/spanien/barcelona/forum/5725.aspx/spanien/barcelona/forum/5725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-22 17:25
Straff till City.. På 5 minuter har ungarna från Man City gjort 4 mål bara för att vår målvakt inte skjuter upp bollen.. De passar runt mellan målvakten och mittbackarna..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-22 17:25
Vad är det här?

Kan inte målvakten skuta upp bollen???
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 17:22
Helt ärligt så sätter dom sig i skiten när dom passar i backlinjen... Dom leder med 6-3 men dom kan inte bjuda på mål hur som helst. Har funnits flera gånger då citys ungdomar kunde ha gjort mål eftersom barca klantar sig oerhört mycket när dom ska köra kvadraten vid eget straffområde
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-22 17:02
Fantastiskt fint mål, 5-1!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-22 16:56
Jag verkligen njuter av ungdomsfotbollen, Inga sj aj aj aj aj aj jag blev skjuten för varje tackling eller ständiga filmningar!!!!!!!! Så skönt. Vår nr 5 är Puyol i sin sanna ändå :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 16:54
Dessa domare från Qatar är seriöst ett skämt...
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 16:45
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Mot fluminese så ägde Barca matchen och dom torskade med 2-0. Det var riktigt synd. Eller ja jag tror matchen slutade så för jag slutade kolla med några få minuter kvar.
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 16:43
Barca King - Messi & Neymar run the show

Självklart är jag medveten om att han har det där lilla extra, jag såg honom i någon turnering för typ 2 år sedan och han var turneringens överlägset bäste spelare. Lite bättre balans önskas bara men självklart är han inte så stor och tung så det kan bli lite svårt.
2014-01-22 16:38
Leo Messi Du kanske inte har sett Lee spela så ofta det är en juvel som Barca verkligen håller hårt i och kommer inte slarva bort som Thiago. Jag kan lova dig att han har det där lilla extra och många lag vill hugga tag i honom. Jag längtar tills han slår sig i a-laget. Barca har släppt övertaget till City ändå kommer de ingenstans och vips gör vi mål hur vi än vill.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-22 16:34
Om Messi startar idag har han spelat 400 matcher för oss. Tänka sig att han bara är 26 år och redan nått den siffran, vilken legend!

Visca Messi y Barca!
Barcelona Andresito
2014-01-22 16:34
Lee inblandad i alla 4 målen hittills. Imponerad av defensiva mittfältaren #16 som komiskt nog också heter Busquets. Högeryttern Carles Perez har fin fart och har inga större problem med att komma förbi en försvarare.
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 16:30
Nu kanske jag är lite hård, självklart har han talang men han väger lite för lätt. Bara rädd att han blir en sån som var otroligt bra i yngre åldrar då försvarsspelet inte är organiserat och att man kommer jävligt långt genom att vara självisk.
Barcelona Bästelona
2014-01-22 16:29
City missar öppet mål, sekunderna senare gör Barca 4-1. Visca! E: Eller det kanske va repris haha...?? Börja precis kolla
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 16:21
Helt ärligt så ser jag absolut inget hos Lee just nu som gör honom mer speciell än någon annan i laget. Han har inte gjort någon speciellt så länge jag har kollat, han har fart med bollen men han blir ju av med den så fort någon blåser på honom eller så springer han in i någon till slut.
Barcelona Andresito
2014-01-22 15:43
U16-turneringen i Qatar. Barca - City.
Snackas mycket om duellen mellan Lee och Brahim Abdelkader som nästan skrev på för Barca från Málaga men istället gick till City
2014-01-22 15:24
Enligt mig är ett sponsor namn ett bra alternativ så att vi kan betala tillbaka arenan och fortfarande vara konkurrenskraftig ute i Europa. Efter att arenan har betalt av sig kan framtida styrelseledamöterna ta bort reklamen på namnet. Så blir arenan självförsörjande. Jag älskar Barca, vi kan bli lika dåliga som Sevilla, Atlético eller Getafe ochdet kommer vara klubben i hjärtat men nu när vi är på toppen av berget ska vi inte blicka tillbaka. Vi är på en tacksam plats och jag vill inte att klubben ska lida som Arsenal, Liverpool och United gör nu.
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 14:49
Ronaldinho y Neymar (Barcelona) Jag hade velat att vi lirade med bartra och Pique och sedan testat mascherano som DM under en match, istället för Song. För enligt mig så är Mascherano i grund och botten en bättre DM än Song.
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-22 14:32
LeoMessi

På tal om Pique så har han varit riktigt bra dom senaste matcherna. Om vi skulle sätta in Batra jämte Pique istället för masken så hade det kunnat bli lyckat. För i CL spelar det ingen roll hur bra Pique är om masken är jämte honom, han kommer ändå att förstöra det för Pique. Vi har fått se Batra mot svagt motstånd och på så sätt har han aldrig satts på prov, här vill jag att Tata vågar och låter han starta i en svår match för att se vart Batra står. Vi kan aldrig veta om vi inte chansar som City gjort med Nastasic och Real med Varane. Jag tror att Pique - Batra kan bli lyckat men jag är rädd att Tata fortsätter med masken.
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 14:21
Ronaldinho y Neymar (Barcelona) Har faktiskt för mig att vi försvarade hörnor i inledningen av säsongen på det viset. Det som är störande med att vi är så svaga på fasta är att vi kan totalt dominera en match och leda med 3-0 och sen gör motståndaren två riktiga skitmål på en fast situation, detta leder till att folk som inte har sett matchen blir imponerade av motståndaren. Man ser ju att Pique blir osäker när han springer jämsides med en anfallare, han vågar inte tackla eller trycka undan en motståndare för att risken för frispark är alldeles för stor. Han tillåts inte använda sin fysik av dom spanska domarna, han blir hårt dömd många gånger
2014-01-22 14:11
Leo

Att ha varsin spelare vid stolpen lär man sig när man börjar spela fotboll i tidig ålder. Det är väldigt viktigt då bollen oftast går mot någon utav stolparna eller hur och då kan någon utav spelarna nicka bort den/skjuta bort den, det minskar ju chanserna att släppa in mål på fasta? Redan där kan Tata göra ett försök men han väljer att ignorera problemet bara.
Barcelona el Flaco
2014-01-22 14:09
Angående renoveringen av Camp Nou anser jag att det är ett betydligt bättre alternativ än att bygga en ny arena. Skönt att styrelsen äntligen insåg det. Men en sak som jag inte gillade från deras presskonferens när de meddelade beslutet är att de inkluderade att en eventuell sponsors namn kan komma att figurera i namnet på arenan och fansen kommer inte ha något att säga till om saken. Det innebär att om en soci röstar för att genomföra renoveringen röstar man indirekt för att Camp Nou kan komma att heta Camp Nou Coca-Cola som vicepresidenten Faus sa under presskonferensen. Detta är fult gjort av juntan. Man borde dela upp det i två frågor som medlemmarna bör rösta på i mitt tycke, inte en enda gemensam. Återigen är jag inte överens i hur styrelsen styr vår klubb. Undrar hur många socis det finna här inne i forumet och hur ni tänker rösta? Vore kul att veta.
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 14:06
Ronaldinho y Neymar (Barcelona) Jah förstår vad du menar och självklart så ska man försöka störa spelaren så mycket som möjligt. Men det är inte alltid så lätt när det är ca 13 spelare i straffområdet och du ska störa en mycket större och tyngre spelare som kommer springandes. En sak vi inte tycka göra och det är att ha en gubbe vid stolpen, aldrig någon där.
Barcelona Neymar N11
2014-01-22 14:05
Coach Pep Håller med.
2014-01-22 13:59
LeoMessi

Exakt. Han säger mer eller mindre "fortsätt göra mål på era hörnor jag bryr mig inte"

Visst kan inte spelarna bli längre men ibland behövs inte det. Om man stör spelaren som ska nicka så räcker det oftast, men när vi släppt in mål så ser man att någon tappat markering och skitit i att ens fajtas med han som nickar. Detta är verkligen inte bra att det kommer fortsätta, tänk Citys hörnor och frisparkar? Jag vill se mer krigande i straffområdet, Pyoul är inte den längsta men inte fan låter han någon komma och nicka bara sådär?
Barcelona Gabriel
2014-01-22 13:55
Angående hörnor så kan jag säga så här, det ligger allt i inställning.. Så brukade jag tänka, ack så fel. Självklart ligger inte allt i inställning, men ni fattar, "man kommer långt med inställning, men nej. Jag testade det här på en träning med mitt lag. Vi skulle skämta till det lite och jag skulle markera den längsta spelaren i laget (ca 185-190) medans jag själv är bland de kortaste (ca 168). Jag lovar er att jag tänkte "HAN SKA INTE GÖRA MÅL!". Det gick är helvete, kände mig som ett fån, helt försvarslös. Det är faktiskt inte svårare ön så. Är man kort så går det inte. Vi försvarar oss relativt bra mot fasta situationer sett till förutsättningarna.
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 13:50
Ronaldinho y Neymar (Barcelona Hade jag varit Tata så hade jag sagt vi kan träna på att bli bättre på att försvara hörnor men att vi inte kan bli längre än motståndarna. Alltid lika irriterande när vi släpper in mål på hörna men jag har förståelse för det när tex Xavi inte kan vinna en nickduell mot Samaras eller någon annan lång spelare.
2014-01-22 13:38
Alla gillar olika typer utav fotboll. Visa gillar defensiv, andra gillar bara kontringar och den tredje gillar att man håller bollen inom laget det är upp till var och en att tycka vad man vill om vilken typ utav fotboll man gillar. Vi hatar när lag parkerar bussen och gör en bra defensiv insats, andra hatar när vi inte låter dom låna bollen ens. Finns två sidor utav myntet.

En sak är säker och det är att det är en väldigt svårt att spela vår fotboll och spela i vårat lag. Kommer inte ihåg vilken/vilka Barca spelare som gick ut och sa att det är väldigt svårt att spela här men det kan ligga något i det, Sanchez har exempelvis inte samma frihet som han hade i Udinese och Neymar har inte samma frihet som i Brasilien, dom får helt enkelt anpassa sig efter att spela i Barcelona vilket inte är lätt. Vi kanske får det att se lätt ut men att göra kvadraten vid eget straffområde är något utöver det vanliga och att hela tiden ha tålamod med den avgörande passningen och rulla runt motståndarna är väldigt svårt men spelarna bemästrar det då dom får lära sig det vid den första träningen.

Ibland önskar man dock att vi spelade en snabbare fotboll och mer varierande så lag som Celtic, Chelsea, Osasuna och Levante inte har någon chans men tyvärr så sviker man inte sin spelide även om man tappar poäng, på gott och ont.

--

Ett idiotiskt svar utav Tata om att man inte kommer göra något åt fasta situationer för att vi har korta spelare.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-22 13:24
Barcelona spelar värdens mest tekniska samt svåraste fotboll. Det ser dock väldigt enkelt ut men det är det verkligen inte. Blanc är en klok man han vet vad han säger och han själv är medveten om att det finns idioter som sitter och kritiserar Barcelonas spel.
Coach Pep,
2014-01-22 13:15
@Neymar N11:

Tummen upp till Blanc men smått bisarrt att ignoranta idioters åsikter om Barca fått så mycket uppmärksamhet. Världens mest speltekniska lag är inte tråkigt men det kryllar tyvärr av hjärndöda fanboys där ute.
Barcelona Blaugrana91
2014-01-22 12:33
Intressant gällande finansieringen till nya Camp Nou projektet. €200M kommer att tas i ett nytt lån, ytterliggare €200M kommer att komma från klubbens egna kassa. I övrigt kan €150M komma in ifall man låter ett företag få ha sitt namn på arenan. Spontant kan jag tycka att det ska vara mer. Dessutom kan man ge reklamplats till affärer och hotell som ingår i Espai Barca, ger dryga €50M.
Annons: