/spanien/barcelona/forum/5713.aspx/spanien/barcelona/forum/5713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2014-01-22 20:48
Junior Ligan ska alltid vara prioritet ett och det är den nog i år också. Sen kommer Champions och sedan cupen. MEN, du kan inte blunda för att en inhemsk dubbel är en väldigt stor bedrift i sig. Cupen må vara minst värd av de tre stora men det är fortfarande en stor turnering. Särskilt med tanke på vilka bra lag som alltid ställer upp (inte minst i år). Tänk dig en eventuell El Clasico-final igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2014-01-22 20:44
ElTriplete

Sannolikheten, som du säger, att vi lyckas ta trippeln är förmodligen väldigt liten med tanke på att truppen är väldigt tunn och försvaret är väldigt skört. Jag tror tyvärr även detta kan bli vårt fall i Champions League även om jag fortfarande ser oss som en utav favoriterna till att kamma hem titeln.

CdR är ett plus men ingen avgörande titel för att bedömma årets insats som godkänd. Ligan är kanske det viktigaste enligt mig. Det är trots allt den titeln man spelar för vecka in och vecka ut.
Barcelona ElTriplete
2014-01-22 20:31
Junior. Enligt mig är en godkänd säsong sålänge vi tar hem ligatiteln. En väldigt bra säsong är när man tar hem både ligan och cupen och en alldeles extraordinär säsong är när man tar hem alla tre. Kan inte se CL-semi som godkänt eller räkna med det då det inte spelar någon roll egentligen när man åker ut specifikt. Trippeln blir otroligt svår i år med alla kvalité lag men dubbeln är fullt möjlig!
Barcelona Júnior.
2014-01-22 20:28
Ställer mig själv i skrivande stund en fråga som jag inte riktigt kan svara på, vilket är: "Vad anses som en godkänd säsong?" Kriterierna förändras för varje år som går med tanke på omständigheterna, truppen, klubbens ekonomiska situation etc. Självklart strävar man fortfarande efter trippeln nu med tanke på kvaliteten truppen besitter. Jag själv anser att ligatiteln, kvartsfinal i Champions League och final i CdR resulterar med en godkänd säsong, alternativt en CL titel. Hur ser ni på det?
Barcelona Sir Alexis
2014-01-22 19:47
glömde länk
Barcelona Sir Alexis
2014-01-22 19:47
@Barcelonistas:

Fina bilder han la upp från tiden hos oss:)
Barcelona Barcelonistas
2014-01-22 19:33
Gubbz ni som har facebook och följer Ronaldinho ta och kolla vad för bilder han har lagt till på sin Facebook!.
Barcelona Baronen
2014-01-22 19:22
Júnior.

Tack så hemskt mycket. Jag uppskattar din godhet och välvilja.
Barcelona Júnior.
2014-01-22 19:07
Baronen

Vet inte om highlights finns att hitta men du har hela matchen i länktipset. Det är bara att spola fram sig till målen.
Barcelona Sang Blaugrana
2014-01-22 19:01
Väldigt bra sagt xaviesta! Kunde inte ha sagt det bättre :)
Barcelona Baronen
2014-01-22 18:46
Vann vi mot Citys ungdomslag i dag med 6-4? Finns det highlight att se?

Tack på förhand.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-22 18:07
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ I den åldern handlar det inte så mycket om att vinna framför att filosofin ska präntas in i våra ungar. Att spela sig ur svåra situationer istället för långa utsparkar och brittiska undanrensningar i försvarsdelen är utmärkande för Barcas sätt. Kortpassningarna och kvadraten och trianglarna måste alla nötas så mycket att dom automatiseras. Messi, Xavi, Busquets, Valdes och Iniesta har alla gått igenom samma sak i klubben och har säkert åkt dit många ggr på att motståndaren gjort mål när man tiki-takat runt egna boxen i ung ålder (även i nutid emellanåt) men kolla vart dom är idag! Jag skiter blankt i om vi hade förlorat matchen med 10-6 sålänge ungarna inte räds att köra på i samma stil tills det sitter som Karlssons klister i ryggmärgen. Dom små liven kommer att växa upp och bli nya Iniestas och Busquets. Vill man se "vanlig" fotboll finns det så otroligt många andra klubbar att titta på istället.
Jeffson
2014-01-22 17:58
Såg inte matchen men det är ju lika bra att göra dom där misstagen nu och lära sig av det än att göra det i a-laget. Om man nu ska försöka hitta nåt positivt i allt...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-22 17:51
@Barcelonistas:

Misslyckas ett par gånger.. hehehe

Jag vet inte om du såg det sista 12 min men jag kan säga så här utan att försköna.
Om matchen pågick 10 minuter skulle City vinna.

Det var som att titta på hur en gammal skiva hackar upp sig. Den som stoppade det var domaren. ( Om du får tid eller chans försök titta på de sista 12 minuterna....

Men, men hoppas att de lär sig läxan..
Barcelona Barcelonistas
2014-01-22 17:45
Haha övermod , än är dom inte på den nivån som Messi och grabbarna :). Men jag gillar att dom försöker även fast dom failade ett par gånger
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 17:43
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Dom lät citys ungdomar att föra matchen, det var som att dom inte var intresserad av att spela längre när dom ledde med 6-2. Dom körde kvadraten vid straffområdet när city pressade högt med hela laget! Dom måste lära sig när det är läge att göra det och märka när det inte funkar.
2014-01-22 17:39
westinho - Sergio #16

Man City ungarna höll på att vända matchen från 6-2 till 6-6 på 10 minuter "Bara för barca-ungarna bestämde sig av någon konstig anledning att försöka köra kvadraten mellan målvakten och försvararna.

Trots att Man City ungarna vann bollen och gjorde ett och annat mål slutade inte våra grabbar att fortsätta med samma galenskap. (alltså köra kvadraten mellan målvakten och backarna9. Om matchen håll på lite längre och vi spelade på samma sätt skulle ungarna från City vinna..

Matchen slutade 6-4.. (vi får tacka ribban och stolpen att det inte slutade 6-6 eller värre.. De sista 12 minuterna var pinsamma!!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-22 17:36
Westinho - fortfarande roligare än damfotboll.. Helt ärligt damfotboll minns hur hon Lotta dissa Ibra " jag har vunnit cl de har inte du", jooo för cl för damer e ju så tungt. Gothia cup för 15 åringar e större..
Ronaldinho the original
2014-01-22 17:36
Baraför det är Copa Del Rey så kommer Tata spela med Bartra-Puyol. När det kommer svåra matcher så spelar han Pique-Masken. Enligt Tata 1pique 2Masken 3Bartra 4Puyol. Hoppas Masken startar ikväll så får Bartra spela ligan mot Malaga.
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 17:35
vad slutade matchen? Mssade sista 10 då jag käkade lite mat :P
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-22 17:33
Sorry för dubbel post, skriver från mobilen.
2014-01-22 17:32
Satsar All In på att Tata spelar med Masken som mittback idag :D. Messi gör 400 matcher för Barca om han får spela helt sjukt, 26 år och jag tror att Messi kommer sluta spela för Barca när han har gjort flest mål och flest matcher för Barca genom alla tider. Snälla Tata spela med Bartra.
2014-01-22 17:32
Satsar All In på att Tata spelar med Masken som mittback idag :D. Messi gör 400 matcher för Barca om han får spela helt sjukt, 26 år och jag tror att Messi kommer sluta spela för Barca när han har gjort flest mål och flest matcher för Barca genom alla tider. Snälla Tata spela med Bartra.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-22 17:31
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

What? Verkar vara en galen match. Junisfotboll...
Barcelona Barcelonistas
2014-01-22 17:30
Typiskt att dom ska göra mål bara via våra egna misstag.
2014-01-22 17:25
Straff till City.. På 5 minuter har ungarna från Man City gjort 4 mål bara för att vår målvakt inte skjuter upp bollen.. De passar runt mellan målvakten och mittbackarna..
2014-01-22 17:25
Vad är det här?

Kan inte målvakten skuta upp bollen???
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 17:22
Helt ärligt så sätter dom sig i skiten när dom passar i backlinjen... Dom leder med 6-3 men dom kan inte bjuda på mål hur som helst. Har funnits flera gånger då citys ungdomar kunde ha gjort mål eftersom barca klantar sig oerhört mycket när dom ska köra kvadraten vid eget straffområde
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-22 17:02
Fantastiskt fint mål, 5-1!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-22 16:56
Jag verkligen njuter av ungdomsfotbollen, Inga sj aj aj aj aj aj jag blev skjuten för varje tackling eller ständiga filmningar!!!!!!!! Så skönt. Vår nr 5 är Puyol i sin sanna ändå :p
Annons: