/spanien/barcelona/forum/5688.aspx/spanien/barcelona/forum/5688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2014-01-25 16:30
Rykten kring Gareth Bale's transfer tystades ner lika snabbt som det kom, när Messis "skattefusk" nyheter svalnade började man med nåt nytt! Jag blir inte förvånad om det dyker upp ett ännu allvarligare medial rykte för att boosta upp motståndarna! Laporta, Rosell,Sevillas president Jose Maria del Nido är små gangsters i jämförelse med Florentino Pérez!
Ronaldinho the original
2014-01-25 16:27
Haha kollade på livescore och ser att City ligger under 0-2 hemmaplan mot Championsip lag trots många A lags spelare. Så fort vi kryssar så säger folk att City ska krossa oss , men nu är det vår tur att säga så.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-25 16:15
@Tatinho:

Håller inte med, men sen så är jag också den lojala typen, finns ingen målvakt i världen jag självmant hade bytt ut mot VV
Barcelona Valdés
2014-01-25 16:13
Smutskastandet gentemot FC Barcelona saknar gränser. Vem startar alla rykten och konspirationsteorier – massmedia, motståndarlagens fans eller lagets egna fans? Trots att siffrorna gällande Neymars övergång offentliggjorts så fortsätter skitsnacket. Det är inte ett strukturellt (ledningsproblem) problem utan ett kulturellt som alla (massmedia, egna supporters och supporters från andra lag) är en del av. Den falska ryktesspridningen och konspirationsteorierna kommer inte att försvinna för att Rosell valt att avgå utan det kommer att fortsätta så länge vi fortsätter att vara ett av lagen som dominerar världsfotbollen.

Varför har det varit så viktigt att kräva att summorna i ”Neymargate” offentliggörs? Förmodligen för att destabilisera klubben, göra hela situationen kring Neymar orolig (så att han får svårt att prestera maximalt) och för att framtida spelare skall tänka både en och två gånger om man verkligen vill vara en del av en klubb där man kan komma att tvingas redovisa ALLT för hela världen.

Riktiga siffror har redovisats från början. Då uttrycker många EGNA FANS!? att det är skönt att Sandro Rosell avgått för att han är ful, äcklig och man har redan från början haft en känsla av att han inte varit att lita på. Varför skall vi inte göra utrensningar bland de egna fansen efter samma principer? Många gånger kan man höra/läsa om att klubbens värderingar är viktiga men varför ställer man inte samma krav på sig själv? Vad är egentligen en stor människa och vad är det att stå för positiva värden. Härinne på forumet var det under gårdagskvällen ett fåtal (KarmalsAKaranka, 1899, papillon och Blaugrana91) som valde att ta avstånd från falsk ryktesspridning och konspirationsteorier och någon av dessa hotades ironiskt att stängas av……..

Jag tycker själv att det är oerhört viktigt att vara kritisk och ifrågasättande gällande konkreta handlingar men när man tror sig kunna tolka människors tankar och känslor utan faktabelägg så blir det något helt annat. Anser man sig dessutom ha rätt att hota och straffa människor (vilket Rosell utsatts för) pga detta så blir det riktigt otäckt. Dylika argument går att finna hos extremideologier för att motivera en elitistisk världsbild och diskriminerande människouppfattning.

Och jag förväntar mig inte att det skall ta slut utan det kommer att fortsätta så länge vi är ett lag som kan vinna titlar. Spelare som Xavi, Iniesta och Pique har uttalat sig ett flertal gånger om denna ruttna kultur. Själv hoppas jag att spelare som Messi och Neymar fortsätter att vilja vara en del av FC Barcelona trots allt skitsnack som massmedia, motståndarsupporters och de egna fansen skapar.
Barcelona Tatinho
2014-01-25 15:55
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

No disrepect till Valdes dåvarande tränare, men det är absolut inga problem med Valdes prestationer den senaste tiden. Det tråkiga är bara att han lämnar. Men när man ser Marc Andre göra räddningar som han gjorde igår så blir man inte lika orolig över vem som ska ersätta Valdes.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-25 15:37
Någon som vet om Medlemmarna kan begära val eller det Styrelsen som bestämmer det?
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-25 15:28
Läste också denna artikel, riktigt bra med information och även om man redan kände till det som skrev så kan man inte låta bli att bli känslosam. Så här spontant så tror jag att anledningen till Brau och Ricarts situation blev som den blev har helt enkelt med Barcas girighet att göra. Vilket är bortom mitt förnuft, när man har spelare som är värda miljoner så borde man kunna investera i deras hälsa. Och det var likadant när man inte anställde Valdes önskemål till målvaktstränare - spekuleras att det var det han syftade på när han sa att han vill bli uppskattad. Tycker också att om målvakten i världens bästa lag vill ha en specifik tränare så ska han få det, istället för att jobbet gick till Zubis polare eller what not. Dessa är bl.a. några anledningar till varför jag hoppas att nuvarande ledning faller som dominobrickor och att de blir ersätta med personer som värnar om laget.
Barcelona LeoMessi
2014-01-25 15:22
Real kommer köra över Granada så ha inte så höga förväntningar.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-25 15:21
Är ni roliga eller? Real Madrid spelar på hemmaplan.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-25 15:18
Marängerna kommer tappa poäng idag kom ihåg vem som sa det först!. Deras bister har kommit via tur. Elece, Valencia, där man borde ha tappat poäng.
Real Madrid Kaktus
2014-01-25 15:16
Vad tror ni om Real's match ikväll? Kan man hoppas på att Granada kan plocka in någon poäng från marängerna?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-25 15:05
Laporta says the club should hold elections for the best interest of the members. Stirring up the socios, very good.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-25 14:47
Barcelona and Roma reached a deal on the transfer of Barcelona B forward Tonny Sanabria (17), who joins the Italian club for 3 seasons. [md]
Coach Pep,
2014-01-25 14:45
@Rambla~:

Jag finner ingen logik i hur man kan behandla Barcas bästa lag genom tiderna på det viset. Rosells ego steg honom åt huvudet.. Otroligt att vi vann ligan förra året mitt i denna soppa.

Nästa nyhet blir väl att Rosell förgiftade Tito pga hans vänskap med Pep, eller något liknande.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-25 14:44
Någon som kan Katalanska och kan översätta det Joan Laporta säger på Twitter? Jag försökte på Google-Translate men det gick tyvärr åt Skogen..
Barcelona NoGo™
2014-01-25 14:43
Grattis Puyi och Vanessa!

Ett stort grattis till chameleon eyes, Xavi , 34 år idag! :D
Barcelona Barieta
2014-01-25 14:40
@Dinho the artist:

Det hade nog fungerat utmärkt bara Messi tar sitt defensiva ansvar
Barcelona Força Barça
2014-01-25 14:39
Barcelona captain Carles Puyol announces on Twitter that he has become father for the first time. His daughter is named Manuela. ?#?fcblive?

Barcelona NoGo™
2014-01-25 14:21
@Rambla~:

Mycket läsvärt! Ett jävla skämt att de släppte Ricart! Fyfan.
Barcelona LeoMessi
2014-01-25 14:09
Dessa shejker alltså, sen dom började köpa upp lag så har priset på spelare ökat med 700 % för fan! Enda lagen som fortfarande kan köpa bra spelare är PL-lagen. Aston villa kan typ vinna ett budkrig mot vilket spanskt lag som helst, förutom barca och real så klart.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-25 14:06
PSG är en sån jävla jobbig klubb, Var det inte samma klubb som anklagade Barca för att va jobbiga när det gällde T.Silva?. Detta är inte första gången PSG håller på så här. Stäm den där skitklubben blir så jävla trött på dessa plast klubbar. Det är Real som gav frukt till alla egentligen när dom fick psykos efter Barcas trippel 2009...
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-25 14:03
@RafaelH117

Barcelona is willing to sign a striker this summer, club recently inquired for Mario Mandzukic (Bayern Munich) and Luis Suárez (Liverpool).

Wow.
Barcelona Barca-nist
2014-01-25 13:59
jag inser att problematiken med att vara med topp klubbarna leder till fusk och fula knep.
Ekonomisk dopade lag som PSG, City Chelsea osv suger musten ur fotbolls akademier genom att locka till sig så klart mänskligt giriga spelare från alla håll. Även Real älskar att skryta med sina rekordköp år efter år men lyckas komma undan på nåt sätt. Men det ursäkta inte att Sandro Rosell smutskastar klubbens namn för att lyckas( om anklagelserna stämmer)!?

Det är dags för fotbollsvärlden att ta tag i problemet, sätta stop på detta " Nasdaq komplexet"!
Jag är nyfiken på en sak, vem tjänar mest på Barcas misslyckande jo Real, rent konspirationsfråga hur mycket kan de ligga bakom detta?

Barcelona LeoMessi
2014-01-25 13:59
Störande med ryktet att PSG kommer att köpa Messi till sommaren, inte ens om dom skulle lösa klausulen så kommer det inte ske, Messi kommer inte vilja dra.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-25 13:55
Barcelonistas

Nej men han vet ju hur långt kontrakt det är. Hur stor transfersumman är och vilken lön Bale har.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-25 13:53
FcBlaugrana - källa? Har han sagt de?
Barcelona Rambla~
2014-01-25 13:52
Gripande läsning om Iniesta, Emili Ricart, Messi och Juanjo Brau. Hur fan kunde denna inkompetenta ledning låta bli att förnya kontraktet med Emili Ricart? Snacka om att sköta en klubb illa. Precis som journalisten i artikeln var inne på i en annan artikel. Rosells nästa steg i hans plan kan mycket riktigt ha varit att göra sig av med Leo Messi. Ingenting förvånar mig längre.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-25 13:51
Här kommer några inlägg för som Youngcules har skrivit nyligen på Twitter:

"Now that Barca finally revealed all numbers of Neymar, going through them carefully made me realize what a shrewd piece of business it was."

"I have prepared a couple of slides simplifying the numbers of Neymar's contract for ease of understanding. I will tweet about them shortly."

Här har ni lite att titta på.
Barcelona Júnior.
2014-01-25 13:50
Intressan jämförelse mellan Real Madrids köp av Bale samt Barcelona med Neymar.
Barcelona the cameroonians
2014-01-25 13:46
~Rambla Visst är det underbart med en medlemsägd klubb där demokratin styr. Problemet för Rosell är ju att han agerat odemokratiskt i en del andra frågor och inte varit så öppen med saker och ting (trots att han anklagade Laporta för precis detta). Så det är ju inte konstigt att opinionssidan tar till allt mer extrema åtgärder för att "komma till tals". Nu gick det så pass långt att det ledde till presidentens avgång, vilket förmodligen inte var målet från början. Oturligt nog var Cases tvungen att lägga åtalsbegäran till domstoen i Madrid (pga att det var en internationell affär) där Realvänlig media kunde spä på historien än mer och ta tillfället i akt att vigla även de neutrala fansen. Hävdar dock att Rosell kunde skött detta på ett mindre martyraktigt sätt och tyvärr är det ju så att som du bäddar får du ligga. Bara för att du råkat få 61 % av rösterna betyder det inte att du kan göra som du vill i en demokratisk klubb. Det är bara det att Rosell styrt klubben som ett företag och mer eller mindre struntat i en del av värderingarna och identiteten. Resultatet ser vi nu.
Annons: