/spanien/barcelona/forum/5693.aspx/spanien/barcelona/forum/5693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-02-19 03:04
Att vinna en borta match i Champions på bortaplan mot ett bra engeöskt lag var banne mig fan länge sen. Typ kvartsfinalen mot Chelsea 2006 när Samuel nickar in 2-1? Har jag rätt månne?

Vi är otippade och underskattade i allt iår. Kan inte bli bättre!
Barcelona papillon
2014-02-19 02:56
Barcelonistas

Har hört att dom grundar det på att de hade fått in en ny tränare.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Lion24
2014-02-19 02:32
grande jw

Inte för att jag håller med LaPulganr1 men förra säsongen var säsongen 12-13. Vi hade en annan tränare. Nu är det säsong 13-14 och vi har en ny tränare och säkert många nya förändringar (som att truppen sover tillsammans inför match). Jag har aldrig förstått det här med folk som tar upp Barcelona-Bayern 0-7 matchERNA när man ska bedöma hur bra Barcelona är idag. Då var det andra tider, nu är det nu.
Barcelona grande jw
2014-02-19 02:20
LaPulganr1

Din hybris efter segern ikväll verkar nå lite för höga höjder. Motivera gärna varför vi skulle vara större favoriter än Bayern till CL-titeln? Låg du under en sten och sov hela förra säsongen?
Barcelona Barcelonistas
2014-02-19 02:05
Pellegrini haha vilken sur gubbe största skämtet någonsin. Snälla nästa gång kan du åtminstone komma med en lite mer underhållande taktik istället för att parkera bussen hemma. Det är bara dom småklubbarna som håller på med sånt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2014-02-19 02:00
Touré: "Vi förlorade inte pga domaren, vi förlorade för att de (Barça) fortsätter att vara världens bästa lag".

Pellegrini, se och lär.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 02:00
Real fansen kanske glömt att vi våldtog dem den här säsongen. När Neymar tunnlar halva laget o gör mål och Sanchez leker med valpen varane o Lopez.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-19 01:57
Blaugrans91 - fattar inte heller vad dom grundar ( Real Madrid är mycket bättre än Barca ) på. Vi slog dom i det senaste clasicot och där var vi klart bättre än dom, med undantag någon period i andra halvlek där benzema sköt i ribban. Jag vet inte riktigt vad dom går efter? Jag har inte missat en enda Real match den här säsongen och jag kan säga att vi har spelat bättre än dom.
2014-02-19 01:55
1. Barca 2. Bayern Är favoriter att vinna CL tycker jag. Andra lag som kan vinna är, psg, Dortmund, chelski. real vinner inte cl oavsett hur mycket christiano filmar till sig straffar.
Barcelona el Flaco
2014-02-19 01:45
Valdés blev, i och med matchen mot City, den första spelaren någonsin att nå upp till 50 matcher i CL:s utslagsfas. Xavi är på andra plats med 48 matcher och på tredje plats Ryan Giggs med 47.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-19 01:45
Haha gud så roligt det är att läsa Realfansens kommentarer, alla möjliga olika teorier som kan bortförklara vår vinst. Innan matchen var City så bra och skulle krossa oss, nu efter matchen är dem överskattade och usla.... Kan absolut inte vara så att Barca är jävligt bra. Sen är det så kul hur dem anser sig vara så mycket bättre än oss, vad grundar man det på? Vi ligger före dem i ligan och poängskillnaden borde vara berydligt större. Realfans är dem sista som ska anklaga andra för domarfördelar. Dessutom slog vi dem utan större problem. Så vad grundar man det på?
Barcelona Barcanist
2014-02-19 01:34
Bra bild som visar att tacklingen skedde på straffområdeslinjen (länktips).

http://www.fifa.com/aboutfifa/footballdevelopment/technicalsupport/refereeing/laws-of-the-game/law/newsid=1285960.html

FIFAs regler (till höger - "Field markings"), jag citerar:
"The field of play must be rectangular and marked with lines. These lines belong to the areas of which they are boundaries"

Hoppas alla smutsiga pundare som inte har något annat för sig än att hata på Barcelona nu kan hålla käft. Ursäkta språket.
Bona nit!
2014-02-19 01:27
Skönt att sätta shitty på plats och tysta en hel del värld som verkligen trodde på shitty. Kan garantera att många fans till andra lag mår dåligt över attBarcelona vann över shity för alla fruktar oss o vill se oss utslagna. De som mest mår dåligt ikväll är nog shity, real och köpelaget chelski. Därför smakar den här vinsten så god. Jag mår toppen, hoppas ni med. Godnatt :). Visca Barca!!!! <3
Barcelona Andresito
2014-02-19 01:22
grande jw Joe Hart ;) Såg att du ändrade nu :)
Barcelona grande jw
2014-02-19 01:21
ElTriplete Jag kan bara hålla med dig angående Citysupportrarna, finns fan inga gränser för deras dumhet. I helgen när jag kollade deras forum skrev någon om våran 6-0 vinst mot Rayo Vallecano och att vi spelade grymt. Givetvis kommer ett gäng bittra kommentarer om att dom fullständigt skiter i tvålagsligan La liga och att dom inte kunde bry sig mindre om spansk fotboll. Har dom glömt att deras framgångar kommit tack vare spansk fotboll och att dom köpt sönder halva La liga? I deras startelva idag fanns inte EN ENDA engelsman, förutom Hart i målet. Även deras tränare är hämtad från La liga. Ett gäng pajaser som glömt vilket bananskal dom glidit in på. Saknar total respekt för de riktiga storklubbarna.
Barcelona NoGo™
2014-02-19 01:07
Graham Poll (ex-referee): "Contact continued until at least line marking penalty area and further, meaning awarding a penalty was correct."

Graham Poll (ex-referee): "City were lucky not to go three down. Pique's goal was adjudged to be offside, but Clichy played him onside" [dm]
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-19 01:03
BarcaStat: Barcelona have now kept 20 Clean Sheets in 41 official games this season (48.8%) #fcblive Last season: 17 in 60 games (28.3%)"
2014-02-19 00:59
@barcastuff: Man City had 31,6% possession against Barcelona, their lowest in Premier League and Champions League this season #fcblive #ucl [via opta]
2014-02-19 00:56
förra säsongen förlora vi alla stormatcher typ. den här säsongen har vi vunnit alla stormatcher och inte bara matchen men även det taktiska. Så många här kallade Tata för fett gubbe. Jävla fjortisar lugna er. Vänta tills Tata utvecklar Barca och sätter sitt prägel på laget. Jag tror att Tata saknar en back och en bollvinnare som keita samt kanske en forward och en Göndugan.
Barcelona Bentley King
2014-02-19 00:48
Tata martino har nu visat att han är bra i det taktiska spelet, vilket är viktigt ifall vi ska kunna vinna hela turneringen!
Barcelona ElTriplete
2014-02-19 00:43
Haha, är så jävla glad att vi slog dem idag. Vilka jävla töntar alla är inne på det där forumet alltså samtidigt som deras artiklar inte heller håller hög nivå. Läste några av de mest korkade kommentarerna idag i deras forum. "CL är en plast-turnering. Jag ser hellre att vi vinner ligacupen." Kommentar: framför den åsikten till shejken som pumpat in pengar i klubben. Vad tror ni är viktigast egentligen då? "Barca spelar tråkigt och i sidled." Kommentar: är det VI som spelar tråkigt? För i helvete, ni backar hem på hemmaplan framför 50-60.000 fans i er första utslagsmatch i Champions League. Shejken har inte investerat pengar i klubben för sådan fotboll. "Bilden på Cescs onside har ju inte direkt bra upplösning så man kan inte något egentligen. Massa skuggor." Kommentar: ... come on. Nä, fyfan vad pinsamt de beter sig. alltid skönt att slå de engelska lagen som tror så jävla mycket om sig själva. Hoppas vi avrundar jobbet på Camp Nou bara! PS. Gjorde de narr av oss gällande Qatar-dealen? Okej.. Det där är bara skumt. De borde ta sig en titt i spegeln.
2014-02-19 00:39
Över bra att alla underskattar BARCA. Det får oss att chocka de! Fast det är mest okunniga supportrar som gör det.
Barcelona Zamboza
2014-02-19 00:37
@Blaugrana91:

Känns som vi börjar komma i form efter en månads usel spel. Jag tror vi bara har börjat och bara kommer bli bättre.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-19 00:37
Vampíro

Jaha ok då förstår jag.
Barcelona Neymessi
2014-02-19 00:36
Cesc: "Everyone was saying Barcelona is not the same Barceolona. You know, some people talking a bit too much.Now they will have to shut up for few dayes"

----
Fin bild på Leo och Yaya
Barcelona Vampíro
2014-02-19 00:30
@Blaugrana91:

Barcelonas officiella twitterkonto har blivit hackat av ett gäng som kallar sig SEA(Syrian Electronic Army). De passar på att skriva skit om Qatar, en regering som ligger bakom en del av det som skett i Syrien senaste åren. Det hör hursomhelst inte hit.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-19 00:27
1 Bayern
2 Barcelona
3 Real

Där har ni mina favoriter.

Chelsea är ett bra lag men jag tycker dom individuellt är för dåliga det ska mycket till om dom ska slå ut nått av dom 3 lagen. I mon får vi se vad Arsenal kan göra mot Bayern.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-19 00:24
Känns bra att vi spelat bra mot flera av storlagen vi mött hittils.
Vi slog Real relativt enkelt, Atletico gjorde vi en bra match mot och nu säker vinst borta mot City. Verkar som vi höjer oss när det vankas större matcher, det är bra.

Bayern är såklart stor favorit till CL, men jag anser att vi är främsta utmanare.
Barcelona Força Barça
2014-02-19 00:19
En bild säger mer än 1000 ord
2014-02-19 00:18
Vet ni vad som kokar de flesta? Att den här City hade kört över vilket lag som helst i Europa. Jag kan garantera att Madrid hade åkt mot Pellegrinis City. Box till Box fotboll är City överlägset bäst.
Annons: