/spanien/barcelona/forum/5698.aspx/spanien/barcelona/forum/5698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-03-08 20:48
Barcelonistas Haha förlåt men jag var tvungen Det jag ville komma fram till var, håna inte folk för vad dom tycker och vill. För alla tänker inte likadant. Du kan argumentera för varför han inte skulle passa i Barcelona istället för att hoppa på han. För det kan komma att bita en i röven senare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-08 20:46
@Napao:

hehehehehehhehe,,, Jag kan inte sluta skrattaa....

Neymar11
2014-03-08 20:45
Capitan \(^.^)/ Jag tror att bänka honom hade fått motsatt effekt. Han hade blivit grinig och tvingat sig bort Let's Face it han är rätt så egoistisk och en diva. Men samtidigt det som har gjort han till den vinnaren han är.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-08 20:45
@Barcelonistas:
Nu vill jag inte vara oförskämd, men enligt mig och nästan alla på forumet såg det ut som att du var väldigt seriös med Sam. Det var inte så att du skrev det med glimten i ögat. DU till och med skyddade och förespråkade honom starkt när någon kritiserade dig... fast du kanske inte var seriös och vi inte förstod det då, så no hard feelings, right? EDIT: Håller förövrigt med dig om din åsikt om Mancini. Osmaklig tränare.
Barcelona Napao
2014-03-08 20:44
Sam Allardyce hahahahahahha
2014-03-08 20:44
Barcelonistas

Håller med angående om Mancini. Han är ingen jag skulle rösta på...

Aldrig....
Barcelona Barcelonistas
2014-03-08 20:42
Du passa dig jävligt noga, kom inte med den provocerande tonen mot mig!. Att ta in en sån kontroversiell tränare som Mancini är det verkligen rätt? Vrf ja sa Sam? Om du på fullaste allvar trodde att ja va seriös så tycker ja synd om dig.
2014-03-08 20:41
Baronen

Låt "Barcelonistas" vara grabbar. Han kryddar forumet dagar som denna.
Alla behöver inte hoppa på honom..
2014-03-08 20:41
Neymar11 Sevilla är också ett bra alternativ. Fast vet du vem som tränar dem och vilka kantspelare de har just nu? Tänkte också svara på ditt föregående inlägg. Att Messi ska vara slut om han fortsätter i Barca förstår jag ingenting av. Visst, han pressar och springer kanske inte som han gjorde förr, men man måste vara blind om man inte kan se vad han tillför vår klubb. Att man ska sälja Messi för att betala av våra skulder samt ge mer plats åt en än mer divigare Neymar är det värsta jag hört. Vad Messi behöver är en rejäl bänkning och jag skulle inte klaga om den kom redan mot City. Vi har sett resultatet av en bänkning av Leo. Han går ut på plan nästa gång ännu hungrigare, argare och motiverad. Dessutom kommer han känna flåset i nacken och prestera bättre. Efter att Tata både bänka, bytte ut och föste ut honom till kanten såg vi en skillnad på Messis kroppsspråk. Att man som culé ens tänker tanken att sälja en legendar som Messi skrämmer mig. Istället ska ledningen, Tata och laget försöka motivera varandra och pusha varandra till att bli bättre. Det var det vi gjorde när Pep var tränare. @Barcelonistas Sam Allardyce är ju inte bättre ;) lol
Barcelona Baronen
2014-03-08 20:38
Barcelonistas

Så det säger du? Som Neymar11 skriver, förespråkade du Sam Allardyce som vår tränare? Haha.

Ta och håll käften med dig i stället.
2014-03-08 20:38
@Neymar11:

Hehehehehehe,,,,,,,, Den var nog dagens
Neymar11
2014-03-08 20:34
Barcelonistas Tror inte att du är i läge att håna folk för deras fotbollskunskaper. När du förespråkade big Sam som Barcelona tränare Just sayin...
Barcelona Barcelonistas
2014-03-08 20:32
Roberto mancini? Haha märks att folk saknar riktiga kunskaper om fotboll när man vill ha in en tränare som mancini...
Neymar11
2014-03-08 20:31
Capitan \(^.^)/ Jag skulle vilja ha han utlånad till Sevilla. Som bygger sitt spel på kantspelare och är ett bra lag när dom vill. Och vi har ju värvat spelare från dom tidigare som har gjorde det bra i bägge klubbarna. Sevilla skulle passa honom perfekt!
Neymar11
2014-03-08 20:29
Migueli Låter lite väl långsökt tycker jag Personligen så har jag svårt att se att han kommer bli hungrig i Barcelona igen utav förståeliga skäl. Jag tror inte att han är slut som spelare, däremot tror jag att han kommer vara slut om han stannar kvar i Barcelona. För mig känns det som en winwin situation för bägge parter om Messi säljs. Han får en nytändning och eventuellt kommer tillbaka till sina glansdagar Och klubben får in en förmögenhet som verkligen behövs om vi ska ha råd med nytt blod.
Barcelona Baronen
2014-03-08 20:27
Tränarfrågan vågar jag mig inte riktigt in på. Ett namn som dyker upp för mig är Roberto Mancini. För mig - tilltalande.

Mycket snack om Messi. Helt rätt. En spelare med ett sådant enormt ego väcker känslor. Blandade känslor.

Milt uttryckt.
2014-03-08 20:24
Nu byter jag samtalsämne helt. Men skulle inte ni tycka att det vore smartare att låna ut Deulofeu till Celta nästa säsong än ett till år i Everton? Just nu är han absolut inte redo för spel i Barca och det skulle snarare hämma hans utveckling lika mycket som det gör just nu i Everton. I Celta skulle hans åtminstone få en tränare som han är bekant vid, samt en spelstil som han vuxit upp med. Han skulle säkert få regelbunden speltid och så småningom en startplats precis som Rafinha.
Barcelona Migueli
2014-03-08 20:22
@Neymar11:
Han förstår ju att med denna inkompetenta ledning och vår brist på en riktigt stabil mittback så blir det svårt att vinna. Samtidigt så ska han ju alltid med stolthet bära tröjan och ge allt i varje match. Men killen är bara människa. Han har haft mycket skadebekymmer under året som han aldrig haft förr och VM kommer i sommar. Det är där ledningen kommer in. Om dem hade gjort sitt jobb så hade vi kunnat haft en bättre trupp och då hade Messi känt sig motiverad till att pressa som en galning i varje match och riskera sin hälsa. Det kanske låter konstigt men jag tror det är därför han inte hållit samma nivå. För fotbollsmässigt tycker jag inte han gått ner sig. Det är bara motivationen som saknas.
Barcelona Migueli
@Neymar11:

Han förstår ju att med denna inkompetenta ledning och vår brist på en riktigt stabil mittback så blir det svårt att vinna. Samtidigt så ska han ju alltid med stolthet bära tröjan och ge allt i varje match. Men killen är bara människa. Han har haft mycket skadebekymmer under året som han aldrig haft förr och VM kommer i sommar. Det är där ledningen kommer in. Om dem hade gjort sitt jobb så hade vi kunnat haft en bättre trupp och då hade Messi känt sig motiverad till att pressa som en galning i varje match och riskera sin hälsa. Det kanske låter konstigt men jag tror det är därför han inte hållit samma nivå. För fotbollsmässigt tycker jag inte han gått ner sig. Det är bara motivationen som saknas.
Barcelona Vampíro
@Bàckis:

Glöm inte David Villa och även Alexis. Har vart inne på det tidigare, Messi tar alldeles för stor plats i anfallet och även om det blivit lite bättre i år med fler målskyttar så har vi ett väldigt stprt problem. Så länge Leo gör 3 mål i varje match kan det gå bra i ligan men i det långa loppet så håller det inte.

Det spelar ingen roll om vi värvar Batistuta och Ronaldo i sin prime, med nuvarande spelsystem så är vi under långa stunder en one-trick pony.
Tippu
2014-03-08 20:21
Nära ledning för Celta...
Tippu
2014-03-08 20:17
Heja Atletico!
Neymar11
2014-03-08 20:16
Kan någon förklara varför inte Puyol var med i truppen? Håller hans knän bara för mattan på camp nou? Känns ju som att han bara spelar hemma
Barcelona Barcelonistas
2014-03-08 20:15
Ja fattar inte hur vi kan ge bort allt den här säsongen. Vi ger bort ligatiteln i stort sett.. Det ända som kan rädda säsongen är ett Cl guld annars är säsongen ett stort fiasko.
Barcelona Canaletes
2014-03-08 20:14
@Lion24:

Alla tänker som dig. Inte bara dom besluten
Barcelona Lion24
2014-03-08 20:12
Jag fattar inte hur man kan sätta in Sergi Roberto när man har en spelare som Afellay på bänken. Jag fattar inte. Nej, jag är dum i huvet och sitter hemma i Sverige medans Tata är anställd av Barcelona av en anledning. Det går inte in i mitt huvud, jag fattar inte. Varför? Helt seriöst varför?
Barcelona Canaletes
2014-03-08 20:09
Xavi, en legend på plan och en legend på att göra dom mest korkade uttalanden och ursäkter...

Att inte han eller någon läxar upp honom. Fattar inte?!
Barcelona DM1982
2014-03-08 20:09
@Migueli:

Ledningen är väldigt duktig på en sak, ekonomi, men tyvärr är den sportsliga ledningen väldigt svag. Att misslyckas värva en mittback under så många år är ett misslyckande som har satt och kommer fortsätta sätta sina spår i klubben. Där kan vi och för sig även skylla på Pep som knappast prioriterade den positionen och sedan har det hängt med.

I princip så handlade mitt första inlägg om att klubben måste på allvar titta på varje spelare och göra ett beslut om den ska stanna eller inte. Är man för gammal och inte hänger med längre, sälj. Håller man inte måttet, sälj. Är man ointresserad, sälj. Det går inte att tassa runt det längre.

Problemet med Messi är att han inte hjälper laget längre och det innebär att det blir en stor lucka i presspelet. Motståndarnas mittbackar/mittfält får operera fritt då Messi inte behagar springa.

Det är inte Messi det handlar om överlag utan det är laget, det ska inte få finnas spelare som är totalt säkra på sin plats i startelvan. Messi är, enligt mig, inte en startspelare just nu. Då gäller det att ha en tränare som vågar bänka, tveksamt om Tata ens får bänka Messi av ledningen.

Svåra beslut måste tas, helt klart.
2014-03-08 20:08
Människan som valde att bara posta delen där Xavi nämnde planens skick, kan jag tycka var lite orättvis. Så här är hela för att ge det hela lite perspektiv:

Xavi: "This is a painful defeat, a step back. We didn't get in the game, pitch conditions didn't help. We have to focus on City game now."

Allt han säger är klockrent, förutom planens skick då. Kunde vi vinna mot Sevilla på en simbassäng borde vi kunna vinna mot Valladolid på deras hemma...
Barcelona Hetfield
2014-03-08 20:08
Sanningen är inte så komplicerad. Det går att analysera bitarna och försöka tjafsa, men det är några enkla saker som har gjort Barcelona till hur det har blivit.

För det första så är jag inte särskilt imponerad av Tata. Han är säkert en väldigt bra tränare och han verkar vara väldigt sympatisk, men jag har aldrig fått känslan av att han är den personen som ska leda Barcelona till nästa era. Han förlitar sig väldigt mycket på gamla saker och jag har känt att han har fastnat mellan att använda tiki-taka och att försöka sig på något nytt, vilket leder till att det inte blir något alls. Han kändes som "Messis vän" när han anställdes, och känslan är fortfarande kvar. Det är ett för stort steg att gå från att jobba i sydamerika till att ta över ett av världens största lag. Tata hade behövs mellanlanda i en lite mindre klubb, kanske är Barcelona lite för stort för honom.

För det andra så är sanningen att Barcelonas trupp är väldigt mycket sämre än på många år. Nyckelspelarna börjar fasas ut och de är inte lika bra som tidigare. De spelarna som bar upp laget tidigare (Puyol, Valdes, Pique, Alves, Xavi, Iniesta) har helt enkelt inte visat samma nivå än (även om Valdes har varit bra). Titta även på Barcelonas bänk och jämför det med resten av topplagen. Vem kan Barcelona slänga in när spelet låser sig? Sergi Roberto och Song?

Kort och gott. Ta in en tränare med en klar spelidé. En Klopp, en Martinez, en Prandelli eller varför inte Laudrup? Förstärk laget och inse att la masia inte är lösningen på alla problemen och att man inte kan spela med det gamla laget i flera år i rad. Det ploppar inte ut precis Iniesta och Xavis längre, det är snarare Sergi Robertos som ploppar ur, vilket är en konsekvens av en usel b-lagstränare och en dålig sportchef (scouting). Jag är allergisk mot drastiska metoder, men en stor utrensning behövs, för det är väldigt lite som funkar.
Annons: