/spanien/barcelona/forum/5696.aspx/spanien/barcelona/forum/5696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2014-01-26 20:04
Precis samma elva som barcastuff la upp på Twitter sen igår.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-26 20:02
Börjar bli less på att Bartra inte få chansen i den "viktiga" matchen utan alltid för spela - med den äran - i de lite enklare. Ikväll vore ett ypperligt tillfälle att ge han mer ansvar!
Barcelona el Flaco
2014-01-26 20:00
Vet inte om detta har nämnts tidigare men Jordi Caseshar dragit tillbaks sin anmälan mot Rosell efter att Bartomeu har avslöjat siffrorna för Neymar-affären. Cases ska ha blivit nöjd med resultatet och nästa vecka lär hans advokat dra tillbaks anmälan. Men detta är tydligen ingen garanti för att den spanska domstolen ska avsluta sin egen undersökning.
Ronaldinho the original
2014-01-26 19:55
Tyvärr så kommer vi förmodligen se Pique-Mascherano mot City då dom har spelat flest matcher tillsammans. Hoppas på kross så vi får se Affelay, Dongou/Tello och Roberto spela mer än en kvart.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 19:54
Är det tänkt att bartra bara ska få spela i cupen eller? Herregud, man vill ju se mer av honom. Speciellt tillsammans med Pique, så dom kan spela ihop sig lite.
Barcelona Abbe.
2014-01-26 19:49
Startelvan: Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Alexis Messi Pedro Bänken: Pinto, Adriano, Afellay, Dongou, Tello, S.Roberto y Bartra
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 19:39
Synd att rayo har ett så sopigt försvar för annars hade dom faktiskt varit intressanta. Dom totalförstörde ett perfekt kontringsläge när dom kom typ 6 mot 3, då slår raypspelaren den sämst passen jag har skådat i mitt liv. Samma sak när dom mötte oss, spela fin offensiv fotboll men kunde inte försvara.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 19:25
Känns som att Rayo vill spela en offensivare fotboll än vad deras försvar klarar av.
Barcelona the cameroonians
2014-01-26 19:23
Klassanfall av Atlético fram till 2-0.

Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-26 19:20
"Det diskuterades ju alltid vem som var den bästa mittfältaren av alla ynglingarna som kom fram samtidigt. Hazard har ju hursomhelst sprungit iväg Neymar, Isco, Götze och Thiago."

1. Är Neymar mittfältare? (facepalm)
2. Gissa forumet.
3. Neymar: 16 matcher (inklusive inhopp): 6 mål, och 8 målgivande passningar.
4. Mål i El Clasico.
5. Första säsongen i Europa ... och bara halva säsongen är spelad.
6. Neymar vände en viss klubb ryggen och skrev på för en annan. And they're still butthurt.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 19:06
Snygg räddning av Curtouis, men en väldigt dålig slagen straff av rayo
Ronaldinho the original
2014-01-26 19:06
Courtis med en straffräddning!!
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 19:02
Ronaldinho the original (Barcelona) Dom möter rayo så han borde göra något mål snart:P
Ronaldinho the original
2014-01-26 18:58
Vad har hänt med Costa? 6 matcher i år 0 mål.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 18:47
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Haha man kan ju tro att stoke har värvat ett handbollslag med tanke på storleken på deras spelare. Danmark har ingen chans, Frankrike är överlägsna. En jag har imponerats av är Duvnjak i Kroatien. Nu är jag väldigt off topic haha
Barcelona Tatinho
2014-01-26 18:46
Capitan \(^.^)/

Ja, hade verkligen varit en drömvärvning om Roma hade släppt honom för 16mille. men om det är så att dem hade släppt honom så tror jag att det hade varit minst 30 £ för honom. Men vi har ändå haft hyfsat bra relation med Roma då vi lånade ut Bojan ett tag sedan och även släppte Sanabria för ett bra pris till Roma. Men det är sant det du säger ett byte hade varit riktigt bra. Den jag skulle kunna tänka mig Roma hade varit intresserade av är Mascherano som mittback. Roma köpte ju precis Naingolan som innermitt och så har dem även Gervinho som gör succe där på kanten.
2014-01-26 18:44
@LeoMessi:

Vi hade kunnat behöva en dos av den fysiken i vårt lag. Ett par skogshuggare i laget.

Gratulerar Karabatic och Sorhaindo till guldet! 9 minuter kvar och 10 poängs skillnad. Fransmännen äter upp danskarna. B-)
Ronaldinho the original
2014-01-26 18:39
OT FA cupen City vs Chelsea Arsenal vs Liverpool
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 18:34
Dessa handbollsspelare alltså, dom är fan i mig inga små grabbar! Samtliga ser ut att kunna spela amerikansk fotboll
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-26 18:21
Tatinho £16m för en back som Benatia är ett kap med tanke på hur marknaden ser ut idag. Dock håller jag med dig om att det kommer att bli svårt att lösa honom, Roma är inte kända för att vara snälla i förhandlingar. Om klubbar som Chelsea, Man City, PSG och Monaco ger sig in i striden kommer de göra allt för att suga ut så mycket pengar som möjligt från dem. Priset kan gå upp till 40 miljoner om det är illa (ur vårt perspektiv). Men Roma är i behov av fler truppspelare (då de spelar i Europa nästa säsong), kan vi erbjuda dem då vi har massor av spelare i överskott som jag skrivit i mitt förra inlägg. Det går att erbjuda två spelare för att pressa ner priset ännu mer. Man kan erbjuda exempelvis Affelay-Tello och 20-15 miljoner. Jag tror inte att Roma skulle tacka nej till ett sånt bud.
2014-01-26 18:18
FC Barcelona's två bästa handbollsspelare, Nikola Karabatic och Cédric Sorhaindo, är 30 minuter från EM-guld i handboll för er som är intresserade. Finalen spelas mot Danmark på dansk mark för er som missat det. Sänds just nu på TV4. Bra underhållning!
Barcelona Nesto
2014-01-26 18:17
Varför skulle Roma sälja honom? Roma försöker utmana i ligan och Benatia kom nyligen till klubben.. OM han skulle bli såld så är det i sommar. Annars till ett bra överpris..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-26 18:14
Jag förespråkade Benatia sen hans tid i Udinese innan han kom till Roma i sommar. Även där var han dominant och var tillsammans med Di Natale deras nyckelspelare. Jag följer Italienska ligan rätt så mycket, men på sista tiden har det blivit mer och mer Roma, pga deras nytänk med tiki-taka och Benatia (Totti). Jag kan lova er att Benatia inte skulle floppa hos oss. Han kompletterar Pique så perfekt att det knappt finns. Köpte vi honom skulle vi kanske ha ett av de bästa mittlåsen i världen. Dessutom skulle vi ha en tuff och bra konkurrans med Bartra, Pique, Puyi och Mehdi i laget.

Dessutom tror jag att om vi erbjuder en spelare + pengar så kan han komma ganska billigt. Italienska lag brukar allt som oftast göra väldigt många affärer då spelare ingår. Sergi Roberto, Tello, Song, Affelay och Mascherano är ett par "onödiga" truppspelare som vi kan inkludera vid en eventuell affär.
Barcelona Abirey
2014-01-26 18:05
Muniesa byts in i Stoke :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-26 17:56
@Tatinho:

Lägger vi rätt summa släpper de honom!
Om fallet är så att vi bara har lagt pengar på Neymar föra säsongen så har vi lite pengar att handla för....

Det var längesen jag blev imponerad av mittback så som jag blev av Benatia
Barcelona Tatinho
2014-01-26 17:26
Kul att det är så många som tycker som jag angående Benatia. Han har spelat ca 170 klubblags matcher och över 30 matcher för marocco så rutin finns där och så skulle det inte varit chansning som PSG gjorde med Marquinos för den otroliga summan. Han kom till roma för £ 13,5m och hans nuvarande marknadsvärde ligger på ca £16-18m. Men har svårt att se att Roma släpper honom.
Barcelona Barcadinho.
2014-01-26 17:13
Kvitteringsmålet kom efter dubbelt dunder idiotiska misstag - helt makalöst hur proffs spelare kan vara så huvudlösa - det är inga tabbar, utan spelare utan huvud. Först en idiotisk hand rensning utanför straffområdet - så jäkla dumt. Och i samma veva står målvakten så jäkla fel och bjuder Ballo på ett nästan öppet mål. Med såna spelare på plan behöver man inte rejäla motståndare. Det slutar som Hawaii fotboll i slutändan. Klart att Milan kunde vända matchen. Tycker synd om Albin Ekdal - hellre AIK eller IFK än det där, jag svär.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 17:10
Mot Ajax var vi skit, Bilbao var riktigt jävla bra den matchen och det var på deras egen hemmaplan, då dom är jävligt starka. Mot levante hade vi 3-4 lägen där vi borde åtminstone ha gjort ett mål. Sen så möter milan inte en buss varje match, dom har en mycket mer böljande matchbild än den vi brukar få. Jo, självklart önskar jag att vi kunde bli bättre på att vända matcher när vi ligger under.
Ronaldinho the original
2014-01-26 17:03
Matchen mot Bilbao där vi inte ens kunde göra ett enda mål, matchen mot Ajax där vi var en man mer och Levante matchen där vi inte kunde göra ett enda spelmål.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 16:59
För vi till skillnad från Milan inte behöver vända matcher, för vi leder alltid matcherna! Fast vi har ju vänt mot Getafe och levante senast.
Annons: