/spanien/barcelona/forum/5703.aspx/spanien/barcelona/forum/5703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-20 18:22
Barca Barca

Skillnaden mellan Barcelona-median och Real.M-median är att den ena lägger tid på att vi har förlorat bollinnehavet i 2 matcher som vi vann med övertygande siffror. Dessutom håller de ryggen om Rosell och hans hyenor.

Med den andra har kört igång smutskastningskampanj sen 5-0 matchen.
Lite synd att vi inte kan svara med samma mynt mot det smutsiga propagandan eller att vår klubb inte kan åtminstone stämma skiten ur dessa clowner.

Inte undra på att Messi blev galen här om dan när han kritiserade vår ledning.
Barcelona Tatinho
2014-01-20 18:07
@Ronaldinho the original:

Tror inte han menar att vi ska ta upp det utan medierna.
Och det kan jag svara på, det är för att alla anklagelser mot oss kommer oftast från Madrid baserade tidningar. Svårt att tro att dem ska skriva lögner om Real Madrid när tidningarna är baserade i Madrid.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-20 17:29
Ronaldinho the original Matchen (mot Chelsea eller vilka det nu blir. Ej spikat) har skjutits upp och blir troligen av efter säsongen eller strax inpå nästa. Klokt!
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-01-20 17:11
Sir Alexis (Barcelona) För några år sedan visst. Han var inte ens bästa Real backen förra våren och han var inte heller bästa Real backen den här hösten.
Ronaldinho the original
2014-01-20 17:09
Någon som vet något nytt om tränings matchen vi skulle spela mot Chelsea (?) i februari?
Ronaldinho the original
2014-01-20 17:07
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Varför ska vi ta upp Reals ekonomi i ett Barca forum?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-20 17:06
Den 24:e januari 20:30 möter Ter Stegen Peps Bayern München! Ska bli roligt att se. Någonting att se fram emot!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-20 17:06
http://www.sport.es/es/noticias/barca/sorprendente-afirmacion-del-presidente-del-cagliari-ibarbo-barca-3026750 Enligt cagliaris president spelar Victor ibardo för Barca nästa säsong. Konstigt uttalande då det säkert inte stämmer
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-20 17:01
Varför tar ingen upp alla Madrids 400 miljoner euro i banklån för Madrid. De utnyttjade hela EU bidragen på sin nya trupp, LOL. Madrid är skyldiga till att ha satt Spanien i konkurs och vräkt dussintals spanska familjer från sina villor! Långsökt av mig men det är ganska roligt att ingen ens ifrågasätter Madrids köp. Vad kostade Bale egentligen? De har inte släppt några detaljer alls. Istället sätts Barca mot väggen för allt.
Barcelona Sir Alexis
2014-01-20 16:52

Ramos är top 3 bästa backar, klart han ska vara med i världselvan, trots att han haft en lite svacka i höst.
Barcelona Sentuary
2014-01-20 16:51

Bara en tidsfråga innan han tar första platsen, han kommer leka hem ligan. Möjligtvis City som kan skapa problem men det jag vill säga att i England har han det mycket lättare jämfört med i Spanien. Och visst hade han en av de bästa klubbarna framför sig genom tiderna här, men har du glömt Atlético? Simeone och Costa lekte med honom trots alla spelarköp hit och dit han gjorde genom åren och med den truppen så är Mourinhos tid i Spanien ett enda stort fiasko, men i England är han kung. ''Världens bästa liga hehe''..
Ronaldinho the original
2014-01-20 16:37
Leker hem PL?? Han ligger på en tredje plats, kan inte kalla det leka hem. Enligt experter och Oddsbolag så har city störst chans att vinna. Sen så hade han en av dom bästa klubbarna genom tiderna framför sig i la liga medans han har den trupp med mest bredd och potential i premier League. Det sista håller jag med. Han är kung i premier League men i Spanien så kommer han alltid att vara en tolk/bonde
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-01-20 16:35
Sentuary. Håller med dig. Det var häftigt att se Mourinho från nära håll i Real Madrid och hur han misslyckades fatalt med den dyraste trupp i världshistorien.

I England finns det ett par journalister som fjäskar för honom. Och det genomsyrar hela bilden av honom. Så var det inte i Spanien och inte i Italien.

Guardiola dansade skjortan, brallorna och hans halsduk av honom.
Barcelona Blaugrana91
2014-01-20 16:34
Men sluta nu klart att Neymar inte kostade €97M, finns inte en chans. Förstår inte vad tidningen El Mundo (inte samma som MD) vinner på det här, lär sluta med att klubben stämmer dem för förtal.
Barcelona Sentuary
2014-01-20 16:31
Sjukt att folk kan överskatta PL så mycket när Mourinho leker hem PL denna säsongen, medans i Spanien bara mäktat med en cuptitel och ligatitel under alla sina år här. Folk överskattar den ligan sjukt mycket, hans tid i Spanien är ett enda stort fiasko men nu leker han med alla lag i PL och plötsligt glömmer alla hur det gick för han här. Vet inte hur det är för er andra men för mig kommer han alltid vara den som misslyckades och skämde ut sig mest i Spanien.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-01-20 16:20
Rambla~

Exakt, 2009 när vi vann trippeln hade vi 4 spelare i laget, inte hörde jag någon gnälla över att Yaya, Eto'o eller puyol skulle varit med i elvan.. Patetiskt.
Ronaldinho the original
2014-01-20 16:18
Rambla~ (Barcelona) Visst är han en lipsill men tycker han har lite rätt. Att Alaba och schweini inte är med i världselvan är skandal. Haha både Real och Barca fansen vill peta Ramos och Xavi i Reals respektive Barcas startelva men trots det så är dom med i världselvan, riktigt skumt.....
Barcelona Barca Barca
2014-01-20 16:17
Ronaldinho the original Så långt och djupt i lagar nere i spanien kan jag inte, annars hade ja mer än gärna svarat :( men som sagt att ljuga bort 300 miljoner i en av dom största affärerna någonsin är enormt mycket, sen har Rosell kunskap i att ljuga det vet vi. Jag är inte emot Rosell men jag gillar inte han.
Ronaldinho the original
2014-01-20 16:13
Barca Barca (Barcelona) Rätta mig om jag har fel men är det inte så att Rosell inte behöver redovisa ett enda skit angående Neymars kontrakt. Det får mig verkligen kall på tårna. Det är bara Messi som är värd 90+ miljoner euro ingen annan.
Barcelona Rambla~
2014-01-20 16:01
Vilken lipsill Ribery är.

"– Det var bara tre Bayern-spelare med. Det är galenskap! Müller måste vara med, Alaba, Schweinsteiger, Robben. Vi vann vem titlar och skrev historia. Vem har gjort det tidigare? Jag är säker på att om Barcelona och Madrid hade mötts i Champions League-final skulle hela laget bestå av spelare från Real och Barça."

Öh, Barca vann 6 titlar året man tog trippeln, så jo kära Ribery, det har skett tidigare. Dessutom, det var långt ifrån alla barcaspelare som kom med i världslaget trots det den säsongen. Så sluta lipa varje dag i pressen för helvete!
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-20 15:29
Ringde nyss OAB och från och med nästa Måndag till Onsdag samma vecka kan man ansöka om biljetter till Manchester City AWAY. (Om nu någon är intresserad av det.) Gäller endast medlemmar precis som vanligt.
Tvättäkta Culé
2014-01-20 15:24
Som väntat så gråter Ribery ut i pressen..
Barcelona Mangesson
2014-01-20 15:21
Jäklar vilke soloprestation av Messsi! Visst, Getafe-backarna var inte världens bästa haha, men ändå sjukt skillat av Leo att inte tappa balansen först, sen göra tunnel och att bara fortsätta sprinta snett och lägga in den sådär kyligt sakta haha. Ägande :)
Är det många av er som använder instagram? Den sidan verkar ju ladda upp sköna korta highlights på insta så man kan kolla på dem om man sitter på bussen,tåget etc : instagram.com/instareplays . Jag gillar den ideen :D
Barcelona Barca Barca
2014-01-20 15:06
Barcaholic jag skulle inte ha något emot ifall Tata tar o luftar lite mot levante nu på bortaplan i cupen. Jag räknar med samma match bild, Levante kommer ligga med 6 mittbackar o 3 defensiva mittfältare o en anfallare, låt adama traore och Dongou få stångas med dessa spelare och bryta mönster. Prio ett är ligan just nu...
Barcelona Barcaholic
2014-01-20 14:56
At. Madrid - FC Barcelona - League - Round 19 Sat 01/11/2014 20:00 Getafe - FC Barcelona - Copa del Rey - 1/8 2nd leg Thu 01/16/2014 22:00 Levante U.D. - FC Barcelona - League - Round 20 Sun 01/19/2014 19:00 Levante U.D. - FC Barcelona - Copa del Rey - 1/4 1st leg Wed 01/22/2014 22:00 Fyra bortamatcher i rad på endast 11 dagar. Inte speciellt bra planerat utav spanska förbundet där nej. Hade man haft lite hemma matcher också hade man förmodligen kunnat rotera spelarna bättre. Efter Levante har man 3 raka hemma matcher mot Malaga, Levante och Valencia. Får hoppas spelet och resultaten är mer imponerande då.
2014-01-20 14:44
Så galet att vi ska möta samma levante på bortaplan igen. Snacka om revansch lust, ärligt talat räcker en 1-0 ledning för att avsluta det hemma på Camp Nou. förväntar mig inget speciellt på onsdag. Vill inte ha några skador eller trötta spelare i ligan. Egentligen borde vi ha gett allt igår och tagit det lugnt på onsdag.
Barcelona Tatinho
2014-01-20 14:36
Haha garvar ihjäl mig varje gång jag ser denna. Speciellt när Messi snackar. Någon spansktalande som kan översätta vad Messi säger ?
Barcelona LeoMessi
2014-01-20 14:34
Kaktus (Barcelona) 97 miljoner för Messi är ett kap:P
Real Madrid Kaktus
2014-01-20 14:24
Jävlar, 97 miljoner euro för Neymar enligt Mundo Deportivo (Barcelona vänlig tidning) man kände på sig att något inte stod rätt till när Rosell vägrade avslöja detaljer kring övergången. För mycket pengar för en spelare som har 1 år kvar på sitt kontrakt.
2014-01-20 14:23
Längtar tills katalanerna blir självständiga så att de kan slippa Madrids smutskastning. Spanjorerna har aldrig gjort sina minoriteter glada och det är förståeligt att de vill inte ha något med de att göra.
Annons: