/spanien/barcelona/forum/5711.aspx/spanien/barcelona/forum/5711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-01-23 00:55
el Flaco

Skulle knappast vara bra för klubben på något sätt. Finns inget positivt med det alls.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 00:55
Om nu Rosell aka Alan Harper ryker, vilket jag hoppas av hela mitt hjärta. Blir det ny presidentval i sommar då?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-23 00:51
Ronaldinho y Neymar

Det kan bero på att Messi ger allt under hela säsongen i varje match. Han spelar flest matcher dessutom. I de största matcherna kan han inte göra allt på egen hand utan behöver stöd - ett stöd han sällan får nuförtiden. Han är den som har all press på sig att prestera och så ska det inte vara. Han är den ende spelaren som kunnat bryta igenom ett försvar på egen hand de senaste två åren. Jag säger inte det för att provocera eller skojja runt - jag säger det för att det sorgligt nog är sant.

Jag tror också på att Iniesta kan briljera OM han visar lite mer hjärta. Xavi är nog förlorad som du säger och han har kanske insett det själv. Han vill inte vara i vägen för laget och det är därför som ryktena om en transfer börjat florera.
Ronaldinho the original
2014-01-23 00:48
Ronaldinho y Neymar (Barcelona) Glöm inte att under dom tre matcherna mot Atletico så gjorde vi bara ett enda mål.
2014-01-23 00:47
@FCB_Messi:

Tänkte på detta länge efter matchen i söndags. Messi känns som Xavi's naturlige efterträdare på mittfältet när han tappar lite fart i benen (lär inte ske förrän han är ca 31-32 år gammal). Otroliga passningar och dessutom nästan omöjlig att ta bollen ifrån. Dessutom är han en betydligt bättre bollerövrare än Xavi och Iniesta. Jo, en till sak. Han är mer teknisk overall. Men det är väl vad som gör honom till #1. Komplett spelare.
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-23 00:45
Coach

Det enda Sanchez är bättre än Pedro på är huvudspelet annars är Pedro bättre på allt och en spelare jag hade valt före Sanchez, alla dagar i veckan.

Visst har Messi gett oss fantastiska insatser senaste två åren när Iniesta och Xavi failat men vi får inte glömma att Messi svek oss i nästan alla matcher mot svårast motstånd, där måste han höja sig ett par snäpp. Kommer inte ihåg senast han gjorde bra ifrån sig i ett El Clasico exempelvis och han har gått mållös i alla 3 matcher vi haft mot Atletico denna säsong. Iniesta och Busquets var dom ända som höll en hög nivå förra säsongen, kanske också Valdes. Jag tror fortfarande på att Iniesta kan ta fram sin magi, men Xavi har jag tappat hoppet om. Spela in Song/Fabregas där snarast!
2014-01-23 00:44
@Coach Pep,:

Som sagt ... jag gav Xavi nåd och jag vet om att han haft problem med sin akilleshäl ett bra tag. Men att "vara ur form" är ingen ursäkt förstår du - OAVSETT vilket namn du bär på ryggen. Xavi har inte glömt bort att spela fotboll. Han kanske inte är i lika bra fysiskt skick eller så har han blivit fegare i sin spelstil. Men det är fortfarande ingen ursäkt. Känner man att man inte levererar på samma nivå så är det lika bra att ställa sig vid sidan och låta någon annan göra jobbet.

Att Iniesta har vunnit en ranking som playmaker är för mig en stor gåta han knappast stigit fram i de stora matcherna eller varit på samma nivå som under 2008-2011. Med andra ord är IFFHS ranking helt irrelevant när resultaten ändå inte är tillräckliga för en klubb av vårt kaliber. Hur Iniesta kom på 6:e plats i Ballon d'Or förblir också en gåta. Som sagt: hyllad för gamla meriter - inget mer. Jag har höga krav på Andrés eftersom att jag vet om vad han är kapabel till. Han når inte upp till de kraven men han brukade göra det.
Barcelona el Flaco
2014-01-23 00:39
@FCBlaugrana:

Jag lägger de logistiska problemen åt sidan och jublar istället över möjligheten att se Sandrusco lämna klubben.
Barcelona Vampíro
2014-01-23 00:36
Frågan är om det inte är värt det. Låt en av hans goons styra till sommaren och ha ett nytt val så slipper vi detta gäng med jonglerare framöver. Det räcker nu det har redan gått fyra år, aldrig fattat varför de ens ändrade mandatperioden.
Coach Pep,
2014-01-23 00:36
KarmaIsAKaranka

Xavi har varit småskadad och ur form, men i form är han fortfarande den ultimata lagspelaren. Vad gäller Iniesta så blev han precis utnämnd till världens bästa playmaker för andra året i rad av IFFHS, vilket är en fullvärdig parameter på att han varit världens bästa mittfältare senaste 2 säsongerna. Han har inlett den här säsongen svagt men glömt inte hans fantastiska prestation i El Clasico.
Barcelona NoGo™
2014-01-23 00:30
Barcelona president Rosell is considering to step down in case he will be officially accused of embezzlement in Neymar's transfer. [lv] 2a ,
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-23 00:30
Barcelona president Rosell is considering to step down in case he will be officially accused of embezzlement in Neymar's transfer. [lv]
Barcelona FCB_Messi
2014-01-23 00:27
Vad tror ni om detta mot lag som parkerar bussen : Messi som mittfältare . 1: motståndarna kommer ligga lite längre upp för att ligga Messi närmare , och detta innebär mer ytor bakom backlinjen , som i sitt fall betyder att Messi kan slå dom här Goa passningarna .
2014-01-23 00:27
Coach Pep: Jag är mer än vaken under matcherna. Varken Xavi eller Iniesta har varit sina riktiga jag eller presterat regelbundet de senaste 2 säsongerna - det finns på papper t o m. Messi har tagit över en hel del skitgöra från bägge herrar. Tror du att det är en slump att Messi gjort ca 150 mål de senaste 2 åren inklusive ett 50-tal assist? Nej, tänkte väl inte det. Xavi och Iniesta ska vara glada över att Messi existerar då han tidigare i karriären förvaltat alla bollar han har fått av dem och gör det än idag (trots att han inte får lika många bollar). Detsamma kan inte sägas i det omvända läget. Messi får i princip aldrig tillbaka lika mycket som han ger till laget. Han har räddat både Xavi's och Iniesta's ansikten de senaste 2 åren. Nämn gärna 3 matcher vardera på Xavi och Iniesta där de stått för enastående prestationer i Barca-tröjan de 2 åren. Lycka till säger jag bara. Lycka till. Messi har ca 30 enastående prestationer under samma period och detta alldeles på egen hand. Det är ingen som har serverat honom utan det är han själv som varit hungrig och varit pådrivaren i laget. Xavi borde få lite nåd dock. Han närmar sig 34 nu under året och har avverkat 700 matcher i tröjan. Men han har gått ned sig - det råder ingen tvekan. Iniesta ska jag inte ens prata om. Han framstår som bra eftersom att han inte får någon konkurrens på sin position och lever på gamla meriter. Sergio Roberto är relativt oerfaren och Cesc får i princip aldrig spela på mittfältet då tränarstaben envisas med att spela honom som falsk nia. Det blir lika fel som att spela Mascherano som mittback. Vi har sett konsekvenserna av detta TILLRÄCKLIGT OFTA för att förstå att det INTE är en slump. Men misstagen fortsätter repeteras utan att någon agerar. Vad som sägs i presskonferenser av Tata är helt irrelevant då hans ord sällan blir till verklighet.
Barcelona LeoMessi
2014-01-23 00:25
Ronaldinho y Neymar (Barcelona) Dom passningar tello fick idag, brukar sanchez och pedro få varenda match av Messi. Att dom sedan får två vänsterfönster från ingenstans är inte messis problem.
Coach Pep,
2014-01-23 00:25
Ronaldinho y Neymar

Ja, det är nog dags för folk att inse att Pedro är minst lika bra som Sanchez. Rent speltekniskt och avslutningsmässigt är han ju bättre.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-23 00:23
Jag tror Messi är riktigt nöjd med tello idag . 1: han gör dom fina löpningarna så Messi kan slå passningarna . 2: han förvaltade dom ! 3 mål=3 assist för Messi.
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-23 00:21
Sir Alexis

Vem bryr sig om Puertan och tror du Puertan bryr sig om en CDR match mot Levantes reserver? Kom igen

--

Busquets - Song - Iniesta
Messi - Pedro - Neymar

Så tycker jag att mittfältet och anfallet ska se ut när alla är friska. Xavi har knappt gjort 3 bra matcher under 2 år nu och ska som sagt inte finnas i en startelva, dessutom behöver vi Song i svårare matcher då Xavi sällan jobbar hem eller pressar motståndarna och på så sätt har våra motståndare haft lätt för att spela förbi vårat mittfält och kontra varje gång vi tappat boll. Sätter ett frågetecken på Iniestas presspel och hemjobb också men han kan i alla fall bidra offensivt till skillnad från Xavi, 2 DM är mer eller mindre ett måste då vi har en sårbar backlinje och det hoppas jag att Tata inser. Kanske att man spelar Fabregas på mittfältet men han gömmer sig varje gång det vankas stormatch, jag skulle kört med Song i alla fall.

Pedro ska starta före Sanchez då han är bättre än honom på allt och är en betydligt bättre avslutare. Neymar och Messi är spikade och ska alltid vara i startelvan så länge dom inte är skadade.

Med Messi tillbaka har varken Pedro eller Sanchez nätat dom 3 senaste matcherna och jag är rädd att det kommer sätta stopp för dom nu då Messi kräver mycket boll. Men så länge Messi spelar som han gör så har dom inget att säga till om.
Barcelona La Messias
2014-01-23 00:20
Förstår inte varför folk härinne pratar om hur stämningen på Reals forum är....vi har precis haft match och spelat underbart i andra halvlek och fått njuta av Messi/Tello show men ni sitter och klickar in er på puertan, dem har inte ens haft match ikväll och inget annat märkvärdigt kring dem har hänt så vad är det ni letar efter ?

Fokusera på oss istället för att försöka dra igång någonting.

Saknar verkligen Neymar, hade gärna sett att det var han som fick igång sitt samarbete med Messi likt Tello gjorde ikväll men ska inte klaga för om det någon som kritiserats rejält senaste tiden är det Tello, han bör stanna fram till sommaren och sedan får vi fundera på ett lån eller helt enkelt släppa honom fri.
Barcelona Messooo
2014-01-23 00:20
Highlights
Länktips: goo.gl/0jDlJn
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-23 00:18
En sak som var positivt är att när Alexis kom in och spelade centralt och Messi tog högersidan kom han mer rättvänd och slog sina assister därifrån. Helt rätt av Tata äntligen och Alexis såg farligare ut.
Coach Pep,
2014-01-23 00:17
@KarmaIsAKaranka:

Xavis uppgift är att styra tempot. Han har spelat såhär i 10 år så vad förväntar du dig? Dessutom så lade han ett par framspelningar av världsklass ikväll men du kanske sover på matcherna?

Iniesta sätter också många läckra framspelningar varje match som ingen annan mittfältare är i närheten av. Laudrup var nog den senaste att matcha Iniestas passningsteknik och det säger mycket om Iniesta då Laudrup kan anses som den bästa passningsspelaren genom tiderna. Det är ingen slump att spelet inte sett bra ut senaste omgångarna med Iniesta borta och kritiserar man hans spel är man en idiot. Iniesta gör aldrig något fel, inte ens en dragning för mycket.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-23 00:10
Såg också på sky sport att de visade highlights från 5-0 förnedringen och så klart jag tittade. Vilken tung vändning vi gjorde idag!! Ska sova gott nu. Visca el Barca!!!
Barcelona ElTriplete
2014-01-23 00:09
Om Atletico slår Bilbao imorgon och skapar sig ett bra läge inför returen ser det ut som att vi kommer få väldigt spännande semifinaler! Barcelona - Real Sociedad Real Madrid - Atletico Madrid Vad sägs om de semifinalerna? :) Alla fyra CL-lagen i eventuell semifinal.
Barcelona LeoMessi
2014-01-23 00:09
Alltså jag skulle inte ens ha sålt Roberto till Arsenal för en 3 miljarder! Jag lider hellre av att se honom spela i vårt lag än att veta att Wenger kommer och snor spelare hos oss. Dom pengarna Arsenal lägger ner på att campa utanför la masia kan dom investera i en ny akademi och en splitterny arena till "deras" talanger.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-01-23 00:04
Från Arsenal forum: Hahahha Wengar assså Knuget (Arsenal) 2014-01-23 00:00 Om nu Wenger kollade på Barca och Levante som det ryktades om så var det en bra dag att kika extra på Tello. Han stod för ett hattrick idag.
Barcelona LeoMessi
2014-01-23 00:04
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Hahah jag själv tyckte jag lät så jävla hjärtekrossad när jag kollade vad jag skrev:P
Barcelona Sir Alexis
2014-01-23 00:02
Haha puertan är tystare än himalaya bergen. Patetiska hela bunten..folk som kaljic, el pasillo och andra i forumet går nog inte ut så mycket och lever i sina egna världar instängda från omvärlden...haha dom är i en egen liga, svenskafans sämsta forum utan tvekan
2014-01-22 23:59
@LeoMessi:
Faktumet att Messi aldrig får sådana passningar gav mig en tragikomisk reaktion. Försökte fantisera ihop att Iniesta eller Xavi lade passningar av Messi's klass men kom på snabbt att det aldrig kommer hända. De passar till varandra i sidled nuförtiden istället och sänker tempot.
Coach Pep,
2014-01-22 23:58
Hur många framspelningar gjorde Messi ikväll egentligen? Måste vara något slags rekord. Han fick en 10:a i betyg på Whoscored. :)
Annons: