/spanien/barcelona/forum/5695.aspx/spanien/barcelona/forum/5695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-23 18:08
Júnior Förstareaktionen har jag förståelse för till en viss del, men att jubla över detta? Man kan känna att det är skönt att han förhoppningsvis äntligen försvinner men man måste kunna tänka ett steg längre. Det här startar en kedjereaktion som kommer att påverka allt och alla inom klubben ett bra tag framöver. Det är människor med känslor vi talar om här, det kommer att bli diskussioner i omklädningsrummet, jobbiga presskonferenser för våra spelare, kasst förtroende för ledningen av framtida spelare, klubbläkare, tränare osv osv. Barca måste göra en Fenix av den här soppan. Det kommer att bli svårt men jag är övertygad om att det mynnar ut i något riktigt bra längre fram. Känner mig tvåfärgad, jag är otroligt ledsen idag om detta visar sig vara på riktigt men är samtidigt jävligt lättad med en känsla av belåtenhet över att det fega kräket försvinner ut bakvägen med svansen mellan benet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-01-23 18:06
Rambla

Eller hur! Fan är man president får man unna sig lite skoj då och då. En riktig charmpelle.
Barcelona Rambla~
2014-01-23 18:03
Säga vad man vill om Jan Laporta och att han kanske spårade ut lite på slutet, det var faktiskt bara på slutet, så har han mer karisma i lillfingret än hela den här juntan som styr klubben nu, tillsammans har. Vilken härlig personlighet Laporta. :D
2014-01-23 18:02
Har det aldrig någonsin varit snack om Cruyff som president? Nog den ultimata presidenten.
2014-01-23 18:00
Xaviiesta

Tror inte folk jublar för dem är glada. Utan för att dem är lättade. Äntligen år den här mardrömmen över. Rosell hade flyt som vann CL sitt första år, men han är en ganska inkompetent president som bara har förstört mer än vad han har bidragit med. Visst Laporta banka bitches och drack sprit o åkte privatflyg, men han pissade inte på oss. Han älskade oss och älskade vår klubb. Hab älskade Cruyff och gav Pep chansen. Laporta borde komma tillbaka.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-23 18:00
Júnior. (Barcelona) Jaha synd.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 17:58
[Carles Puyol 5]

Mötet är bakom stängda dörrar. Endast medlemmar i ledningen kommer vara närvarande
2014-01-23 17:55
Finns de någon länk så man kan följa han idioten Rosell ?
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-23 17:52
Rosell spenderade inte pengar på horor och sprit iaf Tack för Neymar Rossi och sköt om dig. Hade inte velat se Neymar i Real bredvid äckel Penaldo. Neymar i en kontring där han dribblar fyra bara för att servera äcklet fler tapINS. Om han nu drar vill jag ha en president som kan sammanfoga framtiden väl med Barcas värderingar för att framtiden väntar inte på en topp klubbarna i europa pröjsar mer för toppspelare än vad man gjorde innan.
Barcelona Rambla~
2014-01-23 17:51
Vad i helvete? Jag har inte läst några nyheter alls idag, varit fullt upptagen med jobb.

Vad händer? Betyder detta att Sandrusco trots allt har fifflat med värvningen av Neymar? Det verkar ju misstänkt värre nu.

Hm, är detta verkligen bra? Knappast den turbulens spelarna behöver.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 17:51
Diar Shekha 18:00 (Xaviesta) Fint skrivet. Men det är den första reaktionen man får, så jag tycker att det är förståeligt. Man tänker först inte på konsekvenserna utan endast på det kortsiktiga resultatet.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 17:46
Börjar presskonferensen 18:00 eller 19:00?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-23 17:44
Förstår inte hur vissa jublar en dag som denna. Även om cancersvulsten Rosell försvinner idag är skadan redan skedd. Han har stått för ett fruktansvärt svek mot klubben och satt en kniv i ryggen på alla supportrar. Han har skadat vårt varumärke, förgripit sig på vår ideologi och urinerat på våra värderingar. Han har drivit ut våra hjältar, gett oss falska förhoppningar och skadat vårt anseende och goda rykte utåt. Det känns som att det är dags för en destroy and rebuild som Jeffson är inne på. Jag står upp för min klubb och hänger med på denna resa in i det okända.
Barcelona NoGo™
2014-01-23 17:37
@Júnior.

Haha såg det nu :P

Bild i länktips.
BARCA-més que un club
2014-01-23 17:37
Någon med stream till Rosells avgång.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-23 17:35
Sergio_busquets Det var en artikel från goal. Inget är officiellt innan mötet ikväll
2014-01-23 17:34
Jag ska fira så mkt nu när Rosell ska lämna oss :) Finns inga ord som beskriver den känslan.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 17:33
Någon som har sett Neymars senaste Instagram post? Texten på bilden lyder bland annat: "Thank you Jesus for another happy day, for helping me to defeat evil". Nu kanske man inte ska dra förhastade paralleller men lite komiskt är det.
Jeffson
2014-01-23 17:29
Jag vet inte vad jag ska tro. Och den känslan har jag haft hela tiden med svinet Rosell. Jag hoppas innerligt att han avgår redan ikväll, han kan ta med sig hela jävla gänget. Även om detta skulle få sportsliga konsekvenser så tar jag hellre det och får ordning på ledningen i Barcelona igen. Vi är en klubb som förtjänar en värdig ledning och när det kommer till min kärlek för Barcelona så är det just klubbens värderingar jag älskar. Detta står över det sportsliga och detta är något Sandro systematiskt har pissat på sedan dag ett!

Så bara dra åt helvete, Sandro! Stick! Och glöm inte att ta med dej Zubi, Eusebio och resten av svinen runtomkring!

Jag tar som sagt gärna ett par mellanår för att återigen bygga upp det som förde mig till den här klubben. Jag drömmer om att få se Abidal, Pep och Cruijff i olika roller inom klubben igen. Jag drömmer mig tillbaka till den känslan av familj jag haft tidigare om den här klubben. Nu är det drygt 20 min kvar till 18.00. Detta kan bli en stor dag i klubbens historia!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-01-23 17:20
OFFICIELLT Rossell lämnar.
2014-01-23 17:15
Ok...

Barca, N&N, och Neymar skrev ett kontrakt i 2011 som så att 2014 när Neymars kontrakt går ut så skall han till Barca. För de betalade vi 10M€ som ett lån som skulle betalats tillbaka när Neymar anlände. Dessutom så ingick det i kontraktet att om någon av dessa parter drog sig ut så skulle de betala 40M€ som straff.

Barca och Santos kom överens att flytta fram transfern ett år (VARFÖR? annars skulle han komma gratis!) på så sätt stred vi mot det gamla kontraktet och därför betalade 40M€ till Neymars farsa (nu hatar jag inte honom längre, detta var vårt fel)

Så det som utreds nu är vad den där 10M€ var för något. "På pappret" så var de 10M€ ett lån til N&N (Neymars farsas företag) som skulle betalas tillbaka när Neymar kom till oss. På pappret var det ett lån, men vi alla vet var det egentligen var.

Det jag inte visste de var att det är olagligt enligt FIFAs regler att betala en spelare i förväg för att få en garanti. Men på papper var det bara ettlån, men eftersom vi flyttade fram det ett år och betalade 40M€ som straff, så kan det bevisas som att det var mer än ett lån.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-23 17:15
Wadafaq, vad är det som har hänt???

Är det samma Rosell som spottade ansiktet på johan cruyff, samma Rosell som anklagade Laporta, samma som spottade på Abidal, samma hyena som har sin kompisar som tränare och sportchef.

Vad har han rökt på?? Kan det verkligen stämma att han har gjort bort sig så där. En man med så stor erfarenhet av affärsvärlden och lagar?? Eller gäller det något annat???

2014-01-23 17:14
Sorry
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 17:11
Undra vad Rosell kommer säga kl 6? Ska bli intressant vi kan bara hoppas att han avgår. Idioten har smutsat ner oss i skiten och nu får det vara nog!
Barcelona Blaugrana91
2014-01-23 16:53
Gonzalez_Barca Med tanke på att Bartomeu tar över så lär inte dem planerna ändras...
Barcelona Blaugrana91
2014-01-23 16:48
Jäkligt fegt av Rosell att avgå, detta leder bara enbart till problem för klubben.... Om han nu inte gjort något "konstigt" gällande hela Neymaraffären så borde han väl inte ha något att dölja? Nej fegt och onödigt.
Barcelona Andresito
2014-01-23 16:47
Förstår dock inte var det olagliga i det hela ligger. Ser bara det som väldigt omoraliskt och lögnaktigt av Rosell. Någon som kan förklara? Lite mer info: The cases are either an internal dispute at Barca, or between Neymar's father, Santos and the other former rights holders in Brazil. The deal itself isn't questioned, and Neymar's registration for Barca is valid.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-23 16:43
Snacka om att svensk media kommer få mer ved på elden för sin hatkampanj mot Barca.

Rosell borde redan i Början berättat om att vi ska betala 95euro för Neymar. Punkt slut.
Barcelona the cameroonians
2014-01-23 16:41
@Ronaldinho y Neymar:
Om det är någon som verkar bry sig om Real mer än Barcelona är det väl du som till och med försvarar Perez. Han är precis lika illa om inte värre än Rosell vilket säger en del. Inte konstigt att de var vänner innan Sandro ställde upp i presidentvalet. Att försvara Real är inget en culé håller på med, på sin höjd kan vara ödmjuk och konstatera att de är en stark rival. Jag får inte heller ihop ditt resonemang angående tur i cupen kontra att Barcelona inte är värdiga ligamästare. Å ena sidan säger du att allt kan hända i enstaka matcher, men tycker inte att Barcelona är värdiga mästare för att man inte slog Real? Om det är någon som visar vem som är värdiga vinnare är det väl i så fall just en ligasäsong? Har för mig att du också gick under ett annat nick tidigare, "Buga för Ronaldinho" och att du blev avstängd för att du höll en låg nivå. Jag kan se mönstret upprepa sig.
Barcelona Andresito
2014-01-23 16:41
Någon jävel måste tjänat multum på den här övergången, och det är inte Neymars pappa. Inte en chans i världen att en fotbollsfar ska lyckas "utnyttja" en klubb på detta sättet, måste finnas någon advokat eller liknande som fått fadern till att få ut så mycket som möjligt.

Rosell har rätt när han säger övergångssumma på 57m, men resterande avgifter som totalBarca skrivit om (!Sergio_ Busquets! inlägg) är också för Neymars övergång, bara det att de är "gömda", så att det ska se ut som att han var billig.
Annons: