/spanien/barcelona/forum/569.aspx/spanien/barcelona/forum/569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
3/5/2017 15:12
Missade matchen igår men har nu sett den i efterhand och det var en riktig uppvisning vi bjöds på, otroligt underhållande och imponerande spel! Ger nog laget en ordentlig boost i självförtroende inför PSG och det kommer behövas. Jag tror fortfarande inte på att det är möjligt, men gårdagens match gav allafall lite hopp. Så länge vi ger allt och verkligen försöker så är jag nöjd. Men är det något lag som ska klara det så kanske det är Barcelona?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
3/5/2017 13:57
Ja jag håller med er, fortsätt på den inslagna vägen nu Lucho och kör samma startelva som verkar funka utmärkt. Cavani kan ha vissa dagar där han missar i princip vartenda chans han får, hoppas onsdag är en sådan dag för honom. Btw, har Di Maria någonsin gjort en dålig match mot Barça? Han suger alltid med Messi men mot Messi, då blir han en beast. Hatar honom.
Barcelona Gabriel
3/5/2017 13:38
Gällande Rafinha så säger jag så här, han har nu gjort sig förtjänt av en startplats, han var helt strålande igår - liksom hela laget. Det jag älskade mest med Rafinha var hur bra han täckte bollen vid varje uppspel, det är sånt vi har haft problem med i princip hela säsongen och det är pga sånna små detajer vi förlorat bollen snabbare än vad vi är vana vid. Rafinhas förmåga att täcka bollen ger hela laget ett helt annat lugn vid varje uppspel man lägger vid hans fötter för han behåller bollen kvar inom laget i princip 9 gånger av 10. Bortsett från det så bidrar han med en enorm energi och fart till spelet, oerhört nöjd med honom faktiskt.

Hoppas bara att han kan få fortsätta på den inslagna vägen nu och inte bänkas mot PSG, det vore idioti.
Barcelona Barcelonistas
3/5/2017 13:02
Är Rakitic en poängspelare? Du skämtar nu hoppas jag. Han är långt ifrån en poängspelare han är en box-till -box spelare som köttar. Springer mycket fast på fel sätt enligt mig. Verkligen inte på ett effektivt sätt.
Barcelona Barcadinho.
3/5/2017 11:55
Rafinha passar bättre än iniesta för vi behöver hans extra energi. Iniesta lugnande bollbehandling passar inte så bra för det behövs framfart. Rafinha är inte precis snabb men ändå en aning kvickare och tänker oftare framåt.
Rakitic behövs för han är en poäng spelare o det behövs ju minst fyra träffar.
Så ja, samma elva.
Barcelona Barcadinho.
3/5/2017 11:47
Det är bara att sätta sig i soffan, helt lugn utan alls förväntningar.Accepera domen typ. Bli det remontada, ja, då blir det ett masa liv här i kvarteren oavsett klockslag, veckoklockan på 5.00 dagen efter kommer inte bli ett hinder. Några anpassade sms till bekanta haters. Tyvärr ingen bilmörning längre som för i tiden när vi retade en united familj. Vi fick förstås en del tillbaka under åren för de gillade real i andra hand. Beckham, RVN, Ronaldo, typ en halvsläkt av nåt slag. Deras barn bor inte ens hemma längre. Man får hitta på nya sätt att spridda vidare sin glädje... "Snacka" på LR är nästan obligatoriskt...
Barcelona L.A.M Nr 10
3/5/2017 11:40
Är också inne på att spela med samma elva som igår. Att kunna gå över till 3-4-3 för att därmed skaffa sig ett övertag på mittfältet är också bra som variation. Rafinha bara växer och växer, älskar hur han tar för sig på planen. Rakitic har nog haft sin sämsta säsong hos oss men är viktig i sådana här matcher med sitt enorma slit och fläckfria press/positionsspel. En Iniesta i form hade naturligtvis varit perfekt att ha att tillgå på onsdag men tyvärr är verkligheten som den är och han håller inte alls samma nivå som tidigare. Däremot kan han vara grym som inhoppare då vi vad som än händer troligtvis kommer behöva kreativitet i jakten på mål.
Barcelona Cule4life
3/5/2017 11:17
#remontada

Kör samma elva som igår och full fart bara.
Barcelona the cameroonians
3/5/2017 11:00
Chansen att PSG kommer spela likt Celta gjorde igår är obefintlig. Celtas ytterbackar fick i princip ingen hjälp och understöd medan mittfältet och backlinjen bjöd på stora ytor mellan sig. Men. Hoppas kan och ska vi. Annat vore ju dumt efter det fundamentala uppsving som laget visade igår. Nyckeln blir att inte visa nåd och direkt från start ligga på fransmännen så att de inte får andas.
Barcelona Barca4life98
3/5/2017 10:43
Jag sticker ut hakan och säger att vi tar oss vidare om vi lyckas göra 2 mål efter 15-20 minuter. Då är det inom räckhåll och vi vet allihopa att Emery har åkt på några storförluster mot oss tidigare. Vill faktiskt passa på att hylla Rakitic igår. Han och Roberto gjorde verkligen ett grymt jobb när det kom till att vinna tillbaka bollen. Rakitic hade några fina passningar också. Han har massor av fotboll i sig som kommer fram när han slipper slicka linjen på kanten.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
3/5/2017 10:18
Psg kommer aldrig göra en lika bra match igen och vi kommer aldrig göra en lika dålig match igen. En gång per år brukar vi få en sån monster match. Spelar vi som igår och är effektiva så kan vi vara i kapp redan vid halvtid. Jag kräver en vändning trots 0-4 i röven, en underhållande match räcker inte. Hata mig nu men jag tycker inte att iniesta ska starta mot psg. Vi måste spela med intensitet och återerövra bollen så snabbt vi bara kan. Han är absolut inte i form..
Barcelona Katalano
3/5/2017 10:03
Känns som att spelarna fått ny energi som följd av Luchos besked att lämna till sommaren. Jag såg en helt annan glädje på planen igår och märkte snabbt att detta var en match där Iniesta70. inte behöver plocka fram fulwhiskyn.

Messi och Sergi Roberto har redan fått en del rosor här nedan. Jag vill passa på att lyfta fram Neymar lite extra också. Han var helt fantastisk igår. Han gick förbi sin kille på kanten när han ville och låg bakom mycket hot offensivt. Dessutom en riktigt delikat touch på bollen som han lobbade i mål.

Efter matchen igår så ser jag fram emot matchen mot PSG på onsdag. Intef ör att jag tror på avancemang, utan för att jag vill se en underhållande match. En glimma hopp vill mitt sinne inte riktigt släppa taget om heller trots omständigheterna.
Barcelona L.A.M Nr 10
3/5/2017 09:56
Dum som man är så är man efter de senaste fina insatserna fylld av förhoppningar inför onsdag. Fullt medveten om att vi måste stå för vår klart bästa prestation någonsin, åtminstone under denna era, så tänker man bänka sig och tro på avancemang. Jag har en känsla av att vi kommer göra en riktigt bra match, sen om det räcker eller inte återstår att se. Det som talar till vår fördel är att vi nu inte behöver tänka på något annat än att bara ösa från start. 100 % inställning och energi, hög press och tempo i passningsspelet. Jag satt och tänkte på vad det måste stå i vilka skeden av matchen för att man ska vara nöjd respektive inte helt uppgiven. Står det 2-0 i halvtid är det oerhört bra. Då finns chansen och PSG kommer darra. 1-0 i halvtid och 2-0 i 60-70 minuten är resultat som förmodligen inte leder till avancemang men där man ändå är nöjd med prestationen och fortfarande kan sitta och hoppas. Haken är ju att det så fort vi släpper in mål är rätt så kört. Ett bortamål hade verkligen gjort uppgiften så mycket mer överkomlig. Men nu får vi jobba med det som finns och jag tänker inte räkna ut någonting.
Barcelona Cúles
3/5/2017 09:49
Messi Messi Messi. Omänsklig! Så glad man är över att ha världens överlägset bästa spelare i laget, samt Neymar och Suarez som är topp3. Ronaldo? Snälla nån, en simpel målskytt och inget annat.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
3/5/2017 09:42
Iniesta70. Med 11 interceptions på 35 minuter så satt busken på skurmaskninen och rensade. Fenomenal var han igår både defensivt och offensivt. Roberto är nyckeln i allt och det trodde jag aldrig. Har vi inte världens bästa 3 mittfältare så får vi lägga in en extra la masia spelare som löser allt. Men allra tydligast är att vi inte belastar kanterna med stillastående spelare. Neymar och rafinha fick ofta boll 1 vs 1 och löste det varje gång.
Barcelona Iniesta70.
3/5/2017 09:31
Jaha, eftersom ett proppmätt, tandlöst Eibar åkte på nån form av "drive-by shooting" och hivade upp sina vita flaggor och la sig platt när ärkerivalerna intog arenan så var det upp till oss att återta första platsen. Japp, själv hade jag skrivit ett manus till kvällen ifråga, men min bättrehälft hade skrivit ett annat. Jo, precis när första klunken av mitt harmonihöjande elixir skulle intas och domaren satte pipan i munnen så hamnade jag öga mot öga med en "Donna" på krigsstigen. Det visade sig att det runnit ut en massa vatten under både tvättmaskinen o torktumlaren. Frågan som löd lät så här:" Vilket är viktigast? Barca vs Celta eller fuktskador i tvättrummet?" För min egen hälsas skull så dröjde jag visst liiiite för länge med svaret. Men med korsade fingrar bakom ryggen så svarade jag tillslut rätt.... Jo, alla vet att jag hamnade på alla fyra, skrubbandes och torkandes, ungefär som en Barca mittfältare under Luchos styre. Nåja, åter till matchen. Busken måste ha tjyvläst min och Neymar JR konversation som vi haft tidigare under dagen. Han ville minsann visa att han inte tänker öppna nån form av städfirma där han får springa omkring med en dammvipp och försöka vifta bort det ton av skit som motståndarna brukar dumpa på vår planhalva. Nix, han lirade som back in the days, ja, hela laget studsade fram i rätt positioner med ett mittfält som återigen var aktiverat och inställt på att lira. En formidabel Roberto visade att han har en jetmotor till driv och att hans La Masia utbildning/uppfostran kommer väl till pass när det blir dags att använda ett mittfält som man ska på Camp Nous gröna matta. En Messi som lär ge fransoserna både sömnlösa nätter och problem med tarmarna fram till onsdagen. Ja, har man en Messi i sån form uppbackad av ett S och N som också visar superduper form och med ett återuppståndet mittfältsspel, så, ja, då kan till och med jag börja gå runt med "falska förhoppningar?" om en omöjlig vändning i Campions på onsdag. Själv så hoppas jag grabbarna kommer ut i krigsmålningar med Tomahawker på onsdagkvällen. Inte bara för att klyva ett par baguetter , nej, nu jävlar så ska vi ta elva franska skalper! Fan! Nu kör vi!!!
Barcelona Cule4life
3/5/2017 06:03
Veratti vaknade säkert upp och tänkte fan Barça är ett bättre lag. Bäst att jag sjukskriver mig så inte mina framtida lagkamrater blir arga på mig när jag kör possesion spel på dom.
3/5/2017 00:44
Seriöst, missar Verratti matchen mot oss så ökar chanserna enormt till avancemang. Låt oss hoppas.
Barcelona Davids3
3/4/2017 23:56
Messi dedicated the goal to his nephew who spent all afternoon calling him, but Leo was busy so couldn't answer. [mundo deportivo]
Barcelona gozo1
3/4/2017 23:52
Messi BA
Barcelona Davids3
3/4/2017 23:49
Idag har vi fått en bild som aldrig gångsin kommer försvinna från fotbollsvärlden på nätet :'D När Messi gör telefon-symbolen med handen.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
3/4/2017 23:39
Enligt psgs forum så missar Verratti matchen mot oss på onsdag. Bra för oss om det nu stämmer.
Barcelona Soko
3/4/2017 22:58
Aftonbladets rubrik säger mer än 1000 ord :) ps. de var snabba att ändra rubriken. Först stod det att "Messi förnedrade Guidettis Celta ".
3/4/2017 22:54
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Måste ändå säga att jag gillar att rafinha inte faller från trycket pga MSN. Han vill ha boll och vill ta för sig. [/QUOTE] Vad jag sett så verkar Rafinha ha en väldigt stark personlighet, tar för sig o är väldigt populär i laget.
Barcelona Reymar
3/4/2017 22:52
@II Barça II:

Visst kan MSN på sin dag näta fem mål men då krävs det att vi har ett välfungerande presspel, Verratti & co ska inte få rulla boll som senast samtidigt som vi måste spela med intensitet matchen igenom vi kan inte villa under matcher och rulla runt i backlinjen.
Barcelona Corazon
3/4/2017 22:52
@neymar JR || Cillessen #1:

Hur har du skysports vad kör du för tv paket?
3/4/2017 22:51
[QUOTE=Rambla~]Jag börjar bli orolig över Messi kontraktsförlängning. Visst, jag fattar att han vill se vad för planer denna ledning har nu och vill ha garantier på ett slagkraftigt lag framöver, men att låta det gå så långt att det bara är 1 år kvar på hans nuvarande kontrakt är att leka med elden. Barto vill ha kapital till Espai Barca så allt är möjligt med denna snubbe. [/QUOTE] Barça får in säsongspengarna till sommaren, då kommer Messi skriva på nytt kontrakt. Det kan inte ske tidigare. Du vet ju själv att vi inte har råd med en HB för att ersätta Vidal, klart då vi inte har råd att förnya Messi. Messi kommer sätta sina krav o förnya sitt kontrakt i sommar. Övertygad.
Barcelona Soko
3/4/2017 22:51
Jag njuter extra av överkörningen ikväll. Dels att vi hade revansch att utkräva och dels för att Berizzo som nämns som en tänkbar ersättare till Enrique kom ut med starkaste laget och försökte med att förstöra för oss ikväll, detta trots att han är körd i ligan, spelar matcher var tredje dag och har en lång resa till Ryssland i veckan.
ps. Inget lag har fler segrar mot Enrique än just Celta, 3.
Barcelona Fuerza
3/4/2017 22:49
@Rambla~:

Eller 4 mål + vinst vid straffläggning efter övertid.*

;)
Barcelona Fuerza
3/4/2017 22:47
Fantastisk fotbollsuppvisning.

Bartomeu & Co borde gå ned på knä och kyssa Messis' svettiga fötter.
Annons: