/spanien/barcelona/forum/5697.aspx/spanien/barcelona/forum/5697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2014-01-23 13:35
Det har skett ett möte i Rosells kontor denna morgon där vicepresidenterna Bartomeu och Faus, VD:n Antoni Rossich och klubbens presschef Albert Montagut har närvarat. För lite mer än en timme sen lämnade Bartomeu och Faus mötet och det har även skrivits att dessa två kan komma att bli tvungna att vittna i Neymar-affären.
Barcelona el Flaco
2014-01-23 13:30
Diar Shekha/

En möjlig anledning till att Laporta väljer att inte gå ut och säga att han tänker ställa upp i valet kan bero på rättegången mot honom angående förlsuten på flera miljoner efter deklarationen som den nuvarande juntan gjorde efter att de kom till makten.Det sägs ju att Laporta och några ex-direktörer kan komma att ställas inför rätta och om han skulle finnas skyldig vet jag ej om han kan ställa upp i valet eller om han ens borde. Vet dock inte när rättegången kommer äga rum.
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-23 13:30
Rosell bör lämna för att laget ska inte behöva drabbas av hans idiotiska beslut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 13:23
Förstår ni vilka vi kommer slippa om Rosell Avgår... ZUBI EUSEBIO. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!
Barcelona Júnior.
2014-01-23 13:23
Enligt Mundo Deportivo så kommer Bartomeu, som är vice president, ta över Rosells position tillsvidare.
Barcelona Andresito
2014-01-23 13:22
Rosell avgår, Zubi ersätts med någon som har någorlunda kompetens, Valdes skriver på nytt kontrakt, våra ungdomar förnyar kontrakt innan de är på gränsen att lämna gratis, Thiago återvänder. Och det bästa: Pep kommer tillbaka med en nytändning och nya revolutionerande idéer. Åh..
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-23 13:20
Upptagen med jobb. Dafaq is happening?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-23 13:20
Rosell VETE YA! Bara lämna oss ditt lömska svin.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 13:10
!Sergio_ Busquets!

Anledningen är fortfarande oklar. Skulle dock inte tro att det är Neymar affären i sig utan något annat.
Barcelona Gabriel
2014-01-23 13:06
Fuck Rosell, säger han upp sig så kan det mycket väl vara det bästa som någonsin kan hända oss för tillfället. Hellre att han åker ut med huvudet förre mitt under pågående säsong om det så ens innebär att det skadar laget den här säsongen och att vi i slutändan står med 0 titlar - hellre det, än att låta han få fortsatt makt och dra oss ännu längre ner.

Jag är villig att offra en säsong med 0 titlar bara han försvinner, för försvinner han inte SNART så kommer det att bli värre och värre och värre. Däremot tror jag inte att det blir så illa att laget står med 0 titlar efter säsongen, oavsett vad som händer med Rosell.

Håller tummarna!
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 13:03
@Youngcules: How ironic would it be if Rosell resigned due to lack of transparency? Heck his entire campaign against Laporta was based on transparency.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-01-23 13:00
Är det någon som kortfattat orkar förklara varför Rossell överväger att lämna?. Är det för att han ljög om Neymars pris? Jag är långt efter när det gäller den här storyn.
Barcelona Blaugrana91
2014-01-23 12:55
Som sagt gör mer skada än nytta om Rosell avgår mitt under pågående säsong.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 12:55
OM nu Rosell lämnar då är han den fegaste presidenten jag någonsin sett. Minns ni när han försökte sätta dit Joan Laporta för pengar? Och nu flyr han själv. Ironi på hög nivå!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-01-23 12:47
Fan va gött om det nu är sant. Han klankade på Laporta, detta är fan en ännu större skandal än Laportas mandat om Rosell avgår. Vilken hycklare
Barcelona LeoMessi
2014-01-23 12:45
Barcelonistas (Barcelona) Haha måste bara säga att jag skratta när jag läste sista meningen där:P
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 12:45
AkarmalsAkaranka - orkar inte förklara allt för dig men lös "Xaviestas" inlägg så förstår du vad Iniesta gör. Iniesta är en spelare som alltid levererar i dom största matcherna. Det är där som han oftast tar fram sitt magiska trollstav.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-01-23 12:43
@Youngcules: Apparently now just a matter of hours before Rosell announces his resignation.

Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 12:43
Blaugrana91
Det ÄR Rosells fel! Om nu Tito Vilanova vill ha Thiago Silva och det är omöjligt, då är det är styrelsens uppgift att berätta för honom att det inte går och han får titta på andra alternativ istället. Istället går man och spenderar en hel sommar på en spelare som alla vet är omöjligt.. Varför har man annars en ledning till?

Ungdomarna's kontrakt då? Hur kan Thiago's kontrakt gå från 90 miljoner euro till 25 miljoner euro på en månad, och månaden senare blir det 90 igen. Förstår Du hur dumt det här låter? Vilken klubb ger såna kontrakt? Det ÄR Rosells fel och hela hans ledning.

Att vi har Qatar Airways stör mig inte så mycket, det är varken sämre eller bättre än Fly Emirates som många andra har. Problemet är utrymmet som Rosell har gett de, det är ju pinsamt..

Neymar-Gate. Varför kan han inte bara stå för det han har gjort? Om han nu väljer att avgå då är han den fegaste presidenten jag någonsin sett. Samma man som ville ställa Laporta inför domstolen på grund av pengar och nu försöker han själv fly pga att han har skämt ut sig. Jag börjar mer och mer tro på median angående Neymar's pris, varför stämmer inte klubben tidningarna då? Varför gömmer sig Rosell då? Om du är oskyldig, så är det bara att komma fram och prata, vad är problemet liksom?

Jag förstår att Du gillar Rosell och jag har inget emot det! Var och en har sin smak, men du måste även kunna se Rosells brister som har skadat oss.
2014-01-23 12:37
Blaugrana91 Det är naivt att tro att tränaren bestämmer vem som ska värvas. Tränaren kan komma med förslag till ledningen. Vad har vi en sportchef till annars? Det är ledningen som har sista ordet, i det här fallet är det Zubi som tar hand om värvningar, och han har inte skött det sådär jättebra hittills.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-23 12:29
Rosell agerar från vår ekonomiska situation. Jag inte att Laporta skulle komma in i klubben och värva helt vilt. Den snubben tar ingen tanke eller hänsyn till det ekonomiska. De två måste vara i balans. Laporta gjorde inget bra jobb med att se till att laget är förberedd för en föryngring. Alla hans värvningar med Txiki failade stort.
Barcelona Blaugrana91
2014-01-23 12:28
Fortfarande så är det knappast Rosells fel hur truppen ser ut, han väljer inte vem som ska värvas, det är tränaren för tusan. Rosell och ledningen ser bara till att det finns resurser till dem värvningar som tränaren vill ha och det har man skött galant. Att sen våra tränare har velat ha omöjliga spelare som Thiago Silva är knappast Rosells fel, klubben gjorde allt man kunde för att värva honom, var ju redo med dryga €50M, som sagt vad mer kan man göra? Ledningen ville ju t.ex ha Hummels.... Sen förstår jag däremot att man kan visa missnöje gällande alla sponsoravtal, men säg mig hur skulle Barcelona kunna fortsätta öka sin omsättning, sänka skulderna och vara bland dem bästa utan att söka nya vägar för inkomster? Kom gärna med förslag hur man kan öka omsättningen utan att skaffa sponsorer? Folk här gapar efter nya spelare, för att kunna köpa spelare behövs pengar, vilket man får från sponsorer. Spelar ingen roll vilken president vi hade haft, alla hade fått lov att för eller senare skaffa en sponsor.
2014-01-23 12:24
Gio Style Xavi har inte presterat på sin nivå ett bra tag nu, så det är inte "bara denna veckan" Även Puyol har tappat, men det är inte så konstigt han börjar komma till åren. Man ska väl kunna vara ärlig och konstruktivt kritisera våra spelare utan att någon här inne får spel. Vi måste tänka långsiktigt, vi rör oss längre och längre ifrån det vackra spel vi hade 08/09 då vi var som bäst.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 12:11
Junior
Ingen är perfekt, men Joan Laporta är en ängel jämfört med roSELL!

När Laporta lämnade var vi världens bästa lag och titta var vi är nu om man kollar på det sportsliga. Ja vi kanske vinner ligan och cupen men jag tror att majoriteten här inne har gett upp hoppet om CL-guld..

Det är bara titta på vår trupp, den är för dålig helt enkelt. Det går inte att ha Song och Roberto till reserver till Xavi och Iniesta. Vi har behövt en mittback i snart tre år men har inte fått ett shit, hur svårt ska det vara att värva en mittback? Vi är Barcelona, inte Getafe..

Jag älskar Neymar men det var fel prioritering, det känns komisk att efter 7-0 när hela världen såg vårt usla försvar att välja ignorera en mittback men värvar en anfallare som ingen verkar veta hur affären gick på förutom Rosell. Rosell är en fegis och en clown. Om nu media har fel, varför stämmer han inte de då? Varför presenterar han inte affären för domstolen eller medlemmarna? Jag tycker redan att 57 miljoner euro var för mycket och om det nu visar sig att affären gick på 97 miljoner euro så måste han ut så fort som möjligt!

En ny president får gärna komma, bara han är raka motsatsen till Rosell. Vi behöver en president som brinner för Klubben, inte ens fegis som horar ut oss till Qatar, inte en president som inte har ett hjärta (se Abidal,Pep, Cruyff..) för klubben!
Barcelona Gio Style
2014-01-23 11:56
Iniesta är den bästa på sin position i världen.
Han har visst dominerat dem här 2 senaste åren, och det med råge.
Den här säsongen började han dock väldigt dåligt, det kan inget förneka.
När det nya kontraktet skrev pekade hans formkurva stabilt uppåt.
Jag är helt övertygad om att kontraktstrulet påverkade hans spel.

Att Iniesta har haft 2-3 mindre bra månader spelar ingen roll när han varit brutalt jävla bra i x antal år nu.
Iniesta är inte en poängspelare som Özil så jämför inte ens dem två snälla.

Gisses vad man kan höra i det här forumet. Typ femte gången jag skriver, lev inte och gör inte bedömningar varje vecka baserat på den senaste matchen.
Fotboll funkar inte på det sättet och folk blir bara jävligt jobbiga i längden när det ska gnällas på olika spelare från vecka till vecka.
Ena veckan är Mascherano sämst i laget, sedan Alexis, sedan Pedro, sedan Tello, sedan Xavi, sen Puyol, repeat x365 dagar om året.

I övrigt var det skönt att se Messi leverera igår.
Jag är INTE orolig över kreativiteten i laget, just igår var det bara han som var det av den enkla anledningen att han var den enda kreativa spelaren på plan.
Ett mittfält bestående av Sergi Roberto, Xavi och Song är inte så himla kreativ om vi ska vara helt ärliga.
Annat hade det varit med Cesc eller Iniesta på plan.

Jag tror helt ärligt att Neymar kommer att explodera måmässigt när han är tillbaka. Messi har en tendens att slå dem där mackorna som han slog till Tello när han viker innåt. Försvararnas uppmärksamhet vänds då mot Messi.
På samma sätt kan vi räkna med att Pedro och Alexis målproduktion kommer att sjunka då Messi inte har samma öppna vinkel att slå passningen åt höger som åt vänster.

Jag saknar Iniesta just nu, ska bli skönt att ha honom tillbaka.
Förhoppningsvis fortsätter formkurvan att peka uppåt.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 11:47
Diar Shekha

Den "gode" Laporta är trots allt inte lika god som han framstår, kanske bredvid Rosell men det gör vi flesta.

Jag tror vi behöver något nytt, något färskt och en ny president med nya idéer. Jag hade föredragit en president som inte strävar efter att stå i centrum och som dessutom är skötsam.
Barcelona Barca Barca
2014-01-23 11:13
el Flaco Tack för viktig info, det uppskattas!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-23 11:11
Vi har haft en tung säsong i år med alla skador och pajkastningen bakom kulisserna hos ledningen. Laget har inte toppat formen och för varje gång det är på gång att ske så skadar en nyckelspelare sig. Det hade varit skönt att ha en spelare som Messi som kan slå de passningarna i exakt rätt moment som vår lilla omänskliga monster Messi!!!
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 11:08
El Flaco Vad tror Du om den gode Laporta då? Förra året sa han att för varje dag som det går så tänker han ännu mer seriöst på att ställa upp. Det var ungefär vid samma tidpunkt när Klubben körde ut Eric Abidal.. Jag följer Laporta på Twitter och av det man ser så följer han Barca fortfarande på väldigt nära håll. Man kan ju tycka han borde ha ännu mer motivation nu när det blåser mycket kring roSELL! :P Så här skrev Laporta på Twitter igår? @JoanLaportaDcat: El president Sandro Rosell ha de donar explicacions als SOCIS del FCBarcelona. Es deu a ells. El seu silenci perjudica la imatge del Club. "Rosell måste förklara sig för Medlemmarna, hans tystnad skadar Klubben's image!" Det som jag tycker är ganska fascinerande är hur både MD och Sport 'attackerar' roSELL. De har ALLTID försvarat honom tidigare, de valde till och med roSELL's sida när Guardiola snackade skit om de! Men som man brukar säga 'ingen rök utan eld'. Inte ens roSELL's favorittidningar försvarar honom längre. Det måste vara väldigt illa! roSELL OUT. Bring back Joan Laporta!!
Barcelona Glaubrana
2014-01-23 11:07
Han är ju den enda som slår dom passningarna så går inte att jämföra :) finns ju ingen som vågar chansa på sådana pass:)
Annons: