/spanien/barcelona/forum/5692.aspx/spanien/barcelona/forum/5692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-03-12 19:59
Jag tror inte att City kommer gå framåt allt för mycket, speciellt inte i första halvlek. Man kommer säkert spela som Arsenal gjorde igår. Kanske inte parkera bussen men stå rätt i positionerna och vänta på att Barca spelarna ska göra ett misstag och sedan slå till. Så tror jag första halvlek kommer se ut. Andra så kommer det vara mycket mer öppet och ju närmre vi kommer 90 minuter så kommer City spela mer chansartad och då kommer spela öppna upp sig. Barcelona? Vi kommer inte chansa så mycket i vårt spel, ha bollen inom laget och vänta på att en yta ska öppnas. Tålamod alltså.
Barcelona Zamboza
2014-03-12 19:58
Angående matchbilden så är jag helt övertygad om att vi kommer få se en repris från ettihad. Dock ett farligare barca som spelar hemma. Finns inte en chans att City kör tok offensiv. Vi kommer lira runt bollen väldigt mycket och vänta ut city och så småningom hitta ytorna.
Barcelona ElTriplete
2014-03-12 19:57
Lite OT men.. Jag tar tillbaka mina kommentarer gällande ligan. Jag kan inte tveka på de här spelarna. Om vi slår Real och det är 1 poäng är allting möjligt! Men om vi tappar poäng där.. Då är det nog slut. Med det sagt, ligan blir väldigt svår då det ej ligger i våra händer längre. Cupvinst är fullt möjligt och även CL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-12 19:54
Längtar till matchen!!! Jag hoppas på ett bra spel från oss idag!! ! Visca El Barca<3!!! Mot kvartsfinal!!!
Barcelona jawwa
2014-03-12 19:53
Hoppas neymar spelar centralt, framförallt att han får möjlighet att komma rättvänd och med fart. Jag hoppas dessutom messi vaknar ur sin lilla dvala som han legat i ett bra tag nu
Barcelona Acrobat
2014-03-12 19:50
Bra startelva, men jag har tyvärr ingen bra känsla inför den här matchen! Tror dessvärre att City slår ut oss ikväll... Hoppas jag har fel!
Neymar11
2014-03-12 19:48
jawwa Kommer nog se ut så här ikväll S.b Xavi Iniesta Fabregas Messi Neymar
Barcelona jawwa
2014-03-12 19:46
Undra vem av messi eller neymar som kommer spela till höger?
Barcelona koeman92
2014-03-12 19:42
@Capitan \(^.^)/:

... Och som vanligt kommer inte ett skit att hända.
viccc
2014-03-12 19:41
Våran bänk herregud
Neymar11
2014-03-12 19:40
Är det inte för tidigt att spela Iniesta?! Borde ge killen lite andrum och fokusera på det viktiga livet
Barcelona Barcaholic
2014-03-12 19:38
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Neymar Messi Iniesta #fcblive

TEAM NEWS: Hart, Zabaleta, Kompany (C), Lescott, Kolarov, Fernandinho, Toure, Milner, Silva, Nasri, Aguero #barcavcity #mcfc
Barcelona zick9
2014-03-12 19:37
@Abbe.:

är den officiell?
Barcelona AndreD
2014-03-12 19:36
Om Messi går hela matchen idag som vanligt kommer jag personligen åka ner och sparka han i röven tills han springer igen......
Ronaldinho the original
2014-03-12 19:34
Coach Pep, (Barcelona) +1 Håller med dig !
Barcelona Abbe.
2014-03-12 19:34
Manchester Citys startelva: Hart, Zabaleta, Kompany, Lescott, Kolarov, Fernandinho, Touré, Milner, Silva, Nasri y Agüero.
Barcelona Den vise mannen
2014-03-12 19:31
Coach Pep Bra sagt. Kan bara instämma.
Coach Pep,
2014-03-12 19:24
@Baronen:

"Barca kommer passa bollen fyra hundra miljarder gånger och att City måste göra en perfekt match för att slå ut de katalanska evighetspassarna."

Är det Barcas fel att City inte är tillräckligt bra för att förhindra Barcas spelmässiga dominans? Allvarligt talat, vilket lag som helst skulle spela som Barcelona, om de kunde. Alla som spelat fotboll vet att man trivs som bäst när ens lag äger bollinnehavet. City spelar ut de flesta lag i PL och älskar att äga bollen, men då hör man ingen som klagar?

Vissa fanboys är helt enkelt butthurt av Barcas speltekniska överlägsenhet, och clownen på Citys redaktion gör det väldigt uppenbart. Fine, vissa kanske föredrar långbollar och mindre teknisk fotboll men det betyder inte att jag som culé vräker ur mig sarkastiska kommentarer bara för att jag har en annan fotbollssyn.

Ja, det är Svenskafans och man får vara subjektiv och färgad, men det förändrar inte faktumet att killen på City-redaktionen är en ignorant idiot. Barca spelar på sitt sätt och har alltid gjort det. De kan inte spela på något annat sätt så man undrar varför folk inte bara kan knipa igen.

Å andra sidan brukar vi Barca fans klaga på spelarbussar, men det är liksom mer befogat då det strider mot fotbollens estetik att spela extremt defensivt.

Vi culés försvarar åtminstone fotbollen, men vad försvarar alla idioter som klagar på Barcelonas spel som är ett resultat av flera års arbete? Det är en sak att föredra en typ av fotboll, men om man sitter och nervärderar Barcas spel bara för sakens skull så gör man ju bara fotbollen i sig en otjänst. Faktum är att fotbollen är i stort behov av fler lag som Barca vad gäller långsiktiga satsningar. Så långt tänker dock förstås inte alla mainstream-fanboys.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-12 19:02
Nevermind. Stress fick mina hjärnceller att kollektivt sätta sig i rullstol allihop. Ser att mitt eget inlägg postades klockan 19 svensk tid och därmed är oron över. Den här bjuder jag på hursomhelst haha :)
Barcelona CuleAK
2014-03-12 19:02
Om 1h och 45 min börjar matchen
Barcelona Baronen
2014-03-12 19:01
@( Xaviesta ):

Det stämmer.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-12 18:59
Tjapp. Börjar kvällens batalj om 45 minuter eller om 1 timme och 45? Toronto gick över till sommartid i söndags vilket ställt till det för mig. Tacksam för snabbt svar!
Barcelona Ali G
2014-03-12 18:28
Hoppas verkligen att neymar, Messi, alexis spelar i kväll För att city kommer hit för att attackera oss och kommer öppna upp rejält i backlinjen. Sen vill jag att mittfältarna håller sina positioner och inte ger ytor till Silva, Yaya o ligga tätt på aguero så han är bortvänd . Sen tror jag att city kommer göra mål på grund av vårat försvar Inte minst genom hörnor o frisparkar men jag hoppas och tror att det blir en underhållande match med många mål och att vi går vidare. VISCA EL BARCA
Neymar11
2014-03-12 18:25
Capitan \(^.^)/ Hummels och laporte hade vart perfekt Hummels för han tycks ha ett hjärta för Barcelona och idoliserar Puyol Laporte, vänsterfotad, 19 år, bra med boll och positionssäker. Tror att han kommer bli hur bra som helst
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-12 18:21
David Luiz, Hummels, Musacchio (Villarreal), Mangala (Porto) and Laporte (Athletic) are among the centre backs Barcelona have followed [el9]
Barcelona Baronen
2014-03-12 18:20
Vilken vidrig människa som skrivit Citys inför-rapport. Skriker av avundsjuka.
Men det är klart, har man värvat spelare för 150 miljarder på fem år och konstant misslyckats så lär ju självkänslan vara sådär. Milt uttryckt.

Usel respekt och detta skyllande på domarna, återigen, trots att det var vi som blev missgynnade.
Dåligt.
Barcelona Riiio!!
2014-03-12 17:50
Herregud en startelva med 4 backar och sen Busquets som ensam defensiv och 3st centrala mittfältare med Fabregas, Iniesta och nästa år Rafinha. Messi och Ney på topp. 4-1-3-2. Hade varit mäktigt att testa under försäsongen i alla fall. Då har ju dom 3 mittfältarna på mitten lite mer frihet och en eller t.om två kan då och då löpa in i boxen och dra isär backarna ännu mer.

Neymar11
2014-03-12 17:46
Så ni vill ha neymar på bänken, första matchen vi inte kommer stötta på en buss Det är nu han kommer vara bra när han får sin yta
Barcelona I.Cuenca
2014-03-12 17:44
Bästa El Clasico enligt mig:)

Detta var en kokande gryta haha
Barcelona jerkasss
2014-03-12 17:37
Neymar på bänken är rätt beslut taktiskt idag då jag antar att vi planerar att parkera en fet buss. Barcabussen må vara lite högre parkerad än Inters men å andra sidan tar man med sig bollen in. Om det är Inters eller Barcas buss som är mest antifotboll har jag svårt att svara på i dagens desillusion.
Annons: