/spanien/barcelona/forum/5728.aspx/spanien/barcelona/forum/5728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior.
2014-05-31 17:28
@Barclasico:

På tisdag mot Panama.
Barcelona NoGo™
2014-05-31 17:26
Bara för att man går o säger att en spelare inte är till salu betyder inte att han inte kan lämna ändå.. Det har vi sett många gånger förut. Sen om Cesc stannar eller ite de får vi se helt enkelt.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-31 17:21
-SAMI-

Han kommer inte lämna, klubben har gått ut och sagt att han inte är till salu precis som man gjorde förra året.
Barcelona -SAMI-
2014-05-31 17:20
Då blir det väl Arsenal ? Vem trodde fabregas skulle lämna? Ingen./
Så mycket Barca var ute efter han och jagade han hela tiden.

@NoGo™:

Barcelona Blaugrana91
2014-05-31 17:20
NoGo™

Ja dessa "sources" tycks ju veta mer än Bartomeu själv som senast igår gick ut och sa att Cesc inte är till salu....
Barcelona NoGo™
2014-05-31 17:14
Sky Sources: Cesc Fabregas set to leave Barcelona this summer & expected to return to Premier League

Barcelona Barclasico
2014-05-31 17:10
hallå, när fan ska Brasilien spela träningsmatch?
Barcelona Blaugrana91
2014-05-31 17:09
Heisenberg

Aguero eller en annan anfallare ska köpas oavsett om Sanchez stannar eller inte, dock får vi hoppas att den värdelöse Pedro säljs.
Barcelona DM1982
2014-05-31 17:06
zick9 Hur många pivotes finns det i Barcelona? Avsaknaden av konkurrens gör inte Mascherano till en dålig spelare, det gäller även Busquets.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heisenberg
2014-05-31 16:55
@-SAMI-:

Bra, men bara om Alexis inte vill stanna
Barcelona -SAMI-
2014-05-31 16:49
Manchester City sources deny reports yesterday that Barcelona have made a formal bid for Argentine forward Kun Aguero (25). [tv3]

Vad skulle ni tycka om aguero i Barca?
Barcelona zick9
2014-05-31 16:41
@DM1982:

Vilka defensiva mittfältare har Argentina förutom Mascherano? Gago?
Barcelona the cameroonians
2014-05-31 16:16
Jo, drömma går ju.

Barcelona Barca 666
2014-05-31 15:51
1.70-ligan - köp en back, tack:

Har också läst den artikeln & på grund av detta tror jag vi kommer behöva minst 1 säsong till. Tror nämligen att omkring 6-8 nya spelare kommer komma in..utöver Ter Stegen/Defolou/Rafinha.

En andra målvakt kommer komma...sen får man se vad d blir men som sagt jag önskar mig följande:

1. Hummels/Kompany
2. Marquinhon+Balanta (lämnar Alves behöver vi ha båda annars räcker 1)
3. Javi Martinez - stark, löp villig, kan spela på flera positioner & inte minst spansk hade passat in som handsken
4. Toni Kroos
5. Aguero/Higuain

Vilka än som kommer så har vi en spännande sommar framöver...tror jag kommer få några hjärt attacker på vägen med Zubi i spetsen....förhoppningsvis kommer 1-3 speaker in innan VM så att deras pris inte går upp (jag hade köpt alla viktiga innan VM som Laporta gjorde David Villa annars hade vi betalt mer)
Laprota you are missed :-)
Barcelona Vampíro
2014-05-31 15:44
Förresten hur i helvete kom Torres med till VM? Snacka om att leva på meriter från EM 2008. Han har vart helt död på plan i fyra år nu. Pinsamt att Negredo som gjort en stark säsong i PL och blivit mästare blir petad utav en korpen lirare som stått för typ fem mål.
Barcelona Barca 666
2014-05-31 15:41
Läste precis att L.E är intressread av Victor Ibarbo (Colombian) 24 år anfallare från Cagliari....Newcastle är också intresserade men Cagliari vill att han ska spela VM för att få upp värdet....Idag kan man få honom för omkring 7-10 miljoner Euro....Nån av er som känner till denna anfallare/tror ni han skulle passa in???
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-31 15:38
Bartomeu säger att Lucho och Zubi jobbar på ett stort projek och att Barca kommer ha ett spännande lag nästa säsong. Det låter bra i alla fall, men det lämnar så mycket frågor på vägen...

Hur kommer Barca att spela nästa säsong? Vilka spelare ingår inte i dessa planer och vilka är påväg in?

Personligen hoppas jag vi inte rör om alltför mycket men skaffar oss lite mer tyngd genom hela den centrala linjen, från backlinje till anfall.
Två mittbackar, en mittfältare och en anfallare på åtminstone 185cm är vad jag vill se.

Tänker inte gå in alltför mycket på namn, men jag hoppas åtminstone att någon av de nya spelarna heter Hummels, Marquinhos och en "nygammal" favorit på mittfältet i Mascherano. Mångsidighet är också viktigt - med tanke på vilka spelare som lär lämna bör ena mittbacken även kunna lira på kanten.

Denna sommaren kan bli allt mellan himmel och jord känns det som. Jag dömer ingen ännu!
Barcelona Barca 666
2014-05-31 15:33
Vi bör använda oss av Song för at få in Aguero...Tror ManC kan vara intresserade...killen känner till PL, 26 & Yaya är inte 100% nöjd City + Så har City kvar Negredo, Dzeko, Jovetic o inteminst Guidetti d inte så att de saknar anfallare...Istället för att erbjuda 38 miljoner euro för Aguero (vi kommer få nobben direkt) varför inte erbjuda 30 miljoner + Song...en deal värt 50-60 miljoner för city o sen kan de sälja Yaya till PSG o få betalt där med...Redan idag verkar väl Liverpool, Arsenal & ManU redan vara intresserade av Song.....vi måste kunna värdera honom till minst 20-25 miljoner Euro :-)
Barcelona Vampíro
2014-05-31 15:28
Alex Song ska tydligen delta i nån slags Q&A där fans får ställa frågor. Den första frågan jag kan tänka på är: "när har du tänkt att lämna?"

Angående Mascherano så är han en defensiv mittfältare av absoluta världsklass. Sergio är givetvis given men om han ska vara lika tam och okoncentrerad som han vart under delar av våren så ser jag definitivt att Mascherano kan ta platsen. Ingen ska känna sig bekväm i startelvan. Det är en del av vårt fall, lata spelare som inte känner nån press. Busquets är inget undantag även om han haft lite skadebekymmer detta året
Barcelona Barca 666
2014-05-31 15:24
Tja,

Var ett tag sen sist men nu är jag tillbaka. 2013-2014 är en säsong att glömma men glad att vi äntligen förnyar laget. Hade hoppats att ledningen skulle successivt förnya laget men när man har en inkompetent ledning så får allt göras denna sommar. Vi kommer komma tillbaka till toppen men kanske behöver vänta 1 säsong så alla nya som kommer in får anpassa sig.

Inköp lista till nästa säsong:
1. Andra målvakt - Helst Reina men killen från Sociedad funkar också - Gald över Ter Stegen
2. Mittbackar: Tycker vi ska köpa Balanta för framtiden. Killen kan blomma ut och bli vår nästa Marques (fab vad man saknar honom)....sen kan man köpa Marquinhos/Hummles...Hummels hade jag valt då han har mer rutin...Balanta är mkt billigare än Marquinhos & vi kan lägga cashen på Hummels...drömmen är givetvis Kompany men med Den Tjocke Golfaren i spetsen lär väl betala 80 miljoner euro för Cleverly o skola honom till mittback med song bredvid sig.

3. mittfält: Javi Martinez måste ju vara första prio....Hade inte tackat nej till J.M & Toni Kroos...ingen av dessa spelare får tillräcklig med speltid o Guardiola verkar gilla andra mittfältare...dessutom går Kroos kontrakt ut nästa sommar så nu behöver man slå till...saknar ni inte den Barca som sköt sig till vinster...CL finalen mot ManU Messi skott utanför straff området / Ville skott utanför straff mrådet....Kroos ger oss en annan dimension i laget & J.M sliter som ett djur lite som en ynger Yaya.

Anfall: Aguero ryktet gör att man drömmer men mer realistiska alternativ är väl Higuain som känner ligan o vi vet han gör mål samt att han kan byta plats med Messi & man kan chansa på Mandzudic men lite osäker där

Max 5-6 spelare in & sne få bra betalt för de som lämnar...bör kunna hålla oss inom budget;

1. Balanta - 7 miljoner Euro typ (mittback för framtiden tillsammans med Bartra)
2. Kompany/Hummels/Marquinhos - 35-40 miljoner plus att man kan kasta in spelare i dealen...exempel Yaya verkar inte 100% nöjd i City kanske de behöver en Song i denna deal eller varför inte Tello plus 25-30 för Hummels?
3. Toni Kroos + Javi Martinez in - vi får in lite styrka & skott i mättfältet...talang & teknik har vi gott om (Rafinha/Fabregas/Iniesta osv)
4. Kun Aguerp / Higuain in - Båda argentinare som känner Messi samt i rätt åldrar

5. Serge Aurier eller Luke Shaw om Dani Alves lämnar bara om han lämnar

Ut:
Tello - 15-25 miljoner
Song - 20-25 miljoner euro
Cuenca - 5-10 miljoner euro
Bojan - 8-10 miljoner euro
Valdes & Puyol - lämnar

Behåll resten...Alexis & Pedro behåller vi får vi vet med rätt tränare vad de kan göra...får vi inte in en anfallare så är det inte hela världen...den positionen har vi tillräckligt med spelare på just nu sen glömmer vi inte heller Dongu som kan flyttas upp vid behov :-)
Barcelona petersays
2014-05-31 15:12
Att han är startspelare i Argentina behöver ju inte betyda att är en klockren DM för Barca. Snarare att han ses om en ledargestalt i landslaget och att Argentina just nu inte har någon bättre. Jag menar kom igen, kämpar han med Gago om platsen eller? Helt olika spel och spelare dessutom. Inga fel på Mascherano egentligen. Men jag har aldrig fattat vad han tillför just vårat lag.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-31 15:10
@Blaugrana91:

Ja, får hoppas han kommer för 35€ skulle vara ett mycket lyckat köp, med tanke på att han top 5 bästa mittbackar i världen
Barcelona DM1982
2014-05-31 15:03
petersays (Barcelona) Mascherano är riktigt duktig på mittfältet, finns ingen anledning att vara orolig där. Han är trots allt startspelare i ett av världens bästa landslag.
Barcelona petersays
2014-05-31 14:58
Är jag den ende som inte glädjs av att se Mascherano på mittfältet nästa säsong? Litar inte ett dugg på att han ska sköta uppspel. Jag vill ha en mer spelfördelande DM och det är Masken inte rätt man för. Men visst - som backup till Busken och med minimal speltid så.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-31 14:33
Sir Alexis # Eterno Tito

Möjligt att han ligger som max på €40M, men tror fortfarande Dortmund hade övervägt ett bud på €35M.

Det lär dessutom vara lättare att få loss han, Hummels har tidigare pratat gott och Barca.
Dortmund i all ära, ett otroligt härligt lag, men Bayern kommer fortsätta dominera i BL och i CL kommer Dortmund säkert gå hyfsat men knappast vinna. Hummels borde vara en spelare med högre ambitioner kan jag tycka.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-31 14:24
@Blaugrana91:

Skulle gissa på att Humlan är lite dyrare än 35€. Kanske 40 plus skulle jag tro
2014-05-31 14:11
Klockan 19.00 spelare B-laget hemma mot Alcorcon i Segundans näst sista omgång.
Ett antal spelare är frånvarande pga landskampande, bland annat är Munir, Adama, Samper, Sandro och Grimaldo och spelar med Spaniens U19-lag.

Truppen;

Masip, Ortolá, S. Gómez, Patric, Planas, Ilie, Dongou, Espinosa, Babunski, Bagnack, Denis Suárez, D. Nieto, Juste, Lucas, Edu Bedia, Moha och Kaptoum. De två sistnämnda är från Juvenil A.

Tänkbar startelva;

Masip

Patric - S. Gomez - Bagnack - Planas

Edu Bedia - Ilie - Espinosa

D. Nieto - Dongou - D. Suarez

Stream lär finnas, men själv kan jag tyvärr inte se matchen.
Ronaldinho the original
2014-05-31 14:04
Hur många av våra 7 Barca spelare tror ni kommer starta i Vm? Själv tror jag på Xavi,Pique,Iniesta,Pedro,Alba och Sergio
2014-05-31 13:56
Heh, varken Navas eller Deulofeu kom med i Spaniens VM-trupp till slut;

Casillas, Reina och De Gea

Juanfran, Azpilizueta, Ramos, Piqué, Albiol, Martinez och Alba

Xavi, Iniesta, Cazorla, Silva, Alonso, Busquets, Koke och Cesc

Mata, Pedro, Villa, Torres och Costa
Barcelona J.Gamper
2014-05-31 13:53
Sanchez är värd det dubbla men utav någon anledning så undervärderas Barca spelarna alltid :S. Kanske beror det på att det finns så många andra stjärnor runt omkring.

Men Vidal däremot... Skulle vara en dröm o se honom på mittfältet i Barca. Skulle komplettera bra med sitt slit, huvudspel och rörelse. Synd att han är så dyr.
Annons: