/spanien/barcelona/forum/5684.aspx/spanien/barcelona/forum/5684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-24 18:34
Artikeln av Alexandra Jonson lärde mig inget nytt. Inget jag inte redan visste, jag fick bara alla mina tankar bekräftade på precis varenda punkt. Inga bokslut i världen kan ändra faktumet att det är förbannat bra att vi (delvis) blivit av med Rosell. Men den här draken är flerhövdad och än kan man inte andas ut. Det är inte konstigt att intensiteten i vårt spel har varit en skugga av sitt forna jag. Att Messi numera lunkar fram och tillbaka på planen i spelet utan boll, att Iniesta inte riktigt kommit upp i sin egen astronomiska nivå den här säsongen, att Xavi gått ner sig, att Pique hängt med huvudet hela förra säsongen, att Valdés vill ha "ett nytt äventyr" och att Pedro varit formidabel i landslaget men oigenkännlig under hela förra säsongen. Nu är detta såklart bara en del av skälen men det pågår så mycket mer bakom kulisserna än vi supportrar anar och självklart är det jobbigt att ge din själ för en styrelse du inte tycker om för fem öre. Jag tycker uppriktigt synd om spelarna som vuxit upp med att lära sig i La Masia att Barca är si och Barca är så, att vi har moral och värderingar som många andra klubbar saknar bara för att sedan hjälplöst titta på hur Rosell nedmonterat alla dessa grundvärderingar och principer för egen vinnings skull. Då snackar vi plötslig identitetskris! Behandlingarna av Abidal och Cruijff är oförlåtliga och oförsvarbara och något jag personligen aldrig kommer att glömma. Det spelar ingen som helst roll hur pass bra ekonom Rosell är, det kommer aldrig väga upp för det negativa och jag kan inte tänka mig en enda katalan som inte är lättad över att han lämnat sin post.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-24 18:31
TACK GRABBAR :D

Så Rosell hade rätt? Han kostade 57 och inte ett öre mer?
Barcelona NoGo™
2014-01-24 18:30
Barcelona Director Raül Sanllehí: "There was an offer of €100M, plus double the salary. Neymar still chose to come here"
Talangen Munir Hadadi ska förnya för 3 säsonger till :D Ni kan läsa om det på sport.es
Barcelona Força Barça
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

http://www.youtube.com/watch?v=NeCopB81nVQ
Barcelona NoGo™
2014-01-24 18:29
@Barca King - Messi & Neymar run the show

Yes, de går igenom det på presskonferensen.
2014-01-24 18:29
Är det sant?

Källa
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-01-24 18:26
Det är officiellt. Neymar kostade 57,1 miljoner!!!
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-24 18:17
De ska avslöja HELA Neymars kontrakt nu. Neymar har gått med på att visa hela det pga allt som har hänt.
Barcelona the cameroonians
2014-01-24 18:09
Jordi Cases är ingen styrelsemedlem utan en av de som ingick i GO Barca, en form av motståndarrörelse till Rosell och hans ledning. De försökte väcka misstroendevotum redan i somras på grund av att de ansåg att ledningen inte gav tillräcklig insyn, kom med lögner och inte hade en tillräckligt demokratisk kultur eller sätt att leda.
Barcelona el Flaco
2014-01-24 17:52
Här kan ni följa Bartomeus presskonferens.
Barcelona papillon
2014-01-24 17:52
Vem är den här styrelsemedlem som drog upp Neymar affären mitt under pågående säsong? Hade varit smart att vänta tills säsongens slut istället. Kan det vara så att han vill plocka pluspoäng inför ett kommande presidentval?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-24 17:44
Mindblown!! Ska man börja tro på återuppfödelse nu? Läs texten också väldigt intressant legend :)
Barcelona Barcelonistas
2014-01-24 17:24
Haha den där klubben asså...
Barcelona DM1982
2014-01-24 16:49
Real Madrids bud på Neymar tydligen. Notera summan.
2014-01-24 16:45
Det säger mycket om Barca att Rosell måste mörka och fiffla med siffror för att värva en spelare lika dyr som Neymar. Han grävde sin grav därigenom. För att sådana dyra värvningar gör inte vi som klubb. Nu värvade han Neymar på sin egen bekostnad.
Barcelona DM1982
2014-01-24 16:40
@B-Guden:

Jag har för mig att FC Barcelona bara anpassade sina regler efter reglerna i Spanien eller om det bara var Katalonien. Därmed kunde de kringgå att rösta om det.

Det är i och för sig inte så konstigt, att 5 % av medlemmarna ska kunna få till misstroendeomröstning känns lite för lite, 15 % känns mer logiskt.
Barcelona Tatinho
2014-01-24 16:40
@Ronaldinho the original:

Mycket möjligt, men har kollat på ett par B-lags då han inte varit ifrån start. Men har inte så koll på b-laget, får han tillräckligt med speltid där med den potential han har ?
Barcelona Sir Alexis
2014-01-24 16:11
Messi till Real Madrid. Större chans att Lil wayne skulle slå Big Pun i rap battle
Ronaldinho the original
2014-01-24 16:09
Tatinho (Barcelona) Dom har väl tre anfallare? Benteke , han som spelade i Lazio Kozak(?) och agbonlahor.
2014-01-24 16:09
B Guden Kollade genom Dailymotion appen, men skriv Fc Barcelona vs Raul ValleCano 3-1 så kommer klippet upp. Trapattoni (ex-coach): "I prefer Messi to Ronaldo, who has more difficulties to create chances against teams that are well-organized" [bein]"
Barcelona Tatinho
2014-01-24 16:06
Aston Villa are trying to sign Barcelona B forward Jean Marie Dongou (18) on loan until the end of the season. [metro]

Det hade ju inte skadat ?
Barcelona Neymessi
2014-01-24 16:04
Visst skulle det vara en presskonferens med frågor idag...?
Barcelona B-Guden
2014-01-24 15:53
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Länk ?
2014-01-24 15:52
Tittade på förra säsongens höjdpunkter med Barca vs Rayo på Camp Nou och Messis tredje mål herregud vilken ryck han gör och vilket mål. Bara hans ryck och fart med bollen är sinnessjuk. Synd att han skada sig synd att Tito fick Cancer för att jag måste säga att säsongen under Tito var Messis bästa individuellt innan skadan. Hade velat se en stark Messi med en stark Tito fullt av självförtroende.
Barcelona B-Guden
2014-01-24 15:46
Alltså klubben ägs av medlemmarna, men vafan verkar som dom inte har nåt att säga till om när dom väl valt president ?
Hur kunde ex Rosell höja procenten från 5% till 15 för en misstroende omröstning ? är det inte medlemmarna som ska bestämma det ?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-24 15:40
Zubi är så värdelös. Att Zubi är Kvar ger mig så mkt huvudvärk. Jag gillar inte Zubi för 5 öre.
Barcelona LeoMessi
2014-01-24 15:31
Hur kan Zubi vara deras ledare när han inte är vice president ens? Zubi skulle inte ens klara av att förnya sitt eget kontrakt
Barcelona Barca Barca
2014-01-24 15:17
@Diar Shekha:
HAHAHAHA !!! Herregud, sikken lirare denna Eusebio är. Jag visste det, han är kvar tack vare Zubi. Någon som vet vad som hände med Gironas tränare Rubi, som kom i sommras ?
Barcelona Neymar N11
2014-01-24 15:13
Ibrahim Afellay declared fit

Efter flera dagar med dåliga nyheter så får vi något positivt Afellay har fått grönt ljus av läkarna och därmed spelklar. Tata kommer säkert ge honom några minuter mot levante nästa vecka i CDR matchen.
Annons: