/spanien/barcelona/forum/5708.aspx/spanien/barcelona/forum/5708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-01-23 15:53
Det är helt omöjligt att Rossell ensam har klarat av att ljuga om Neymars pris. Det måste vara flera variabler involverade. Väldigt osannolikt att ingen annan i styrelsen visste om vad som hände. Hur fan kan ljuga om en spelares pris ge ett så hårt straff? Vad fan spelar det för roll för UFC och Ligan om Neymar kostade en miljon eller tio miljarder? Hur kan en spelares pris påverka UCL eller Ligan?
Barcelona Gabriel
2014-01-23 15:52
Kan någon vara så vänlig och länka några uppgifter där det klart och tydligt står att vi kan riskera att bli avstängda från spel i Champions League och att få poängavdrag i ligan ifall det stämmer att Neymar kostat mer?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-23 15:51
Är så arg och ledsen o mest av allt besviken. Jävla Rosell, vill slå sönder gubbjävlen. Ursäkta språket men jag är så arg. Tänk om vi verkligen få poängavdrag i ligan och missar 2 år i UCL herre Gud.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2014-01-23 15:51
@Vampíro:

Fuck it, why not? :P
Barcelona DM1982
2014-01-23 15:50
Barcelonistas

Ska nog väldigt, väldigt mycket till att Barcelona ska bestraffas för något som har med Neymar-affären att göra. Först och främst är det en intern angelägenhet, Rosell kommer få gå om saker inte stämmer med Neymar.

Jag kan inte riktigt se vad UEFA, FIFA har med det här att göra. Som mest tror jag på någon slags ekonomisk bestraffning.

Sedan är det ju inte säkert att det handlar om att Rosell ska avgå. Skulle inte förvåna mig speciellt mycket om det som kommer fram i presskonferensen är att Rosell har hela styrelsens förtroende och att de kommer anmäla någon person för förtal eller liknande. De vill agera enat och starkt för att döda rykten.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-23 15:48
Falcaos främre korsband AV. Borta 6 månader och missar VM. SÅ ORÄTTVIST. Synd om alla som älskar fotboll och inte minst Falcao. #AnimoFalcao
Barcelona Vampíro
2014-01-23 15:46
@el Flaco:

Zubi president?
Barcelona el Flaco
2014-01-23 15:46
Min reaktion om Bartomeu, eller någon annan i denna juntan, stannar kvar som president fram tills 2016.
Barcelona Barca Barca
2014-01-23 15:45
Efter den här såpan med Rosell så har jag verkligen pissat ner mig. Fotbollens framtid ser inte ljus ut, sen olje miljardärerne har tagit över fotbollen har priserna på spelare stigit fatalt mycket...här står vi som klubb o betalar miljon belopp till diversa männisjor för att kunna få hit en spelare som Neymar. Jag drömmer om Pogba i barca, juve begär minst 50€ miljoner. Vi vann allt som går att vinna vi är enormt framgångsrika, ändå är Real madrid rikare än oss, köper spelare för miljard belopp, vart kommer pengarna ifrån? ingen ifråga sätter den klubben, dom har förfan inte vunnit hälften av vad vi har vunnit senaste 10 åren ändå värvar dom för gigantiska summor. Var allt tvunget att ske mitt under pågående säsong? Det här är inte alls bra, jag har fåty huvudvärk, undra vad Neymar har fått?
2014-01-23 15:45
Barcelonistas (Barcelona) Om visar sig att Barca har ljugit om Neymars värvning så lär vi missa 2 år om att spela i UCL detta såg jag på Uefa hemsida. Detta skulle dock antingen ge böter eller poängavdrag i ligan. Får jo hoppas Att det blir böter. Blir det poängavdrag så kan vi glömma ligan.
Barcelona Gabriel
2014-01-23 15:43
Om det nu blir så att Sandro på egen hand fixar att vi blir avstängda från Champions League och får poängavdrag i ligan så har han smutsat ner hela våran klubb helt på egen hand. Det ska han ha fängelse för.

Jävla apa!

…Och sen fanns det folk som försvarade honom...
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 15:41
Kommer Barca att straffas elr vad kommer att hända? Har för mig att någon i forumet nämnde avstängning från Cl i 2 år, och poängavdrag i ligan?
Barcelona el Flaco
2014-01-23 15:37
Kollade nyss på nyheterna på spanska TVE och där sa de att det är inte uteslutet att även andra direktörer kommer tvingas att ställas inför rätta för deras medverkan i Neymar-affären. Och sedan tidigare är det känt att Barto och Faus kan vara två av de. Undrar hur detta påverkar Bartomeu om han ersätter Rosell? Kan även han bli tvungen att avgå?!
Barcelona Vampíro
2014-01-23 15:33
@el Flaco Visst är det så men jag håller tummarna. Skrev det redan igår att jag hoppas Barto tar över till sommaren tills vi gör en storstädning och får in en riktig ledning. Let's face it det är Rosell och hans gorillor som är det största hindret från att göra Barcelona till den bästa klubben igen. Med dessa snubbar kommer vi aldrig att ta det sista steget varken på eller utanför planen. Lägg till att vi måste göra en storstädning i truppen väldigt snart och jag har svårt att se den här ledningen lyckas med det. De kan ju för fan inte ens värva en mittback trots att man behövt det under tre somrar. Det räcker nu de hat haft fyra år på sig och endast levererat lögner. Rant over.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-23 15:30
@Tvättäkta Culé:

Om man ser det så. Men Abidal satt och grät öppet och Rosell & Zubi sitter med de största leendena någonsin. Tycker det är vidrigt faktiskt.
Men helt klart bra att Bartra fick chansen. Deras beteende dock. Vidrigt.
Tvättäkta Culé
2014-01-23 15:20
@FCBlaugrana:

Visst så var det faktiskt tråkigt att se Abidals uttåg från Camp Nou men samtidigt så måste vi supportrar kunna blicka mot framtiden då ingen spelare är större än klubben. Men om ser på den ljusa sidan så började Bartra få chansen alltefter som där han har blivit vår bäste försvarsspelare, måste starkt betvivla ifall om Bartra hade varit där han är idag om Abidal var kvar i klubben?
2014-01-23 15:18
Diar Shekha (Barcelona) Oroa dig inte, Barca har sagt till Rosell att får inte sätta sin fot i CN. Även om han förbättrar sig så vill klubben aldrig mer se honom. Om jag har läst rätt.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 15:17
Och sen hur stor är chansen att Bartemou blir president till 2016? Kan medlemmarna ändå kräva val även om denna ledning fortsätter till 2016?
Barcelona Bàckis
Hoppas allt stämmer, trött på allt som har att göra med Sandro.
Om det visar sig att Barca eller Rosell har ljugit om Neymars prislapp så lär vi MISSA 2 år UCL och poängavdrag i ligan.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 15:16
Jag har lite frågor. Om nu rosell avgår, kan han komma tillbaka om han ändrar sig tex? Eller när han avgår är det verkligen Bye Bye o ingen comeback?
Barcelona el Flaco
2014-01-23 15:15
@Vampíro:

Vi ska nog inte fira helt än. Det finns fortfarande risken att Bartomeu tar över som president och vi tvingas att stå ut med denna juntan fram tills 2016. Förhoppningsvis får vi svar på den frågan under presskonferensen kl. 18.
Real Madrid Kaktus
2014-01-23 15:14
Det är ju ingen tvekan längre att Neymar inte kostade 57 miljoner euro. I sitt försök att spela högfärdig så drog Rosell ner oss i skiter. Nu förstår jag varför Perez sa att Neymar skulle kosta Real Madrid 150 miljoner euro om dom skulle värva honom.

Jag fruktar ett bakslag mot klubben, med antingen böter eller i värsta fall poängavdrag.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-23 15:10
Det här måste vara den vidrigaste bilden i FC Barcelonas vackra historia. Det skär i hjärtat på mig varje gång jag ser detta. Usch. Ni kan sticka från vår klubb.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-01-23 15:10
@Tvättäkta Culé:

Vad exakt är det vettiga hon har skrivit? Inget nytt, bara hans lön och bonusar
Tvättäkta Culé
2014-01-23 15:03
Verkar som att Johanna Garå skrev ett vettigt inlägg i Neymar-soppan..
2014-01-23 15:00
Bara jag som är lite orolig för "Neymar värvningen". Jag börjar tro att han kostade mer än 57 mille.
Barcelona Vampíro
2014-01-23 14:55
Kan det verkligen vara så att vi slipper dessa jonglerande clowner? Ingen mer Sandrusco, ingen mer Freixa och ingen mer Zubi. Är det verkligen sant? Libertad, libertad, libertad!
Barcelona >The Reporter<
2014-01-23 14:52
\ fk
Barcelona >The Reporter<
2014-01-23 14:51
Men även om Rosell skulle avgå så kommer presidenten fortsatt insistera att klubben inte gjort något fel i värvningen och att spelaren inte kostat mer än 57,1 miljoner euro, motsvarande 500 miljoner kronor, som man hela tiden hävdat. Klubben kräver inte att en president, som genomgår rättsliga prövningar, avgår från sin position, då det utåt skulle kunna ses som att han är skyldig. Men om Rosell skulle dömas, beroende på anklagelserna, kan han bli av med sitt medlemskort och inte ens tillåtas sätta sin fot på Camp Nou, skriver La Vanguardia
Annons: