/spanien/barcelona/forum/5689.aspx/spanien/barcelona/forum/5689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2014-01-23 23:44
KarmaIsAKaranka
Väldigt skrämmande hur vissa här resonerar och uttrycker sig. Rosell har antagligen jobbat på klubbens ekonomi sen dag ett i den utsträckning att man till och med känner att klubben är såpass stabil, ekonomisk, att en renovering av Camp Nou nu är aktuell. Var tidigare presidenter ens i närheten av att förverkliga detta?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-01-23 23:42
Herregud använd er av era läskunskaper och ögon..
Postat via SvenskaFans-appen
2014-01-23 23:41
Blaugrana91 & Papillon Jag har aldrig sagt att jag föredrar att vi skaffar oss tröjsponsorer, jag har helle inte sagt att jag ser oss ta fler lån för värvningar. Papillon påstod att Neymar inte skulle vara här utan sponsorer och då sa jag att han skulle vara det då klubben skulle ta ett lån för att värva honom oavsett situation för att han var en spelare som dom hållit koll på väldigt länge. Sen så säger jag inte heller att jag föredrar att vi tar lån än att skaffa sponsorer. Om ni läser noga kan ni se att min personliga åsikt inte finns där. Jag sa att det är hur lätt som helst att sätta sig och förhandla fram sponsorer och sälja varenda plats vi har på tröjan då barca är ett av världens största varumärken och med detta menar jag att Sandro inte räddat klubben med varken gudagåvor eller komplicerade lösningar.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 23:38
Måste säga att karmals faktiskt har en poäng här. Just i dagsläget finns det inga bevis på huruvida Rosell fuskat elr inte. Att han lämnat tror jag haroch göra med att hans familj blivit hotade till till döds, vilket är väldigt allvarligt.
Barcelona papillon
2014-01-23 23:36
Blaugrana91
Tydligen ska de helst finansieras med lån :/ Tycker till och med att Rosell spenderat pengarna väl, enda frågetecknet är väl Song vad jag kan komma på? Innan Rosell, hleb, chygrinsky, caceres, samt ett par till?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-23 23:33
( Xaviesta )

Samma ledning som köpte in Neymar, Cesc, Alba, Song och Sanchez. Kasta inte sten i glashus. Det finns ännu idag INGA (INGA INGA INGA) fakta på att Rosell och hans ledning har fuskat. I believe it when I see it. Tills dess är du, och många andra, utsökta offer för den propagandan Rosell fått utstå med. Ha lite känsla, tack.
2014-01-23 23:30
Papillon och Blaugrana91:

Skönt med lite folk som kan resonera och inte bara skrika "HATA ALAN HARPER", "DU HAR SÅLT VÅR KLUBB!" etcetera som vissa lite mer IQ-befriade gör här. Kudos till er två :)
Barcelona Blaugrana91
2014-01-23 23:30
La liga es blaugrana! Sorry men är du seriös? Så du menar att du hellre skuldsätter klubben varje gång man ska värva dyrt än att ta in en sponsor... Vissa här är helt jäkla ologiska.... Ge Qatar Airways plats på tröjan eller sälj Messi pågrund av ett skuldberg, nästan så man hoppas på det sistnämnda så vissa här inser fakta!
2014-01-23 23:28
@Bästelona:

Du måste ha lite belägg när du diskuterar saker av denna allvarliga art. Låter lite väl konspiratoriskt. Men det kanske bara är jag ...

Har du tänkt dig detta scenario:

Rosell lämnar klubben pga dödshot mot familjen = SANT
Skuldredovisningen är korrekt = SANT
Neymar kostade de facto 57,1 miljoner euro = SANT

Om det visar sig att sanningen är sådan borde du lämna forumet. Ha lite tålamod och vänta tills vi vet mer. Just nu gör du klubben mer ont och bara bidrar till cirkusen. Capiche?
Barcelona Blaugrana91
2014-01-23 23:24
papillon Väl talat! Folk här gapar dagligen efter värvningar, men verkar ha svårt att fatta att dessa värvningar ska finansieras. Jag frågade tidigare idag hur klubben skulla öka omsättningen för att kunna hänga på oljeklubbarna utan att ta in sponsorer? Fick inget svar. Det roliga är att allas favorit Laporta också på sikt hade infört reklam, som sagt finns inte så många alternativ för en medlemmsägdklubb....
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-23 23:23
LennyRomario Precis. Folk försöker vrida och vända på varenda euro runt den här övergången som skapat kaoset när man istället för att fokusera på företagsekonomin borde försöka förstå sig på politiken runt det hela. Det är DÄR nycklarna till svaren ligger. För mig är det fullständigt ointressant med alla länkar folk slänger upp här på forumet som rör den ekonomiska biten. Allt som gjorts, allt som startade hela den här såpan, allt som hade med Rosells tillträde efter Laporta till och med hade med politik att göra. Ett lysande exempel: hur får du en klubb som inte har behov för reklam att skaffa reklam på tröjorna? Du skapar behovet åt dom. Rosell är en mycket ful fisk och det måste alla som ställer diplomatin åt sidan för en stund hålla med om. Även Blaugrana91. Att peka på fina kvartalsredovisningar håller inte, han har infekterat hela klubben under den här, administrativa, tragiska upplagan av FC Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 23:21
Karmals - reagerade lite när jag såg att skuldberget sjunkit under Laportas sista säsong bara. Men bag tror som sagt precis som du nämnde att Laporta säkert rört om i grytan.
Barcelona Bästelona
2014-01-23 23:19
Amen snälla sluta försvara Rosell... Han gjorde enligt mig mer ont och gott för klubben. Han ljög något oerhört när han tog över klubben efter Laporta och sa att klubben hade en risig ekonomi och det för att Laporta hade missköt sitt jobb. Men så var inte fallet! Han fick det att se ut som en katastrof så att han kunde vara ''en hjälte'' när han räddade Barcelonas ekonomi.

FUCK YOU ALAN!
2014-01-23 23:18
@Barcelonistas:
Vi vet om att Laporta fifflade med siffrorna. Det vore lite konspiratoriskt att tro att Rosell gjorde detsamma. Tror dessutom att FC Barcelona har fått krav utifrån (och av sina medlemmar) att minska på skuldberget när det väl uppdagades om hur mycket skuld klubben egentligen hade vilket Laporta hade sopat under mattan. Dagen då Rosell tog över blev klubben mer transparent ekonomiskt och jag litar på att den har varit det sedan dess. Det kommer visa sig att Neymar kostade 57,1 miljoner euro. Sanna mina ord. Du har rätt. Tack. Vet inte hur Laporta betade av 66 miljoner euro från skulden under sitt sista år.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 23:18
Återigen så vill jag påminna folk här att Laporta utnyttjade Barcelona som klubb. Han använde klubbens pengar bara för att tillfredsställa sig själv. Allt från nattklubbar, till strippklubbar, presenter till sin dotter, han ska även ha roat sig med kvinnor säkert horor som han betalat för. Det här om något är att pissa på klubben!.
Barcelona papillon
2014-01-23 23:17
La liga es blaugrana!
Lån? Självklart, ta mer lån och skuldsätt klubben ännu mer, bra ide :-/
2014-01-23 23:14
papillon (Barcelona) Det hade han visst, då klubben hade tagit lån för att värva honom exakt som Madrid gjorde i Bale affären. Inte så att dom hade 1 miljard och betalade det exakt till Spurs.
Barcelona papillon
2014-01-23 23:09
Sett att många klagat över värderingar när det gäller Rosell, reklam på tröjorna osv. Utan dessa pengar hade Neymar förmodligen inte spelat för Barca idag och då hade många här gråtit över att man bara har Tello som backup, tänk på det! Kanske dags att börja visa lite respekt och tacksamhet gentemot Rosell, trots allt.
Barcelona LennyRomario
2014-01-23 22:57
@La liga es blaugrana!:

Svaret är snarare att Barcas ekonomi aldrig varit särskilt illa ute. Men att säga att den är katastrof är ju en väldigt bra start för att övertyga klubben om att för första gången skaffa reklam på tröjorna.
Barcelona LennyRomario
2014-01-23 22:56
Barcelona Neymar N11
2014-01-23 22:54
@barcastuff: 7 Barcelona hattricks this season: Messi (Ajax Valencia), Neymar (Celtic), Alexis (Elche), Pedro (Rayo Getafe), Tello (Levante) #fcblive
2014-01-23 22:53
Sedan det med att Rosell räddade Barcas ekonomi är skitsnack. Vem som helst kan sätta sig vid ett förhandlingsbord och sälja varenda reklamplats som finns på vår tröja med tanke på att Barca är ett av världens mest attraktiva varumärke. Han har bara betalat av skulderna med sponsorintäkter, inte så att han är en gud som skiter pengar.
Barcelona LennyRomario
2014-01-23 22:50
Och här kan ni. PÅ SVENSKA, läsa om hur det fungerar i just Barcelona fallet. Ekonomiska termen är Big Bath. "The strategy of manipulating a company's income statement to make poor results look even worse. The big bath is often implemented in a bad year to enhance artificially next year's earnings." Här står det alltså på svenska, och om just Barca och Rosells tillträdande: http://osynligahanden.blogspot.se/2010/07/big-bath.html http://osynligahanden.blogspot.se/2010/12/more-than-club.html
2014-01-23 22:46
Tycker alla gör en för stor grej av detta. Skandaler sker inom fotbollen dagligen. Ronaldo#9 erkänner doping, John Terry ligger med sina arbetskamraters fruar, Adrian Mutu tar droger, Ryan Giggs ligger runt, Benzema och Ribery köper sex m.m. Alltså lugna er, för det första att Rosell inte registrerar vart pengarna går från neymar övergången är inte hela världen, det är inte så att han lagt dom i sin egna ficka och sedan lämnat världen. Sedan så blåser skandaler bort efter ett tag, om ett par månader kommer ingen tänka på det och Barca kommer vara vanliga Barca med eller utan Laporta exakt som Barca var Barca efter att Ronaldinho lämnade. Så sluta vara neggokärringar och skärp er. Ge det 3 månader och allt kommer vara vanligt dvs att vi kommer göra idiot köp och idiotförsäljningar.
Barcelona LennyRomario
2014-01-23 22:45
Det handlar snarare om att nya ledningen så gott som alltid gör en revision av föregående lednings sista år, sen säger man att "skulderna är större än vad de sagt". Även Laporta gjorde så när han tillträde, om än inte lika drastiskt. Det är helt enkelt en lätt väg att kunna göra någonting bättre. "Okej, de vann ligan och ditt och datt förra året. Hur ska vi kunna göra bättre än det? Jo, vi kan förbättra ekonomin". Ett väldigt enkelt steg är då göra en revision på senaste året och komma fram till att skulden är större än vad som sagts. Då kan man ju faktiskt förbättra ekonomin genom att inte göra någonting, bara redovisa "snällare" på sitt eget första år.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-23 22:45
Om vi ska snacka lite fotboll. Haha Godin i dagens match... Herregud. Fula saker väldigt ofta och mycket snack.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 22:42
KarmalsAKaranka - kan man lita på dom uppgifterna? 250 miljoner euro i skulder? Kollade din länk enligt så var skulderna som högst 9/10 säsongen. Rosell tog ju över 10/11 och redan de året så kan man se att den har sjunkit?
Barcelona Barcelonistas
2014-01-23 22:35
LennyRomario dom 5-6 miljarderna är det dagens skuldberg? Eller var det så under Laporta?
Barcelona petersays
2014-01-23 22:35
@LennyRomario:

Läsning för alla som inte kan siffror och som tror att Rosell var en ekonomisk frälsare. Den enda ekonomin han frälste var sin egen.
2014-01-23 22:33
Tycker det är många här som drar för stora slutsatser och avhyvlar Rosell för tidigt utan fakta. Det är snarare supportrar som skapar skandal i klubben med att skrika ut missnöje utan grunder. Här är utdrag från Rosell's tal under kvällen.

"For some time my family and myself have suffered threats and attacks in silence. These threats and attacks have made me wonder if being president means having to jeopardise my family."

"In recent days an unfair and reckless accusation of misappropriation has resulted in a lawsuit against me in the Audiencia Nacional. From the beginning I have said that the signing of Neymar Junior has been correct and his signing has caused despair and envy in some of our adversaries."

adversaries = motståndare

Syftar han på Real Madrid & Perez mån tro? Med tanke på att de jagade Neymar under två års tid och fick avslag pga deras omissigenkännliga girighet.

Hela talet hittar ni i länktips
Annons: