/spanien/barcelona/forum/572.aspx/spanien/barcelona/forum/572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjff
2016-06-24 21:59
När jag nu ändå är någorlunda "uppkopplad" härinne, så vill jag också passa på att kommentera det faktum att det finns dom som vill se Hazard i FC Barcelona.
Han lär inte bli billig men har svajat betänkligt under den gångna säsongen. Ska vi säga omkring en halv miljard kronor på ett enda bräde? Snacka om hasardspel.
Barcelona Rambla~
2016-06-24 21:45
Brexit kan åtminstone ha en positiv inverkan hos FC Barcelona. Jag syftar då så klart på La Masia. När Storbritannien nu väljer att lämna den europeiska familjen blir det väldigt mycket svårare för Wenger att föra in nyexaminerade La Masia-talanger till landet. Det kommer bli mycket strängare regler för uppehållstillstånd för EU-medborgare i Storbritannien efter uttåget. Wenger får framöver låta sin scouter häcka utanför brittiska akademier i fortsättningen. Halleluja.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjff
2016-06-24 21:28
@Davids3:

Jag får givetvis skylla mig själv. när jag i den kvävande midsommarvärmen lite skämtsamt försökte skaka av mig den onödigt långdragna diskussionen, som tog avstamp i påståendet att årets upplaga av Copa América är att se som en "ploj".

Har givetvis inga som helst sakliga skäl att klaga det minsta över att Wales blev gruppvinnare före England. Tvärtom jublade jag över detta faktum. Det ligger liksom i sakens natur om man som jag har riktigt starka känslomässiga band till Irland och med tanke på hur historiens självutnämnda "gentlemen", härjat den gröna ön i århundraden.

Och är det nån som kommer att hålla tummarna tills dom krampar för att Island slår England i sin åttondel, så är det jag. Även om det på pappret inte skulle se så statusfyllt ut med den lilla nästintill obefolkade vulkanön i kvartsfinal, istället för fotbollens "hemland" och 1966 års världsmästare (efter tveksamt domslut) .

Till mitt försvar får jag väl anföra att jag faktiskt inledde mitt lilla oseriösa inlägg med meningen "Missförstå mig rätt nu". Men "so what" . Skål för fan och Glad midsommar!

PS. UK har alltså trots stundande begäran om utträde ur EU, hela tre "nationer" kvar i europeiska mästerskapen i fotboll när slutspelet nu skall till att börja.Tänk om Katalonien och Baskien hade fått delta i turneringen på liknande villkor. DS.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-06-24 20:25
[QUOTE=Gio Style]El Conejo Se länktips. Centenario är en officiell titel. Skål och glad midsommar. [/QUOTE] Men Gio Style, inte kan du rasera hela hans argument på det viset. Inte snällt. Nu får du be om ursäkt :)
Barcelona Gio Style
2016-06-24 19:44
El Conejo

Se länktips. Centenario är en officiell titel. Skål och glad midsommar.
Barcelona Rambla~
2016-06-24 19:00
Fan vad jag stör mig på den näst intill desperata jakten på Gameiro. Killen har en lyckad säsong och vips ska det slängas upp 40m för snart 30-åringar. Visst, de tror sig kunna få ner priset till mer beskedliga 25m + variabler. Det där har vi hört förr, minns ni Marlboro man? De var så säkra på att få ner summan för honom men Valencia vek sig inte och fick vad de ville. Om det är någon som tror att Sevilla viker sig när det kommer till Gameiro, räck upp en hand.
Vlom
2016-06-24 18:30
@Dûssel:

Zlatan gjorde 3 mål mot Danmark under play-off matcherna, inte 4 mål. Med tanke på att Sveriges spel anpassades för att få ut max hos vår f.d. landslagskapten, så är det inte märkligt att Ibra har enorma krav att leverera och som han tyvärr inte gjorde. Särskilt inte när denne gjorde 0 skott på mål mot Irland & Italien.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-24 17:46
[QUOTE=Vampíro]Suàrez är en spelare som lever på sin fysik. Löper på allt, pressar nonstop och spelar alla matcher. Inte en chans att han är samma spelare runt 34-35 när kroppen inte orkar längre. Science! [/QUOTE] Han är också Vampyr, va inte förvånad om han springer som en tjur vid 34 ;)
Vlom
2016-06-24 17:37
Maradona inför finalmatchen mellan Argentina och Chile i Copa América Centenario:

"Självklart kommer vi att slå Chile. Vi är ett starkare lag. Men om vi inte vinner så är det lika bra för dem att inte komma hem"
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-06-24 17:22
[QUOTE=Davids3]Men hur tänkte du annars att det ska arrangeras? Wales kom faktiskt etta i sin grupp, ska de ändå åka ut och lämna plats åt Holland kanske så det blir en roligare åttondelsfinal? [/QUOTE] Håller med där, Englands fel att det blev så som det blev. Hade de vunnit över Ryssland hade de kommit etta och mött Nordirland på enkla sidan av slutspelsträdet. Samma kan sägas om Spanien.
Barcelona Davids3
2016-06-24 17:00
@Kröjff:

Men hur tänkte du annars att det ska arrangeras?
Wales kom faktiskt etta i sin grupp, ska de ändå åka ut och lämna plats åt Holland kanske så det blir en roligare åttondelsfinal?
Barcelona Vampíro
2016-06-24 16:58
Suàrez är en spelare som lever på sin fysik. Löper på allt, pressar nonstop och spelar alla matcher. Inte en chans att han är samma spelare runt 34-35 när kroppen inte orkar längre. Science!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-24 16:48
[QUOTE=Vampíro]Aha okej då kan jag sova lugnt. [/QUOTE] Vi kan ju bara spekulera. Suarez o Messi är två genier som inte är beroende av sin speed, därför tror jag att de kommer hålla länge till.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-06-24 16:43
Liunil Masse Messi ja Suarez nej
Barcelona Vampíro
2016-06-24 16:40
[QUOTE=Liunil Masse]Suarez o Messi kommer hålla i många år framöver, helt övertygad om det. [/QUOTE] Aha okej då kan jag sova lugnt.
Barcelona Kröjff
2016-06-24 16:23
Missförstå mig rätt nu, jag är en stor vän av Irland, keltisk kultur och har varit betydligt mer i den "katolska" enklaven New Lodge i östra Belfast, än på Camp Nou. Men Nordirland mot Wales i åttondelsfinal? Då kan man verkligen på allvar börja fundera på vad det är för sorts arrangemang, som vi snart har att bevittna.
Bingolotto?
Barcelona Amo.38
2016-06-24 15:20
Hade inte heller haft något emot Hazard tror på sikt han kan ersätta Neymar om fallet skulle vara så att han lämnar. Missförstå mig inte Neymar är magisk och top 3 enligt mig i världen men jag tror Hazard lätt kan göra samma jobb som Neymar med rätt spelare omkring sig.
2016-06-24 14:54
Köp Hazard smabbt som fan säger jag, flytta ner Leo med fri roll. Ney, lusito, Hazard på top. Hazard är en grym fotvollspelare. Och händer det att neymar lämnar så har vi Hazard som kan ersätta. Tror det går att köpa loss han för 50. Chelsea spelar inte cl så det borde gå.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-24 14:21
[QUOTE=Vampíro]Problemet med Neymar blir, finns det nån som verkligen litar på att ledningen kan gå vinnande ur affären och lyckas ersätta Neymar samtidigt som både Messi och Suàrez närmar sig 30? Good luck. [/QUOTE] Suarez o Messi kommer hålla i många år framöver, helt övertygad om det.
Barcelona Vampíro
2016-06-24 14:03
Problemet med Neymar blir, finns det nån som verkligen litar på att ledningen kan gå vinnande ur affären och lyckas ersätta Neymar samtidigt som både Messi och Suàrez närmar sig 30? Good luck.
Barcelona Gabriel
2016-06-24 13:26
Personligen hoppas jag att man på ett eller annat sätt lyckas förnya kontraktet med Neymar, inte för att jag är desperat över att se till att han stannar en längre period hos oss utan precis som honom tänker jag också tänka på pengarna och det ekonomiska. Sanninen är den att 190M€ är sjukt mycket pengar i en realistisk verklighetsbild, men så som fotbollen har eskalerat rent ekonomiskt på marknaden så är denna summan egentligen inget mer än en vindruvessumma för en spelare som Neymar, med dessutom det enorma marknadsvärde som han för med sig till sin klubbaddress.

Med det sagt är jag inte alls nöjd med 190M€ för Neymar och jag hoppas att vi förnyar kontraktet och lyckas höja hans klausul till åtminstone 230M€, och sen säljer honom nästa sommar. Då hade jag varit mer än nöjd. Det ger oss ytterliggare ett år till att mentalt ställa oss in på att Neymar kan lämna, man hinner kolla vidare på alternativa ersättare till honom och man kan också få in mer pengar för honom.

Att han skulle vara Messis ersättare och efterträdare i Barcelona är inget mer än nonsens. Han har inte det som krävs, varken det fotbollsmässiga eller det mentala. Det är alldeles för mycket jippo kring honom vilket är synd eftersom han är en helt otrolig fotbollsspelare i sina bästa stunder.

Det är lite som när Adrian försöker förklara till Rocky att hans lärjunge Tommy Gun inte har samma hjärta som Rocky själv har. På samma sätt är det med Messi kontra Neymar. Han tänker alldeles för mycket på the glory och på pengarna, om det sen är pga farsgubben eller inte låter jag vara osagt men det är hur som helst ett faktum att det är för mycket bök och stök som tillkommer med Neymar i laget - något jag och flera andra ogillar.

Men 1 år till med Neymar ger oss.

* Ett års anpassningstid och förberedelser utan honom.
* Längre tid till att undersöka marknaden till ersättare.
* En högre klausul och därmed mer betalt om han skulle lämna.

Så jag hoppas att han inte lämnar i år utan snarare nästa år.

Sen kan Neymar utnyttja Barcelona på pengar och vi kan i retur utnyttja honom på pengar tillbaka. Win-win!
Barcelona Gabriel
2016-06-24 13:19
@Flexus:

Meh, är du seriös? Kom igen, kom in i matchen. Har du inte förstått att brassarna ska kunna ge mat på bordet till deras familjer? Hallå eller!?
2016-06-24 12:39
STORT GRATTIS LEOOOO!!
2016-06-24 12:38
Du har moppat golvet med CR7 och gett han smeknamnet grinaldo, du är hans värsta mardröm varje natt han somnat. Du har golvat Maradona, du har knockat Pele, du har lekt bort alla legenders rekord. Du har gjort camp nou till vårt paradis och motståndarna helvete. Du har gett oss dagar vi aldrig kommer att glömma, tack för din lojalitet, tack för att du viftat bort alla pengar i världen och valt att stanna och svettas i vår tröja och våra färger. Du är inte kung, du är inte legend, du är Gud!

DU ÄR LIONEL ANDRES MESSI!!
Barcelona Junta Dimision
2016-06-24 11:44
@neymar JR:

Jag tror inte att Veratti har en klausul, det är bara i Spanien klausuler är obligatoriska.
Barcelona Andresito
2016-06-24 11:31
Ett enormt stort grattis till tidernas bästa fotbollsspelare som förgyller våra dagar vecka ut och vecka in.

Felicidades Leo!
Barcelona MessiLionel
2016-06-24 11:15
Grattis till världens bästa fotbollsspelare någonsin.
Barcelona neymar JR
2016-06-24 11:10
Börjar faktiskt tröttna på dom hör förhandlingarna, visst vet man inte vad som stämmer. Jag själv börjar tröttna på neymar gate trots att jag gillar spelaren, men det är absolut inte värt att gå igenom samma grej om och om igen. Vill han ha en galen summa så får han lämna. Sälj till psg för 200 miljoner € och köp ut veratti. Veratti kommer komma springandes till Barcelona med ett leende.
Barcelona Flexus
2016-06-24 11:00
Jag fattar inte varför spelare som Neymar ska kräva så ofantliga mängder pengar, få mindre skatt, etc, etc.. Killen lär ju ha runt miljarden redan på sitt konto och hans far är ju inte heller lusfattig. Det är pengar en normal människa inte bränner på flera livstider. Varför denna jakt efter mer och mer pengar? Det är ju löjligt!
Barcelona the cameroonians
2016-06-24 09:37
MD skriver idag via Gabriel Sans att klubben omgående efter att ha avslutat köpet av Umtiti och kontraktsförlängningen med Neymar kommer att gå all in på att genomföra ett köp av Sevillas Kevin Gameiro.

I princip inväntar sportchefen att Raul Sanllehi ska komma tillbaka från Brasilien och förhandlingarna med Neymar (och DIS...) så att man kan sätta sig ner och fortsätta de diskussioner men fört med spelarens agent och som utveecklats positivt under de senaste veckorna.

Kvar är då att förhandla med Sevilla som gett spelaren ett nytt kontraktsförslag eftersom det nuvarande går ut 2018. Tidigare har man hänvisat till klausulen på €40 miljoner, men källor till MD tror att de kan få ner summan till 20-25 miljoner + variabler.

Lucho ska enligt källan ha gett sitt OK till att singa fransmannen, skulle detta inte gå är det Luciano Vietto som ligger näst högst upp på listan över anfallare.
Annons: