/spanien/barcelona/forum/5720.aspx/spanien/barcelona/forum/5720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tatinho
2014-01-19 16:52
@DM1982:
Haha jo förstår att oddsen är emot United, men hoppas fortfarande :D Hatet som jag har fått emot Mou det senaste året är obeskrivligt, därför jag verkligen hoppas dem får stryk.
Barcelona DM1982
2014-01-19 16:51
@Tatinho:

Som United har spelat på senare tid så ska man inte räkna med att de kör över Chelsea på bortaplan. Sannolikheten är väldigt stor att det blir tvärtom.
Barcelona Sentuary
2014-01-19 16:46
Seriöst man borde skrota hela det här med Qatar. Bort med skitet överallt börjar bli pinsamt detta, man tror man är i Qatar när man besöker Camp Nou med deras jävla reklam överallt. Det började som en sponsor på tröjan men blir fan värre och värre, de nöjer sig aldrig. Skrota skitet, vadfan håller Rosell på med
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tatinho
2014-01-19 16:46
Glöm inte att kolla på Chelsea - United som börjar nu kl 17. Hoppas verkligen United kör över Mourinhos Chelsea med marginal.
Coach Pep,
2014-01-19 16:40
@Barcelonistas:

Ramos verkar vara den som skryter mest varje säsong (tomma tunnor skramlar mest). Antar att han fick vatten på sin kvarn efter att han kom med i världselvan. Som vanligt kommer dock Real Madrid betala priset för Ramos brist på självinsikt; att han är den klantigaste och mest ojämna mittbacken med flest röda kort i Real Madrids historia.

Giganter som Kompany, Miranda, Hummels och Benatia pissar alla på Sergio Ramos men likt förbannat är det idioten som kommer med i världselvan. Det värsta är ändå att marängerna på allvar tror att han är bäst.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-01-19 16:34
vår statsminister gav skattepengar till terroristerna så sverige är inte fläckfria.. länktips!
Coach Pep,
2014-01-19 16:28
@Nemesis 10:

Precis. Det Barcelona jag började hålla på var en klubb med självrespekt och identitet och således vill jag inte att min klubb associeras med varken Apple, Microsoft eller Qatar; det ena värre än det andra. Profitkorrumperade företag och arabiska olje-länder är just vad som är i full färd med att förgöra fotbollen och det finns inget som gynnar oss supportrar i att göra business med Qatar förutom att vi associeras med allt som går emot vad Barcelona står för.

Så som det ser ut nu så kommer jag förmodligen bojkotta Barcelona inom några år. Jag blir mer och mer irriterad på klubben och tänker inte se på när vi förvandlas till en oligark-firma. Endast en ignorant plastmänniska utan värderingar kan stötta det som sker med fotbollen idag.
Barcelona Cedqvist
2014-01-19 16:28
Nemesis10
Tycks har missuppfattat dig, ber om ursäkt för detta.

Vad sägs om att lämna sponsorfrågan och istället fokusera på vad som är en otroligt betydelsefull match ikväll?
Barcelona Diar Shekha
2014-01-19 16:15
@Youngcules: Barça B starting XI vs Mirandes: Ortolá, Sergi Gómez, Patric, Planas, Ilie, Samper, Babunski, Edu Bedia, Denis Suárez, Dani Nieto, Adama
Barcelona Kricko
2014-01-19 16:06
Blir mer och mer imponerad av Wilfried Bony i Swansea! Kraftfull spelare, fantastiskt skott och grym på huvudet. Har inte sett mycket av honom innan den här säsongen men det verkar som den nye Drogba!

Nu vet jag inte om han skulle passa in speciellt bra i Barca, men jag skulle inte tacka nej till en spelare med dessa kvalitéer som vi faktiskt saknar :)
Barcelona Sir Alexis
2014-01-19 15:59
Nemesis10

Snälla jämför inte Sverige och Qatar. Qatar gör det här avsiktligt. Dom ger miljarder avsiktligt till rebeller/ Al Qaeda. De vill förstöra och skapa kaos i Syrien tillsammans med Saudi Arabien, USA etc. för intressen och politiska skäl som gynnar dom.

Sverige har inget med sånt att göra, utan vi säljer därför att det är efterfrågan på dom och vi får in bra med pengar. Såklart när Sverige säljer vapen till länder som krigar så kan det se ut att Sverige stödjer länder som är i krig. Men det är inte i närheten av samma sak. hoppas du fattat det.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-19 15:58
Sergio Ramos: Vi kommer att göra allt för att vinna La Liga och Champions League. Jag tycker vi är den bästa klubben i Spanien men inte i Europa än. FC Bayern München är världens bästa klubb och en final mellan oss är inte omöjligt. Någon som är förvånad? klubben och dess spelare i farten igen. Sist jag kollade så var det FC Barcelona som var regerande liga mästare, och inte Real Madrid. Detta är bara pinsamt Barca har vunnit ligan 4 gånger senaste 5 åren. Hur i ( ursäkta språket) helvete kan han tycka att Real är bäst i Spanien? Frågan han borde ställa sig själv är om man ens är bäst i Madrid?. Om man vill titulera sig själv som bäst så får man ta och vinna lite fler titlar.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-19 15:51
Nemesis Ja, det är ett faktum att varje företag har sina mörka sidor och det visste jag om, men jag väljer hellre som sagt ett elektroniskt företag som kan erbjuda oss minst lika mycket pengar som Qatar. Microsoft, Apple eller Samsung (m.m) är inte bara ett företag. De har genom sina kunskaper revolutionerat mänsklighetens syn på teknologi och tagit detta till nya nivåer. Medan Qatar Airways (eller Foundation) är något som uppkommit efter att man upptäckt oljan i mellanöstern. Enligt mig är de elektroniska bolagen lite mer ödmjukare än ett flygbolag som endast uppkommit tack vare oljan. Jag förstår att du som supporter är väldigt nöjd över det kapital vi får just nu av Qatar, vilket jag också är (jag ska inte ljuga, Qatar har verkligen hjälpt oss ur ett ekonomiskt perspektiv). Men enligt mig känns inte detta som mitt Barca längre. För 4-5 år sen skulle jag aldrig kunna se min klubb ta emot oljepengar. Jag äcklades något enormt av Manchester City som på den tiden nyligen blivit uppköpta av shejken. Idag är det vi med Qatar på tröjorna som tar emot deras pengar, kan jag inte undgå att känna en klump i magen. Att pengarna spelar en sån stor roll i att vinna antal titlar är bara nonsens. Om vi kunde vinna trippeln 08/09 med Unicef på framsidan borde vi väl kunna göra det idag också? Om ett lag som Borussia Dortmund tar sig till CL final och pulveriserar ett pengalag som Real Madrid, borde väl vi också kunna göra det utan Qatar. Sen kan vi inte heller vika ner oss för spelarna hela tiden, vare sig man heter Messi eller Sanabria. Kan inte en fotbollspelare vara nöjd med 300 000 euro varje vecka privata sponsorintäkter och samtidigt spela i ett av världens bästa klubbar kan han lika gärna dra om pengarna är så viktiga för honom.Tänk hur det ser ut om 10 år och vi fortsätter på samma vis. Då kan medelmåttor som Tello kräva en lön på närmare 200 000 utan att någon höjer på ögonbrynet. En spelare är inte större än klubben och det är så det ska förbli. Ber på förhand ursäkt om det finns lite konstiga meningar eller felstavningar.
SoN_Un
2014-01-19 15:48
jag vill inte kommentera qatar o allt sånt...

MEN MEN MEN, vissa här inne fattar inte att sandra rabblar bara upp förslag och att det INTE ÄR HAN som tar besluten det är folk som röstar, kan folk börja fatta det...o när ska folk fatta att utan dessa sponsorer på tröja, arena mm. så är messi, neymar, iniesta o halva laget förlorat...sandro gör allllt för att göra klubben starkast o mest beroende någonsin. o det håller han på o lyckas på bara 3 år. o folk klagar. qatar, emirates mm. dessa länder betalar mest o det är klart som fan att dom hugger på dom största klubbarna i världen...utan dessa ekonomiska muskler, 2 titellösa år o ekonomisk kris blir ett faktum... men nej d ska klagas här istället... ni vill ha reus, hummels, thiago silva, aguero. men samtidigt vi säljer inte oss o bla bla bla..bestäm er sponsorer med alla dessa stjärnor o behålla våra stjärnor elr vara ett mitten lag. det är inte 80 talet längre snälla förstå. jag vill oxå ha en ren tröja inga sponsorer o skit. men tyvärr vi måste hänga med i flowet och det är ett måste för att hålla kvar oss på topp... att folk skriker sälj pedro, gå hem till shaqira pique, xavi är sämst lägg skorna på hyllan o ja kan göra listan ännu längre...är det mes que un club? för mig är ni värre än sandro rosell me alla dessa attacker o grovt otacksamma speciellt mot xavi efter allt han gjort o än idag tycker jag att det är kaos o ingen kontroll i mitten utan xavi...höj nivån o häng me i utvecklingen culés! stötta klubben. vad hade ni gjort ifall vi hade varit i real madrids situation? 1 liga titel på snart 5 år?, o vrf har real råd o fortsätta satsa o hålla sig kvar i toppen? jo CASH o cash = sponsorer mm....hade vi haft laporta o gamla ledningen kvar o gått 4 titellösa år. jag vågar inte ens föreställa mig vilken start 11a som skulle spela idag 19/1 - 2014 haha... SÅ VAKNA!!!! tack för mig

visca barca!!!
Barcelona Nemesis 10
2014-01-19 15:39
@Cedqvist:
Det är bara söka på nätet så kan man hitta hur mycket som helst om hur företag utnyttjar billig arbetskraft för att tjäna så mycket som möjligt. Jag kan ärligt säga att jag använder många av deras produkter för att förenkla mitt vardags liv men därför står jag inte heller och kastar skit på andra länder när jag vet att det fungerar på samma sätt överallt i princip. Om Barca som har Qatar Airways som sponsor stödjer terrorism som sker i landet så stödjer alla som har Iphone slavarbetet som sker i Kina. Det är det många här påstår.
Barcelona Tatinho
2014-01-19 15:32
FCBlaugrana
Riktigt duktig den unge mannen. Men är sjukt imponerad av Sherwood. Han har haft den bästa starten i Tottenhams historia om jag fattade det rätt, och det sjuka är att han ännu inte är en fullbordad tränare ännu. Riktigt imponerande faktist.
Barcelona Cedqvist
2014-01-19 15:27
@Nemesis 10:

Utgår ifrån att du såväl har bevis för detta påstående, samt att du självklart i egenskap av moralisk väktare då inte har några produkter från dessa företag?
Barcelona Nemesis 10
2014-01-19 15:26
@Sir Alexis:
En liten tankeställare bara,du tycker att Qatar är ett så hemskt land hit och dit? Sverige säljer vapen runt om till olika länder och på så sätt stödjer länder som är i krig. Vad tycker du om det? Ska vi Svenskar blunda och kasta skit på andra länder när vi sponsrar med massa flygvapen och annat? Villa gärna höra vad du har att säga om det.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-19 15:22
Nabil Bentaleb imponerar för Tottenham. Född 1994.
Barcelona Nemesis 10
2014-01-19 15:18
@Capitan \(^.^)/:

Jag kan tala om för dig att Microsoft, Samsung och Apple inte är oskyldiga för den delen heller. Vi kan ta Apple för exempel som har massa människor i Kina som arbetar ihjäl sig dag in dag ut för slav löner bara för att kunna pressa ner priset på sina produkter. Folk måste vakna till lite, alla företag kör något slags fulspel för att kunna bli så stora som dom är. Världen ser ut så idag och inget företag är bättre än någon annan.
Barcelona Tatinho
2014-01-19 15:17
@Sir Alexis:

Asså skojar du med mig eller ? Qatar Airways är ett flygbolag och Qatar är ett land, det är skillnad på dessa två. Det är som att säga Swedish House Mafia är Sverigedemokrater bara för att det står "Swedish" i deras namn. Klaga hur mycket du vill på Qatar, men Qatar Airways är ett flygbolag i Qatar know the diffrence buddy
Barcelona Nemesis 10
2014-01-19 15:09
@Capitan \(^.^)/:
Jag är emot ett namnbyte av Camp Nou och jag tror inte att klubben kommer gå så långt, det hoppas jag iallafall. Men att ha ett flygbolag tryckt på tröjan ser jag inte som att klubben har sålt sin själ. Allt inom sport som omsätter stora belopp har sponsorer som hjälper till. Vi har en bra deal med Qatar Airways som ger oss en bra summa varje år för att vi ska kunna prestera bättre på fotbollsplanen vilket är det viktigaste i slutändan, eller du kanske inte skulle ha nåt emot att klubben måste sälja Messi för att man inte har råd att betala hans lön plus alla andras bara för att vi ska ha en ren tröja?
2014-01-19 15:05
Nemesis

Jag föredrar hellre ett elektroniskt företag som Microsoft, Samsung eller Apple, som inte associeras direkt till ett land.

Dessutom vill jag inte ha någon nations namn på våra tröjor,om inte det står Katalonien eller Spanien. Spelar ingen roll om det är Norge, USA, Qatar eller Saudiarabien, de är varken spanska eller katalanska och passar inte in eller ser snyggt ut på våra tröjor.
Barcelona Sir Alexis
2014-01-19 15:01
Qatar, landet som stödjer terrorist rebeller i Syrien och som har gett miljarder till dom för vapen etc.

Ta bort Qatar från Barcelona tröjor snabbt snälla!
2014-01-19 15:01
Nemesis

Ja, fast om det har stått både Qatar Airways och Foundation ser det mer ut som att vi sponsras av Qatar än ett flygbolag. Vi har gett Qatar Airways eller Foundation för mycket makt. Det ryktas till och med om att ett namnbyte på Camp Nou skulle kunna vara Qatar Camp Nou. Vad har vi kvar om vi gör det? Då har vi i princip sålt klubben till Qatar och vi är då precis samma lag som PSG, Man City, Monaco och Real Madrid mm. Vill isåfall inte höra någon av er som är för sponsoren Qatar, hata eller tala illa om varken PSG, City, Monaco eller Real.
Barcelona Nemesis 10
2014-01-19 15:00
@Capitan \(^.^)/:

Får jag fråga dig vilken sponsor du hade föredragit? Vilket land är perfekt så att vi kan representera ett företag från det landet?
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-01-19 14:55
JAG ÄLSKAR QATAR.. ALL IN BARCA.. IN QATAR WE TRUST
2014-01-19 14:50
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Tror att han/hon syftade mer på vad landet Qatar står för och inte att de är muslimer/araber. En väldigt förhastad slutsats du drog där, som jag tror "Cule4life kanske blev kränkt för.

Håller dock med om alla andra om att Qatar sponsoren är något man helst vill se avskaffas så fort som möjligt, hur mycket pengar de än ger oss. I och med sponsoren, associeras vi direkt med landet Qatar och vi alla vet att deras principer går praktiskt taget emot allt Katalonien och det katalanska folket står för. Det är inte lika "Mes que un club" längre när det står QATAR på våra blåröda tröjor.
Barcelona Nemesis 10
2014-01-19 14:47
@Cule4life:
Cule4life För att vara korrekt så står det Qatar Airways på tröjan vilket är ett flygbolag precis som Fly Emirates. Har för mig att den här diskussionen har dragits upp förrut. Vad är det som får dig att tro att vi representerar landet Qatar? Fly Emirates och Qatar Airways är samma sak bara att det är företag från olika länder. Jag märker att många här hatar Qatar vilket får stå för dom själva men blanda inte ihop Qatars politik med flygbolaget vilket vi är sponsrade av. Jag har flugit med Qatar Airways ett par gånger och det är det bästa bolaget jag har flugit med.
Barcelona Cule4life
2014-01-19 14:16
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Vad kacklar du om ? Vill inte ha något annat lands namn på Barca tröjan !

Oavsett om det heter Qatar eller Nigeria.

Vad är nästa steg efter att ha ett annat lands namn på tröjan ? Arénan ? Och vad finns kvar sen av klubben ?
Annons: