/spanien/barcelona/forum/5727.aspx/spanien/barcelona/forum/5727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-04 15:02
Rakitic's father has denied he said his son has offers from Barcelona, Atletico and Madrid. Player will decide future after World Cup [rac1]

According to the entourage of Atletico's Koke, they didn't hear anything from Barça. They think Atletico will only accept 60M buyout. [rac1]

Bojan will not be part of the deal on he transfer of Real Sociedad goalkeeper Claudio Bravo or in any other swap deal this summer. [rac1]

Hm, okej, det här om något visar ju att man tydligen ska ta det lite lugnt med vad MD och framför allt Sport skriver.
Barcelona Rambla~
2014-06-04 15:00
@zick9:

Han kostade ju bara 100m. Det är nog därför. Ett fynd.
Barcelona zick9
2014-06-04 14:57
Hur kan Bale vara säsongens värvning?
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:56
Real Sociedad didn't yet reply to Barcelona's "7M + 1M incentives + Bojan" bid for keeper Claudio Bravo (31) but they could accept it. [as]

Ursäkta, men vad fan är det där för skitbud? Okej, Bojan står väl inte så högt i kurs i dessa dagar, men några mille måste han väl ändå vara värd? Han är faktiskt bara 24 år och passar in hos de flesta mittenlagen i ligan och tom några lag på övre halvan. Ska vi slänga ut sådana pengar på en reservmålvakt? Så korkat och det händer bara i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:51
@Andresito:

För att inte glömma Koke 60m, som faktiskt är skrattretande. Kanske bara är jag som inte ser storheten i denna spelare? Visst, han är bra men fan ingen blivande crack enligt mig.
Barcelona Andresito
2014-06-04 14:46
"Reports suggesting he has a €35million (£28million) buyout clause, which becomes active in 2015 in the contract."
Sky Sports

Känns som att flera klubbar redan hade huggit på honom om den funnits redan nu.
35 millar är inte mycket för en spelare som Reus. För att jämföra:
~€45m James Rodriguez, Agüero, Hulk
€40-45m Lucas, Fernandinho, Hazard, Götze
Neymar11
2014-06-04 14:46
Rambla~ (Barcelona) Han är en sådan attention whore, gör allt för lite uppmärksamhet. Märktes förra sommaren via hans twitterkonto
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:43
Vad fan snackar gubben för skit? Han verkar sur för att Mascherano verkar bli kvar i Barca. Säger bla: Om Mascherano vill ruttna på bänken i Barcelona, så visst. Annars kan han ju komma på lån och få en tändning och sen återvända till Barcelona.

Vad fan vet han om vilka planer Lucho har? Det är knappast hans sak att uttala sig om våra spelare och grina för att han inte kan värva honom. Sköt dig själv gubbe och håll dig till att spela in spaggettivästerns istället. :P
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:34
@KarmaIsAKaranka:

Han är snarare Grinchen.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-04 14:32
Suarez, Rakitic och en mittback av världsklass. Det är min dröm. Men som vi vet är Zubi allt annat än jultomten.
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:30
Andresito Det är just detta så många tvistar om. Lika många menar på att klausulen gäller redan nu. Det är oklart vad som gäller. Dessutom, det känns om denna ledningen tror att Fifa ska strunta i att straffa oss med ett transferförbud längre fram. Detta högmod kan ju visa sig bli dyrbart. Jag kan ju tycka att med detta förbud hängade över sig att klubben ville snabba på med sina affärer och försöka få färdigt de viktigaste innan VM startar. Nu under själva turneringen blir det svårt att störa spelare för att be om en påskrift.
Neymar11
2014-06-04 14:28
Jag måste fråga varför folk värdera Pogba till 60 miljoner €+. Han har inte vart så jävla outstanding i år, är det enbart för att han är ung och har pontential att bli en världsspelare (för det är han inte ännu) Att neymar var så dyr förstår jag med tanke på hans varumärke, men 60 miljoner € för en talang som spelar i det dominerande Juventus i Italien är lite väl mycket. 40 miljoner € är det enda rimliga för mig Han hade riktigt stora problem i cl, riktigt svårt för att hänga med och såg allt som oftast vilsen ut på plan Att han är bra det vet jag, att han KAN bli en världsstjärna är jag medveten om. Men hela 60 miljoner € för en spelartyp som inte behövs i Barcelona känns helt fel
Barcelona Stoichkov~
2014-06-04 14:27
@LeoMessi:

Håller med där. Hellre Vidal än Pogba. Pogba är överskattad lite av somliga. Vidal är däremot en av de få spelare som jag skulle kunna tänka mig att ersätta med Xavi.
Barcelona LeoMessi
2014-06-04 14:24
Måste bara säga att att Pogba är inte värd sanchez + 30 miljoner. Är folk seriösa? Snacka om att övervärdera spelare. För dom pengarna får man suarez. Och koke är definitivt inte värd dom summorna det snackas om. Han är bra men nej men inte så mycket som det snackas om. Tro mig, hade sanchez spelat i juve så skulle dom vilja ha 60 för honom.
Barcelona Andresito
2014-06-04 14:23
Reus utköpsklausul aktiveras först nästa sommar, detta blir alltså med största sannolikhet hans sista säsong i Dortmund om han inte förnyar.

Här kommer ett surt äpple att bita i:
Reus utköpsklausul på €35M aktiveras nästa sommar, 2015. Samtidigt sitter vi på ett transferförbud under samma tid och kommer få se Europas största klubbar slåss om honom utan att kunna göra ett skit.
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:22
@Luigi & Barca, no Mario:

Sevilla måste sälja om Rakitic envisas med att lämna. Han har bara ett år kvar på kontraket. De har inte råd att förlora honom som Bosman. Det finns ett kontraktsförslag färdigt sen flera månader men han har ännu inte skrivit på, något de är lite irriterade över i Sevilla.
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:20
Gabriel

Max 25m + Alexis, enligt mig. Alexis är värd 35m på dagens marknad så som han spelat denna säsong.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-04 14:19
Sevillas president gått ut och sagt att de är inte i behov av att sälja men att de inte heller tänker stå i vägen för rakitic om han vill lämna. Källa goal.com Spanien avdelningen.
Barcelona Rambla~
2014-06-04 14:18
@westinho - Sergio #16:

Du får även min röst. Precis de två jag vill ha. Risken är dock att en av Pedro eller Alexis ryker om Reus går att värva. Skit samma nu säger jag. Jag orkar inte bry mig, dessutom blir det svårt att få alla nöjda med speltid om både Pedro och Alexis stannar.
Barcelona Stoichkov~
2014-06-04 14:17
Inte visste jag att Messi var så dyr!

"Barcelona forward Lionel Messi is the most valuable player in world football and worth almost twice as much as Cristiano Ronaldo, according to a study by the CIES Football Observatory."

Har slutat att kommentera silly season. Det får bli som det blir. Huvudsaken är att vi får ihop ett slag kraftig lag som är hungrig för titlar. Tror att vem man än värvar så blir laget mycket hungriga i nästa säsong. Är övertygad om det.
Barcelona Gabriel
2014-06-04 14:16
Med risk att låta som en broken record (fick mig en liten tillsägelse här inne haha) så håller jag med SoN_Un, betalar hellre extra för Pogba än att vi köper Rakitic. Om vi ska prata om den övergången (och jag vill inte höra "det går inte att köpa honom", för det går det visst, handlar bara om pengarna), hur mycket tror ni skulle krävas. Med tanke på att Juventus knappast vill sälja och att både Real Madrid och PSG är intresserade. Minst 60 helt klart, men som sagt, vi sitter ju på ett ess med Sanchez.

Jag vill bara fråga er, vad hade ni tyckt var en lämplig affär för Pogba?

60M€? 70M€? Eller kanske 30M€ plus Sanchez? 35 plus Sanchez? 40 plus Sanchez? Hur mycket hade ni kunnat "acceptera" att Barça la på Pogba för att få en sån affär att gå igenom.

Är bara nyfiken på vad ni tycker. Att jag dreglar av tanken av att se Pogba hos oss vet redan alla om, därav min nyfikenhet. Tar Pogba före Rakitic alla dar i veckan.
SoN_Un
2014-06-04 13:57
asså jag lägger hellre 60 på pogba än 40 på rakitic
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-04 13:56
Rakitic för 25M och Reus för 35M, om vår ledning lyckas med dessa värvningar är det bara att applådera.
Barcelona Bentley King
2014-06-04 13:51
@barcastuff: Because of interest of Man United, Barcelona and others, Atletico offered Koke another renewal, worth 4.5M a year. He wants to stay. [marca] Bra! Nu kan vi gå all in på Rakitic
Barcelona Gabriel
2014-06-04 13:31
Skulle gotta mig med en Reus video... blev mest bara irriterad av Mkhitaryans alla missar.
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-04 13:26
Illusionista Vore bra om det blir som du skriver här. Varför köpa en spelare som aldrig spelar? Aguero har varit gjord av glas senaste 2 åren och hellre en stark Reus istället för en spelare som ska göra sjukstugan sällskap. Kommer vara en cirkus i denna transfersommar och vi får se vad vi har för trupp i mitten av Augusti.
Barcelona Gabriel
2014-06-04 13:25
Reus vore en dröm men köper det inte för fem öre. Förmodligen kommer dem lägga ner all sin tid och hopp på att Kun begär en transferrequest (vilket aldrig kommer att hända) på samma sätt som de tror att de kan få ner priset på Koke (vilket aldrig heller kommer att hända).
Barcelona Illusionista
2014-06-04 13:20
Sägs att det finns ett muntligt avtal med Reus om inte Kun blir av. Utköpsklausulen ligger på 35 milj Euro! Skjut bra pris för en spelare som Reus.

Jag hoppas Reus blir av ser honom som en spelare som kan utföra mer i det hela jämfört med Aguero. Han kämpar hårt i defensiven och är väldigt duktig i offensiven. Sen så har han inte plågats så mycket av skador som Aguero gjort senaste tiden.
Barcelona grande jw
2014-06-04 13:07
Den stora frågan är varför inte vi presenterade mannen, myten, utlåningsmannen.. Bojan Krkic!?
Barcelona LeoMessi
2014-06-04 13:06
Haha dom kan presentera Bartra och Messi medan dom håller på! Snyggt att presentera någon som redan tillhör laget haha
Annons: