/spanien/barcelona/forum/5712.aspx/spanien/barcelona/forum/5712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2014-01-22 21:58
Sopcast-stream någon?
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 21:58
Jävla bajsstolpe
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tatinho
2014-01-22 21:56
@the cameroonians:

Du är BÄST !!
Barcelona the cameroonians
2014-01-22 21:51
Stream från TV4sport xtra.
Barcelona Júnior.
2014-01-22 21:51
Ronaldinho the original

Det är oftast så det fungerar då man inte vill förhasta något. Jag kan dock inte förneka att jag, som du, tycker att det hade varit kul att se de få längre speltid under matcherna.
Att bli uttagen till en A-lags match innebär dessutom att dessa ungdomar får träna med laget under veckan. Bara det i sig ger dem erfarenhet och ökad självförtroende.
Ronaldinho the original
2014-01-22 21:45
Någon som vet varför Tata envisas med att byta in Dongou/Traore i dom sista minuterna av matchen. Dom hinner knappt bli andfådda innan matchen går slut. Hellre låta dom spela 90 min i B laget. Mark My Word, Dongou bytts in match minut 84!
Barcelona Sir Alexis
2014-01-22 21:43
Hoppas på vinst idag, så det blir en liten boost för vad som väntar närmaste veckorna...
Barcelona Baronen
2014-01-22 21:42
Barieta

Ja. Sedan droppar han nästan lite väl ofta för långt ned i banan för att hämta boll, således tappar vi central anfallskraft.
Barcelona Força Barça
2014-01-22 21:40
Fan va taggad jag är. Hoppas på ett tidigt inhopp av Dongou!
Barcelona LeoMessi
2014-01-22 21:38
Smogen (Barcelona) Det är en tradition att vi gör ett par dåliga matcher efter vårt första poängtapp för det nya året.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
Match snart!!! Längtar!!!!
Barcelona Barieta
Baronen Håller med angående Messi. Tycker han borde ge lite mer ibland i pressen och i det defensiva jobbet.För att gå långt i CL så kommer det krävas att ALLA spelare pressar och jobbar defensivt, det kommer inte hålla med en man som inte jobbar i defensiven.
Barcelona Smogen
2014-01-22 21:30
Júnior.

Kanske, men som du säger så har vi haft skador hela säsongen, inte bara nu. Ändå så tycker jag spelet blivit sämre och sämre. Å andra sidan så är det lite av en tradition för Barcelona att göra dåliga januarimånader, så förhoppningsvis blir det bättre snart.

och som sagt, om vi nu går vidare i cupen och i CL så kommer rotationen vara otroligt viktigt.
Barcelona Baronen
2014-01-22 21:29
Jahapp. Ett absolut trist mittfält vi ställer på banan. Så den outhärdlige Tello på topp. Ska bli intressant att se vart detta bär.

Sergi Roberto kan jag inte riktigt döma ännu. Han blandar och ger. Men det är bra att han får chansen att visa vad han går för.
Någon som vet, eller har statistik, på hur många matcher han startat denna säsong?

Funderar också på vilken motivations-nivå vi får se Messi på. Vissa matcher gör han mig förbluffad och besviken och förundrad. Han springer ofantligt lite till skillnad från alla andra spelare på planen.

Vi får se.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-22 21:22
@Júnior.:

Indeed,
Jag håller med dig. Dessa skador har härjat runt oss sen Cesc kom från Arsenal. Det är som att han skadorna från Arsenal och förde det till oss som om det var en sjukdom..

Det var länge alla var friska under en månad tillsammans..
Tråkigt..
Barcelona Júnior.
2014-01-22 21:14
Smogen

Jag tror det är avsaknaden av ordinarie truppspelare som har varit den största faktorn till att spelet har fått lida under den senaste tiden. Skadelistan har varit lång under säsongen och om jag inte missminner mig så har vi hittills ännu inte kunnat starta med vår ordinare elva, vilket är skrämmande.
Barcelona Barcaholic
2014-01-22 21:12
Sergi Roberto från start alltså, hmm vet inte riktigt vad man ska tycka om det. Tycker det är kul när våra talanger får chansen speciellt i dessa cup matcher, dock känner jag oftast inte likadant när just Sergi är den som får chansen. Tycker killen var helt usel i princip alla matcher han fått chansen denna säsongen, han har verkligen ingenting som gör att han sticker ut eller något liknande. Känns som att han får chansen på mittfältet eftersom han är den enda "talangen" i a-laget av mittfältarna och för att kanske få oss att glömma Thiago. Hoppas vi tar tillbaka Rafinha & Deulofeu till sommaren och lånar ut eller säljer S.Roberto och Tello. I bästa fall kan dom bli bänk spelare i Barcelona, medans Rafinha och Deulofeu känns som potentiella Ballon D'or vinnare. Rafinha-Busquets-Thiago om några år i mittfältet är en ren dröm för mig. Med Rosell & Zubi borta och Pep & Laporta tillbaka så ser jag inte det som en omöjlighet!
Barcelona Júnior.
2014-01-22 21:04
Elvan blev som väntad. På bänken befinner sig Valdes, Mascherano, Alba, Busquets, Cesc, Alexis och Dongou. Hoppas den sistnämnda får lite speltid idag.

Något att tillägga är att Messi gör sin 400:e match i Barcelona tröjan samtidigt som Alves gör sin 700:e i karriären.
Barcelona Smogen
2014-01-22 21:03
Intressant 11:a, även om jag tycker Barcas spel blivit sämre ju längre Tata varit vid rodret så står jag bakom hans rotationsfilosofi till 100%.
Rotationen är en av anledningarna till att vi tog hem allt som gick att vinna med Pep under hans första år, och avsaknaden av den åren efter är en av anledningarna till att vi inte riktigt kunde tävla på alla nivåer på samma sätt igen.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-22 21:02
Barça’s starting XI: Pinto, Alves, Puyol, Bartra, Adriano; Song, Xavi, S. Roberto; Pedro, Tello and Messi #FCBlive
Barcelona ElTriplete
2014-01-22 20:59
Junior Aah, det håller jag med om. Att mista en av de två riktigt stora (CL/ligan) är alltid jobbigt och då kan jag tyvärr inte se det som en godkänd säsong.
Barcelona Júnior.
2014-01-22 20:57
ElTriplete

Absolut! Det var jag som bara var otydlig. När jag nämnde att cupen inte var en "avgörande titel" så menade jag främst att endast en Copa del Rey titel inte räckte för att årets säsong skulle betraktas som godkänd.
Barcelona NoGo™
2014-01-22 20:55
Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Bartra Puyol Adriano - Xavi Song Sergi Roberto - Pedro Messi Tello #fcblive
Barcelona ElTriplete
2014-01-22 20:48
Junior Ligan ska alltid vara prioritet ett och det är den nog i år också. Sen kommer Champions och sedan cupen. MEN, du kan inte blunda för att en inhemsk dubbel är en väldigt stor bedrift i sig. Cupen må vara minst värd av de tre stora men det är fortfarande en stor turnering. Särskilt med tanke på vilka bra lag som alltid ställer upp (inte minst i år). Tänk dig en eventuell El Clasico-final igen.
Barcelona Júnior.
2014-01-22 20:44
ElTriplete

Sannolikheten, som du säger, att vi lyckas ta trippeln är förmodligen väldigt liten med tanke på att truppen är väldigt tunn och försvaret är väldigt skört. Jag tror tyvärr även detta kan bli vårt fall i Champions League även om jag fortfarande ser oss som en utav favoriterna till att kamma hem titeln.

CdR är ett plus men ingen avgörande titel för att bedömma årets insats som godkänd. Ligan är kanske det viktigaste enligt mig. Det är trots allt den titeln man spelar för vecka in och vecka ut.
Barcelona ElTriplete
2014-01-22 20:31
Junior. Enligt mig är en godkänd säsong sålänge vi tar hem ligatiteln. En väldigt bra säsong är när man tar hem både ligan och cupen och en alldeles extraordinär säsong är när man tar hem alla tre. Kan inte se CL-semi som godkänt eller räkna med det då det inte spelar någon roll egentligen när man åker ut specifikt. Trippeln blir otroligt svår i år med alla kvalité lag men dubbeln är fullt möjlig!
Barcelona Júnior.
2014-01-22 20:28
Ställer mig själv i skrivande stund en fråga som jag inte riktigt kan svara på, vilket är: "Vad anses som en godkänd säsong?" Kriterierna förändras för varje år som går med tanke på omständigheterna, truppen, klubbens ekonomiska situation etc. Självklart strävar man fortfarande efter trippeln nu med tanke på kvaliteten truppen besitter. Jag själv anser att ligatiteln, kvartsfinal i Champions League och final i CdR resulterar med en godkänd säsong, alternativt en CL titel. Hur ser ni på det?
Barcelona Sir Alexis
2014-01-22 19:47
glömde länk
Barcelona Sir Alexis
2014-01-22 19:47
@Barcelonistas:

Fina bilder han la upp från tiden hos oss:)
Barcelona Barcelonistas
2014-01-22 19:33
Gubbz ni som har facebook och följer Ronaldinho ta och kolla vad för bilder han har lagt till på sin Facebook!.
Annons: