/spanien/barcelona/forum/5732.aspx/spanien/barcelona/forum/5732.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2014-01-20 14:14
"It was clear that Ronaldo would win it. The voting deadline was extended by two weeks. This had never happened before. It wasn't about football. It was a political decision." Ribery
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2014-01-20 14:10
Heywood Jablome - Andrés Madrids media är mycket stark. Dom fick Pepes tackling på Alves att se ut som alves gjorde stunt i en hollywood film, att pepe inte rörde alves. Det gav eko i hela europa, madrid utnyttjar barcas storhet, smutskastar klubben indirekt, hur kan det vara möjligt atg barca har fifflat bort runt 300 miljoner kr? Det är ingen liten cafe eller en kiosk runt hörnet som inte redovisat ett par tusen lappar och tagit dom svart, 300 miljoner ? Enormt mycket pengar i en affär som hela världen håller koll på.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-01-20 13:47
Man ska vara försiktig med vad som kommer ut från Madridvänligamedier. Jag tror att någon nämnde att samma journalist som anklagar Neymar nu, anklagade också Messis farsa för att vara inblandad i tvättade pengar samt droger. Det har pågått en kampanj sedan två år tillbaka att smutskasta Barcelona utanför planen.

Det som förbryllar mig är att Barcelona inte använder lagen på sin sida. Anmäl dessa tidningar. Det gick för långt redan 2011 samma vecka som CL-semifinalen mot Real Madrid där en radiostation hade uppgifter om att Barcelona dopar sina spelare. Otroligt osmakligt.

Om jag ska spekulera fritt: Florentino Perez ville värva Neymar. Får höra att det kommer att kosta honom över 100 miljoner euro. (som han själv också bekräftade i somras). Varför skulle det kosta så mycket för Madrid och inte för Barcelona? Jo, Barcelona hade redan ett muntligt avtal med Neymar 2011. Skulle han bryta den överenskommelsen skulle Madrid få betala en straffavgift till ägarna till Neymar som kompensation till Barcelona. Lägg till 40-50 miljoner euro på 67 miljoner euro (som Neymar på papper kostar oss) och vi närmar oss 100 miljonersgränsen.

Om det är några som ska vara irriterade så är det Santos som knappt tjänar på dealen. Inte Real Madrid.
Barcelona Júnior.
2014-01-20 13:43
Lite positivt en dag som denna är att man i returmötet i cupen mot Levante kommer sälja biljetter från 5 euro och uppåt. Hoppas man fortsätter på samma spår!
Barcelona DM1982
2014-01-20 13:33
@Tatinho:

Bara så att alla vet, uppgifterna om att det ska vara felaktigheter med Neymars kontrakt kommer från den här killen [se länk]. Det är alltså killen till höger, vem mannen till vänster är vet alla. Och jag tror att alla vet vilken klubbtröja det är som de håller upp.

Som sagt, operation smutskastning är daglig verksamhet av journalister från Madrid.
Barcelona Tatinho
2014-01-20 13:02
@DM1982:

Håller med dig har varit mycket snack om Neymar dealen, men nu har El Mundo publicerat ännu en artikel om dealen. Men verkar som om Rosell kommer ta itu med dessa rykten idag under presskonferansen som jag har för mig ska hållas idag angående Camp Nou.
Barcelona LeoMessi
2014-01-20 11:22
Jag tycker att vi ger levante för lite cred, dom gjorde det riktigt svårt för oss.
Barcelona Júnior.
2014-01-20 10:52
@Amo0227:

Vårt spel må vara "sönderläst" men vad spelar det för roll? Om tiki-takan inte hade fungerat så hade vi fortfarande inte legat etta i tabellen. Om tiki-takan inte hade varit framgångsrik så hade vi inte vunnit 4/5 ligatitlar under de senaste åren. Alla lag vet hur vi kommer spela mot dom med tanke på att det alltid är det andra laget som anpassar sitt spel efter oss, vare sig om det är Betis, Levante, City eller Real (förutom Bayern kanske).
Tror ni inte att Mourinho visste hur vi skulle spela innan 5-0 krossen? Han visste exakt allt i detalj månader innan vi skulle spela men ändå slutade det som det gjorde. Samma sak med alla andra lag, de vet både hur vi kommer ställa upp och hur matchbilden kommer se ut men ändå går vi sällan av planen med ett dåligt resultat.

Det handlar inte om att vara "sönderläst", utan det handlar om att hitta ett koncept som fungerar. Tiki takan är ett vinnande koncept! Att man tappar enstaka poäng här eller där behöver inte betyda att något drastiskt måste ske, speciellt inte om man fortfarande leder ligan som väntat. Om ni hade förväntat er en hel säsong utan förluster och poängtapp så lurar ni er själva.

Ha tålamod!
Barcelona Sir Alexis
2014-01-20 10:44
Marscherano ryktas vara påväg till Napoli, tror ni han lämnar till sommaren?
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-20 10:34
barcastuff: Poll result: "What would you do with the stadium?" Building new stadium 10% - Remodelling Camp Nou 90% #fcblive [catalunya radio]"
Barcelona Tatinho
2014-01-20 09:18
Xaviesta Du måste ju vara helt blåst, klart som fan det är sjukt trist att vi förlorade poäng, och igår när jag la mig så trodde jag vi skulle ligga på en andra plats. Så säg mig hur är det inte underbart att vakna upp som ligaledare ? Ja, det är sjukt tråkigt att vi förlorat 4 poäng på 2 matcher och Real har kommit ikapp, but still vi ligger etta och det tycker jag är underbart. Allt annat som du skrev håller jag med dig om, men ser inte vart jag skrev att det är underbart att att Madrid tagit in 4 poäng på oss de senaste 2 matcherna. Jag skrev att det är underbart att jag vakna upp och såg att vi fortfarande är serieledare. Så min vän, Calm your tits down och sluta dra egna slutsatser. Och om du inte tycker det är underbart att vi leder ligan så vet jag inte vad jag ska säga om dig.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-20 09:14
Tatinho Calm your tits, min vän. Att påstå att det är underbart att vakna upp idag när antagonisten har tagit in 4 poäng på två veckor är lite för optimistiskt för att vara sant och samtidigt en grov förnedring av ordet "underbart". Jag förstår vad ditt syfte är och att du vill sprida lite solsken och en regnbåge här inne men det kan inte finnas en vettig människa som inte är lite bitter över matchen igår. Det finns heller ingen härinne som har talangen att kritisera sakligt och rättvist mitt under och precis efter en match. Sov på saken istället grabbar och reflektera i ensamhet innan ni kliver in här och ventilerar. ***** Jag tycker att Barca spelade relativt ok ändå igår och det var mer Levante solida försvarsspel som gjorde oss dåliga om vi ska vara ärliga. Det är alltid svårt att spela mot en buss - speciellt borta. Vidare stod vi för en del taktiska missar i slutet också och vi lär aldrig få veta om vi hade kunnat få med oss alla tre poängen ifall Tata resonerat annorlunda. Men att han och hon är piss och den och det ska säljas och allt och alla ska avgå? Ska man skratta eller gråta? Om vi glömmer Barcelona för ett ögonblick, hur länge har ni följt fotboll överhuvudtaget? Jag tycker att Xavi var riktigt bra i första halvlek med flera svåra passningar både längst gräset och över backlinjen genom luften som gick till rätt adress gång på gång. Jag tycker att Alexis har tjänat ihop till rätten att få göra en skitmatch efter så många fina insatser hittills den här säsongen. Jag tycker att Messi var blek matchen igenom med Messi-mått mätt. Respektera att alla ser fotboll på sitt sätt och sluta ställa er i kören så fort nån barnrumpa börjar solosjunga om att han är värdelös och han borde säljas och klassikern "min mormor hade gjort mål där". Extremt uttjatat ämne detta, men är du härinne bara för att ställa till med liv så gör dig själv och alla oss andra en tjänst och bara avregistrera dig och gå och ta en fika med din kompis och skaffa en ny "hobby". Jag sticker ut hakan och vågar påstå att den enskilt största faktorn till sandlådan i detta forum beror på folks å-l-d-e-r. Alldeles för många glin här och ni vet precis vilka ni är. Väx upp nån gång, please and thank you.
Ronaldinho the original
2014-01-20 08:57
Om Neymar kostar 95 miljoner euro så kommer jag personligen ta första flyg till Barcelona och jaga Rosell/Zubi.....
Barcelona DM1982
2014-01-20 08:46
Tatinho (Barcelona) Högst osannolikt, SF skriver om gammalt snack som det inte verkar finnas någon sanning i. Det är i princip omöjligt att fibbla med siffror på det sätt som Barcelona anklagas göra, det är alldeles för mycket pengar. Det gäller att se vilken tidning som ligger bakom dessa uppgifter, jag ser det sim i ett led att smutskasta klubben.
Barcelona Tatinho
2014-01-20 08:19
Neymars pris: 95 miljoner euro
Det har ifrågasatts om Barcelonas köp av Neymar gick rätt till. El Mundo, som varit drivande, uppger i dag att Barcelona i själva verket betalade 95 miljoner euro för brasilianare, och inte de 57 milj euro klubben hela tiden bedyrat. Det ska dokument visa som en domstol granskar. Blott 17 milj euro gick till hans klubb Santos. Förutom eventuella fel begångna i affären så skulle den, om uppgifterna stämmer, vara den dyraste någonsin. Cristiano Ronaldo kostade 94 milj euro, Bale 91,5 milj euro.
Någon sanning i detta ?
Barcelona Tatinho
2014-01-20 08:13
Herregud vad underbart att vakna och se att vi fortfarande ligger 1a. Bästa morgonen på länge, sedan är det skönt att se att Seedorf vann i sin debutmatch. Forca Barca
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-20 07:51
Neymar ska spela mot City, så är det bara. In med ett par sprutor mot smärtan om det fortfarande gör ont men spela måste han göra.
Barcelona bracaaaaaa
2014-01-20 02:46
BBC MATCH OF THE DAY (MOTD) 19/1/14
Länktips: goo.gl/xgTlXQ
Barcelona Amo0227
2014-01-20 00:17
Ut med Messi på kanten och in med en central striker! Det kan vara lösningen på vårt sönderlästa spel.
Barcelona Andreas-
2014-01-20 00:08
Tvättäkta culé:

Vad sa hon?
Barcelona Gio Style
2014-01-19 23:58
Ronaldinho the Original
Jag kan absolut hålla med om att Alexis inte levererat på den nivån som förväntats av honom under en lång period.
Men man får inte glömma bort hur många matcher han avgjort till våran favör den här säsongen. Han har stått för ett flertalet matchavgörande mål och avslutade den förra säsongen otroligt bra. Sett till Alexis senaste 8-9 månader i klubben kan man absolut inte påstå att han inte har presterat.
Tycker du fortfarande det så har du dessvärre för höga krav och kommer inte att bli nöjd oavsett vem som spelar där.
Du måste förstå att spelar man med Messi och numera med Neymar så får man ta ett steg åt sidan. Man får inte alls många bollar jobba med och oavsett om du heter Reus eller Robben är så är det otroligt svårt att komma in i vårt spelsystem och få ut maximalt av sin potential.
Barcelona Canaletes
2014-01-19 23:56
Snacka om att Falcao har tappat glädjen i fotbollen. Ja, ekonomiskt oberoende 32 generationer fram men kom till oss.
Ronaldinho the original
2014-01-19 23:55
Barcelonistas (Barcelona) Visst under Messis frånvaro så var han grym men det räker inte för en Barca startman att vara grym i ett halv år för att sen vara skit. Han bränner för många lägen och tappar Bollen i onödiga situationer. För att komma upp till toppen så behöver vi en bättre och effektivare spelare än honom.
Tvättäkta Culé
2014-01-19 23:46
Johanna Garå har faktiskt ganska intressanta åsikter i FK just nu.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-19 23:42
Ronaldinho the original - Sanchez har faktiskt varit bra den här säsongen men håller med om att han inte kan spela på en sådan låg nivå som han gjorde idag. Sanchez lägsta nivå skrämmer mig mer än allt snubben är värre än Faubert och Gago ...
Ronaldinho the original
2014-01-19 23:41
Gio Style (Barcelona) Allt du skrev om Busken håller jag med, men Sanchez har inte bara vart dålig 3-4 matcher utan minst 25-40 matcher. Två el classico mål säger inte mycket då Jeffren har gjort 1 mål medans han ge spelat färre el classico matcher och Benz har gjort fler än två och han är ändå skit. Jag personligen tycker att sanchez har fått för många chanser utan att ta vara på dom. Hoppas bara Tata/ledningen ger han en sista chans den här säsongen för att se om han var värd summan vi betalade för honom samt om han kan bli en startman, annars så kommer han bara ta för mycket speltid från våra lovande talanger.
Barcelona Messooo
2014-01-19 23:30
Highlights HD
Länktips: goo.gl/jcP6zH
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-19 23:25
..Barca King - Messi & Neymar run the show

Klockren analys av honom.
När Messi går fram och tillbaka mellan mittfältet och utanför straffområdet vågar varken Alexis,Neymar och Pedro röra sig från hörnflaggan.

Messi måste börja löpa också för sina medspelare..
Hoppas Tata ser detta på video-analyserna och får Messi att fatta det.

Om vi går tillbaka 2 säsonger startade Messi sina anfall från olika positioner.
Nu går han enbart från mitten sen dribbla förbi 4-5 st. Lagen läser av det.
Det behövs mer variation av honom och lite guts från de övriga i laget som kramar hörnflaggorna.

Jag tycket att det är bra att vi hade en sådan match som vi hade idag så att Tata får er tid att låsa upp bussen.

Barcelona Barca-nist
2014-01-19 23:15
Tvättäkta Culé

vad förväntade du dig av Messi efter 2 månader sjukskrivning?
hattrick och assist i varje match?

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-19 23:14
@Canaletes:

Du menar säkert något bra. Den orden är väldigt laddad! Förväxla inte Seedorf med de förvirrade grabbarna i rapmusiken...
Annons: