/spanien/barcelona/forum/5719.aspx/spanien/barcelona/forum/5719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldo Vítor Borba Ferreira Barcelona
2014-01-19 22:21
Barcelona LeoMessi
2014-01-19 22:20
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Jag ber om ursäkt, påstod inte att det var så du menade. Men jag håller med dig, varför inte kontra? Tycker att Tata har gjort det bra annars. Han har inte låtit lag parkera bussen, han har lånat ut bollen så vi kan kontra. Men minns att folk klagade på att han ändrade spelstilen och att han inte var tiki taka trogen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-01-19 22:16
xavi har bara passnings foten och spelsinnet kvar.. hans avslut har så länge jag kan minnas varit så jävla dåliga, lägg därtill att han inte har tempot kvar och alltid kladdar på bollen o bromsar upp ett snabbt anfall.

vf får han starta? ta ner fabregas på xavis position o lira sanchez messi neymar.. nu pratar jag generellt inte bara idag, jag pallade inte kolla mer efter dom parkerade bussen och vi bara rulla boll.

ny plan behövs och ni som säger att vi inte behöver en plan B prata för er själva, när spelet låser sig för oss då låser det sig hårt! vi kmr ingenstans,
varför klarar sig Real mot ett lag som kör 11 backar? vi klarar oss aldrig mot bussar, något är fel och det har varit det sedan peps sista säsong,

Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-19 22:15
God natt grabbar. Det viktigaste är att vi vann bollinnehavet, nu kan jag sova gott.
Real Madrid Kaktus
2014-01-19 22:14
Detta må bara vara ett oavgjort resultat borta, men man orkar inte låtsas som om ingenting har hänt efter varje dålig insats.

Det är bara och konstatera, vi blir sämre och sämre sedan Pep drog. Vi kunde sopa problemen under mattan förra säsongen när vi vann ligan, men det var ingen jävla bedrift när Mourinho och marängerna var mer upptagna med interna problem än att spela fotboll. Det räcker väl med att konstatera att vi vann ligan utan en enda El Clasico vinst.

Det är ett helt perfekt läge City har nu, ett lag som åkt ut ur gruppen två år i rad, äntligen kommit till åttondelsfinalerna och möter det stora mäktiga Barca som alla respekterar men väldigt få personer vet befinner sig på en nedgång. City spelar verkligen utan press och det skrämmer mig något enormt...
Grabbar det här är inte Bayern eller City som sätter bussen och lyckas kryssa eller vinna. Då hade vi inte klagat. Det här är L E V A N T E, ett lag som är i konkurs och har inget att hota med. Att låta de ha bollen för att spränga de på omställningar skadar inte. Vi ska inte tillåta sådana här lag ta poäng mot oss. Vi ska inte ge bort poäng till de. Leo Messi Jag förstår dig men jag menar inte att vi ska köps någon utan bara variera på vårt spel. Vi vann svåra bortamatcher genom att kontra varför inte nu?
Grabbar det här är inte Bayern eller City som sätter bussen och lyckas kryssa eller vinna. Då hade vi inte klagat. Det här är L E V A N T E, ett lag som är i konkurs och har inget att hota med. Att låta de ha bollen för att spränga de på omställningar skadar inte. Vi ska inte tillåta sådana här lag ta poäng mot oss. Vi ska inte ge bort poäng till de. Leo Messi Jag förstår dig men jag menar inte att vi ska köps någon utan bara variera på vårt spel. Vi vann svåra bortamatcher genom att kontra varför inte nu?
Barcelona Barcelonistas
2014-01-19 22:12
Tata har fått ordning på försvarsspelet jag minns inte senast Pique var så här bra?. Jämför Försvarsspelet i år med föra året så är det som dag och natt faktiskt..

Om 1 månad är det upp till bevis mot City, där kommer vi se vart vi verkligen står. En match mot Levante där vi tappar poäng säger inte mycket. Jag kommer bedöma Tata efter City matcherna.
Barcelona Rivaldo Vítor Borba Ferreira Barcelona
2014-01-19 22:11
Det här är inte första gången vi ser vårt lag spela såhär. Ofta har det blivit på detta sätt där vi rullar och rullar men inget händer. I många år och även när vi va som allra bäst.
Problemet och skillnaden idag jämfört med då är Messi. Då hade vi Messi ballon d'or vinnare fyra år i rad! Som gjorde skillnaden och med ett hattrick eller två mål vann matchen rätt så komfortabelt åt oss.
Men vi har sett det denna säsong och lite under förra att det är inte samma Messi. Är det inte lite ironiskt att Ronaldo går och vinner guldbollen samtidigt som Messi är kall. Verkar inte som han klarar av att mentalt skita i det?
Jag är oroad för att vi har blivit och är för beroende av Messi.
2014-01-19 22:08
Vi är mycket starkare än många tror egentligen utan Messi. Han behöver inte spela falsk nia för att vi ska vinna. Mot Madrid var inte ens Messi inblandad i något och han var ofta omarkerad. Neymar och Alexis var fantastiska i den matchen. Målet Jese gjorde på oss kom från Messi s bolltapp som Ronaldo Snodde och kontrade på. Med Messi som falsk nia blir Alexis lika dålig som Pontus Kåmark på anfallet i Barca. Utan Messi har Alexis gjort sina bästa matcher för Barca. ENLIGT MIG BLIR VI MER SVÅRLÄSTA PÅ DET SÄTTET. Och fler spelare blir matchavgörande för vårt spel. Till och med Messi kommer fler gånger rättvänd och kan komma med fart.
Barcelona BlackCop
2014-01-19 22:07
För mig är det lite av en gåta hur Tata Martino fick bli Barcelonas tränare? Vem är han egentligen??
Barcelona LeoMessi
2014-01-19 22:03
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Ibland kan man liksom tro att vissa vill att vi ska ha spelare som Aguero, Suarez, Yaya Toure, thiago Silva och Philip Lahm på bänken.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-19 22:03
Den enda taktiken som funkar mot bussen är att låta motståndarna ha bollen lite när de parkerar bussen för att sedan kontra in mål. Det såg vi i början av la liga matcherna men jag tror att Tata blev hotad och blev tillsagt att man måste ha minst 90% bollinnehav annars kan man inte vara Barca tränare. Jag bryr mig inte om bollinnehavet ärligt. Visst att vi måste visa upp ett bra även om vi vinner för att jag ska bli helt nöjd men så mycket bollinnehav utan effektivitet är något vi måste skrota lite.
2014-01-19 21:59
Det finns en plan B som är Tabubelagt i Barca och det är att liga lågt och kontra. Vad ska vi annars göra? Köpa Peter crouch och Luca Toni för att lyfta 50 inlägg på de och hoppas på mål?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-19 21:59
Barca King

Håller med dig helt. Låter vi de andra lagen hålla i bollen lite så kommer de göra misstag förr eller senare då alla lag på ett eller annat sätt är mindre tekniskt begåvade än vad vi är. Att hålla bollen hjälper aldrig då vi bara har EN spelare just nu kan såga igenom sig ett försvar och det är Messi. Neymar är skadad, tyvärr. Resterande spelare lallar bara runt och slår sidledspass.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2014-01-19 21:58
Ju mer jag tittar på Xavis miss, desto mer frustrerad blir jag. Jag finner det otroligt att en människa som tjänar pengar på sitt fotbollsspelande kan missa där.
Barcelona Mido
2014-01-19 21:55
problemet med dagens barca är att det finns varken styrka till fantasifulla spelare där framme,,, vem glömmer eo messi ronaladinho, eller eto messi henry + larsson,, vi har pedro sanchez å tello som vi hoppas på, herregud. vi är där igen där vi hoppas på att messi räddar oss.... xavi måste inse å agera att han måste trappa ner,,, bäst på plan var Pique
2014-01-19 21:55
Vi vann bollinnhavet grabbar, oroa er inte!!!!!!! Det är vad som räknas där borta i Katalonien. Mot Betis kom alla målen på kontring och borta mot Rayo. Då valde Tata ligga lågt. Vi hade behövt det här med. Tyvärr fick sport och Md samt alla katalaner med tillgång till Media att hota Tata till att passa runt bollen runt bussen och säkra bollinnehavet först. Jag förstår att på Camp Nou att vi har mer boll! Som alla hemmalag. Men vi behöver inte vara lika bollkåta på bortaplan.
Barcelona Acrobat
2014-01-19 21:54
Det är ingen idé att klaga på busstaktiken. Man måste inse problemet med att lagen vi möter har lärt sig hur man försvarar sig mot tiki taka. Först när man insett problemet kan man göra någonting åt det, men just nu händer ingenting! Det är precis som att Barca hållet fast vid sitt spel och hoppas på att motståndarna ska bli överraskade igen... men vakna upp... det här är bara början.
Barcelona Tatinho
2014-01-19 21:53
Andreas - Kirsch
Ja dem är verkligen sjukt farliga. Men sen så ska vi ha i tanken att deras defensiv inte håller Chelsea klass, tror faktist Pedro och Messi kan röra om riktigt där. Men City på Etihad är nästan omöjligt att slå speciellt med deras trupp där de har otroligt bra bänk. Kommer bli så jävla svårt, but we have to remember... THIS IIIISS BAARCAA !1
Barcelona LeoMessi
2014-01-19 21:50
Sen att Messi beskylls för att pedro och sanchez inte vågar ta för sig är bara pinsamt. Jag kan slå vad om att dom har mer boll än Messi under en hel match, att dom blir handlingsförlamade är deras eget fel, att sanchez snubblar på bollen är hans eget fel och att väntar för länge innan han har bestämt sig för vad hans nästa steg är hans eget fel. Visst Messi lunkar runt på plan, men han gör något vettigt med bollen iaf. Han kan hålla ifrån en motståndare, han kan dribbla och han går iaf framåt istället för sidleds.
Barcelona B-Guden
2014-01-19 21:49
Trött på såna här matcher, Vi måste hitta ett motdrag mot lag som väljer att köra alla sina spelare i närheten av straffområdet, gå runt på kanterna och skjut in boll efter boll, till sluta hamnar den rätt.
låt dom hålla i bollen.
OCH SKJUUUUUUUT FÖR HELVETE LITE
Peshmerge - AS9
Ingen ska behöva klaga på laget om vem som prestera bra och dåligt. Tata gjorde heller inte fel byten, utan han ville ha lite mer fart, men tyvärr funkade inte det idag. Grabbarna gjorde allt dem kunde, dem försökte och försökte. Hoppas att att ni alla märkte bussen Levante hade framför mål var fanimig värre än Chelseas/Milans tillsammans.

Vi har mött massor utav Busslag, men dagens var det värsta jag vet. Vi kom till 2 BARA 2 riktigt farliga chanser i andra halvleken som borde vart mål. Xaxi & Messi X2. Det vi borde klaga över är FORTFARANDE plan B som vi inte har mot dessa j**la Busslagen. Vi träffar på såna Busslag 3-4 gånger per säsong om inte mer. Och när vi väl fått dem klarar vi tyvärr inte av dessa matcher riktigt. Allt är pga att vi inte har "PLAN B" den har vi velat ha men ingen tränare har klarat av den uppgiften än. En sak gjorde Tata riktigt fel. Han satte aldrig in Dongou tidigt i matchen. I såna här sitatutioner vill jag e Dongou mycket oftare. MEn eftersom han inte blir utagen så ofta till A laget så har vi Cesc som falsk nia och det fungerar också bra IBLAND. Då Messi kan bli lite friare med Cesc press i straffområde. Tata har en hel del och tänka på.

Vi kommer tillbaka starkare snart. Vamos!
Peshmerge - AS9
Dubbel
Barcelona Diar Shekha
2014-01-19 21:47
Cules, släpp Thiago! Han är historia och han hade inte gett oss 3 poäng med sitt nonchalanta spel!
Barcelona Andreas - Kirsch
@Tatinho:
Jag har följt City rätt mycket i år. De är riktigt bra. Utan Neymar kommer vi få det tufft att ens göra mål samtidigt som City kommer vara livsfarliga på varenda fast situation. Jag kan inte se in i framtiden och jag kan inte se hur Manchester City kommer agera men en sak är säker och det är att jag är nervös för det kan mycket väl bli en ny "Bayern-kross" men jag hoppas jag har fel av hela mitt hjärta. En annan sak är säker och det är att jag inte kommer bli speciellt besviken om vi åker ur CL för med det här spelet har iaf jag inte speciellt stora förväntningar. Värre var det att vara på plats mot Chelsea i semin för två år sedan. (Såg båda mötena) och mådde uppriktigt sagt illa att vi åkte ut då.
Barcelona Nemesis 10
Botten lagen får det att se så enkelt ut, det är bara att backa hem om man har neutraliserat oss. Vi behöver lite fysik och nickstarka spelare, sen måste vi ändra sättet att spela på mot bussar det här fungerar inte.
2014-01-19 21:46
Barca är en fantastisk klubb och lag, det lilla extra vi saknar hade vi under Pep innan han omvandla Barca till sin vision av fotboll som funkar under Pep. Vi saknar styrka, pondus och fart på plan. Det visar sig när vi vinner inga andra bollar eller när Xavi försöker vinna bollen på mittplan genom en fjuttig utsträckt högerben som inte gör någon glad.
2014-01-19 21:43
Jag förstår inte logiken i att sälja Thiago för 25 miljoner euro för att han vill ha lite högre lön! Men man kan slänga 25 på Song till exempel. Hur funkar det? Är det dyrare att höja Thiagos lön och billigare att köpa en spelare och ge han bättre lön än Thiago? Någon får förklara gärna för mig hur det fungerar. Jag hade behpllt Thiago alla dagar i veckan och utvecklat han till en man på plan. Tata hade lyckats. Han är snabbare än Xavi på att starta uppspelen och mycket bra tekniskt. Han kunde ge hårda tacklingar och vår sjuk bra med huvudet med en förvånansvärt bra driv och avslut.
Barcelona Acrobat
2014-01-19 21:41
Det tragiska är ju att man inte längre kan blunda för att det här inte är en engångsföreteelse. Så här ser det ut majoriteten av våra bortamatcher. Man ser en desperation hos laget... spelarna vet inte vad de ska göra för att ta sig igenom motståndarnas defensiv. Det blir chansbollar och sidledsrull. Det krävs en radikal förändring för att kunna hänga med i toppen framöver...
Annons: