har haft en lätt väg att ta igen på toppen. Kryss mellan oss och Atletico samt 3poäng mot bottenlaget Real Betis.
Jag måste dock tillägga att vi knappast kan vara alltför kaxiga gentemot Real...
Visserligen spelar dom ingen lysande fotboll direkt men vi är verkligen inte värda att vara 5 poäng förre. Tycker det poängmässigt ser rättvist ut just nu.

kan bara hoppas att Tata och laget verkligen inser vart problemet ligger. Vi måste kunna klara av bussar, annars vet vartenda lag vilken taktik som garanterat funkar mot oss.
Barcelona Canaletes
2014-01-19 23:09
@FCBlaugrana:

"That's mah nigga! ;)"
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-19 23:07
Förlåt om det är väldigt mycket OT. Men tycker bara det är underbart att se Seedorf på Milans bänk. Här är när Balotelli gör vinnarmålet!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-19 23:03
För att citera en från Atletico-forumet:

"Kommentatorerna på Csport är helt otroligt dåliga! Samma tjat vecka efter vecka om hur handsen bedöms här i Spanien och samma tjat om hur konstigt domarna dömer i vissa situationer. Kunskapen om ligan och framförallt de resterande lagen förutom Barcelona och Real är brutalt dålig då de inte ens kan uttala namnen riktigt i många matcher."

Kan inget annat än hålla med. Typiskt skitsnack från svenska kommentatorer som är jävligt enögda och bara hyllar sina anglosaxiska vänner. La Liga är den bästa ligan i världen sett till kvalitet. Hur jämn en liga är säger INGENTING om hur bra spelarna/lagen är. I sådana fall borde Liga Adelante vara bästa ligan i världen där det skiljer 15 poäng mellan 1:an Sporting Gijon och tabelljumbon Real Madrid Castilla med 22 omgånger spelade.

Men den franska ligan är sönderhyllad bara för att Zlatan spelar där. Enligt världsrankingen är den franska ligan på 6:e (!!!!!!) plats i Europa. Mm, kvalitet var ordet ...

Källa: UEFA (länktips)
SoN_Un
2014-01-19 23:03
Barca King - Messi & Neymar run the show

jag håller med det du skickat. faktiskt... varenda ord!
SoN_Un
2014-01-19 23:02
Diar Shekha

sanna mina ord. det kommer dom inte göra.. inte med deras bästa spelare på plan tyvärr...då syftar jag på 12e spelare nej inte fansen haha en annan:P
Barcelona Canaletes
2014-01-19 23:02
Jag vet inte om det är för att jag är trött eller om din text är otydligt, men fatta inte vad du menade riktigt på slutet.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-19 22:57
Ni som känner till Allas på Twitter och Youtube vet att han är en fotboll fanatiker och Barca supporter. Han summerar kvällen väldigt bra. A #9 could drag defenders away with his run and create that space for Leo, Alexis could play that role, but stayed RW tonight" No panic alarms, but just a note. Are we still in the bandwagon that Barca need 2 wide men for creating space for Messi in the middle?" "@allas4: Barca only PLAYS for Messi, but other teams have figured it out! http://t.co/8GavjgifSG" Han menar det jag sj har klagat på i 13 år. Varför ska Neymar, Pedro och Alexis agera hörnflagga för att stretcha motståndarnas backlinje så att Messi kan få yta centralt för att komma igenom. De som kommer igenom blir Messi, Xavi och Iniesta som inte kan avsluta. Han säger vidare att Alexis kan ta den rollen centralt som forward och dra isär mittbackarna för att skapa ytor för Messi men han agerade höger hörnflagga. Han säger till sist att motståndarna har läst den taktiken och det funkar inte mer. Jag håller med!!!! Om vi hade värvat Ronaldinho (Neymar) idag istället för 8 år sen hade vi istället spelat honom som hörnflagga? Jag är trött på det den här taktiken för när den inte funkar som mot Bayern är det kört. Real blev helt förvirrade i el clasico. Neymar kom centralt från sin kant och hotade hela tiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2014-01-19 22:52
Orgasm i Fotbollskanalen Europa's studio..
Barcelona Diar Shekha
2014-01-19 22:52
Real Madrid's poängtapp kommer också! Bilbao,Villarreal,Atletico Madrid, El Clasico och Sevilla kvar!
Barcelona DM1982
2014-01-19 22:49
@Canaletes:

Det var några omgångar sedan som Barcelona slog rekordet som serieledare, har för mig att det var omgång 54.

Rätt otroligt, vem trodde att Barcelona skulle leda gruppen efter krysset mot Levante. Moralhöjare om inte annat även om jag hade tyckt det var kul om Atletico skulle vara serieledare nu. Tror nog att de är grymt besvikna på sig själva nu.

Såg inte straffen men kommentatorn sa penaltylight, vilket även utvisningen var, espulsio-light. Den utvisningen var ett jäkla skämt men den här ligan fungerar så.

Det här tar udden lite av den tråkiga matchen och krysset. Ligan är lååång och alla lag kommer tappa poäng. Så länge vi leder ligan är det vi som håller i taktpinnen.
Barcelona Neymessi
2014-01-19 22:46
Tänk på att vi saknade Iniesta och Neymar på plan idag. När Messi väl känner sig lite säkrare och har hittat rytmen igen kommer han också ta dom där extra löpningarna. Vi har fortfarande inte spelat så många matcher med vår absolut starkaste 11. Xavi är en perfekt spelare att ha på bänken och sen plocka in i slutet om vi har en ledning och vill lugna ner tempot. Det finns ingen som är så bra på det som Xavi. Problemet nu är att hans förmåga vänds mot oss och vi får ingen fart framåt alls. Jag skyller inte förlusten enbart på Xavi men han bidrog inte till något positivit alls idag, tyvärr :/
Barcelona Barcelonistas
2014-01-19 22:46
Real Madrid, haha snacka om att få allt serverat på ett silverfat.. man har själva inte spelat speciellt bra och nu e man bara 1 poäng efter... deras poängtapp kommer att komma för eller senare.

Lägg därtill att ja e rå säker på att vi inte kommer förlora på Bernabeu det är ja nästan säker på.
Barcelona Canaletes
2014-01-19 22:45
radera, asap.
Barcelona ElTriplete
2014-01-19 22:44
Yes! Atletico tappar poäng när de kan gå upp i serieledning! :D Skönt!
Barcelona KarmaIsAKaranka
Då ligger vi etta trots allt! ;D Matchen slut!

Tvättäkta Culé:

Ja, det säger väl en hel del om spelarna som kretsar runt Messi som varken kan ge honom tillräckligt med chanser ELLER inte kan förvalta sina chanser som Messi serverar match in och ut.
Barcelona Canaletes
Rätt åt Patético-fansen som sjöng: "Olele Olala Ser del Barça es, ser un subnormal!" Nu håller vi fortfarande sviten som serieledare för 50 omgången.... edit: 58 omgångar, rekord?
Barcelona FCBlaugrana
Top of the league, för 58:e omgången i rad.
Barcelona ElTriplete
2014-01-19 22:42
Tvättäkta Cule Inte för att vara petig men Leo gjorde 2 assist mot Celta. :p
Barcelona Canaletes
2014-01-19 22:41
Fazio vs. Diego Costa... FIGHT!!!!!!
Tvättäkta Culé
2014-01-19 22:40
Messis senaste 7 liga matcher

1. Levante (90 minuter) = 0 mål och 0 assist.
2. Atlético Madrid (45 minuter) = 0 mål och 0 assist.
3. Betis (23 minuter) = 0 mål och 0 assist.
4. Espanyol (90 minuter) = 0 mål och 0 assist.
5. Celta Vigo (90 minuter) = 0 mål och 1 assist.
6. Real Madrid (90 minuter) = 0 mål och 0 assist.
7. Osasuna (23 minuter) = 0 mål och 0 assist.

Ser inte ljust ut för Messi med andra ord..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-19 22:36
Låt mig störa en sista gång. Vi är i en övergångsperiod, en övergångsfas då Xavi, Puyol och Valdes ska bort så småningom och det nya Barca eran börjar ta egentligen form. Den enda som har snart varit under reijkard är bara Messi och Iniesta. Har ni tänkt på det? Pedro fick göra en liten inhopp under reijkard men han försvann tillbaka till b laget lika snabbt. Vi är fortfarande sjuk bra att vara på den här nivån utan att göra bort oss. Neymar, Alexis kommer småningom att ta för sig mer, speciellt Neymar. En ny mittback kommer att komma och Batra kommer bli vår fanbärare;), Deulo är på framfart och Rafinha är en flexibel spelare som kan spela på alla offensiva positioner, även mittfältet. Han kan bli så nyttig. Sen ska alla dessa unga spelare växa ihop och gjuta samman. En smed behöver tid för att göra en ordentligt svärd som tål slag och är tålig samt kan skära genom motståndet också.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-19 22:31
Snacka om dröm start för Real Madrid.. Fixar Sevilla kryss så har vi och Atletico tappat 4 poäng på två matcher. Men vi får skylla oss själva!!!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-19 22:24
Ett stort problem just nu är väll att Fabregas efter 3 år fortfarande inte kunnat prestera så som han gjorde i Arsenal?. Det har gått 3 år och han är inte ens i närheten av Arsenal formen frågan är hur länge detta ska fortsätta?.

Mitt sätt att se på saken är att vi kan inte ha kvar både Xavi och Fabregas i laget. Det känns som Xavi blockerar för Fabregas och han får inte det där förtroendet helt enkelt.

Jag hade önskat att vi hade spelat så här Iniesta-Busquets-Fabregas kommande matcher.
Barcelona Barca älskare124
2014-01-19 22:23
Sevilla GOAL rakitic
Barcelona Rivaldo Vítor Borba Ferreira Barcelona
2014-01-19 22:21
Barcelona LeoMessi
2014-01-19 22:20
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Jag ber om ursäkt, påstod inte att det var så du menade. Men jag håller med dig, varför inte kontra? Tycker att Tata har gjort det bra annars. Han har inte låtit lag parkera bussen, han har lånat ut bollen så vi kan kontra. Men minns att folk klagade på att han ändrade spelstilen och att han inte var tiki taka trogen.
Annons: