/spanien/barcelona/forum/5705.aspx/spanien/barcelona/forum/5705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-23 19:49
@FCBlaugrana:

Det beror på att deras spelare är betydligt bättre fysiskt utrustade än vad våra är. Medan vi lallar runt på Asien-turneringar under sommaren så tränar andra topplag kondition och styrka uppe i Alperna.

Kan även notera att vårt fysteam är ganska bedrövligt med tanke på att vi åker på skador VARJE vecka. Real Madrid har haft 2 noterbara skador denna säsong:

Khedira (korsbandet av)
Xabi Alonso (borta 2 månader men nu tillbaka)

Vi har haft ett dussintal skador på ett dussintal spelare. UNDERKÄNT!
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-23 19:42
Atleticos startelva ikväll:
ATLÉTICO MADRID: Courtois - Juanfran, Godín, Aldeweireld, Filipe Luís - Guilavogui, Koke - Cebolla, Raúl García, Adrián - Diego Costa

Det är sjukt att de nästan aldrig vilar sina spelare?
Barcelona Nesto
2014-01-23 19:38
Hellre än ödmjuk Laporta som slänger ett par hundra tusen på fester under sin kandidattid men som värnar om våra värderingar och har ett ordentligt staff än Rosell som skiter i allt var värderingar heter. Han sköter klubben som sitt eget företag.. Hans staff är hans inkompetenta vänner som slickar hans arsle.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-01-23 19:38
Laporta är en framgångsrik jurist. Han var jurist även innan han tog över Barcelona. Han hade en framgångsrik karriär även innan han tog över presidentposten. Dessutom har han säkert fått massa förmåner just för att han under den tiden var klubbens president. Att betala för en flaska champagne är något Laporta knappast behöver eller behövt göra ... eller klubben för den delen. Glöm aldrig att Rosell var en del av Laportas team som tog över klubben sommaren 2003. Rosell lämnade klubben 2 år senare (sommaren 2005).
Barcelona Bästelona
2014-01-23 19:37
Laporta brände småpengar jämfört med Rosell.
Barcelona Tiki-Taka
2014-01-23 19:25
engelsk översättning eller?
Barcelona Déu és Culé
2014-01-23 19:24
Nu startar sändningen på Youtube!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 19:24
Som president för Barcelona så bör man vara mer professionell. Laporta var ute hej vilt med kvinnor och brände klubbens pengar på skit. Strippklubb, det där e pinsamt när du har ett sånt jobb. att ens va ute e för mycket enligt mig.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-23 19:22
Laporta faktiskt försämrade ekonomin avsevärt under sin tid och därav ansåg han o styrelsen att reklamen på tröjorna var ett måste för att inte rasera ekonomin helt o hållet. El Flaco Du är för ingrävd i Laporta, det blev väl bevisat att han hade festat dyrt, oerhört dyrt med klubbens cash.
Barcelona el Flaco
2014-01-23 19:15
När folk säger att Laporta slösade pengar på strippklubbar och horor, vad baserar ni det på? För att han sågs festa i sällskap med en kvinna? Är alla kvinnor som befinner sig på en fest per automatik horor? Märkligt resonemang.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 19:15
Jag undrar hur Rosells ursäkt kommer låta...
Barcelona Canaletes
2014-01-23 19:11
Gjorde ett collage på hur jag tror Laporta firar ikväll haha
Barcelona Déu és Culé
2014-01-23 19:10
Snart dags!

Länk till livestream av presskonferensen i länktips*
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 19:07
Samma Laporta som använde klubbens pengar på fester och stripp klubbar, och presenter till sin dotter. Vi snackar om 100 00 tals kronor som han brände för sig själv.
Barcelona petersays
2014-01-23 19:04
Eller så kommer en ny president in och reviderar siffrorna enligt sin "bokföringstaktik" och så visar det sig att klubben inte alls gått plus under Rosell. Jag litar verkligen inte på egna siffror från företag och klubbar när det kommer till vinst/skuld/osv. Känns som att det är för enkelt att hitta på habrovinker med periodiseringsfonder, avskrivningar och placeringar i dotterbolag och flyttande av skulder/tillgångar mellan konton och kostnadsposter för att förmedla den bild man själv vill förmedla. Siffror ljuger!
2014-01-23 18:57
Jag tror att Laporta är betydligt bättre på att smälta samman Kataloniens strävan efter självständighet med FC Barcelona. Representativitet av klubben som katalansk har sällan kommit i första hand hos Rosell's ledning. Fokus har istället lagts på global marketing med nya sponsoravtal och utökade sociala medier.

Jag kan dock ge Rosell's ledning eloge för att ha minskat skulderna från 431 miljoner euro (när Laporta lämnade) till dagens ca 270 miljoner euro (länktips). Skulle Laporta ta över hoppas jag att han tar efter en del av de ekonomiska framgångarna dvs att klubben fortsatt går i profit med ca 20-30 miljoner per år så att skuldberget kan avbetalas inom loppet av 10 år.
2014-01-23 18:55
Joan Laporta är konung.
Barcelona Sentuary
2014-01-23 18:47
Laporta är det bästa som kan hända klubben nu vet inte vad ni snackar om, han om någon kan Barcelona bäst och det var under han vi spelade vår bästa fotboll någonsin
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-23 18:42
the cameroonians Håller med dig om Laporta. In med nåt fräscht, vi måste sluta titta i backspegeln efter halmstrån att gripa. När vi tänkte fresh sist så tog vi upp Pep från Barca-B vilket fick oss att bokstavligen snubbla över alla pokaler och titlar under hans period. Nytänkande är det bästa steget mot framgång. Hoppas vi inte tar ett steg tillbaka och Laporta kommer till makten igen även om jag gillar honom personligen. Barca behöver något nytt utan intriger och infektioner! Orkar inte mata media med mer godsaker.
Barcelona petersays
2014-01-23 18:37
"Det som är viktigt att komma ihåg är att anklagelserna om Neymar kostade 57 miljoner, 75 miljoner, 95 miljoner eller 140 miljoner euro är inte det intressanta. Det är som övergången gick till lagligt. " Fast det är klart att det är intressant om klubben mörkar siffror för medlemmar och fans. Det handlar trots allt om stora pengar och hur stor summan är påverkar ju medlemmarnas förtroende för hur ledningen sköter affärerna. Att ledningen försökt få affären att framstå som så billig som möjligt är ju absolut ett argument för att transfersiffran ÄR relevant. Att vissa kontraktsdetaljer inte behöver läcka ut, fine. Men något så basalt och centralt i en övergång som priset på spelaren (eller för den del lön, kontraktslängd mm) är verkligen medlemmarnas rättighet att känna till. Nu får vi bara hoppas att det nya presidenten inte heter Faus eller Zubizarreta... :P
Barcelona Bästelona
2014-01-23 18:36
Länk till barcatv på Youtube ngn? :)
Barcelona the cameroonians
2014-01-23 18:34
Barcelona är en stor klubb och behöver en stor president och en stark ledning.

Jag vet ärligt talat inte om det är särskilt bra att Rosell avgår med tanke på att resten av ledningen kanske sitter kvar. Har noll förtroende för Bartomeu och Freixa. och zubi utan tyglar ska vi inte prata om.

Om Rosell nu avgår får vi förbereda oss på att Barcelona kommer tappa en del momentum på vissa fronter. Jag tänker till exempel på det möte som Martino skulle haft i början februari angående hur truppen ska se ut nästa år. Även renoveringen av camp Nou kan förskjutas, liksom andra projekt där beslut måste fattas av en exekutiv ledning.

Sandrusco kan ha satt klubben i jäkligt prekär situation.
Personligen tänker jag också på hur Neymar kommer hantera hela saken. Vad kände han till och kommer han kunna hantera alla frågorna som ofrånkomligt kommer att komma upp?
Kan tänka att pressen på honom ute på plan ökar rejält med tanke på att han helt plötsligt är världens dyraste värvning.

Förresten - vill inte ha tillbaka Laporta.
Det gynnar inte klubben att alla gamla frågor dras upp, och jag vill inte ha någon ny pajkastning. Å andra sidan vet jag inte vilket alternativ som är bättre utan att ha studerat potentiella kandidaters syn på saker och ting.
Barcelona Canaletes
2014-01-23 18:31
Two and a Half Men söker en ny Alan Harper därav Rosells avgång.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-01-23 18:31
Det som är viktigt att komma ihåg är att anklagelserna om Neymar kostade 57 miljoner, 75 miljoner, 95 miljoner eller 140 miljoner euro är inte det intressanta. Det är som övergången gick till lagligt.

Länktipset förklarar väldigt noga vad det är som händer.

Om jag får spekulera fritt: det finns känsligt material i Neymar-kontraktet som vid en eventuell rättegång måste uppdagas som Sandro Rosell vill undvika. Alla spelare på den här nivån har sekretessbelagdakontrakt. I just Neymars fall så kan det vara sådant som kan få medlemmarna att verkligen (de som är med honom) vända sig mot honom och han kanske ser det som en möjlighet att lämna med, vad han tror, huvudet högt.

Angående rättegång. I det här läget är det bara en domare som vill titta på kontraktet och avgöra om allt har gått rätt till. Sandro Rosell ska inte upp i någon rättegång. Ingen har åtalat honom.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 18:24
( Xaviesta ) Jag skriver under på allt du skrev. Jag hoppas och tror att vi med tiden kommer bli den klubb vi en gång var, vars traditioner och ideologier sätts i centrum.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-23 18:15
Dags för Joan att komma tillbaka! Crackovia är så klockrena. Laportas ringklocka "Al Loro!" Haha..
Barcelona NoGo™
2014-01-23 18:14
Presskonferensen kommer att streamas på fcbarcelona.com enligt det officiella Twitter kontot.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 18:13
Han måste ju avgå nu, varför håller de annars presskonferens? Hoppas ba inte hans pissledning blir kvar till 2016 utan honom..
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 18:12
@FCBarcelona: At the conclusion of the special Board meeting there will be a press conference in the Camp Nou Press Room at 7:30 PM CET. #fcblive
Barcelona Júnior.
2014-01-23 18:11
Om presidentvalet anordnas redan i juni, som ryktats, så är Laporta förmodligen den personen som hade passat bäst för styret med tanke på den korta varslen.

Är annars väldigt nyfiken på Augusti Benedito.
Annons: