/spanien/barcelona/forum/5722.aspx/spanien/barcelona/forum/5722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-03-07 14:22
Folk glömmer att när han skrev under för bayern var de inte ens regerande mästare i ligan, det var dortmund. Och de hade precis gått vidare från gruppspel i CL, de kunda lika bra ha åkt ut i utslagningsfasen. Så det där att han hade cojones som tog över ett lag som vunnit trippeln är felaktigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-03-07 14:13
Junior Pep blev färdig för Bayern flera månader innan de vann trippeln. Han skrev under i januari 2013 har jag för mig.
Barcelona Gabriel
2014-03-07 13:53
Varför matar ni trollet? De flesta i fotbollsvärlden förstår och vet Peps storhet. Min gissning är att han är en madridista som inte blivit torr bakom öronen ännu.

Slösa inte eran tid.
Barcelona Júnior.
2014-03-07 13:22
Jag tror inte människor förstår vilka stora cojones det krävs för att ta sig an ett lag som precis vunnit trippeln och betraktas som världens bästa lag. Du har exakt ALLT att förlora och inte lika mycket att vinna jämfört med om du tog över ett lag som kanske ständigt ligger tvåa till femma i tabellen i ligan. Att däremot Pep lyckas utveckla detta "självspelande piano" (som många gärna vill kalla det) på det sätt som han gjort och lyckats sätta sin prägel i laget efter bara någon månad bevisar bara hans storhet. Många stora tränare kämpar än idag för att sätta sin prägel i respektive lag efter drygt 8 månader, inklusive Ancelotti, Mourinho och även Tata som kanske inte är lika stor i fotbollsvärlden.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-03-07 13:20
LALAWELEATAKORA Läs Peps bok av Guillem Balague, Pep Guardiola - another way of winning så kommer du få en helt annan åsikt om gode Pep.
Neymar11
2014-03-07 13:19
Nej nu är han här för att försvara England och Mou
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-03-07 13:08
@LALAWELEATAKORA:

Jag tycker att den kritiken är "fair". Men på samma sätt som vi inte kan bevisa att han skulle klara sig lika bra som tränare i ett mellanlag kan du inte bevisa att han skulle misslyckas.

Däremot så kan vi jämföra han med t.ex Sir Alex Ferguson som tränade United i över tjugo år (Har nästan alltid haft en bra trupp) men åstadkom lika mycket som Pep gjorde på fyra år i Europa.

Ancelotti som har tränat storlag sen 99 har också två champions league titlar vilket är något Pep klarade på fyrå år.

Eller Capello som har tränat storlag sen 87 har fortfarande färre CL-titlar.

Så jämför vi Pep med de stora tränarna (fair fight) så har han otroligt bra statistik för de få åren han har tränat.

Håller du inte med?
Barcelona Júnior.
2014-03-07 13:06
LALAWELEATAKORA

Jag dör lite inombords när människor är lika ignoranta som du. Tragiskt...
Barcelona B-Guden
2014-03-07 13:00
@LALAWELEATAKORA:

Om dom valt att spela bussen så hade dom haft samma resultat, men ingen kommer kunna vinna med sån offfensiv fotboll som Pep bara inse han är e ngeni, sen dom som säger sjlvspelande Barcelona.

Dom kom 3a, största spelarna var Deco Ronaldinho och Eto.
Vad gör Pep, ju han vill ha bort alla 3, men Eto lyckas hålla sig kvar, dom vinner trippeln, han tar in Bollskickligare spelare, Alves Henry Busquet och Pedro, dom vinner trippeln.
Spelar ute lagen enkelt 2-6 Real, United i finalen osv. sedan öser dom på och går från ett nedgånget lag till det bästa, där ingenting var självspelande om man kollat på fotboll, bara för han inte gjorde 25 nya värvningar ala real betydde inte det att hans spelare redan spela lika bra före honom,

det räcker med att kolla 2 säsonger före, och sedan dom 3 nästkommande säsongerna så ser man enkelt vad pep gjorde.

Precis som han gör Bayern till ett spelskickligt lag, och han ändrat mycket, men visst han tog över det bästa laget, men ingen tränare hade kunnat göra det han gjort med bayern spelmässigt, däremot Resultatmässigt mycket möjligt.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-07 13:00
LALAWELEATAKORA Pep Guardiola läxade upp mouhoe flera gånger om ju. Mouhoe ledde ett real som är ett riktgt köptelag, spelare för miljarder men ändå läxade Pep upp mouhoe! Pep är just nu världens bästa tränare! En modern sådan också! Ingen bussen sen kontra (1800 talet fotboll haha).
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 12:55
LALAWELEATAKORA (Barcelona) Har du någon fritidssysselsättning? För jag kan själv inte förstå varför någon går in på ett annat lags forum för att snacka skit? Jag har sett dig skriva här ett flertal gånger och du är inte här för att diskutera. Så snälla besvara inte min inlägg framöver eftersom jag inte orkar diskutera fotboll med forumstroll. Det kanske finns någon här inne som är villig att ta en diskussion med dig. Tack och hej.
LALAWELEATAKORA
2014-03-07 12:49
@LeoMessi:

Vilken storhet? Precis som i Barcelona har han nu ett självspelande piano i Bayern som spelar i en kanske ojämnare liga än La Liga. Han hade förmodligen inte kunnat tagit ett 4-7 lag i någon liga och göra det till ett 1-3 lag. Sett till truppen han har i Bayern och den han hade i Barcelona så hade dom flesta halvdugliga tränare kunnat gjort samma resultat.
Barcelona Krabban94
2014-03-07 12:12
Samma sak gäller nog Caballero också, en av de bättre målvakterna de senaste säsongerna. Alla såg säkert hans insats i CL i fjol?! Inte ens tredje målis i Argentina

@Neymar11:

Barcelona gulu
2014-03-07 11:44
någon som vet när biljetterna till CdR-finalen släpps?
Neymar11
2014-03-07 11:37
Såg att hans kontrakt går ut den 30 juni 2014. Vad i helvete väntar vi på, hugg till direkt. Kommer gratis och har säkert en låg lön
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 11:34
Neymar11 (Barcelona) Det roliga är att folk påstår att Mou har tränat skitlag och gjort dom till topplag sedan. Han har tränat två lag där han i stort sett kan köpa vilka jävla spelare han vill till, med stora ekonomiska resurser. Inter var inte direkt ett pisslag och Barcelona gör det väldigt lätt för dom att spendera pengar när vi gav dom en världsklassanfallre och ett par hundra miljoner till. Med Inter vann han med ren jävla tur och inget annat. ---------------------------------------------------- Jag tror att sabella är lite feg och vågar inte riskera att spela in en ny spelare i elvan. Dom skulle kunna få iniesta i laget och han hade inte petat the incredible Gago.
Neymar11
2014-03-07 11:27
Och kan någon förklara för mig varför inte Muchassio från villareal blir uttagen till Argentina? Han är helt klart den bästa mittbacken dom kan ha
Neymar11
2014-03-07 11:25
Har nog mycket att göra med att Mou var den "störste" tränaren och alla gillade honom här Så kommer Pep och gör allting 3 gånger bättre. Med offensiv fotboll och med ödmjukhet. Och samtidigt körde över den engelska fotbollen Folk förstod inte vad han gjorde med laget när han tog över. Utan trodde att det var Messi-iniesta-Xavi som gjorde allt.
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 11:07
Är det bara jag som tycker att fler i Sverige erkänner hur bra Pep är som tränare? För när han tränade Barcelona så vill jag minnas att han inte var något speciellt och att han hade fått allt serverat på ett silverfat. Illa att folk i Sverige vägrade erkänna hans storhet enbart för att han tränade Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-07 10:56
Freeyourmind - Pep sa dock långt innan att det där blir hans sista säsong. Vrf tror du han bara förlängde sitt kontrakt med 1 år?
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 10:32
påfågeln (Barcelona) Chuck norris är Puyols bitch:P
Barcelona påfågeln
2014-03-07 10:04
Neymar11: Tror det var då Valdes hade ett specialdesignat supervärmande underställ, för att inte helt frysa ihjäl. Puyol spelade mycket riktigt i kortärmat och shorts.

Fast Keita spelade också i enbart shorts och kortärmat, det förtjänar att nämnas. Puyol och Keita, båda på olika sätt karaktärer som man måste ha i en trupp som ska bli mästare.
Neymar11
2014-03-07 08:39
Canaletes Haha så skön Har för mig när vi spelade borta mot Kazan -20 grader. Och bussen kom fram till arenan, alla spelare hade flera lager med kläder på sig. Så kommer Puyol i kortärmad hahaha. Tror t om alla spelade med underställ även kazan spelarna ja alla förutom puyol
Barcelona Canaletes
2014-03-07 01:45
hahahaah så jäkla skön bild på Puyol. Det bara så honom!

Hittade den på Garås artikel
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-07 01:39
Coach Pep, Var du bara tvungen :(((.. Om ni studerar vad det är för beslut klubben har tagit senaste 3 år och om ni inte blir mörkrädda så borde ni/du söka hjälp.. Att de inte passade på att ta bort hela ledningen när hyenan Rosell avgick. Om Messi gick och lämnade oss nästa säsong skulle jag förstå det alltså. Har vi en sån ledning som sparkar Abidal i levern, sparkar Pep (fast det har inte kommit ut än), får Valdes att lämna sitt folk, sparkar Thiago, inte värvar några mittbackar på 3 år. Messi ser ju själv vart klubben är på väg. Ledningen monterar ner klubben bit för bit. Det bästa som hände R.Madrid och andra stora klubben är ledningen som styr Barca nu Om ni tänker efter, Om Pep var kvar och vi hade bra mittbackar och Thiago var kvar. Tror ni verkligen att vi skulle höra såna rykten som att denna eller den där klubben vill köpa Messi?? Inte nog med skulle vi ha en och en annan titel som vi har missat senaste 3 säsonger. Man hör dessa rykten för att alla ser var vi är på väg. De är som gamar som väntar på om vi ska stupa från kanten. Än är det inte för sent. Om Tata får vara kvar och han värvar smart och slänger bort de som inte förtjänar bära tröjan så har vi fortfarande chans att hänga med toppen och vinna vår plats tillbaka.. Jag är officiellt deprimerad nu alltså, Pep, Abidal, Puyol, Thiago..........Valdes.... jag orkar inte skriva mer.... F******
Barcelona Lion24
2014-03-07 01:32
LaPulgaNr1 * Tata Martino

Haha. ''Den här säsongen skulle han fått den speltiden som Sergio Roberto fått''. Hur många minuter har Sergi Roberto spelat? Är det inte orättvist när dina konkurrenter inte presterar men samtidigt som du får sitta och värma bänk? Tänk dig själv i Thiagos situation. Sluta tänk ''jag, jag, jag''. Se det från ett annat perspektiv. Som när tränaren jagar ett onödigt poängrekord och låter de bästa spelarna spela en hemma match mot typ Osasuna eller Levante när ligan i princip är avgjord. Är det förtroende?
Peshmerge - AS9
2014-03-07 01:20
Krabban94

Det har faktiskt blivit så nu förtiden. Alla springer förutom Messi. Han står och väntar på bollen och t.om joggar när det är kontring, OM han själv inte har bollen och kontrar. Frågorna är många. Kan det vara att han är omotiverad? han borde inte vara det, eftersom han sa gång på gång i media "jag känner mig starkare än någonsin och längtar tillbaks".. och så GÅR han på plan även om han har gjort en hel del viktiga mål. -.-
Barcelona Neymessi
2014-03-07 00:52
Besides Ter Stegen, two other players will certainly join the first squad next season as Deulofeu and Rafinha will return from loan. [md]
Ronaldinho the original
2014-03-07 00:34
Coach Pep, (Barcelona) Var du tvungen... ;( Varför lämnar alla... Pep, Abidal , Puyol, Valdes och Thiago. Varför är ledningen , Zubi ,Eusebio kvar?
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-07 00:33
Coach Pep Glöm inte att Bayern säljer aldrig en duktig spelare när de väl har lagt sina händer på honom. Fråga Robery bara. Han var omöjlig att få loss från Bayern. De släpper aldrig sina spelare.
Annons: